Mulla on HPV, haluatko kysyä jotain?
ev
Kommentit (14)
mun nykyisessä asuinmaassa (eurooppalainen sivistysvaltio) ei kiistellä lainkaan.
Minua ei ole rokotettu, mutta jos voisin valita niin olisin ottanut rokotteen. Olikohan sitä edes saatavilla silloin kun olin nuori.. Minulla on vain pieniä poikia, joten rokotus ei ole vielä ajankohtainen omien lapsien kanssa.
ap
Hpv ei vaikuta mitenkään jokapäiväisessä elämässä, en edes tietäisi että kannan virusta ellen olisi jäänyt papassa ns. kiinni. Hpv aiheutti keskivaikeita solumuutoksia kohdunkaulassa jotka hoidettiin loopissa (sähkösilmukka), tämän jälkeen tuli 5 vuoden papa seuranta. Nyt jo 4 vuotta ollut puhdas papa.
8 oli siis ap. Tiedän siitä että jossain papan jälkeisissä tuloksissa niin mainittiin.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 23:59"]
Hpv ei vaikuta mitenkään jokapäiväisessä elämässä, en edes tietäisi että kannan virusta ellen olisi jäänyt papassa ns. kiinni. Hpv aiheutti keskivaikeita solumuutoksia kohdunkaulassa jotka hoidettiin loopissa (sähkösilmukka), tämän jälkeen tuli 5 vuoden papa seuranta. Nyt jo 4 vuotta ollut puhdas papa.
[/quote]
Nuoleeko miehesi pimpulia eli suostuuko ottamaan suht ison kurkkusyöpäriskin? Mitä mies oli muuten mieltä sukupuolitaudistasi?
Mies oli tukena ja turvana kun tilanne oli päällä, ei siinä tilanteessa tullut mieleenkään puhua asiasta sukupuolitautina. En myöskään koe asiaa sukupuolitautina vaikka kieltämättä se varmaan on tarttunut minuun viettäessäni "villiä" nuoruutta. Ja kyllä, mies nuolee.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 00:08"]
Mies oli tukena ja turvana kun tilanne oli päällä, ei siinä tilanteessa tullut mieleenkään puhua asiasta sukupuolitautina. En myöskään koe asiaa sukupuolitautina vaikka kieltämättä se varmaan on tarttunut minuun viettäessäni "villiä" nuoruutta. Ja kyllä, mies nuolee.
[/quote]
Ottaa kyllä aika suuren tietoisen syöpäriskin, tietääkö hän riskistä?
En tiedä onko tietoinen, täytyy ottaa asia puheeksi. Asiasta on kyllä puhuttu, mutta rautalankaa ei ole käytetty.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 00:29"]
Ei kiinnosta
[/quote]
Miksi kommentoit? 12 turhaa painallusta näppikseesi. Olisit nyt säästänyt vähän näppejäsikin
Oletko ottanut rokotetta? Jos et, toivoisitko ottaneesi? Jos saisit mennä ajassa takaisin päin, ottaisitko? Aiotko kannustaa omia lapsiasi (jos sinulla on/on tulossa niitä) ottamaan paljon kiistellyn rokotteen?