Mikä tarve ystävälläni on koko ajan väittää vastaan?
Minulla on ystävä, joka väittää hirveän usein vastaan, vaikka on todistettavasti väärässä. Kyse ei ole mielipiteistä, vaan jankkaa edelleen, vaikka pystyisin täysin aukottomasti todistamaan hänen olevan väärässä.
Esimerkkejä ystäväni puheista:
- viro ja suomi eivät ole sukulaiskieliä
- 4 raskausviikkoa ei ole sama kuin raskauskuukausi, vaan raskauskuukaudet lasketaan hedelmöitysestä (kaveri oli RV21, eikä suostunut ymmärtämään olevansa jo kuudennella kuulla raskaana - väitti itse olevansa neljännellä kuulla)
- ihmiskeho tottuu vähään energiaan niin, ettei jossain vaiheessa enää laihdu, vaikka syö vaikkapa 500 kcal päivässä jatkuvasti
- Reykjavik on etelämpänä kuin Helsinki
Menee joskus hermo. Voisin antaa olla vain, mutta pakkohan sitä on korjata. Ei usko mitään perusteluja, jos itse on toista mieltä. Kaveri on kuitenkin korkeastikoulutettu nainen ja muuten fiksu. Välillä vaan tulee tällaisia tietokatkoksia.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:55"]
- ihmiskeho tottuu vähään energiaan niin, ettei jossain vaiheessa enää laihdu, vaikka syö vaikkapa 500 kcal päivässä jatkuvasti
[/quote]
Tässä ystävä varmaan tarkoittaa sitä, että aineenvaihdunta muuttuu niin, että liian vähillä kaloreilla elävä ihminen ei välittömästi kuole, kun kaloreita tulee liian vähän vaan keho menee säästöliekille. Kalorimääristä en itse tämän aiheen yhteydessä tiedä mutta mielestäni taas ystäväsi on oikeassa tässä asiassa, painon putoaminen pysähtyy jossain vaiheessa kun toimii näin.
Ei mikään säästöliekki auta, vaan fysiikan lainalaisuuksien mukaan elimistö tarvitsee perustoimintojen, kuten ruumiinlämmön, ylläpitämiseen riittävästi energiaa ruuasta tai ainoa vaihtoehto on alkaa kuluttaa kropan energiavarastoja, kuten rasvaa. Kroppakaan ei voi olla mikään energiaa tyhjästä tuottava ja keskitysleirikuvista näkyy hyvin, että ihmiset myös laihtuvat tarpeeksi vähällä ruualla.
persoonalisuushäiriö,jota henkilö ei itsekään välttämättä ymmärrä tajua,ja on siten kuin näytelijä,konsanaan lavalla änessä,kaikessa,perityä,opitua.narsiti-feministi,on kuin poliitikko,joka siten voi väitellä tohtoriksi,mustamalamalla,halveksumalla,kaikea,jos ymmärät,haistat palaneenkäryä,lue,opiskele lisää.ohje on esim työpaikka-työyhteisö,on menyttä jos täläinen myyrä siellä vaeltaa,saati rotta,jokatämän ruton levitti,kiinailmiö,kalenteri kyber on tehokas toimi ja sitä harjoitaa työnjohto,politikko,jollaoikeudet päätöksiin.ole siis varovainen,tämä on hyvin läheinen ehkä jopa sukulainen,joka päsee lähelle,suosioon kaikessa,mustamalaten heti kun selvä,silmät kääntyvät.jos kysessä monikko kuten puolue,yritys maa,olemme kohdassa monopoli,kartelli koruptio-josta katso wikibedia selitykset.