Saako S-marketin myyjät käydä Lidlissä ostoksilla?
Vai onko sopimus että kilpailevassa yrityksessä ei saa asioida? Onhan heillä myös varmasti henkilökunta alennukset omaan putiikkiin.
Kommentit (83)
Saako Alkon myyjät käydä muissa kaupoissa ostoksilla?
S-market money only works at the s-market store.
Eipä toimi nuo vihreät s-bonus prepaid visat joille palkka maksetaan muissa kaupoissa.
T. Työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
S-market money only works at the s-market store.
Eipä toimi nuo vihreät s-bonus prepaid visat joille palkka maksetaan muissa kaupoissa.
T. Työntekijä.
Entä jos asioit käteisellä toisessa ketjussa? Jääkö helposti kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa käydä ja todella moni käy, kun Lidl on halvempi kauppa.
Melko heikosta sitoutumisesta työnantajaan kyllä kertoisi tuollainen käytös. Ei antaisi kovin hyvää kuvaa työntekijän luotosta työnantajan yritykseen.
On suoraan verrannollinen palkan suuruuteen kuinka sitoutunut on työpaikkaansa. Jos tekee työn mistä saa palkan niin se pitää riittää. Sehän olisi naurettavuuden huippu jos ei saisi käydä vapaalla muissa kaupoissa. Pitäisi varmaan ostaa junttivaatteetkin Prismasta.
No varmaan kyllä ihan perustuslaillisesti olisi mahdotonta kieltää ihmistä tekemästä ostoksensa ihan missä lystää.
Saahan Fazerin henkilökuntakin käydä Vaasa &Vaasa myymälöissä.Olemme suomessa ei kukaan voi ostos paikkaamme määrätä.
Näkyy nuo käyvän ihan ristiin rastiin kaikissa kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko heikosta sitoutumisesta työnantajaan kyllä kertoisi tuollainen käytös. Ei antaisi kovin hyvää kuvaa työntekijän luotosta työnantajan yritykseen.
On suoraan verrannollinen palkan suuruuteen kuinka sitoutunut on työpaikkaansa. Jos tekee työn mistä saa palkan niin se pitää riittää. Sehän olisi naurettavuuden huippu jos ei saisi käydä vapaalla muissa kaupoissa. Pitäisi varmaan ostaa junttivaatteetkin Prismasta.
Tuota, jos olet s-marketin kassalla töissä niin etköhän ihan juntti ole jo muutenkin :D
Vierailija kirjoitti:
No varmaan kyllä ihan perustuslaillisesti olisi mahdotonta kieltää ihmistä tekemästä ostoksensa ihan missä lystää.
Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta että ei joka asiaan tarvitse erikseen pakottaa, vaan on ihan työntekijän oma etu että hän tekee ostokset työantajansa kaupassa eikä kilpailijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se työnantajakaan minuun ole erityisen sitoutunut, joten miksi minun pitäisi olla sitoutunut häneen myös vapaa-ajallani?
Ai ei ole sitoutunut? Koitapa Suomessa yrittäjänä potkia ulos joku vakkarityöntekijä, niin huomaat aika äkkiä että olet sitoutunutkin siihen työntekijään melko lailla.
Tätä samaa lojaaliutta kaivataan kyllä myös työntekijöiltä. Miksi edes menet töihin siihen yritykseen jos et halua tukea heidän toimintaa? Kyllä työntekijälläkin on vastuu, ei pelkästään oikeuksia.
Höpsis. Töihin mennään palkan takia sinne mistä työpaikan saa. Se missä asioit on toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se työnantajakaan minuun ole erityisen sitoutunut, joten miksi minun pitäisi olla sitoutunut häneen myös vapaa-ajallani?
Ai ei ole sitoutunut? Koitapa Suomessa yrittäjänä potkia ulos joku vakkarityöntekijä, niin huomaat aika äkkiä että olet sitoutunutkin siihen työntekijään melko lailla.
Tätä samaa lojaaliutta kaivataan kyllä myös työntekijöiltä. Miksi edes menet töihin siihen yritykseen jos et halua tukea heidän toimintaa? Kyllä työntekijälläkin on vastuu, ei pelkästään oikeuksia.
Höpsis. Töihin mennään palkan takia sinne mistä työpaikan saa. Se missä asioit on toinen juttu.
