Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nelikymppinen sinkkunainen haluaa kummilapsia yökylään?

Vierailija
26.10.2013 |

Todellinen vanhapiika kyselee jatkuvasti, koska kummilapsi voisi tulla yökylään ja nimenomaan ilmeisee asian kuinka hän haluaa.. Haluaako lapseton leikkiä hetken äitiä vai mistä kyse? Tehnyt itselleen itse valokuvakansioita lapsesta jne. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunmuassa näin luki kirkon nettisivuilla kummiudesta:

"Kummi on lapsen elämässä tärkeä ihminen, turvallinen aikuinen ja ystävä. Yleensä kummeiksi valitaan vanhempien hyvin tuntemia läheisiä ystäviä tai sukulaisia.

Kummina oleminen on paitsi tehtävä myös mahdollisuus erityisen läheiseen ihmissuhteeseen. Kummi on kutsuttu vanhempien rinnalla pitämään huolta lapsesta."

Kuullostaisi siltä, että lapsenne kummi ottaa sitoumuksensa tosissaan, sen sijaan, että olisi vain pintapuolisesti tuttu "lahjan tuoja" lapsen elämässä.

Sen sijaan, että mietitte kummin motiiveja, teidän kannattaisi ehkä miettiä mitkä olivat syyt kun halusitte kummeja, pelkkä tapa ja tyhjä perinne, enemmän synttärilahjoja vai mikä?

Vierailija
22/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua. vai vielä kummilapsia kylään,ilmoittele nyt johonkin. Varmaan hällä on jotain rikollista mielessa. Kauheeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:18"]

Todellinen vanhapiika kyselee jatkuvasti, koska kummilapsi voisi tulla yökylään ja nimenomaan ilmeisee asian kuinka hän haluaa.. Haluaako lapseton leikkiä hetken äitiä vai mistä kyse? Tehnyt itselleen itse valokuvakansioita lapsesta jne. 

[/quote]

Tämä nyt on vain villi arvaus,mutta mitä jos kummitäti VÄLITTÄÄ kummilapsesta ja haluaa viettää tämän kanssa aikaa? Miksi pitäisi olla joku syvällisempi selitys?

Vierailija
24/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain katkera, kun sinkkunainen on vapaa ja ystävällinen. Sinulla ei ole näköjään kumpaakaan ominaisuutta enää jäljellä.

Vierailija
25/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustahan toi kuulostaa super hyvältä kummilta! Olkaa onnellisisa! :) Kaikilla ei ole noin hyviä kummeja. Jotkut kummit tuovat synttäri ja joululahjat mutta eivät tee muuta

Vierailija
26/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun meilläkin ois tuollaisia kummeja! Vaikee päästä mihinkään miehen kanssa, kun ei ole lapsenhoitajaa täällä päin. Olkaa onnellisia kummista, joka oikeasti välittää kummilapsistaan!

Vierailija
27/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä valitsisi sellaista kummia, joka haluaa olla lapsen kanssa tekemisissä. Kummin kuuluu vain lähettää lahjat synttäreille, nimppareille, jouluksi ja kaikkiin muihin juhliin.

Kummin pitää myös olla varakas, ettei yhdetkään juhlat jää ilman tuntuvaa lahjaa.

Vierailija
28/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ystäväni, joka on aina korostanut kuinka ei halua lapsia tai miestä (siksi vanhapiika-termi). Olen vain jotenkin hämmästynyt kuinka innoissaan on sisarensa lapsesta. Joskus on oikeasti minulla käynyt mielessä, että haluaisi olla lapsen äiti eikä kyseessä ole pelkkä hoitoavun tarjoaminen. Tunnen lapsen äidin,  ystäväni siskon ja tuntuu, että hän on jopa ottanut etäisyyttä siskoonsa.

Ehkä olen itse huono kummitäti, kun en pyydä kummilapsia yökylään tai muutenkin teen vähän mitään heidän kanssaan. Näen kummilapsia merkkipäivinään ja vierailemme perheinä, mutta ei minulla aika ja kiinnostus kolmen äitinä riitä kummilapsiin. Sama sushtautuminen minun lasten kummeilla on minun lapsiin. Kukaan ei ole koskaan ruinannut lasta esim. yökylään, vaikka joskus pyydettäessä on hoitaneet lasta. Mutta meilläkin on omia lapsia.

ap

Vierailija
29/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV.n pettämättömän logiikan mukaan taas koska ap ei tee jotain, kaikki jotka niin tekevät, ovat outoja... 

Vierailija
30/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä lapsesi muistuttavat sinua niin paljon, että kummit eivät ole kiinnostuneita tapaamaan heitä.

Vierailija
31/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä lapseton sinkku on hieman innostuneempi kummilapsestaan kuin perheelliset, mutta onko se huono asia? Tuskin lapsella liikaa läheisiä aikuisia koskaan on. 

