Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka 2878, verojen yms. jälkeen käteen jää 2076,47

Vierailija
26.10.2013 |

Olen yksinhuoltaja ja vuokraan menee (asutaan hki) 1050/kk. Kaverini jolla huonompi palkka ja 2 lasta tuntuu hankkivan enemmän kaikkien tukien yms jälkeen (esim vero % oli jotain 13 tai 14)  ja olen iloinen hänen puolestaan että pärjää. Mielestäni olisi kohtuullista tuota veroprosenttia määrittäessä miettiä perheen kokonaistilannetta, montako aikuista on maksamassa laskuja. Sama kai tässä olisi jäädä lusmuilemaan ja alkaa hakea kaikkia mahdollisia tuki joita kyllä tuntuu saavan. Varsinkin kun vanhempi aloittaa koulun ensi syksynä niin voisi olla kotona viemässä kouluun ja hakemassa kun ekaluokkalaisilla tuntuu olevan niin lyhyet koulupäivät niin sitäkin varten pitää varmaan palkata jotai lastenhoitoapua :/

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 10:08"]

I feel you. Suomen verotus on todella epäoikeudenmukainen- ja pahiten se iskee juuri kakkosella alkavaan palkkaluokkaan. Minulla myös palkka 2600e, käteen jää alle 2000, josta maksan kaiken ilman tukia, olenhan niin "hyvätuloinen". Kuitenkin palkkani eteen teen paljon töitä ja juoksen joka hiivatin päivä kiireessä hakemaan lastani hoidosta. En saa yh-korotusta lapsilisään, koska olen avoliitossa. Maksan myös hoitomaksua täydet, koska uuden mieheni tulot katsotaan myös. Kuitenkaan mieheni ei luonnollisesti osallistu lapseni kuluihin, vaan kaikki menee omasta pussistani. Opiskelin aikoinani, koska ajattelin sen kannattavan, niinpä maksan nyt myös n.180e/kk opintolainan lyhennystä. Joskus laskujen ym.jälkeen tilille jää vähemmän kuin toimeentulotuki kuukaudessa. Niistä rahoista käytän vielä töissäkäymiseen 200e/kk (bensat+ruokailu). Joskus tekisi mieli vaan vetää köysi pään ympäri :(

[/quote]

Hah, et voisi olla enempää väärässä, juuri pienituloisten verotus on suomessa todella alhaista.

Onko se mielestäsi oikein, että 5000 euron bruttotuloista jää myös kakkosella alkava summa verojen tms. kulujen jälkeen?

Vierailija
22/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan käteen 1300e/kk enkä valita, vaan olen onnellinen, ettei tarvi hakea sossusta rahaa. Mies on työtön ja lapset hoidossa, josta menee hoitomaksujakin. Toisaalta, ollaan jouduttu olemaan myös sossun asiakkaita ja se aika oli kamalaa. Mä en jaksa sitä, että pitää tulostella tiliotteita ja kerjätä rahaa. Jos en löytänyt kenkiä käytettynä, meillä ostettiin lapsille kengät (yhdelle yhtenä kuukautena, toiselle toisena)sinä päivänä kun tuli rahaa. Näin sai luotua illuusiota pärjäämisestä. Syötiin paljon keittoja ja laatikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 10:08"]

I feel you. Suomen verotus on todella epäoikeudenmukainen- ja pahiten se iskee juuri kakkosella alkavaan palkkaluokkaan. Minulla myös palkka 2600e, käteen jää alle 2000, josta maksan kaiken ilman tukia, olenhan niin "hyvätuloinen". Kuitenkin palkkani eteen teen paljon töitä ja juoksen joka hiivatin päivä kiireessä hakemaan lastani hoidosta. En saa yh-korotusta lapsilisään, koska olen avoliitossa. Maksan myös hoitomaksua täydet, koska uuden mieheni tulot katsotaan myös. Kuitenkaan mieheni ei luonnollisesti osallistu lapseni kuluihin, vaan kaikki menee omasta pussistani. Opiskelin aikoinani, koska ajattelin sen kannattavan, niinpä maksan nyt myös n.180e/kk opintolainan lyhennystä. Joskus laskujen ym.jälkeen tilille jää vähemmän kuin toimeentulotuki kuukaudessa. Niistä rahoista käytän vielä töissäkäymiseen 200e/kk (bensat+ruokailu). Joskus tekisi mieli vaan vetää köysi pään ympäri :(

[/quote]

Hah, et voisi olla enempää väärässä, juuri pienituloisten verotus on suomessa todella alhaista.

