Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkonomi työt (taloushallinto)

Vierailija
09.09.2020 |

Onko mitään mahdollisuutta päästä merkonomin tutkinnolla vähintään 3000€ bruttotuloihin? Ja mistä löytää merkonomiopiskelijalle työharjoittelupaikat kun lähes jokaisessa hakemuksessa vaaditaan tradenomitutkinto?

Nyt siis kyse nimenomaan taloushallinnon puolesta, ei myynnin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista mutta ei heti koulun penkiltä. Työelämässä se palkka tulee osaajille ja tekijöille. Jos näytät kykysi, olettaen että niitä on, voit päästä hyville ansioille

Vierailija
2/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, sitten kun olet kerryttänyt työkokemusta muutamilla kymmenillä vuosilla. Mitä luulet tradenomien tienaavan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, sitten kun olet kerryttänyt työkokemusta muutamilla kymmenillä vuosilla. Mitä luulet tradenomien tienaavan?

En tiedä yhtään, mutta oletan että enemmän kuin merkonomit. Ainakin kun katsoo noita työhakemuksia kun kaikkialle vaaditaan tradenomi, joten työllistyminen heillä ainakin parempaa. 😅

Olen alanvaihtaja terveydellisistä syistä ja rehellisesti sanottuna pelottaa pääsenkö koskaan vakituisiin töihin ok-palkalle, etenkin jos ei ole jaksamista jatkokouluttautua millekään korkeammalle tutkinnolle. Toiveissa olisi vain vakituiset riittävät tulot kohtuullisen asuntolainan saamiselle ja tavallisen arjen elämiseen.

-ap

Vierailija
4/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään, mutta oletan että enemmän kuin merkonomit. Ainakin kun katsoo noita työhakemuksia kun kaikkialle vaaditaan tradenomi, joten työllistyminen heillä ainakin parempaa. 😅

Olen alanvaihtaja terveydellisistä syistä ja rehellisesti sanottuna pelottaa pääsenkö koskaan vakituisiin töihin ok-palkalle, etenkin jos ei ole jaksamista jatkokouluttautua millekään korkeammalle tutkinnolle. Toiveissa olisi vain vakituiset riittävät tulot kohtuullisen asuntolainan saamiselle ja tavallisen arjen elämiseen.

-ap

Oletko ex-hoitaja?

Vierailija
5/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma firma, vaikka tilitoimisto. Saat helposti 3000 € / kk. Enemmänkin jos et pelkää työntekoa.

Vierailija
6/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen merkonomi taloushallinnon puolella ja palkka 3400€/kk. Joskus tulee jouluna joku pieni 500-1000e bonus.

Eli minun tapauksessa ei olisi ainakaan kannattanut hankkia mitään sen kummempia koulutuksia tai sertifikaatteja, tosin aloituspalkkani oli paljon pienempi, noin 2 tonnia.

Vierailija
7/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yo-merkonomi ja nettotulot ovat 5600 euroa. Olen varmaan niitä harvoja joilla kävi säkä työn suhteen.

Vierailija
8/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin 2600€ bruttotuloihin, mutta koen olevani erittäin onnekas, että työnantaja näki minussa hyvän työntekijän. Tähän ko. työpaikkaan valitaan lähes aina korkeakoulututkinnon omaavia.

N26

Vierailija
9/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene tilitoimistoon vaan jonkun firman palkkalistoille.

Vierailija
10/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oletko ex-hoitaja?

En ole, rakennusalalta.

-ap

Vierailija
11/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen merkonomi taloushallinnon puolella ja palkka 3400€/kk. Joskus tulee jouluna joku pieni 500-1000e bonus.

Eli minun tapauksessa ei olisi ainakaan kannattanut hankkia mitään sen kummempia koulutuksia tai sertifikaatteja, tosin aloituspalkkani oli paljon pienempi, noin 2 tonnia.

Kiitos vastauksesta! Kuinka kauan meni että palkka nousi tuohon? Saako kysyä, oletko yksityisellä vai julkisella, tai minkälaisessa työpaikassa?

-ap

Vierailija
12/24 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yo-merkonomi ja nettotulot ovat 5600 euroa. Olen varmaan niitä harvoja joilla kävi säkä työn suhteen.

Millaisessa työpaikassa olet? En usko että itselle kävisi ihan noin hyvä säkä. :D

-ap

Vierailija
13/24 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan merkonomi suorittanut lisäksi ammattitutkintoja? Mitä, vaikuttaako työnsaantiin tai palkkaan?

Vierailija
14/24 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen alanvaihtaja ja harkitsen merkonomiopintoja. Jos tavoitteenani on työllistyä ok-palkkaiseen toimistotyöhön, jossa ei tarvitse olla tekemisissä asiakkaiden kanssa eikä olla muutenkaan esillä, niin mikä suuntautumisvaihtoehto sopisi minulle? Onko se yksiselitteisesti se taloushallinto sitten? Olen kyllä luova ja visuaalisesti lahjakas, joten markkinointipuoleltakin voisi löytyä töitä - mutta mieluummin tekisin rutiininomaista ja itsenäistä työtä, joka saa vaatia myös tarkkuutta.

Vierailija
15/24 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/24 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen alanvaihtaja ja harkitsen merkonomiopintoja. Jos tavoitteenani on työllistyä ok-palkkaiseen toimistotyöhön, jossa ei tarvitse olla tekemisissä asiakkaiden kanssa eikä olla muutenkaan esillä, niin mikä suuntautumisvaihtoehto sopisi minulle? Onko se yksiselitteisesti se taloushallinto sitten? Olen kyllä luova ja visuaalisesti lahjakas, joten markkinointipuoleltakin voisi löytyä töitä - mutta mieluummin tekisin rutiininomaista ja itsenäistä työtä, joka saa vaatia myös tarkkuutta.

Kyllä esim kirjanpitäjä saa asiakkaita passata. n.2v kokemusta yo-merkonomilla kirjanpidosta, ei pk-seuru, brutto 2400, jahka korona lähtisi, korotuksen aika. Ja alan vaihto 😅

Vierailija
17/24 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen täällä, 4500 euroa.

Vierailija
18/24 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unta näe, että pääsisit vihreänä yli 3 tonnin tienesteihin.

Vierailija
19/24 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy työharjoittelupaikkaa. Jos löytyykin niin vain sattumalta, ja se on hyvin epätodennäköistä. Ei kukaan odota sinua avosylin, olet firmoille ensisijaisesti vain rasite. Niin kuin nykyään oikeat työntekijätkin. Tällainen synkkä maailma meillä on. Ei tämä elämä ole mikään pomppulinna jossa lastentarhanope tuo lisää ilmaista hattaraa pumppujen välissä. Jostain syystä meille myydään koululaitoksessa sellainen maailmankuva. Että kaikki on mahdollista. Se on ihan kummallista. Sehän on oikeasti hyvin kapea alue, mikä on mahdollista.

Vierailija
20/24 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin minun kirjoitus!

Meillä on nyt alkamassa työharjoittelu ja etsin jotain työtä jossa Ei tarvitsisi juuri kohdata asiakkaita. Itsenäinen työskentely ja jotain tarkkuutta vaativaa..

kunpa löytyisi. Korona vaan sotkee paljon kun tulee takaisin Kiitos mutta EI kiitos..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi