Saako S-marketin myyjät käydä Lidlissä ostoksilla?
Vai onko sopimus että kilpailevassa yrityksessä ei saa asioida? Onhan heillä myös varmasti henkilökunta alennukset omaan putiikkiin.
Kommentit (83)
Saa, kunhan nyt ei ihan työvaatteissa mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa käydä ja todella moni käy, kun Lidl on halvempi kauppa.
Melko heikosta sitoutumisesta työnantajaan kyllä kertoisi tuollainen käytös. Ei antaisi kovin hyvää kuvaa työntekijän luotosta työnantajan yritykseen.
Eipä se työnantajakaan minuun ole erityisen sitoutunut, joten miksi minun pitäisi olla sitoutunut häneen myös vapaa-ajallani?
Ai ei ole sitoutunut? Koitapa Suomessa yrittäjänä potkia ulos joku vakkarityöntekijä, niin huomaat aika äkkiä että olet sitoutunutkin siihen työntekijään melko lailla.
Tätä samaa lojaaliutta kaivataan kyllä myös työntekijöiltä. Miksi edes menet töihin siihen yritykseen jos et halua tukea heidän toimintaa? Kyllä työntekijälläkin on vastuu, ei pelkästään oikeuksia.
Suoraan kysymykseen suora vastaus: Menen töihin saadakseni palkkaa.
Ainut velvollisuuteni on tehdä minulle määrätyt työtehtävät työajalla. Kun työvuoroni päättyy, päättyy vastuuni työnantajan suuntaan siihen saakka kunnes uusi työvuoro alkaa.
Eli sinua ei yhtään kiinnosta se miten yritys menestyy, ja pystyykö se palkkaamaan sinut myös siihen seuraavaan työvuoroon?
Valoja päälle nyt!
Ei ole työntekijöiden velvollisuus tukea yrityksen menestystä vapaa-ajallaan. Esimerkiksi ihminen, jolla ei edes ole autoa, voi hyvin työskennellä autojen varaosia myyvässä liikkeessä. Vai meinaatko, että hänen pitäisi ostaa niitä varaosia ihan vain tukeakseen työantajaansa? Että valoja päälle vain ihan itsellesi.
Sellaiset raget sieltä.
Ei ole ehkä sananmukaista velvollisuutta, mutta eikö järkikin sano että on myös työntekijän etu että hänen työnantajansa menestyy?
Raget? Ihan neutraalisti totesin tosiasiat. Toki on työntekijän etu, että työnantaja menestyy. Mutta järkikin sanoo, ettei yksittäisen työntekijän tarvitse sitä menestystä omilla rahoillaan turvata.
Itse siirryin s-marketista Lidliin kun ässästä tuli ostettua niin usein vanhoja tuotteita. Toki käyn sielläkin vielä kun Lidlissä on huonompi valikoima.
No niin, huomenna sitten ostan läjän miesten vaatteita ihan vain, koska "pitää olla uskollinen työnantajalle". t. Dressmannissa työskentelevä sinkkunainen
Tunnen yhden Eurokankaan myyjän, joka hankkii omiin ompeluksiinsa kankaat ihan muista kaupoista. Toimiiko hän väärin, jos muka Lidlissä asioivat ässän myyjä toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse työnantajana ottaisin asian puheeksi jos työntekijä työvuoron jälkeen liihottaisi kilpailevaan kauppaan. Hieman nousisi epäilyksiä että onko sellainen työntekijä tiimipelaaja.
Mitä tekisit kun työntekijä kertoisi syyksi asioivansa kilpailijalla kun se on halvempi?
Sanoisin että hän on selkeästikin väärässä yrityksessä töissä, mikäli hinta on ainoa vaikuttava tekijä hänen päätöksissään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuo on kai työsopparissa kielletty. Huonoa mainosta yritykselle jos työntekijät hiippailee naapurikauppaan.
S-ryhmän työntekijät saavat käydä vain S-ryhmän liikkeissä kuten K-ryhmän työntekijät saavat käydä vain K-ryhmän liikkeissä. Tuota voidaan valvoa etukorttien avulla etenkin jos joku työntekijä tekee epäilyttävän vähän ostoksia oman ryhmän kaupoissa.
bonusta ja plussaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuo on kai työsopparissa kielletty. Huonoa mainosta yritykselle jos työntekijät hiippailee naapurikauppaan.
S-ryhmän työntekijät saavat käydä vain S-ryhmän liikkeissä kuten K-ryhmän työntekijät saavat käydä vain K-ryhmän liikkeissä. Tuota voidaan valvoa etukorttien avulla etenkin jos joku työntekijä tekee epäilyttävän vähän ostoksia oman ryhmän kaupoissa.
Ei mulla ole edes mitään etukorttia..
.k-kassa
Vierailija kirjoitti:
Miten Lidl toteuttaa tämän valvonnan omille työntekijöilleen? Heillä kun ei ole etukortteja. Pystyvätkö seuraamaan luottokortin käytön perusteellla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse työnantajana ottaisin asian puheeksi jos työntekijä työvuoron jälkeen liihottaisi kilpailevaan kauppaan. Hieman nousisi epäilyksiä että onko sellainen työntekijä tiimipelaaja.
Mitä tekisit kun työntekijä kertoisi syyksi asioivansa kilpailijalla kun se on halvempi?
Sanoisin että hän on selkeästikin väärässä yrityksessä töissä, mikäli hinta on ainoa vaikuttava tekijä hänen päätöksissään.
Miten muuten haluat valvoa ja kontrolloida työntekijäsi vapaa-aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta olet noin itsenäinen, niin miksi sitten vapaa-ajalla kyllä kelpaa yrittäjän maksamat lomarahat?
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
No onpa taas väsynyt trolli saanut ihmeen paljon vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä S-marketissa ja ostan eväät töihin aina lähi Lidlistä missä muutenkin asioin.
Etälamautin rikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta olet noin itsenäinen, niin miksi sitten vapaa-ajalla kyllä kelpaa yrittäjän maksamat lomarahat?
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Tätä minäkin ihmettelen. Ollaan vaatimassa rahaa kotona ryyppäämisestä, mutta samaan aikaan sillä maksajalla ei muka ole mitään oikeuksia.
On kyllä taas niin MINÄMINÄMINÄ JA MINUN OIKEUDET!!!!
Osoittaa taas ihmisten itsekkyyden tämäkin keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Lidl toteuttaa tämän valvonnan omille työntekijöilleen? Heillä kun ei ole etukortteja. Pystyvätkö seuraamaan luottokortin käytön perusteellla?
Seuraavat maksukortteja, mutta sitä voi kiertää käyttämällä käteistä. Toki sitten jää kiinni automaatin käteisnostoista, koska eihän käteistä nykyään mihinkään tarvi. Muuhun kuin pimeisiin ostoksiin.
Minä olen s-marketissa töissä. Ei meillä ole kielletty kilpailevissa yrityksissä asiointia, mutta työpaikkakiusatuksi siitä joutuu.
Ei tietenkään saa. Työsuhteessa olet sitoutunut yritykseen, ja se vaatii tiettyjä uhrauksia. Jos ei kelpaa, niin kannattaa perustaa oma yritys.
Jos on pikkukylän K-kaupassa töissä niin mitä ihmeen väliä sillä on jos käy kaupungissa 100km päässä S-ryhmän kaupassa?
Ei saa. Mä en saa siivota kotona.
T. Laitoshuoltaja