Onko se mielestäsi oikein, että 5000 euron bruttotuloista jää myös kakkosella alkava summa verojen tms. kulujen jälkeen?

[/quote]

Todella alhaista? Kutsutko oikeudenmukaiseksi, että 2600e palkasta jää käteen 1900e? Siitä 5000e palkasta on KUITENKIN paremmat edellytykset maksaa hoitomaksut ym. täysimääräisinä. Siksi kirjoitin, että verotus iskee pahiten 2:lla alkavaan palkkaluokkaan. Mielestäni myös suurituloisten verotus on ihan päin honkia, ei kenenkään palkasta pitäisi viedä puolikasta veroihin. Ja huom! 2600e tienaava ei ole ns.pienituloinen, jos olisin oikeasti pienituloinen (palkka esim 1900e bruttona), käteen jäisi melkein samat mitä nyt.

Vierailija
24/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka n. 5600. Verojen jälkeen jää käteen n. 3000. Ei ole kauhean suuri ero tuossa käteen jäävässä osassa. Lapsilisän lisäksi ei muita tukia. Kaikki maksut maksimit.

Vierailija
25/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 10:20"]Tässä olisi paikka vaikka edes verotuksessa tukea myös meitä jotka kaikkien menojen jälkeen kuukaudessa on omasta mielestään pienituloisia vaikka palkka ei sieltä ihan pienimmästä päästä olekkaan.

[/quote]

Ap, olet... no, en halua haukkua. Ei mutta oikeasti, miten voit olla noin yksinkertainen vai oletko vaan provo?

Nyt sitten pitäisi veroprosentti määritellä vielä sen mukaan, miltä oma palkka tuntuu. Hitsit kun olet älykäs.

Vierailija
26/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 10:02"]

Mutta voihan sitä veroprosenttia itsekin muuttaa.

En oikeastaan ymmärrä aloitukseski pointtia..Olet iloinen, mutta kuitenkin harmissasi..Mitä tukia se kaverisi saa jos on töissä?

[/quote]

Veroprosenttia voi muuttaa itse vain ylös päin. Jos haluaa alas päin, pitää ottaa yhteyttä verotoimistoon, joka toteaa voiko laskea.

Vierailija
27/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverilla omistusasunto, jonka vuoksi saa veroprosentin pienemmäksi? Myös se asuntolainan korkovähennys on yhteiskunnan tukea.

Vierailija
28/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarun, suomen progressiivinen verotus on liian progressiivinen. (Tosin sen tietää kaikki töissä käyvät, joilla yli 2500€ tulot.)

Toivottavasti tuollaiset vasuri/demari verot saadaan pois, jotta suomikin pääsisi muun Euroopan kanssa vaurastaumaan.

Vierailija
29/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää käteen sama kuin sinulle, lisäksi 316 lapsilisiä ja elareita 320 ja puolet lasten harrastuskuluista eli n. 600 vuodessa. Toki saan myös lomarahat ja bonuksia välillä. Mutta koska en ole kateellinen enkä vertaa tulotasoani keneenkään, pärjään loistavasti rahoillani. Tässä se ero.

Vierailija
30/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverillasi "tuntuu" jäävän enemmän käteen, niin oikeasti siis et tiedä hänen tuloistaan ja menoistaan mitään. Minustakin tuntuu että naapurit on rikkaita kun niillä on bemari pihassa.

Vierailija
31/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 10:28"]

Mä saan käteen 1300e/kk enkä valita, vaan olen onnellinen, ettei tarvi hakea sossusta rahaa. Mies on työtön ja lapset hoidossa, josta menee hoitomaksujakin. Toisaalta, ollaan jouduttu olemaan myös sossun asiakkaita ja se aika oli kamalaa. Mä en jaksa sitä, että pitää tulostella tiliotteita ja kerjätä rahaa. Jos en löytänyt kenkiä käytettynä, meillä ostettiin lapsille kengät (yhdelle yhtenä kuukautena, toiselle toisena)sinä päivänä kun tuli rahaa. Näin sai luotua illuusiota pärjäämisestä. Syötiin paljon keittoja ja laatikoita.

[/quote]

Jos sulla mies työtön niin miksi lapset hoidossa....?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän