Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhmätyöt

Vierailija
25.10.2013 |

Onko teistä ihan ok, että kun tehdään kuvisryhmätyö (4 tyttöä), 2 kieltäytyy toisten kahden ehdotuksista, tekevät sitten oman ison alan paperista, johon pistetään verta valumaan toisten kahden lempieläimen tapainen eläin. Luolamaalaus aiheena. Toiset sitten tekivät oman pienen kuvan johonkin nurkkaan. Ope ei ollut antanut tehdä näitten erikseen. Kaikenlaiseen sitä joutuu alistumaan näemmä.  Ehkä toi ei aikuista hetkauttaisi, mutta lasta kyllä. Ohjaako opet ollenkaan ryhmätöitä? Onkohan ryhmätyötaitoja ikinä opetettukaan? "Joka on hyvä ryhmätöissä, tulee kaikkien kanssa toimeen," on ihan tyhjää puhetta eikä opeta mitään, korkeintaan alistumaan toisten tahtoon. Olen kyllä kyselyssä maininnut yleensä tästä ryhmätyöhommasta koulullekin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opet ei varmaan kerkiä valvomaan kovin tarkkaan kaikkia ryhmätöitä. Mutta ei tuo tietenkään olereilua. Nuo kaksi tyttöä ovat selvästi päättäneet kiusata näitä kahta muuta. Tiedän itsekkin, että ryhmätyön tekeminen on rankkaa, jos joku ei halua tehdä yhteistyötä. Mutta ehkä nämä kiusaajatkin oppivat tästä jotain  yhteistyötaitoja, niin että tulevat sitten aikuisena työpaikalla muiden kanssa toimeen.

Vierailija
2/2 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mutta olen aina vihannut ryhmätöitä joten tavallaan ymmärrän "ryhmästä eronneita". itse olin  ja olen yhä semmoinen että haluaisin tehdä OMAN, ryhmän kanssa joutuu tekemään liikaa kompromisseja ja lopputulos huono

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla