Kannattaako ottaa influenssarokote? Tautihan on ihan kauhea. Onko joku ottanut?
https://www.mehilainen.fi/lehdistotiedotteet/jopa-15-suomalaisista-sair…
Mehiläisen mukaan ei ole mitään järkeä sairastaa influenssatason tautia.
Kommentit (98)
Jos eristykset ja käsien pesut ja maskit ja muut hommat jatkuu, niin tuskin influenssa pääsee edes liikkeelle, saati tarttumaan laajasti. Lääkeyhtiöillä kova hoppu saada ihmiset piikille, ettei jää kalliit rokotteet käteen.
Mä en ole koskaan ottanut rokotetta, en ole koskaan tiettävästi influenssa sairastanut.
Ensi viikolla maksuttomalle piikille kuten joka vuosi ennen koronaakin.
t.hoitsu
Kävin viime viikolla Aavassa, halvin yksityinen meidän kylällä.
Sairastin v 2000 influenssan ja 4 kk kesti toipuminen, sen jälkeen joka vuosi rokotus, eikä ole mikään virus iskenyt, ihme kyllä, vaikka olen sairaita lasten lapsia hoitanut vuosikaudet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä saatavissa.
Ja tuohon ei voi vastata kukaan mitään.
Se on jokaisen oma päätös.
Mikään vastaus ei ole väärä eikä oikea.
Nyt on
Ottaa vai ei influessarokotus korona-aikana? Esimerkiksi pneumokokkirokotteeseen suhtauduttiin viime keväänä epäillen, koska se lisäisi elimistön taipumusta puolustautua liian ärhäkästi ja tuloksena voisi olla sytokiinimyrsky eli autoimmuunireaktio. On esitetty arveluja, että influenssarokote voisi tehdä samoin tai aukaista väylän muille kuin influenssaviruksille eli esimerkiksi koronaviruksille.
Koko perhe otti kun ten joka vuosi.
Ja terveinä ollaan oltu. Moni lähipiirissä joka ei ole rokotetta ottanut on ollut vuoteen omana viikon, pari.
Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee! :)
Minulla on kerran ollut influenssa ja kyllähän se siltä tuntui, että henki lähtee. Kroppakin veti aivan kankeaksi, lihakset olivat siis niin jumissa, että kävelemisestä ei tahtonut tulla mitään. Ei vain taittunut. Jatkui kaksi viikkoa enemmän ja vähemmän pahana, ikäänkuin aaltoillen.
Tai enhän minä tiedä mitä Ebolaa tuo oikeasti oli kun en joutunut sairaalaan kuitenkaan, mutta otaksun että oli influenssa (tai korona).
Vakavasti harkitsen josko työterveyden tarjoaman ilmaisen influenssapiikin kävisi hakemassa.
Meillä töissä työnantaja kustantaa rokotukset ja viime viikolla oli tämänvuotinen piikitys. TTH tuli työpaikalle rokottamaan. Olen sairastanut kerran influenssan ja se oli rankka tauti. Sen jälkeen olen ottanut rokotuksen aina kun sitä on tarjottu. Lähipiirissä on sekä vanhoja että riskiryhmäläisiä, joita omalta osaltani haluan suojella taudin saamiselta.
Joka vuosi olen jättänyt influpiikin ja joka vuosi myös välttynyt influlta, jo 37:n syksyn ajan.
Olen ottanut joka vuosi sen jälkeen, kun ensimmäisen kerran sairastuin influenssaan. Tauti oli tosi raskas koettelemus ja muutama viikko tuntui että.kuolen.
Ei meidän kannata noille piikkikammoisille meuhkata influenssarokotteesta.
Annetaan influenssan puhua rokottamisen puolesta, aivan varmasti influenssan toisella viikolla kovinkin foliohattu muuttaa mielipiteensä influenssarokotteen tarpeellisuudesta. Siis jos ei kuole ennen sitä.
Se ei nimittäin ole herkkua olla 40 asteen kuumeessa (jota ei saa särkylääkkeellä alas) pari viikkoa ja olla valmiudessa lähteä sairaalaan. Siihen järkyttävät säryt, erittäin huono olo ja jatkuva kuolemisentunne 24/7 päälle. Jälkiruoaksi jälkitautia.
En ole koskaan ottanut enkä ole koskaan ollut influenssassa. En osaa sanoa, että tauti olisi kauhea, koska minulla ei ole siitä kokemusta. Haluaisin saada sen, niin sitten osaisi arvostaa terveenä olemista.
töissä yks ihan terve 33 v nainen kuoli influenssaan. se oli monella. kaipaamaan jäi kolme lasta ja mies. sen jälkeen firmassa on kaikki rokotettu. aina syksyisin tulee surullinen mieli kun ajattelee mitä kuolleen elämäön voisi nyt kuulua, jos olisi ottanut rokotteen.
Otan joka vuosi. Olen kerran sairastanut kovan influenssan enkä välittäisi kokea toista kertaa. En myöskään halua tartuttaa sitä muille, etenkään riskiryhmäläiselle, joita lähipiiristäkin löytyy useita.
Viimevuonna ei oireita, tänavuonna kovaa särkyä vasemmanpuoleisessa
Kiveksessä . Banacod auttoi. Oireillut
3 päivää
Meillä työnantsjs on linjannut, että ilman imfluenssarokotusta ei saa tulla konttorille eikä osallistus henkilöstön yhteisiin tilaisuuksiin. Täällä on ollut muutama traaginen tapaus influenssan takia ja siksi nyt näin.
Otin piikin työterveydestä.
Otin juuri korkeatehoisen influenssarokotteen. Ihan järkyttävät oireet: täysin voimaton olo, en päässyt sängystä ylös, muistikatkos ja sekava, painajaismainen olo.
Rokotus maksaa muutaman kympin. Sairastuminen paljon enemmän, terveyttä ja jopa hengen.