Kyllä minä ainakin haluan menestyä tekemisissäni, ja edistää sen yrityksen toimintaa jonka palveluksessa olen. Tosi ulkokultaista olisi työajan jälkeen olla täysin vastakkaisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, jos olet s-marketin kassalla töissä niin etköhän ihan juntti ole jo muutenkin :D
Monet lääkisopiskelijat työskentelevät kaupan kassalla iltaisin ja viikonloppuisin.
Olipa aloittajalta tyhmä kysymys. Provo?
Varmasti saa käydä, mutta miksi he eivät haluaisi tukea työnantajansa yritystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse työnantajana ottaisin asian puheeksi jos työntekijä työvuoron jälkeen liihottaisi kilpailevaan kauppaan. Hieman nousisi epäilyksiä että onko sellainen työntekijä tiimipelaaja.
Mitä tekisit kun työntekijä kertoisi syyksi asioivansa kilpailijalla kun se on halvempi?
Sanoisin että hän on selkeästikin väärässä yrityksessä töissä, mikäli hinta on ainoa vaikuttava tekijä hänen päätöksissään.
Miten muuten haluat valvoa ja kontrolloida työntekijäsi vapaa-aikaa?
Jos kerta olet noin itsenäinen, niin miksi sitten vapaa-ajalla kyllä kelpaa yrittäjän maksamat lomarahat?
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Lomarahat ovat osa palkkaa, ei mitään työnantajan bonuksia. Ne on työehtosopimuksin sovittu maksettavaksi näin. Nykyajan nuoriso ei tiedä mitään yhteiskunnallisista asioista. Ei ihme että nykyään on kaikenlaisia orjatöitä ym.
Vaimo on töissä ravintolassa. Olisi vallan outoa, jos käytäisiin vain siinä ravintolassa. Itseasiassa ollaan käyty vaimon työpaikalla vain kerran tai pari syömässä 8 vuoden aikana. Itse olin aikanaan töissä Microsoftilla ja kyllä mulla oli himassa läppärinä MacBook Pro ja iPad tablettina. Eipä ollut lumiaa puhelimena vaan iPhone.
Eli joo, kyllä saa s-marketin työntekijä käydä ostoksilla missä haluaa. Työntekijällä on tietenkin lojaliteettivelvollisuus, muuta se ei koske sitä missä kaupassa käy vaan sitä, että työasioitaan ei saa puhua ja työnantajaa ei saa julkisesti (mm somessa) haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on töissä ravintolassa. Olisi vallan outoa, jos käytäisiin vain siinä ravintolassa. Itseasiassa ollaan käyty vaimon työpaikalla vain kerran tai pari syömässä 8 vuoden aikana. Itse olin aikanaan töissä Microsoftilla ja kyllä mulla oli himassa läppärinä MacBook Pro ja iPad tablettina. Eipä ollut lumiaa puhelimena vaan iPhone.
Eli joo, kyllä saa s-marketin työntekijä käydä ostoksilla missä haluaa. Työntekijällä on tietenkin lojaliteettivelvollisuus, muuta se ei koske sitä missä kaupassa käy vaan sitä, että työasioitaan ei saa puhua ja työnantajaa ei saa julkisesti (mm somessa) haukkua.
Minun mielestäni olisi parempi keskittyä niihin ongelmiin joihin omaa työnantajaa selkään puukottaminen johtaa: epäluottamus työpaikalla, liikkeen maineen kärsiminen ja sitä kautta yrityksen markkinaosuuden pienentyminen ja lopulta työpaikan menettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni olisi parempi keskittyä niihin ongelmiin joihin omaa työnantajaa selkään puukottaminen johtaa: epäluottamus työpaikalla, liikkeen maineen kärsiminen ja sitä kautta yrityksen markkinaosuuden pienentyminen ja lopulta työpaikan menettäminen.
Jos työnantajan pärjääminen on kiinni siitä, että työntekijät käyttävät työnantajan tuotteita niin silloin yritystä ei voi enää pelastaa. Vaimoni työnantaja järjestää muutaman kerran vuodessa ruokailuja/illallisia muualla kuin omassa ravintolassa. Työantaja se vasta epälojaali onkin.
Minä työskentelen yksityisellä lääkäriasemalla (iso ketju) ja todellakin käyn lääkärillä eri firmassa, vaikka meillä on ihan hyvät lääkärit.
Miten se etäisyys liittyy siihen että rahat vuotaa kilpailijalle?