Onko täällä muita "super laiskoja" ihmisiä?
Siis ihan oikeasti laiskoja ihmisiä.
Itse olen nimittäin sellainen.
Kommentit (24)
On! Ilman mitään diagnooseja olen todella laiska, aloitekyvytön ja aikaansaamaton.
Työpaikka on ollut aina ja työt hoidan hyvin, mutta yhtään mitään en viitsi tehdä sen lisäksi, sen enempää kotitöitä, harrastuksia kuin sosiaalista elämääkään.
Laiskuus on luonteenpiirre minkä tälle voi. Jo lapsena kaverit paahtoi kuin heikkopäiset minä tykkäsin chillailla. Ja ne samat tyypit tekee aikuisena persruvella töitä. Ei ole mitään nappia että tätä kun klikkaa niin johan jaksaa ehkä yhden päivän voi tsempata sitten pitää nukkua toinen päivä toipuessa.
Olen. Mulla on adhd, ylivilkkautta vain vähän, lähinnä toiminnanohjauksen ongelmia ja keskittymiskyvyttömyyttä, hahmottamisen häiriötä. Jaksaisin tehdä jos olis selkeä suunnitelma ja pieniä tehtäviä. Mut on vain loputon kaaos, mikään ei hoidu. Voisin elää läpi elämän telkkaria katsellen tai jopa tyhjää tuijotellen.
Mä olen laiska. Olen ollut lapsesta saakka. Jos vaan jotain voin vältellä teen sen viimeiseen saakka tai sitten pyrin delegoimaan.
Veli teki paljon mun kotitöistä lapsuudessa. Aina sain jotenkin lahjottua tai puhuttua sen ympäri. Oman huoneen siivosin satunnaisesti, silloin iski joku inspiraatio. Muutoin äidin kanssa jatkuvia riitoja aiheesta. Muistan, kun se aina huusi: "mielenkiintoista nähdä millaisessa läävässä sä asut aikuisena!"
Nyt perheellisenä meillä lähinnä siivoaa mies ja teinit. Teineille maksan parikymppiä viikossa, että koti on siisti.
Itse mä lähinnä suunnittelen ruuat, käyn kaupassa (tilaan netistä) ja teen ruokaa kolmena päivänä viikossa. Satunnaisesti laitan pyykkikoneen pyörimään. Siirrän kuivuriin sinne sopivat ja ripustamisen hoitaa lapset.
Työpaikan olen onnistunut saamaan. Osa-aika duuni kymmennettä vuotta. Sielläkin välttelen tai onnistun siirtämään juttuja toisille. Ihmetellyt monesti, että miksei kukaan sano koskaan vai eikö ne sitten vaan tajua.