Vierailija
32/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä lapseton sinkku on hieman innostuneempi kummilapsestaan kuin perheelliset, mutta onko se huono asia? Tuskin lapsella liikaa läheisiä aikuisia koskaan on. 

Vierailija
33/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa kunnon juntilta, on itse etäinen kummi, kun ei jaksa kiinnostaa, eikä mieleen edes tule, että on oikeasti ihmisiä, jotka välittävät aidosti kummilapsistaan. Miksi ihmeessä olet edes lupautunut kummiksi?

Vierailija
34/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kerrankin yksimielistä porukkaa av:lla!

Vierailija
35/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 12:53"]

Kyseessä on ystäväni, joka on aina korostanut kuinka ei halua lapsia tai miestä (siksi vanhapiika-termi). Olen vain jotenkin hämmästynyt kuinka innoissaan on sisarensa lapsesta. Joskus on oikeasti minulla käynyt mielessä, että haluaisi olla lapsen äiti eikä kyseessä ole pelkkä hoitoavun tarjoaminen. Tunnen lapsen äidin,  ystäväni siskon ja tuntuu, että hän on jopa ottanut etäisyyttä siskoonsa.

Ehkä olen itse huono kummitäti, kun en pyydä kummilapsia yökylään tai muutenkin teen vähän mitään heidän kanssaan. Näen kummilapsia merkkipäivinään ja vierailemme perheinä, mutta ei minulla aika ja kiinnostus kolmen äitinä riitä kummilapsiin. Sama sushtautuminen minun lasten kummeilla on minun lapsiin. Kukaan ei ole koskaan ruinannut lasta esim. yökylään, vaikka joskus pyydettäessä on hoitaneet lasta. Mutta meilläkin on omia lapsia.

ap

[/quote]

no onhan se nyt ihan eri asia pyytää kummilapsi yökylään silloin tällöin (vaikka useastikin, tuskin se on sitä "ruinannu" joka toiseks yöks, vai?) kun, tehdä oma lapsi josta on vastuussa koko ajan, pitää elättää jne... Todellakin voi rakastaa lapsia vaikkei niitä haluis itselleen, voi kuule jopa enempi rakastaa kun saa valita vaan ne "rusinat pullasta" eikä tartte välittää niistä velvollisuuksista...

Vierailija
36/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

kuulostat itse varsin ikävältä kummilta: "aika ja kiinnostus ei riitä" sen kummemmin kummilapsiin. En haluaisi sinua lapseni kummiksi.

Sitä vastoin ystäväsi kuulostaa hyvältä kummilta.

Sinulle ilmeisesti tuli suurena yllätyksenä se, että moni kummi aidosti välittää kummilapsistaan ja haluaa oikeasti viettää näiden kanssa aikaa ja oppia tuntemaan kummilapsensa paremmin?

Vierailija
37/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:17"]

ap

[/quote]

kuulostat itse varsin ikävältä kummilta: "aika ja kiinnostus ei riitä" sen kummemmin kummilapsiin. En haluaisi sinua lapseni kummiksi.

Sitä vastoin ystäväsi kuulostaa hyvältä kummilta.

Sinulle ilmeisesti tuli suurena yllätyksenä se, että moni kummi aidosti välittää kummilapsistaan ja haluaa oikeasti viettää näiden kanssa aikaa ja oppia tuntemaan kummilapsensa paremmin?

[/quote]

lisään vielä: olen itse vain kahden lapsen äiti, mutta kyllä kummilapseni (3 kpl eri perheistä) ovat olleet meillä lukuisia kertoja yökylässä, sekä aiemmin kun olin vielä sinkku ja myös nyt myöhemmin kun elämme hektistä 2 lasta - 2 uraa tekeevää vanhempaa - vaihetta.

Vierailija
38/38 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinkkukummina sain huomata olevani lahja-automaatti ja lapsenvahti johon yhteys katkaistiin, heti kun en ensimmäisen kerran voinut matkustaa lapsen kotiin ja yöpyä siellä vanhempien matkan ajan.  Lahjavelvollisuus jotenkin oudosti jäi.

No, nyt lapsi on aikuinen, joihin minulla ei ole ollut mitään yhteyttä viimeisen pakkolahjan luovutuksen jälkeen. Toki on niin, että minullakaan ei ole juuri mitään kiinnostusta hänen elämäänsä. Ihan mukava ja lahjakas tyttö joka varmasti pärjää elämässään. 

Huvittavana sivujuonteena tarinaan:  lapsen äiti on viime aikoina alkanut tiedostaa varakkaan sinkkutädin potentiaalia kun muutama muhkea lapsettomien perintöpotti on mennyt sivu suun. Olisi varmaan armeliasta kertoa, että ainoa osa omaisuudesta, jonka suku (ei kummilapsi suoraan muuten kuin vanhempiensa perillisinä) saa, on vanhemmiltani peritty pienehkö osuus jonka kunnioituksesta heitä kohtaan pidän suvussa. Ylimääräinen reilu miljoona menee muualle, hyviin kohteisiin.