Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko parturikampaajan tuolissa pakko käydä keskustelua kampaajan kanssa?

Vierailija
10.09.2020 |

Oletko joskus vain hiljaa. Vai onko se epäkohteliaisuutta. Varsinkin jos viereisessä tuolissa juttelu aktiivista.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon kyselemisen takii mie leikkaan ite omat hiukseni. Mie oon liian ujo puhumaan tuntemattoman ihmisen kanssa samaan aikaan, ku se on niin lähellä. :/ M25

Vierailija
22/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappaan heti jonkun yhdentekevän lehden siitä pöydältä ja muka kiinnostuneena uppoudun siihen. Suurin osa ymmärtää yskän ja puhellaan sitten vain ne välttämättömät.

- Kaikki kampaajat eivät kyllä tuostakaan ymmärrä! Haluaisin istua hiljaa ja lukea lehteä mutta eikös kohta ala

jutustelu "jokos loma on pidetty"-tyyliin. Arrgh!! Kerran uskaltauduin nuorelle kampaajalle sanomaan

että en halua jutella. Hän sanoi että koulutuksessa opetetaan että pitää rupatella?! Nyt olen löytänyt vanhemman kampaajan joka ei turhia jaarittele ja leikkaa hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt samalla kampaajalla jo parikymmentä vuotta. Hän osaa lukea minua aika hyvin. Välillä puhumme paljonkin, joskus olen töistä väsynyt ja silloin ollaan yleensä aika vähäpuheisia. Kampaajani tarjoaa aina kahvia käynnin yhteydessä, kun minulle laitetaan raitoja. Voimme istua hiljaa ja juoda kahvia yhdessä, eikä tunnelma ole yhtään epämiellyttävä tai kireä. Viihdymme toistemme seurassa sen viisi kertaa vuodessa, mitä kampaajallani käyn. Kampaajani leikkaa hiukset hyvin ja on mukava. Siksi vien hänelle silloin tällöin kiitoksesi esim. kynttilän tai suklaalevyn.

Vierailija
24/30 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taas voi muuta todeta kun suomalaiset olette omituista kansaa.

Ompas todella omituista, ettei halua avautua yksityiselämän asioista tuntemattomalle parturille. Erikoista tosiaan. 😲

Vierailija
25/30 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän samanlainen kysymys ku se "Onko Suomessa pakko tehdä lapsia" , hassu kysymys. Ei, ei ole pakko tehdä yhtään mitään muuta kuin maksaa veroja ja kuolla. 

Onhan niitä muitakin pakollisia asioita. Koulunkäyntipakkoakin pidennetään sekä alku- että loppupäästä. Pakko joko tehdä töitä tai alistua työkkärin toimenpiteisiin. Eri viranomaisetkin asettavat erilaisia pakkoja jos on tekee muutakin kuin vain istuu paikallaan. 

Mutta asiaan. Olen käynyt yhdellä parturilla, joka ei koskaan juttele ylimääräistä. Saatan vielä nykyäänkin käydä hänellä jos vaan saan ajan, vaikka olen muuttanut eri puolelle pk-seutua. Mutta ajan joutuu varaamaan hyvissä ajoin.

Vierailija
26/30 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa että ihan tiedoksi, en ole oikein sosiaalinen ja tykkään olla hiljaa. Kyllä kampaajat kunnioittavat asiakkaan toiveita ja monet vaistoavat muutenkin sen, haluaako asiakas puhua vai onko mieluummin hiljaa.

Vierailija
27/30 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa puhua kampaajan tai kosmetologin kanssa. Menen näihin paikkoihin rentoumaan en puhumaan, kuten joudun työssäni koko ajan tekemään.

Maksaja olen minä ja jos tämä hiljaaolo ei sovi palveluntarjoajalle, äänestän jaloillasi. En enää edes mieti pitäisikö minun toimia toisin.

Vierailija
28/30 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin korona-aikana kampaajat voisivat pitää mahdollisimman hyvin suunsa kiinni. Erityisesti ärsyttää kampaaja, joka nauraa röhöttää omille jutuilleen ihan korvan vieressä. Muutoinkin se, että lomani aikana kysellään työasioistani, on aika rasittavaa. "Vieläkö olet lomalla?" Eikä kaikilla edes ole sitä työtä. Mieheni jäi työttömäksi ja mietti kehtaako mennä parturiin kun siinä saa kaikkien kuullen selostaa, että miksi on työt loppuneet.

Vierailija
29/30 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan ammattiin hakeutuu paljon ihmisiä jotka haluavat höpöttää kokoajan ihmisten kanssa. Itse olen hiljaisempi parturikampaaja ja entinen kollega haukkui minua sen takia oudoksi ja suorastaan sai epäilemään sovinko alalle ollenkaan. Nyt omassa kampaamossani saa olla työntekijät ja asiakkaat hiljaa jos siltä tuntuu. Ja eipä tarvii itsekkään enää kuunnella kun kollega selostaa elämäntarinaansa joka asiakkaalle.

Vierailija
30/30 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ammattikouluissa kampaajia nimenomaan opetetaan/kehoitetaan menemään asiakaspalvelutilanteisiin asiakkaan ehdoilla ja "lukemaan" asiakasta.

Valitettavasti alalla on valtavasti höpöttäjiä joiden työstä suurin osa menee jaaritteluihin :) Kampaamoyrittäjät/liikkeen omistajat saattavat olla täysin eri koulutusalalta eli eivät ole käyneet alan opintoja ja olettavat että hyvä ja paras työntekijä on se joka on alati äänessa ja se, joka lukee asiakasta ja antaa heidän olla rentoutumassa ( lue hiljaa) pidetään huonoina asiakaspalvelijoina koska "palvelu" on se jolla asiakkaat saadaan käymään uudestaan ja erottaudutaan muista..hoh hoijaa ja joukossa on itseään hyvinä työntekijöinä pitävät höpöttäjät jotka sorsivat hiljaisempaa asiakaspalvelijaa, ilmiriitahan siitä tulee jos menee tällaiselle höpisijälle jotain aiheesta kommentoimaan joten joustoa löytyy myös tällaisia työkavereita kohtaan. Tällainen työntekijä on aarre joka jaksaa ja osaa sopeutua, more power to you!

Suomalaiset asiakkaat ovat hyvin kilttejä, kampaamotila on yleensä iso ja  julkinen kun tilassa uein muitakin työntekijöitä ja asiakkaita, mielestäni on noloa ja tökeröä udella kenenkään yksityisasioita ja ylläpitää väkisin muka mukavaa keskustelua.