Minkä ikäinen olet ja minkä ikäiseksi tunnet itsesi?
Ja vielä: minkä ikäiseltä (realistisesti arvioiden) näytät?
Itse olen 38. Tunnen itseni 27-vuotiaaksi. Realistisesti itse arvoiden näytän 35-vuotiaalta, miehen mielestä 27-28-vuotiaalta (se höpönassu).
Miten sulla? :)
Kommentit (48)
44v, tällä hetkellä tunnen itseni 80-vuotiaaksi, näytän varmaan 50-vuotiaalta.
Muutama vuosi sitten olin 15 kg hoikempi ja tunsin itseni parikymppiseksi keijukaiseksi ja energiaa riitti, perääni katsottiin.
Lihomiseni syynä varmaan henkinen helvetti, yksinäisyys, jotka ovat lannistaneet.
Mies ei anna hengittää mihinkään suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:09"]
Mies ei anna hengittää mihinkään suuntaan.
[/quote]
Jätä se sika!
T: Porvoon akka
Olen 33 ja välillä tunnen itseni parikymppiseksi, välillä nelikymppiseksi. Minulla ei ole vaikeuksia myöskään kuvitella itseäni 80-vuotiaaksi, ei sekään ole niin kaukana. Eri seurassa myös suhteuttaa itseään aina muihin.
Ulkoisesti riippuu päivästä, paljonko olen nukkunut ym. - välillä näytän nuoremmalta ja välillä ikäiseltäni..
40v ja tunnen itseni kolmekymppiseksi. Näytän ikäiseltäni.
Olen 23, tunnen itseni 40-vuotiaaksi. Näytän kai 27-vuotiaalta.
Mä olen aina miettinyt, että miten näitä on niin paljon joita luullaan nuoremmiksi. Ettekö tajua, että jos joku käy arvaileen ikää niin sanoo varmuudeksi 10 vuotta alaspäin, jotta ei vahingossakaan sano liikaa :) varsinkin jos ihminen ei oikeasti näytä kauhean nuorelta niin sillon pitää vetää arviota alaspäin varmuudeksi.
Sillä eiköhän jokaista joskus ole sanottu nuoremmaksi kuin mitä on, mutta kuka niitä hehkuttelee ja muistaa myöhemmin? Paitsi av mammat :)
Olen 22, näytän ja kuulostan 17-vuotiaalta. Pitäisi ilmeisesti vähän kasvaa.
Olen 43
tunnen oloni fyysisesti 50-vuotiaaksi, henkisesti usein myös. Hassua, että toisaalta myös lapsettaa sopivasti, silloin kun on kivaa tai olo on surkea. Silloin voin olla kaksvitonen.
Näytän ikäiseltäni, kasvot tosin ovat paljon nuoremmat.
Olen 22v, tunnen itteni ihan ikäisekseni.
Ventovieraat arvioi ikäni usein joko juuri oikeaksi tai parilla vuodella yläkanttiin.
Kaupoissa ei ennen sitä uutta ikäarviosuositusta kysytty papereita viimeseen pariin vuoteen, alkossa toki aina.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:20"]
Mä olen aina miettinyt, että miten näitä on niin paljon joita luullaan nuoremmiksi. Ettekö tajua, että jos joku käy arvaileen ikää niin sanoo varmuudeksi 10 vuotta alaspäin, jotta ei vahingossakaan sano liikaa :) varsinkin jos ihminen ei oikeasti näytä kauhean nuorelta niin sillon pitää vetää arviota alaspäin varmuudeksi.
Sillä eiköhän jokaista joskus ole sanottu nuoremmaksi kuin mitä on, mutta kuka niitä hehkuttelee ja muistaa myöhemmin? Paitsi av mammat :)
[/quote]
No näinpä juuri. Toisaalta mulla on yksi kaveri, jota veikkasin ulkonäön perusteella 26-28-vuotiaaksi. Sittemmin kun ollaan tutustuttu niin olen päätellyt, että hänen on oltava luultavastia ainakin 30v. En ole kehdannut kysyä, kun eipä sillä iällä mitään merkitystä ole.
[/quote]
No, minun tarkoitukseni ei ollut hehkutella enkä näe mitään arvoa sille, että minua luultaisiin nuoremmaksi. Kommentti iästäni tuli sillä tavalla, että tuo puolituttu halusi kysellä minulta, millaista aikanaan oli olla niin nuori äiti, kuin minä olin saadessani lapseni. Hän oli laskenut, että olin alle 20-vuotias, kun lapseni syntyi, vaikka oikeasti olin yli 30.
7
Olen 30. Näytän 28 (vapaa-ajalla)-32 (töissä). Tunnen olevani 35.
Tein lapset aikaisin ja olen esimiesasemassa töissä.
Täytän tänään 33 vuotta :) Tunnen olevani ehkä 23-vuotias.
Olen 37 ja usein kun kysytään, minkä ikäinen olen, sanon vahingossa 27! Vähän vaikeuksia hahmottaa tätä omaa ikää... :p tunnen itseni nuoremmaksi ja olen mielenlaadultani sellainen hmm..kupliva, eli vähän lapsekas ehkä. Näytän suunnilleen ikäiseltäni, luulisin. Nuorempana näytin ikääni nuoremmalta, pyöreä, kiltinnäköinen naama saa näyttämään nuoremmalta, mutta ylipaino tasoittaa tätä efektiä sen verran, että tuskin kukaan enää erehtyy iästäni.
[/quote]
Avauksessa kysytään, minkä ikäiseltä näytät. Nopeasti katsottuna noin kolmannes tässä ketjussa sanoo, että heitä luullaan nuoremmiksi, jotkut vähän, jotkut vähän enemmän. Ei se minusta kovin epärealistiselta kuulosta, ennemmin kuulostaa siltä, että sinä etsit täällä mahdollisuuksia ivallisiin kommentteihin.
Olen 33v ja tunnen itseni välillä 25-vuotiaaksi ja välillä 87-vuotiaaksi. En oikein osaa arvioida minkä ikäiseltä näytän eikä kukaan ei ole koskaan sitä kommentoinut. Jos on pakko jotain sanoa, niin ehkä näytän 30-vuotiaalta. Nuoremmalta mä mielestäni näytän kuin moni muu mun ikäinen. Or not! :D
Olen 36 ja tunnen itseni 36-vuotiaaksi. En tiedä näytänkö vanhemmalta vai nuoremmalta kuin ikäiseni. Oman iän arvuuttelu kertoo paljon ainakin kysyjän henkisestä iästä, vähennän aina ainakin 10 vuotta pois. Yllätyn usein siitä, kuinka vanhoja lapsia ihmisillä on, olen vasta viime vuosina alkanut ymmärtää, että minun ikäisilläni yleensäkin on lapsia. Olen lapseton itse.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:46"]
Olen 36 ja tunnen itseni 36-vuotiaaksi. En tiedä näytänkö vanhemmalta vai nuoremmalta kuin ikäiseni. Oman iän arvuuttelu kertoo paljon ainakin kysyjän henkisestä iästä, vähennän aina ainakin 10 vuotta pois. Yllätyn usein siitä, kuinka vanhoja lapsia ihmisillä on, olen vasta viime vuosina alkanut ymmärtää, että minun ikäisilläni yleensäkin on lapsia. Olen lapseton itse.
[/quote]
Minulla on sama juttu, tuntuu vieläkin hassulta, että ikäisilläni on lapsia, vaikka olen yli 30. Tai että minua nuoremmat voivat olla lääkäreitä ja asiantuntijoita.
Täytin juuri 38v, tunnen itseni 25-30v ja kuulema näytän 30veeltä tai vähän alle.
Tai noin minulle säänn sanotaan jos vain sopiva tilaisuus, esim muutama kk sitten opettajainhuoneessa kun eräs hlö ihmetelli "miten noin nuorella on niin isot lapset".