liian lapsellisia vaatteita ekaluokkalaiselle pojalle?
Meillä poika kohta 7v tykännyt aina värikkäistä vaatteista.
Onko mielestänne villervallan, metsolan ja esim småfolkin vaatteet liian lapsellisia tämän ikäiselle?
Olen juuri tilannut villervallalta kivoja raita- ja tähtipaitoja ja pari velourhousut, omenanvihreät ja mustat.
Metsolalta taas tilasin tumman oranssin froteepaidan ja ruskeat froteehoustu. Kaveri näki nämä tilauksensa ja sanoi, että hänen mielestään poika liian vanha noin värikkäisiin paitoihin sekä velour- ja froteehousuihin.
Pidänkö siis poikaa ihan vauvana kun tilaan /ostan hänelle tämän tyylisiä vaatteita?
Ainakin pari viikko sitten kirppiksellä pojan samaa tyyliä olevat vaatteet revittiin käsistä, kaikki tilaamaani vastaavat vaatteet meni alle puolessa tunnissa.
Kommentit (12)
Pöh, ei ole! Itse en tykkää kyseisistä kuoseista, mutta ei missään nimessä ole liian lapsellisia!
Eihän nuo värit ja materiaalit ikää katso :). Jokainen pukee lapselleen mikä tuntuu parhaimmalta. Minä pidän värikkäistä vaatteista ja niitä myös suosii poikani 9v :). Värit luovat iloa ja pirteyttä :). Itse en välitä tummista vaatteista enkä myöskään kuvista, joissa miekka, luuraranko tai muuta synkkää. Iloa elämään, vaikka värien ja kuosien avulla :).
Eivät ole minusta lapsellisia. Oma 7v. poikani tykkää edelleen printtipaidoista, joissa on esim. Puuha-Peten tai Wall-E:n kuva =) Ja vaatteiden pitää olla värikkäitä.
Jos lapsi tykkää pitää noita vaatteita, ne eivät ole liian lapsellisia =)
Ei ole. Esikoiseni käytti niitä tokalla, kuopus ekalla.
Jos niitä kerran kaupataan sopivan kokoisina versioina, niin eipä ostamisessakaan kai mitään pahaa ole...
Minä muutin vähän pojan vatetusta kun lähti kouluun. Eli nimenomaan tietynlaiset printit jätin pois ja vähän enemmän sellaiisa isomman pojan vaatteita. Farkkuja, huppareita ja sitärataa. Uskon, että koulussa on kiva olla jo jollain tavalla "isompi" Toki sielläkin mnenmoista hiihtäjää löytyy, että lapset tuskin siitä välittää mitä kenelläkin on päällä :)
Värikkäitä vaatteita löytyy myös vähän isompien poikien vaatteista.
Eiköhän se muksu protestoi, jos ei kuteet miellytä.
Mun vanhin poika tykkäsi, sillä oli poppia päällä vielä 10v:na, kuopus sanoi 3v:na, ettei käytä enää noita (Småfolkin) vauvojen paitoja.
Mitä nyt omaa lapsuuttani ajattelen niin ehkä joskus yläasteella vasta aloin miettimään mitä vaatteita päälläni on tai ylipäätään sellaiset asiat nousivat keskusteluihin meillä pojilla. Nykyään on kyllä vähän materialistisempi yhteiskunta eli näistä puhutaan varmaan jo aiemmin, mutta tuskin ekalla.
Normaalailla käyrillä kasvavalle lapselle voi mielestäni aina ostaa niitä sille sopivia vaatteita. Turha siitä on stressiä ottaa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 15:13"]
Jos niitä kerran kaupataan sopivan kokoisina versioina, niin eipä ostamisessakaan kai mitään pahaa ole...
[/quote]
Tää on niin tyypillinen asenne... Siis kun lapsi menee kouluun, hänen pitäisi vaatteineenkin näyttää "isolta pojalta". Ihan kuin lapsi olisi eskarin ja kesäloman jälkeen ihan hirveästi muuttunut pikupojasta isoksi pojaksi, Toki voi ollakin. Helposti vaan vanhemmat pitävät ekaluokkalaista paljon isompana kuin lapsi todellisuudessa on. Pidetään pikkukoululaiset lapsina! Kyllä ne ehtii niitä huppareita yms. käyttää vielä myöhemminkin!
Siis edellinen vastaus oli tarkoitettu kirjoittajalle nro 7!
siis kaveri näki tilaukseni, ei tilauksensa.