Olenko törkeä jos ilmoitan miehelle etten aio enää
maksaa poikapuolen kuluja? Poika on jo 19v ja on nyt vinkunut autoa itselleen. Jos mies sellaisen laittaa niin ajattelin sanoa että minä en sitten vakuutusmaksuihin sun muihin kuluihin enää osallistu. Ruoan ja vaatteet saa kotoa ja jos jotain ylimääräistä tarvitsee niin mies saa ne hoitaa, olen mielestäni jo osuuteni tehnyt. Pojan äiti ei maksa mitään.
Kommentit (9)
Mies tienaa huomattavasti paljon enemmän kuin minä ja laskuja on jo ihan riittävästi. Ei kai se voi niin olla että poikapuolen kuluja maksan minäkin hamaan tappiin saakka? Auto ei edes ole mikään välttämättömyys, toisin kuin vaikka ruoka, vaatteet, lääkkeet ym.
t.ap
Jossain vaiheessa tulee se tilanne, että on otettava lusikka kauniiseen käteen, ja todettava, että tähän ei enää ole varaa. Sinulla se hetki on tullut nyt, joten mielestäni voit ihan hyvin ilmoittaa mielellesi sen. Jos sinua syytetään sitten, niin ovat kyllä melkoisen epäreiluja.
Lisäksi pojan täytyy itsensä ehdottomasti ottaa osaa kustannuksiin.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:19"]
Jossain vaiheessa tulee se tilanne, että on otettava lusikka kauniiseen käteen, ja todettava, että tähän ei enää ole varaa. Sinulla se hetki on tullut nyt, joten mielestäni voit ihan hyvin ilmoittaa mielellesi sen. Jos sinua syytetään sitten, niin ovat kyllä melkoisen epäreiluja.
Lisäksi pojan täytyy itsensä ehdottomasti ottaa osaa kustannuksiin.
[/quote]
No ethän sinä voi sitä määritellä, tuleeko pojan osallistua vai ei.
Mutta jos mies ja ap saavat pidettyä yllä normaalin elintason yhteisillä rahoilla ja sen lisäksi on miehellä 'löysää rahaa', jonka haluaa käyttää näin, se on ok. Se ei kyllä ole, että ap:n kanssa neuvottelematta nipistetään se yhteisistä talousvaroista.
Jos ilmottaisit asian edes toisin, että sinulla ei ole siihen varaa, että onko mies yksin valmis maksamaan poikansa kulut? Älä viitsi sanoa, että eiköhän se ollut tässä sinun osaltasi. Varmasti tekisi raon teidän suhteeseen, jos hylkäät pojan taloudellisesti.
Minusta olisi törkeää, jos mies tai poika olettaisi sinun maksavan luksuskuluja.
Ostetaan pojalle auto?
Mitä vielä, asunto? Vaimo? Työpaikka?
Miten ois, jos sanoisit sille miehelle, että 19-vuotias on aikuinen ja voisi koittaa vaikka ottaa ihan itse vastuuta itsestään.
Onko tämä se sama sankari, joka ei tehnyt kesätöitä?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:47"]
Onko tämä se sama sankari, joka ei tehnyt kesätöitä?
[/quote]
Ei, tämä on illat töissä koulun jälkeen. Ollut nyt n. 5kk. Mikäs tuo juttu on?
t.ap
Mielestäni kasvatatte kotona asuvat lapset yhdessä ja yhteisillä rahoilla, mutta jos teillä on erilliset ja korvamerkityt rahat ja korvamerkityt lapset, niin sitten kumpikin hoitaa omansa.