Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähemmän kouluttautuneet tunnistaa Fb:ssä siitä, että jakavat esim:

Vierailija
23.10.2013 |

Kaikkia kiertotekstejä, mm. "Minä olen S-ryhmän asiakasomistaja..." tai "HPV-rokotukset".

Myös kaikki "Ajan kaivurilla Oulusta Turkuun, jos saan 10 000 tykkäystä" -tyyliset tempaukset keräävät näkyvyyden vain tältä tietyltä ihmisryhmältä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli.

Vierailija
22/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:28"]

Kuka sanoi aloitukseni olevan kritiikkiä?

[/quote]

Minähän se taisin olla.

T: 4.

[/quote]

Mistähän näin tulkitsit. Esitin huomion ja kuulisin mielelläni, ovatko muutkin huomanneet saman.

Tätä tiettyä ihmisryhmää voi yhdistää joku muukin tekijä, mutta tuo alhaisempi koulutusaste ainakin. Ehkä joku tarkkanäköisempi on huomannut muitakin yhteisiä tekijöitä?

ap

[/quote]

Ap, et taida olla kovin hyvä kielellisesti.... aloituksestasi paistaa kauas ylemmyydentunne ja halveksunta. Jo se, että koet jonkinlaisen käytöksen ilmaisevan sivistyksen ja koulutuksen puutetta on itsessään halveksuvaa.

No, minä taas näen tosiaan tästä ketjusta, että ihminen, joka ei huomaa viestiensä asennesisältöjä, on viestintätaidoiltaan ja kenties myös itseanalyysitaidoiltaan heikko.

Ja kyllä, minä tunnistan tämän olevan kritiikkiä.

[/quote]

Sivistyksestä en ole puhunut mitään, toit sen ite tähän, mikä on mielenkiintoista sekin.

Tunnistit kuitenkin väärin, en kritisoinut, en itseäni enkä muita. Kuten sanottu, olen huomannut ilmiön, jonka osa itsekin olen.

ap

[/quote]

Ehei. Koulutus on sivistystä, näetsen. En siten puhunut käytöstavoista tms., vaan kirjallisesta sivistyksestä.

Aloituksesi ei ole arvovapaa millään tasolla, ihan sama mitä jälkikäteen väität omasta koulutusasteestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa perää, ainakin omaa fb-kaveripiiriä miettiessä.

Mitä vähemmän koulutettu, sitä varmemmin jakoon menevät

- kaikenlaiset puhkikulutetut liibalaaba elämän tarkoitus -mietelauseet (joita pitävät kauhean viisaina ja uusina keksintöinä)

- kauhuskenaario-varoittelu-tietoiskut siitä miten meitä kusetetaan (fb-yksityisyys, rokotteet, ym)

- linkitykset omalla paikkakunnalla tapahtuneista "hurjista" uutisista (baaritappelut, puukotukset, murhat, seinään ajaneet rattijuopot)

- viihteellistä puolta edustavat Kola-Olli-tyyppiset ja reality-sarjojen (BB, Idols, Voice of Finland, jne) linkitykset ja fanitukset

- "Äiti lupasi että.... saan koiranpennun/lopettaa tupakoinnin/juoksee maratonin, jos saan 100000 tykkäämistä " ja nää "Istun leikkuupuimurissa vuoden, jos 2000 tykkää" - tykkäämiset

Mutta ihan kiva vaan. Ei fb ole niin haudanvakava asia. Tylsäksi menisi, jos kukaan ei jakaisi mitään "turhaa". Mun mielestä on ihan hauska lukea kaikkea hömppää :) Ainoastaan nuo kaikki palopuhetyyliset rokote-varoittelut ahdistavat ja eräiden henkilöiden voimakkaat uskonnolliset kannanotot ja Jeesus-tyrkytykset.

Vierailija
24/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moon sitä mieltä, et ei kande liikaa päätellä Fb-päivityksistä. Esim. mää oon ihan pätevä äikän ope, mutta voin silti kirjoittaa näin ja jakaa monenlaista.

Vierailija
25/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, istahda alas ja mieti hetki oikein tarkasti, mikä sinut saa aloittamaan tälläisen ketjun. Käsittämätöntä.

Vierailija
26/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:39"]

No onhan tuossa perää, ainakin omaa fb-kaveripiiriä miettiessä.

Mitä vähemmän koulutettu, sitä varmemmin jakoon menevät

- kaikenlaiset puhkikulutetut liibalaaba elämän tarkoitus -mietelauseet (joita pitävät kauhean viisaina ja uusina keksintöinä)

- kauhuskenaario-varoittelu-tietoiskut siitä miten meitä kusetetaan (fb-yksityisyys, rokotteet, ym)

- linkitykset omalla paikkakunnalla tapahtuneista "hurjista" uutisista (baaritappelut, puukotukset, murhat, seinään ajaneet rattijuopot)

- viihteellistä puolta edustavat Kola-Olli-tyyppiset ja reality-sarjojen (BB, Idols, Voice of Finland, jne) linkitykset ja fanitukset

- "Äiti lupasi että.... saan koiranpennun/lopettaa tupakoinnin/juoksee maratonin, jos saan 100000 tykkäämistä " ja nää "Istun leikkuupuimurissa vuoden, jos 2000 tykkää" - tykkäämiset

Mutta ihan kiva vaan. Ei fb ole niin haudanvakava asia. Tylsäksi menisi, jos kukaan ei jakaisi mitään "turhaa". Mun mielestä on ihan hauska lukea kaikkea hömppää :) Ainoastaan nuo kaikki palopuhetyyliset rokote-varoittelut ahdistavat ja eräiden henkilöiden voimakkaat uskonnolliset kannanotot ja Jeesus-tyrkytykset.

