Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksatte pitää >100m2 talon siistinä?

Vierailija
24.10.2013 |

Meillä on nyt 90m2 asunto ja tuntuu ihan mahdottomalta pitää tätä koko ajan siistinä, erityisesti nyt kun olen suurimman osan ajasta 1v:n kanssa kahdestaan. Aina on jokin pöytä pyyhkimättä, keittiön pöydän alla kilo jymähtänyttä ruokaa, eteisen lattialla hiekkaa ja rapaa, ylipäätään takit ja kengät epäjärjestyksessä, vessa on pesun tarpeessa... Vähintään on pyykit laittamatta ja lastenhuone kaaoksessa.

Olen pitänyt itseäni siistinä ihmisenä mutta nyt alkaa tehdä tiukkaa. Miten te muut jaksatte, erityisesti jos on oikeasti iso talo ja monta kerrosta jne?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on 175m2 kolmessa kerroksessa. Parhaiten siivouksen saa minimoitua silla, etta elaa siististi. Laita aina kayttamasi tavarat / vaatteet / jauhopussit ym heti takaisin oikeille paikoilleen. Tahan menee paljon vahemman aikaa kuin tehdyn sotkun siivoukseen.

Vierailija
2/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, aina jossain jokin repsottaa ja vaikka imuria käytetään, niin usein jää osa nurkista väliin :) meillä harrastetaan liikaa reitti-imurointia, mutta hyvä sekin!

ps, perheessä nuorinkin jo esiteini...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta,1 ja 10veet ja yritän pitää tätä 72m2 puhtaana ja siistinä,puhtaus onnistuu mutta kaaosta tämä on,vähintään yksi huone kuin pommin jäljiltä tai ainakin pyykit viikkaamatta.Nyt pitäs raahautua suihkuun,alkaa vuoden univelat saada jo kummasti otetta.Itse ajattelen kunhan on puhdasta ja sitten hyvää ruokaa niin se pikku kaaos menee siinä,koti jossa asutaan ja lapsia,ei voi olla täysin tiptop.Joten älä sisko stressaa.kenenkään normaalin ihmisen kämppä ei ole kuin sisutuslehdestä ;) <3

Vierailija
4/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillö on 3 lasta ja 129 neliötä. Siivoan koko ajan, mutta lapsien ehdoilla. Ne menee aina ensin! Sen takia tämä on vähän kuin lapioisi lunta lumimyrskyssä.

Vierailija
5/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reilut 90 neliöö ja tää on ollut oikeesti tosi käytännöllinen verrattuna aikaisempiin huomattavasti pienempiin asuntoihin, jotka oli heti kauheen näköisiä kun vähänkin joku oli tekemättä. Mut ehkä en jaksaisi siivota kovin isoakaan taloa..

Vierailija
6/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reippaasti yli noi neliöt. Aina on sotkua jossain. Itse siivoan, ei siis käy siivoajaa, ja hetken aikaa on kaikki ok, mutta kunhan lapset aloittaa leikin, vaihtaa vaatteita, syö... Niin näyttää kuin ei olis koskaan siivottukaan. Lapset siivoavat myös itse, isommat omat huoneensa esim.

Vierailija
7/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin noin pieni, meillä liki 400 m2, 3 kerrosta ja ei tosiaan ole joka paikka puhdas ja kiiltävä, Ei se silti minua haittaa.

Vierailija
8/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liki 250m2, 8h ja keittiö..ei kannata kuitenkaan maalailla mielikuvaa mistään palatsista, tämä on ennemminkin vähän vinksallaan oleva huvikumpu ;) no eniveis, meillä on kyllä yleensä ihan siistiä, lasten huoneissa vaan kerran viikossa koska ne pitää siivota ennen viikkorahaa, sotkeutuvat heti kyllä uudestaan mutta niistä en ressaa. Muuta huushollia pidän kunnossa viemällä tavat samantien paikalleen, piilottamalla romuja kaappeihin joita onneksi piisaa ja sisustamalla kauniisti jolloin tekee ihan oikeasti mieli siivota että pysyy koti nättinä. Joka päivä siivoan jotain ohimennen-tyyliin, tiskejä ei päästetä kasaantumaan altaaseen vaan tyhjennetään heti kone ja aletaan sitä suoraan täyttämään jne..kerran viikossa sitten siivoan vähän paremmin. Mies ei tee siivouksen eteen mitään mutta tekee oman osansa muualla.

Vierailija
9/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivooja käy.

Vierailija
10/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja kerran viikossa - ja 5 min sen jälkeen, kun lapset ovat tulleet kotiin, on talo taas kaaoksen vallassa.

Vierailija
11/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sama porukka sotke enempää suurempaa taloa. Päin vastoin, suuemmat tilat on helpompi pitää siistinä kuin ahtaat tilat Tavaraoille löytyy helpommin paikat missä niitä säilytetään jne.

Vierailija
12/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 20:58"]

Meilla on 175m2 kolmessa kerroksessa. Parhaiten siivouksen saa minimoitua silla, etta elaa siististi. Laita aina kayttamasi tavarat / vaatteet / jauhopussit ym heti takaisin oikeille paikoilleen. Tahan menee paljon vahemman aikaa kuin tehdyn sotkun siivoukseen.

[/quote]

No mä teen jo noin. Harvemmin meillä tavaroita lojuukaan pitkin poikin, lähinnä ne on lapsen leluja joita löytyy lattioilta mutta ei ne mua häiritse. Eteinen kyllä pursuaa, kun siihen ei mahdu yhtään kaappia ja säilytystilat on tällä hetkellä siis avonaulakot ja pari koria... Mutta kyllä se on ihan ehtaa likaa mikä täällä häiritsee. Pölypalloja ja niitä hiton ruoanjämiä. Koko elämä kuluu keittiön siivoamiseen.

Vierailija
13/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 140 m2 ja 4 alle kouluikäistä kotihoidossa.... Siivoan koko ajan, mitenkäs se muuten pysyisi siistinä. Joka päivä pesen vähintään 2 koneellista pyykkiä, samalla kuivat pyykit kaappiin. Keittiö siivotaan joka ruokailun jälkeen tip top. Imuroin joka päivä. Eipä sitä sotkua niin älyttömästi tule kun koko ajan talo on suht ok.

Vierailija
14/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhaa tavaraa. Jokaiselle on oma paikkansa. Siivooja käy kerran viikossa.

Ei liikaa huonekaluja eli ei täyteen ahdettuja tiloja. Meillä on asuinkerroksia 2.

Kahden aikuisen talossa ei sitä sotkua tule samalla tavalla, kuin lapsiperheissä.

Vierailija
15/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 21:08"]

Meillä käy siivooja kerran viikossa - ja 5 min sen jälkeen, kun lapset ovat tulleet kotiin, on talo taas kaaoksen vallassa.

[/quote]

Voitat tällä liioittelun mestaruuden... nolo

Vierailija
16/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flylady

Vierailija
17/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 175m2 ja mun mielestä helpompi pitää siistinä kuin pieni asunto. Meillä ei ole liikaa tavaraa ja olemassa olevilla on paikkansa kaapeissa. Asunto on väljä ja sen takia imuroiminen on helppoa. Meillä on kaksi kerrosta ja kolme kouluikäistä lasta. Muksujen jäljiltä on toki leivänmuruja lattialla ja pöydällä, takan lämmityksen jäljiltä puun roskia on myös lattialla. Mutta imuroin lähes joka päivä yleiset tilat ja tavaroita laitellaan jatkuvasti paikoilleen. Mies tykkää myös siisteydestä ja myös tekee töitä sen eteen. Muksuja saa aina patistaa korjaamaan jälkensä, mutta on meillä aika siistiä yleensä aina. Yläkerrassa on kuopuksen leluja joskus levällään, mutta ne ei näy mulle tänne alakertaan.

Vierailija
18/42 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

320 neliötä ja tavaraa ei liikaa, siinä salaisuus. Joka päivä pitää vähän keräillä tavaroita ym, mutta aina on perussiistiä. Ei voi päästää kaaokseksi, muuten ei riitä edes 3 päivää suursiivoukseen. 

Vierailija
19/42 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä n 250m2, 5h+keittiö. Tila on niin väljää ja avaraa että pieni sekaisuus ei haittaa. Joka viikko imuroidaan ja pestään lattiat, siivotaan 2 vessaa, kylppäri ja saunan pesuhuone. Siivooja käy kerran kuukaudessa.

Vierailija
20/42 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 m2 ja kolme lasta jotka harrastaa.. jokapäivä sellainen tavaroiden paikoilleen laitto projekti, lapset onneksi jo nykyään kymmennen sanomisen jälkeen siivoaa omat jälkensä, vielä kun saisi miehenkin oppimaan tuon. Mutta pölyistä on, kun en vaan jaksa imuroida ja mopata joka helevetin viikko. Keskimäärin joka kolmas viikko teen kunnon siivouksen eli pölyt, imurointi ja lattioiden pesu ja kaikki kolme kph:ta.