Jos tuntematon mies tulee hyvyyttään pyytämään saada kantaa ostoksesi autolle pelkästä auttamisen halusta
Niin annatko miehen kantaa perheesi kuukauden ruokaostokset autolle vai lyttäätkö suoraan kuonoon ja kannat omat ostoksesi itse?
Kommentit (36)
Miksen, jos on itsellä hankala kantaa, muuten kannan itse ja sanon että kiva kun kysyit, harvoin kukaan kysyy.
Mäki oon tehnyt samaa vanhoille mummoille
T. Neiti 26v
No en varmaan anna. Miksi? Tuliko sulle joku ehdottelemaan?
Pitäisin karmivana ja omituisena tuollaista tarjousta, ellei sitten kyseessä olisi sellainen tilanne, että mulla olisi jostain ihmeen syystä tyyliin 6 kassia ruokaa ja silminnähden vaikeuksia niiden kanssa.
Mun äidille tapahtui niin. Mies olis halunnu kantaa käsilaukun (!), mutta kun äiti antoi sen raskaan kauppakassin, mies laski sen maahan ja lähti pois.
Naiset eivät kiitos tarvitse mitään apuja. Me kyllä osataan kantaa ja tehdä itse. Jos tulee jotain ongelmia niin sitten kysytään toiselta naiselta. Mutta miesten ei tarvitse eikä tule sotkeutua meidän naistenpäivää asioihin.
Täytyy heti huutaa täyttä kurkkua ja raapia kasvoihin näkyvät arvet. Jos jokin sumute löytyy niin sitä naamaan ja kipakka potku kulkusille!
Annan kantaa ja annan pildukkaa vaivan palkaksi.
Mistä minä tiedän tekeekö se sen hyvyyttään, vai viedäkseen ostoskassin tai lompakon?
Sitä varten on aina mukana pippurisumute. Puhun ainoastaan sellaisten ihmisten kanssa jotka jo entuudestaan tunnen ja tiedän turvallisiksi. Vieraille ja tuntemattomille annan kyllä nopeat lähtöpassit jos tulevat liian lähelle.
Sanoisin, että kiitos, mutta ei kiitos. En todellakaan antaisi maksamiani ostoksia tuntemattomalle. Häipyisi vain ostosten kanssa tai vaihtoehtoisesti saisin koronan kun joku vieras lääppii ostoksiani
Kärryllähän ne kuukauden?? ostokset autolle viedään, niitä tarvi kenenkään kantaa.
Eikö perheen kuukauden ostoksille ole jo kätevämpi käyttää kärryjä, useampiakin ehkä?
Jos kyseessä on tosiaan mies niin juokse heti pakoon ja soita poliisit tai hälytä vartija. Jos miehet tulevat ehdottamaan mitään apua niin niillä on aina mielessä kaksi ajatusta. Joko he haluavat viedä lompakkosi tai ostoksesi mennessään tai sitten ne ukot haluaa vain piirakkaa.
No toki annan auttaa, ainahan se on mukavaa, jos ihmiset ovat avuliaita.
M33
Meidän perheen kuukauden ruokaostoksia ei kukaan kantaisi kerralla autoon. Pakettiauto pitäisi olla sille ruokamäärälle. Eikä ne mautuisi kaappeihinkaan meillä.
Kerran viikossa teen tilauksen, ja nokkakärryllä kuski tuo ne ruoat tuohon ovelle. 7-12 kassillista tulee kerralla. Välillä täydennän esim. pakasteita vähän enemmän, ja toisinaan kuivamuonavarastoja. Sitten tulee taas niitä perussettejä.
En luottaisi. Hän voisi varastaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen kuukauden ruokaostoksia ei kukaan kantaisi kerralla autoon. Pakettiauto pitäisi olla sille ruokamäärälle. Eikä ne mautuisi kaappeihinkaan meillä.
Kerran viikossa teen tilauksen, ja nokkakärryllä kuski tuo ne ruoat tuohon ovelle. 7-12 kassillista tulee kerralla. Välillä täydennän esim. pakasteita vähän enemmän, ja toisinaan kuivamuonavarastoja. Sitten tulee taas niitä perussettejä.
VL?
Vierailija kirjoitti:
Minä en päästäisi tuntemattomia miehiä pihaani enkä varsinkaan avaisi heille ovea vaikka sitten toimittaisivat pakettia. Mihistä ja heidän taka-ajatuksistaan ei voi koskaan tietää. Eli se voi olla vaikka susi lampaan vaatteissa ja käydä päälle kun olet varomaton.
Jos on noin paljon ostettavaa, niin oma mies saa tulla kauppaan mukaan. Kassit viedään autolle kärryillä.
No varmaan kantaa autolle. Juoksee karkuun kassien kanssa.