Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ostoskärryssä kaupassa

Vierailija
25.10.2013 |

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288613680145.html

Mitäs mieltä olette? Myönnän. Syyllistynyt olen. Turhankin monta kertaa. Autokärryissä muksut vain tappelee paikasta (ikäeroa 1,5v.) välillä on ihan pakko ottaa mukaan kauppaan ilman isukkiakin kun mies paahtaa pitkää päivää. Yleensä helpoiten pääsee kun toinen istuu istuimessa ja toinen kärryissä. Koskaan ei ole kukaan valittanut, vaikka hävettänyt onkin. Kivittäkää jos siltä tuntuu. En piittaa, mutta mielenkiinnolla kuulen ne syyt tätä vastaan.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotiäidin pitäisi lähteä pikkulasten kanssa kauppaan? Helpompaa on, kun mies käy töiden jälkeen! Miehet pääsee taas helpommalla, käy vaan töissä ja löhöilee loppuillan! Naiset saa raataa vuorokauden ympäri, jos on vauvoja ja uhmaikäisiä! Meillä mies hoitaa ruokaostokset ja minä ostan lastenvaatteet netistä, tai käyn joskus harvoin yksin shoppailemassa! :)

Vierailija
22/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että missä te oikein teette ruokaostoksia jos niissä ei saa molempia lapsia istumaan samaan kärryyn? Meillä on kaksi alle 3-vuotiasta, ja melkeinpä jokaisessa vähänkään isommassa kaupassa (S-Market, Prisma, Citymarket jne) on autokärryt joissa on myös istuinosa edessä, kahdenistuttavat autokärryt ja/tai kahdenistuttavat kärryt. Eikä asuta todellakaan missään Suomen suurimmassa kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siis se, että lapset ovat ulkokengissä ostoskärryissä. Itse olen asian ratkaissut niin, että lapselta kengät pois jalasta ja omaan olkalaukkuun. Siellä hän tyytyväisenä pinoaa ostoksia ja tuijotan takaisin niitä "ostoskärrymulkoilijoita".

Vierailija
24/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 00:15"]

Enemmän minua ällöttää ottaa kiinni kärryistä, ties mitkä räkäkädet niitäkin on pidellyt. Minusta on siis aivan ok että muksut ovat kärryissä.

[/quote]

Minä pyyhin ne kärryjen kahvat joka kerta Antibakteerisella kosteuspyyhkeellä, en vaan pysty koskeen niihin ennen sitä.

Vierailija
25/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 00:14"]

Mä en ymmärrä, että missä te oikein teette ruokaostoksia jos niissä ei saa molempia lapsia istumaan samaan kärryyn? Meillä on kaksi alle 3-vuotiasta, ja melkeinpä jokaisessa vähänkään isommassa kaupassa (S-Market, Prisma, Citymarket jne) on autokärryt joissa on myös istuinosa edessä, kahdenistuttavat autokärryt ja/tai kahdenistuttavat kärryt. Eikä asuta todellakaan missään Suomen suurimmassa kaupungissa.

[/quote]

Pitääkö se nyt jankata kolmannen kerran, kun ei ole niitä kärryjä joissa olisi kahdelle autopaikka, tai kahdelle istuinpaikka ylhäällä. Ja tavalliset autokärrytkin usein rikkinäisiä, tai varattuja kaikki. Meidän kaupungissa on 4 isoa markettia, ja vain yhdessä on otettu kaksoset huomioon, siinä uusimmassa cittarissa, prismaakin laajennettiin, mutta lastenkuljetusostoskärryjä ei uusittu, samat vanhat paskat siellä on. Eikö millään mene jakeluun, että ei kukaan laita lastaan sinne kärryn ostospuolelle, jos on joku muu vaihtoehto olemassa?????

Vierailija
26/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 00:07"]

Miksi kotiäidin pitäisi lähteä pikkulasten kanssa kauppaan? Helpompaa on, kun mies käy töiden jälkeen! Miehet pääsee taas helpommalla, käy vaan töissä ja löhöilee loppuillan! Naiset saa raataa vuorokauden ympäri, jos on vauvoja ja uhmaikäisiä! Meillä mies hoitaa ruokaostokset ja minä ostan lastenvaatteet netistä, tai käyn joskus harvoin yksin shoppailemassa! :)

[/quote]

No, koska miehellä on vuorotyö, niin joskus on pakko mennä, ja kyllähän lapsetkin tykkää kun joskus harvoin pääsevät kauppaan mukaan. Ja toisekseen, mies ei osaa tehdä ruokaa, eikä osaa käydä kaupassa, eikä halua käydä kaupassa.