[/quote]

Juuri tätä tarkoitin, arvasin, että joku muukin on huomannut!

ap

Vierailija
27/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:51"]

Ap, istahda alas ja mieti hetki oikein tarkasti, mikä sinut saa aloittamaan tälläisen ketjun. Käsittämätöntä.

[/quote]

Näköjään osui ja upposi moneen. Miksi häpeätte sitä mitä olette?

Vierailija
28/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:19"]

Mitäpä sinä siellä jaat? :)

[/quote]Minä jaan vain pillua.

Vierailija
29/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on.

Ja usein koulutustiedoissa lukee karusti ja totuudenmukaisesti, mutta ehkä vähän tahattoman koomisesti: "elämän koulu" tai "elämän kova koulu".

Vierailija
30/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai no mun mielestä ne tunnistaa siitä että vaikka olisi jo iät sitten ylittänyt teini-iän niin lataa innoissaan bailaus kuvia joissa pällistellään frendien kanssa niin "makeen" näköisenä että...

Vierailija
31/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti nuo aforismit sopii kuvaan.

Vierailija
32/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuohan on itsestään selvää. Liittäisin ilmiön kyllä ihmisen älykkyyteen, en koulutukseen.

Vierailija
33/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vähemmän kouluttautunut, eli olen ylioppilas. Aion tosin hakea yliopistoon ensi keväänä, mutta se ei pelasta nykyistä luuseristatustani. En jaa Facebookissa mitään, tai no ehkä kaksi kertaa vuodessa jonkin uutisen. Yhtä usein päivitän statustani. Olenko wannabe-akateeminen vai mikä?

Vierailija
34/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:33"]

Teetkö gradua aiheesta some-käyttäytymisen ja koulutustaustan korrelointi?

[/quote]

Ellet jopa väitöskirjaa?

Vierailija
35/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toisinpäin. Mietin just hiljattain, että kaikkea turhaa siellä jaetaankin ja nimenomaan ne kouluttautuneet. No, suurin osa kavereista hyvänpäiväntuttuja, joten en tiedä millaisia muuten ovat.

Vierailija
36/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hassua, miten ap:n aloitus saa ihmiset takajaloillee, vaikka siinä ei minun mielestäni ole kovin kummoista arvolatausta. Se on vain toteamus. Vähän kuin että olen huomannut että penituloiset käyvät Lidlissä eivätkä Stockan herkussa, vaatekaupoissa on asiakkaina naisia.

Moni on myös jotenkin kummasti tulkinnut, että ap väittää, että ihmiset, jotka jakavat kiertoviestejä, tekevät niin KOSKA ovat alemmin koulutettuja. Näinhän ap ei sanonut, on aivan eri asia vetää johtopäätöksiä siitä, mistä jokin johtuu kuin kuvailla jotakin, mitä on havainnut. 

Vierailija
37/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:33"]

Teetkö gradua aiheesta some-käyttäytymisen ja koulutustaustan korrelointi?

[/quote]

Tuleeko lähdeluetteloon tämä keskustelu av-palstalta?

Vierailija
38/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:22"]

Onpa hassua, miten ap:n aloitus saa ihmiset takajaloillee, vaikka siinä ei minun mielestäni ole kovin kummoista arvolatausta. Se on vain toteamus. Vähän kuin että olen huomannut että penituloiset käyvät Lidlissä eivätkä Stockan herkussa, vaatekaupoissa on asiakkaina naisia.

Moni on myös jotenkin kummasti tulkinnut, että ap väittää, että ihmiset, jotka jakavat kiertoviestejä, tekevät niin KOSKA ovat alemmin koulutettuja. Näinhän ap ei sanonut, on aivan eri asia vetää johtopäätöksiä siitä, mistä jokin johtuu kuin kuvailla jotakin, mitä on havainnut. 

[/quote]

Taisi osalla mammoista kolahtaa omaan nilkkaan tämä aloitus. Ei siinä minustakaan mitään syyllistävää ollut, vain toteamus.

Vierailija
39/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tietyt kaverit fb:ssa jakavat juurikin näitä mainittuja kiertojuttuja ja nyt kun ajattelen asiaa, he todella taitavat olla niitä vähemmän kouluja käyneitä. Mutta minusta niitä on ihan kiva lueskella välillä, varsinkin näitä "elämä on" iskulauseita, saatan itsekin sellaisen jakaa jos sattuu sopimaan sen hetkiseen mielentilaan.

Vierailija
40/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että vähän heikkolahjaisemmat miettivät päivät pitkät tällaisia asioita ja tekevät niistä aloituksia vauvapalstalle. Kukaan muu huomannut samaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan