Julkkisten tapa antaa lapselle nimi "tekopaikan" mukaan?
Karkeana esimerkkinä nyt vaikka kaupunginosa Eira ja siitä nimi tytölle Eira tai vaikka hotellin nimen mukaan Mimosa tms.? :D :D
Tai sitten joku Euroopan kaupunki Pariisi=Paris. Onhan noita.
Onko toi vaan joku julkkisten juttu vai tekeekö taviksetkin tuota?
Kommentit (47)
Ihan naurettavaa mielestäni. Kiva siinä lapsellakin selitellä, että mistä on nimensä saanut: "iskä ja äiskä vähän paneskeli Paska-Avenuella*, että siitä minä ja se nimi sitten sai alkunsa".
*Paska-Avenue on oikeasti olemassa.
Mietipä miksi meidän lapset on Kia ja Sampo.
Meillä olisi sitten tytön nimi Salla eli ei lainkaan paha :) Nuorimmaisen nimi olisi sitten Oulu joka taas kuulostaisi melko tyhmältä. Tunnen kyllä yhden parin joka nimesi tyttärensä viikkarin laivan mukaan kun sai siellä alkunsa.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 18:18"]
Onko toi vaan joku julkkisten juttu vai tekeekö taviksetkin tuota?
[/quote]
Totta kai taviksetkin. Meidän esikoisen nimi on Opiskelijasolu, keskimmäinen on Aviovuode ja kuopus on Farmarivolvo.
Lapsemme olisi Hämpton Matikainen, ei jestas.
Itse en todellakaan haluaisi tietää, missä vanhempani ovat seksiä harrastaneet. Kaipa tuo on enemmän ulkomaiden ja julkkisten juttu, eihän nimenä vaikka Espoo tai Kallio kuulostaisi niin kivalta, jostain hotelleista puhumattakaan.
Meillä olisi esikoinen Felicitas ja kuopus Petri.
Yritettiin antaa tyttärelle nimeks Jakomäki mut pappi ei suostunut :(
suomessa vain Vantaa ja Pori olisivat tyylikkäitä maailmanluokan julkkiksen nimiä ...
Tyttäreni Tapiola - ei paha, kun ei käy Tapiolassa koulua. Siellä voi olla pari kaimaa...
Meidän tyttö olisi Padasjoki ja poika Krakova :)
Luulen että mun toinen nimi on tullut noin. Nimi on risteilijälaivan nimi ja tätini kertoi vanhempieni käynneen kyseisellä laivalla risteilyllä noin 9-10kk ennen syntymääni. Äitini on kyllä kiistänyt asian, mutta TOSI ällöttävää....
Meidän lapsi olisi komeasti Tampere. Tai ehkä reippaasti jopa Hervanta. Tampereen kuulostaisi ihan komealta todeta: "Tuus ny Hervanta, mennää Alarantaa syämää mustaa makkaraa ja sitte Hakamettää kattoo Tapparam peliä."
Mun kaverin poika olisi Saunan Kuisti... Too much information.
Jos sais käyttää ajanjaksoa, minä ja poikani kulkisimme nimellä: Pääsiäinen
Saana, Salla, Loviisa, Inkeri, Pietari...onhan noita ihan norminimiäkin.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 18:33"]
Meillä olisi sitten tytön nimi Salla eli ei lainkaan paha :) Nuorimmaisen nimi olisi sitten Oulu joka taas kuulostaisi melko tyhmältä. Tunnen kyllä yhden parin joka nimesi tyttärensä viikkarin laivan mukaan kun sai siellä alkunsa.
[/quote]
Alkaako tuttavapariskuntasi nimet kirjaimilla P ja S?
T:14
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 18:50"]
Luulen että mun toinen nimi on tullut noin. Nimi on risteilijälaivan nimi ja tätini kertoi vanhempieni käynneen kyseisellä laivalla risteilyllä noin 9-10kk ennen syntymääni. Äitini on kyllä kiistänyt asian, mutta TOSI ällöttävää....
[/quote]Mariella? Silvia? Diana?
No olisihan se hienoa, jos lapsen nimi olisi Ranen Mökki Siilinjärvi Pöntinen.