Auttakaa kosmetiikasta tietäjät! Ostin kuivalle/
couperosaiholle tarkoitetun Lumenen kosteusnaamion. Levitin nyt ekaa kertaa sitä kasvoille ja nyt tuntuu, että naama on kuin tulessa. Kirvelee ja kihelmöi. Kuuluuko asiaan vai oonko allerginen tälle? Ohjeissa luki, että annetaan vaikuttaa 10min, tekis jo mieli pyyhkiä tää pois.
Kommentit (8)
Pese ensiksi pois! Onko kasvoissa haavaumia, kovin kuivia alueita?
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 20:07"]
Ei ole normaalia tuontyyppisen naamion kanssa. Syväpuhdistavat ja kiinteyttävät naamiot saattavatkin "poltella", muttei missään nimessä rauhoittavat, kosteuttavat jne. Onko iho punainen/arka kosketukselle näin naamion pesun jälkeen?
[/quote]
Hehheh. "Tietäjä" paikalla..Tottakai mikä tahansa naamio kirvelee, jos iho on oikein kuiva.
Kyllä mulla ko naamio aina polttelee. Olen pitänyt vaan merkkinä että tehoaa.
En nyt tiedä onko normaalia, mutta mulla se tekee ihan saman aina heti kun sen kasvoille levittää. Vähän ajan päästä kihelmöinti lakkaa. Oon joka tapauksessa tykännyt tuosta, kosteuttaa kivasti. Sitä polttelevaa tunnetta voi helpottaa hieromalla sitä kasvoihin kevyesti vähän pidemmän aikaa, eikä vain huitaista äkkiä naamaansa.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 20:17"]
En nyt tiedä onko normaalia, mutta mulla se tekee ihan saman aina heti kun sen kasvoille levittää. Vähän ajan päästä kihelmöinti lakkaa. Oon joka tapauksessa tykännyt tuosta, kosteuttaa kivasti. Sitä polttelevaa tunnetta voi helpottaa hieromalla sitä kasvoihin kevyesti vähän pidemmän aikaa, eikä vain huitaista äkkiä naamaansa.
[/quote]
Kiitos kaikille vastaajille! Mulla kävi juuri niin, että jossain vaiheessa kihelmöinti väheni ja vaikka laitoin naamiota tosi runsaasti ei oikeestaan mitään jäänyt pois pyyhiittäväksi. Taitaa olla mun iho rutikuiva!
Minulla on superkuiva iho ja ihan apteekin Miniderm-perusvoiteessa varoitellaan, että se kirvelee käytön alussa ihoa jos se on tolkuttoman kuiva. Se menee viikossa ohi kun rasvaa tunnollisesti aamuin illoin.
Ei ole normaalia tuontyyppisen naamion kanssa. Syväpuhdistavat ja kiinteyttävät naamiot saattavatkin "poltella", muttei missään nimessä rauhoittavat, kosteuttavat jne. Onko iho punainen/arka kosketukselle näin naamion pesun jälkeen?