Vierailija
27/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua suoraan sanottuna inhottaa sellaiset naiset, jotka eivät yhtään välitä hygieniasta. Kuten laittavat lapsiaan ostoskärryihin ja sitten ne jotka vaikka jonkun kauppakeskuksen pihalla autossa vaihtavat vaipat lapselle, ja viskaavat ne sinne ostoskärryihin ja sitten työntävät sinne kärrykatokseen. Uskomatonta, toiset kuitenkin kuljettavat niissä ruokiaan ja tosi kiva varmaan jonkun ne sieltä siivota, roskikset on kuitenkin keksitty. Sekin ärsyttää kun pitää roskata aina vaikka roskis vieressä, miten vähä-älyinen pitää ihmisen olla että ei voi roskaa laittaa roskikseen? Saisi olla samanlaiset sakot roskaamisesta Suomessa kuin monissa paikoin ulkomailla, ehkä sitten maisema kaunistuisi.

Laiskat äidit on yksi ärsyttävin ihmisryhmä kyllä, lastenvaunuja säilytetään rappukäytävässä (ei haittaa vaikka joku voi kuolla savumyrkytykseen tai kaikkien kämpät menee asumiskelvottomiksi) kun eihän äidit jaksa niitä siihen oven taakse ulkovälinevarastoonkaan viedä. Laiskat äidit ei osaa kasvattaa lapsiaan edes kunnolla, heillä on sellaiset kiljukaulalapset jotka huutavat ja mellastavat jatkuvasti kuin heikkomieliset (esim. kylässä, lentokoneessa tai kotona kun vieraita) eivätkä osaa olla hetkeäkään rauhassa. Ja jotka lähmivät jokapaikan joillain likaisilla sormillaan. Yksikin lapsiperheen koti on niin saastainen että ihan hirvittää.

Parhaita on ne äidit jotka eivät sulata lapsilta kiellettyjä hotelleja tai lentoja. Ne samat äidit eivät itse halua ns. lastenosastolle koneessa jos sellainen olisi, kun eivät itse jaksa muiden lapsia, silti olettavat että heidän lapsiaan pitäisi muiden jaksaa. Aargh kun oikeasti ärsyttää, tässäkin mun talossa niin piittaamattomia lapsiperheitä että huhhuh. Annetaan lasten läimiä kurahanskoilla hissi ihan p*skaiseksi, säilytellään lasten pulkkia ja leluja rappukäytävässä, autohallissa ja pihalla (mistä lähtien omaa varastoa ei ole käytetty ja on kuviteltu että yleiset tilat ovat omaa rojua varten). Kiitos kun sain purkaa, raivostuttavaa suorastaan miten toiset äidit (samoin kun muutkin ihmiset) on niin typeriä ja piittaamattomia. Mua ärsyttää eniten sellaiset äidit jotka on olevinaan jotain kuninkaita kun ovat niinkin ihmeellistä saaneet aikaiseksi kuin lisääntyä. Ei ihme ettei miehet sellaisia jaksa ja tulee ero, nekin näyttää olevan järkevämpiä.

Vierailija
28/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä olen joutunut laittamaan joskus lapseni sinne kärryihin, en koskaan roskaa ym. mitä kirjoitit pitkän litanian todella loukkaavaa tekstiä.

Ymmärrätkö sinä sitä, että joskus on pakkotilanne, että lapsi on laitettava sinne kärryyn, kun muuta vaihtoehtoa ei ole? Ja toiseksi, ne kärryt todellakin säilytetään ulkona, ei ne ole muutenkaan hygienisiä.

Vierailija
29/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitit tekstiä nro 58, mikä siinä oli loukkaavaa muu kuin pari kohtaa (kuvaus lapsista ja mieslause lopussa)? Kuten kirjoitin, halusin purkaa ärsytystäni oman naapuruston äitejä kohtaan sekä niitä jotka niitä vaippojaan viskovat ostoskärryihin ja roskaavat, mikä on kuvottavaa. Samoin inhottaa lasten ostoskärryissä istuminen, toisten turvallisuudesta piittaamattomuus oman laiskuuden vuoksi, likaisuus jota tuodaan myös toisten kotiin vieraillessa, sekä äidit joka ovat itselleen vaatimassa älyttömiä vapauksiaan mutta eivät osaa lapsiaan kasvattaa edes normaaleille tavoille. Ja ne jotka pitävät yleisiä tiloja omina varastoinaan. Sellaiset äidit jotka ovat kaikessa vaatimassa helpotuksia ja ties mitä kuninkaan kohtelua heille koska ovat herranjestas ihmeellisiä olentoja kuten äitejä, mutta itse eivät piittaa lainkaan muista. Kävellään keskellä hiekkatietä vaunujen kanssa eikä väistetä kun auto tulee, tai kävellään käytävällä lapsen kanssa päin vaikka toinen väistää. Sellaiset vinksahtaneet äidit kieltämättä ärsyttää.

Vierailija
30/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 02:08"]

Jos tarkoitit tekstiä nro 58, mikä siinä oli loukkaavaa muu kuin pari kohtaa (kuvaus lapsista ja mieslause lopussa)? Kuten kirjoitin, halusin purkaa ärsytystäni oman naapuruston äitejä kohtaan sekä niitä jotka niitä vaippojaan viskovat ostoskärryihin ja roskaavat, mikä on kuvottavaa. Samoin inhottaa lasten ostoskärryissä istuminen, toisten turvallisuudesta piittaamattomuus oman laiskuuden vuoksi, likaisuus jota tuodaan myös toisten kotiin vieraillessa, sekä äidit joka ovat itselleen vaatimassa älyttömiä vapauksiaan mutta eivät osaa lapsiaan kasvattaa edes normaaleille tavoille. Ja ne jotka pitävät yleisiä tiloja omina varastoinaan. Sellaiset äidit jotka ovat kaikessa vaatimassa helpotuksia ja ties mitä kuninkaan kohtelua heille koska ovat herranjestas ihmeellisiä olentoja kuten äitejä, mutta itse eivät piittaa lainkaan muista. Kävellään keskellä hiekkatietä vaunujen kanssa eikä väistetä kun auto tulee, tai kävellään käytävällä lapsen kanssa päin vaikka toinen väistää. Sellaiset vinksahtaneet äidit kieltämättä ärsyttää.

[/quote]

No juuri tuo, että jos minä kaksosten äiti olen joutunut joskus laittamaan lapseni kärryyn, niin sinä tuomitset minut samaan kastiin paskavaippojen heittelijöiden ym. kanssa. Minä en ole tehnyt mitään noista mitä luettelet, en mene keskellä tietä hiekkatiellä tai millään muullakaan tiellä vaikka olisi leveät kaksostenrattaat. En säilytä tavaroitani väärissä paikoissa, kyllä ne on ihan muut ihmiset. Enkä vaadi mitään erikoiskohtelua, vain vähän maalaisjärkeä muiltakin.

Vierailija
31/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 02:16"]

[/quote]

No juuri tuo, että jos minä kaksosten äiti olen joutunut joskus laittamaan lapseni kärryyn, niin sinä tuomitset minut samaan kastiin paskavaippojen heittelijöiden ym. kanssa. Minä en ole tehnyt mitään noista mitä luettelet, en mene keskellä tietä hiekkatiellä tai millään muullakaan tiellä vaikka olisi leveät kaksostenrattaat. En säilytä tavaroitani väärissä paikoissa, kyllä ne on ihan muut ihmiset. Enkä vaadi mitään erikoiskohtelua, vain vähän maalaisjärkeä muiltakin.

[/quote]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 02:16"]

[/quote]

[/quote]

En ole sinusta kirjoittanutkaan, vaan halusin päästää höyryjä lähinnä naapurusten naisista. Kirjoitin näin:

"Mua suoraan sanottuna inhottaa sellaiset naiset, jotka eivät yhtään välitä hygieniasta. Kuten laittavat lapsiaan ostoskärryihin ja sitten ne..."

Eli minua ärsyttää ne sontavaippojen viskojat ostoskärryihin ja minua ärsyttää myös ne äidit jotka antavat lastensa olla ostoskärryissä. Kumpikin asia siis on mielestäni hygieniasta piittaamattomuutta. Tosin ei ne kärryt ja korit puhtaita ole muutenkaan, mutta silti mielestäni ajattelematonta se lapsi sinne laittaa.

Kaikista parhaiten huomaa myös nykyajan äitien saamattomuuden, jotka valittavat kun vanhusten "rollaattoriostoskärryt" mitkä lie on ensimmäisenä saatavilla ja lapsikärryt sitten pitää niiden sieltä vierestä tai takaa ottaa. Onhan se kamalaa terveen aikuisen saada ne kärryt otettua, heikkojalkainen vanhushan saa ne taaempaa helposti kaivettua... Ärsyttää vaan tämä nykyaikana äitien lisääntynyt itsekkyys, millään muulla ja muilla ei ole väliä kuin omalla navalla ja sillä lapsella. Ikävä suuntaus, toivon että jatkossa tämä muoti menee ohi ja palataan siihen aikaan, kun jokaista lasta ja äitiä ei tarvinnut pitää jonain maailman suurimpana ihmeenä.

Vierailija
32/62 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 23:17"]

Mitenkäs av-raati suhtautuu kärryjen "laidalla" istuviin/roikkuviin lapsiin? Itselläni lapset eivät ole missään vaiheessa kulkeneet ostoskärryjen sisällä, mutta tuossa lähempänä kouluikää ja jopa kouluikäisinä ovat kiivenneet joko seisomaan kärryjen sivulle (jalat siellä kärrjen rengasosan lähettyvillä) tai sitten kärryjen keulaan istumaan jalat kärryjen edessä roikkuen ja käsillä kärryn laidoista tukien. Siitä ovat sitten hyppineet hakemaan ostoksia apuna. Taidan olla kamala ja laiska äiti minäkin kun olen omille "pilteilleni" moista käyttäytymistä sallinut... :D

[/quote]

Oon minäkin tuollaista nähnyt, eihän tuo ole edes paha :)
Eivät ole kärryissä sisällä.

[/quote]

hohhoijaa, eiköhän tuokin varmaan jonkun mielestä ole paha? Tuntuu, että mitä tahansa lapsi tekee niin aina on joku nipottamassa. 

[/quote]

No ei ole paha.

Yrität vain itse tehdä tuosta jotenkin pahan asian :)

Vierailija
33/62 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso hyvällä, mutta jos on pakko, niin sitten teette niin...

Vierailija
34/62 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ällöttävää. Isot kävelevät kakarat roikkuu kärryissä paskaisine kenkineen. Laiskat äidit jotka ei saa isoja lapsiaan käyttäytymään kaupassa, mieluumin taas pääsee helpolla ja tuuppaa niitä kärryissä. Ei vaivauduta kasvattamaan ja vaatimaan käytöstapoja.

Vierailija
35/62 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin sinua syvästi. En ole syyllistynyt, koska osaan kasvattaa lapsiani. Vihaan kaltaisiasi itsekkäitä idiootteja.

Vierailija
36/62 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 15 vuotta sitten kaikki teki niin. Ikinä en ole törmännyt paskaisiin kärryihin. Hössötihössöti.

Vierailija
37/62 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää. En halua likaisia kenkiä kärryihin, johon laitan ruuat. Melkein voisi verrata, että pidetäänkö likaisia ulkokenkiä ruokapyödälläkään.

Vierailija
38/62 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin ällöttää ajatus laittaa ruokia kärryyn joissa on ollut kengät tai ulkovaatteet. Luulisi sen olevan loogista ilman kieltojakin. Mikä ihme saa ihmisen laittamaan lapset kärryihin? En kyllä muista nähneeni lapsia kauppakärryissä.

Vierailija
39/62 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 22:37"]

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288613680145.html

Mitäs mieltä olette? Myönnän. Syyllistynyt olen. Turhankin monta kertaa. Autokärryissä muksut vain tappelee paikasta (ikäeroa 1,5v.) välillä on ihan pakko ottaa mukaan kauppaan ilman isukkiakin kun mies paahtaa pitkää päivää. Yleensä helpoiten pääsee kun toinen istuu istuimessa ja toinen kärryissä. Koskaan ei ole kukaan valittanut, vaikka hävettänyt onkin. Kivittäkää jos siltä tuntuu. En piittaa, mutta mielenkiinnolla kuulen ne syyt tätä vastaan.

[/quote]Ja tällä tavalla 'kasvattavat' ovat sitä ihan 'valio-joukkoa. Mitä väliä sillä, että joku asiakas laittaa siihen samaan kärryyn esim. yrttejä - basilikaa, tilliä jne. Ja sun kasvatuksen helmet on sitä ennen jättäneet samaiseen kärryyn likaa kengistä... Ainakin Kuopion Prisman ovilla lukee, ettei hygienia syistä lapset saa olla näissä normikärryissä. Ja hyvä niin.

Vierailija
40/62 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muistan lapsena istuneeni ostoskärryissä s-marketissa, ja se oli täysin normaalia ja jopa yleistä. Puhutaan siis n. vuosista 1995-1999. (:

Niin moni asia muuttunu ainaki mun mielestä huonompaan päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi