Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks niin, että papa-kokeessa ei tarvitse käydä...

Vierailija
24.10.2013 |

jos ei ole ikinä elämän aikana ollut vakituista kumppania ja säännöllistä seksielämää? Pelkästään pari hassua yhdenillan juttua. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin. Käy testeissä.

Vierailija
2/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kannattaa, selibaatissa ei takaa mitään. Tuttavani, joka ei koskaan ollut miehen kanssa, kuoli kohtusyöpään. Oli siis lesbo jo nuoresta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kävisi? En keksi yhtään syytä siihen miksi jättäisin papa-kokeet väliin.

Vierailija
4/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 23:19"]

kyllä kannattaa, selibaatissa ei takaa mitään. Tuttavani, joka ei koskaan ollut miehen kanssa, kuoli kohtusyöpään. Oli siis lesbo jo nuoresta.

[/quote]

täh? Eihän lesbous tarkoita selibaattia. Voihan sen taudin saada naiseltakin.

Vierailija
5/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli saman kanssa uskollisesti, joten ei useita partNereita.

Vierailija
6/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 23:21"]

Miksi et kävisi? En keksi yhtään syytä siihen miksi jättäisin papa-kokeet väliin.

[/quote]

No mietin, että kävisinkö turhaan, kun joka paikassa kuitenkin toitotetaan, että papaan mennään silloin, kun säännöllisen seksielämän aloittamisesta on kulunut pari vuotta.

-ap

Vierailija
7/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne solumuutokset seksielämästä välttämättä johdu. papa kandee ottaa 2 v välein vähintään.

Vierailija
8/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 23:21"]

[/quote]

No mietin, että kävisinkö turhaan, kun joka paikassa kuitenkin toitotetaan, että papaan mennään silloin, kun säännöllisen seksielämän aloittamisesta on kulunut pari vuotta.

-ap

[/quote]

Parempi turha käynti kuin käynti liian myöhään. Et voi mistään tietää niiden yhdenillan kavereiden terveydentilaa. 

Vierailija
9/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tarvi käydä niin USEIN jos ei ole seksuaalisesti aktiivinen. Eli ehkä ne ikäluokkaseulonnat riittää?

Mullekin sanoi gyne, että nyt ei tarvi, kun on säännöllinen kumppani ja edellisessä testissä ei mitään poikkeavaa.

Vierailija
10/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 23:33"]

Ei varmaan tarvi käydä niin USEIN jos ei ole seksuaalisesti aktiivinen. Eli ehkä ne ikäluokkaseulonnat riittää?

Mullekin sanoi gyne, että nyt ei tarvi, kun on säännöllinen kumppani ja edellisessä testissä ei mitään poikkeavaa.

[/quote]

Okei. No pitää odottaa sitä kutsua sitten. Siinäpähän kutsussa ehkä selviää sekin, että miten ja mitä kautta pääsen niihin tutkimuksiin. Nyt ei ole oikein mitään tietoa... 

Vierailija
11/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tuota aloitustakin on pitänyt miinustaa, kun haluan vaan tietää! Tää asia on ollut mulle jo kauan mysteeri, kun en ole mikään normaali nainen, joka olisi saanut parisuhteen ja olisi tarvinnut muutenkaan käydä gynellä saati ehkäisyneuvolassa, josta olisi ohjattu kokeeseen. Missään ei oikein puhuta näistä asioista, et miten sen kokeen laita on, jos ei ole sitä seksielämää. Oletetaan vaan, että kaikilla olisi ollut parisuhde tai useita jo parikymppisenä. 

Vierailija
12/20 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko neitsyiden käydä?

Vierailija
13/20 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 23:58"]

Tarvitseeko neitsyiden käydä?

[/quote]

Vierailija
14/20 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kommenttiisi 12, olen miettinyt ihan samaa. Tosin minulla ei ole mitään kokemuksia :). Ensimmäisen kerran kun kävin ikäluokkaseulonnassa ja kysyin siellä just samoja kysymyksiä kuin sinä, niin eivät osanneet edes vastata! Olivat kai niin järkyttyneitä kokemattomuudestani? Helvetillisesti se koe kyllä sattuu, joten jos kymmenen vuoden välein viitsisi käydä... en tiedä. Nyt tänne tulee joku tietysti sanomaan, ettei satu, mutta kyllä minä oman kipurajani tiedän.

Vierailija
15/20 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri on joskus sanonut, ettei papa koetta kannata ottaa, ja olin siis silloin neitsyt. Sitä en sitten tiedä, että kuinka usein pitää käydä, jos ei ikinä harrastakkaan seksiä. Itse en ole vielä papassa käynyt, mutta pitäisi kai varata terveyskeskuksesta siihen  aika. Seksielämäni ei kylläkään ole säännöllistä ja miehen kanssa yhdynnässä olen aina käyttänyt kondomia.

Vierailija
16/20 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunnilla, siis niillä jotka olivat syntymästään asti seksittä eläneet, ei esiinny HPV-virusta.

Tämän tiedon ongin joskus kun olin vielä 25-vuotias neitsyt. Jätin seulonnan siltä erää väliin sitten. Myöhemmin sitten menin kun tulin seksin myötä altistaneeksi itseni tartunnalle.

Mutta jos on se hassukin yhdenillanjuttu tai pikku puuhastelu lesboystävättären kanssa, niin sit kandee testata.

Vierailija
17/20 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi ei sitten suojaa HPV-tartunnalta.

Vierailija
18/20 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 01:26"]

Nunnilla, siis niillä jotka olivat syntymästään asti seksittä eläneet, ei esiinny HPV-virusta.

Tämän tiedon ongin joskus kun olin vielä 25-vuotias neitsyt. Jätin seulonnan siltä erää väliin sitten. Myöhemmin sitten menin kun tulin seksin myötä altistaneeksi itseni tartunnalle.

Mutta jos on se hassukin yhdenillanjuttu tai pikku puuhastelu lesboystävättären kanssa, niin sit kandee testata.

[/quote]

HPV - tartunnan voi huonolla säkällä saada esimerkiksi saunan pesuhuoneessa istumalla penkille, jolla sinua ennen istui viruksen kantaja. Helpoiten se tarttuu seksin kautta mutta tartunnan saaminen ei ole todiste seksin harrastamisesta.

http://www.yths.fi/terveystieto_ja_tutkimus/terveystietopankki/71/kondylooma_eli_visvasyyla

Vierailija
19/20 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mies joka haluaa nuolla sairastuu myös virukseen!

Vierailija
20/20 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 01:45"]

Jos on mies joka haluaa nuolla sairastuu myös virukseen!

[/quote]

Tässä syy miksi uuteen suhteeseen aikovan miehen kannattaa ottaa etukäteen rokotus. Näin siis jos ei ennestään ole vielä ollut useita seksikumppaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä