Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähemmän kouluttautuneet tunnistaa Fb:ssä siitä, että jakavat esim:

Vierailija
23.10.2013 |

Kaikkia kiertotekstejä, mm. "Minä olen S-ryhmän asiakasomistaja..." tai "HPV-rokotukset".

Myös kaikki "Ajan kaivurilla Oulusta Turkuun, jos saan 10 000 tykkäystä" -tyyliset tempaukset keräävät näkyvyyden vain tältä tietyltä ihmisryhmältä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:11"]

Entä ne, jotka eivät ole facebookissa? Mikäs koulutus heillä mielestäsi on?

[/quote]

Tämä kiinnostaa minuakin.

Vierailija
42/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on aina näitä huijausjuttuja kuten "laihdu tällä konstilla, maksa vain postikulut" tai "voita ilmainen tatuointi" ja akateemisuus loistaa poissaolollaan näiden huijattujen/osallistujen keskuudessa. Kaikista pahin on tuo aikaisemmin mainittu "elämänkoulu" tai "elämän kova koulu", ne on niitä jotka ei yläasteen jälkeen ole saanut minkäänlaista koulutusta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:11"]

Entä ne, jotka eivät ole facebookissa? Mikäs koulutus heillä mielestäsi on?

[/quote]

Tämä kiinnostaa minuakin.

[/quote]

Minuakin.

ap

Vierailija
44/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:19"]

Mitäpä sinä siellä jaat? :)

[/quote]Minä jaan vain pillua.

[/quote] Mulle kelpaisi eli siis voin uhrautua. En ole FB:ssä, eihän se haittaa?

Vierailija
45/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut, että jos joku fiksumpi alkaa yhtäkkiä näkymään somessa runsaasti, on siinä usein koira haudattuna. Pian paljastuu että hän on kunnallisvaaliehdokkaana, saamassa potkut ja etsii uutta työtä tai perustaa uuden yrityksen yms. He eivät levittele elämäänsä turhan takia, vaan hakevat hyötyä julkisuudestaan.

Vierailija
46/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:04"]

Sen olen huomannut, että jos joku fiksumpi alkaa yhtäkkiä näkymään somessa runsaasti, on siinä usein koira haudattuna.

[/quote]

Tai mielenterveysongelma. Niitäkin on nähty muutama. Se on ikävää kun huomaa, ettei henkilö itse ole täysissä voimissaan ja pysty harkitsemaan mitä somessa julkistaa. Uskon, että ne julkistetut asiat saattavat myöhemmin kaduttaa ja aiheuttaa turhaa ahdistusta.

Vierailija
47/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et taida olla kovin hyvä kielellisesti.... aloituksestasi paistaa kauas ylemmyydentunne ja halveksunta. Jo se, että koet jonkinlaisen käytöksen ilmaisevan sivistyksen ja koulutuksen puutetta on itsessään halveksuvaa.

Vierailija
48/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muutamat alemmin koulutetut tutut on kyllä aika hyvin naamioituneita FB:ssä, kun eivät tee mitään tässä ketjussa mainittuja. Itse asiassa eräskin täysin kouluttamaton kommentoi aika usein väikkäriä tekevien tuttavien (asiapitoisia) viestejä ja päinvastoin. Vaikka koulutustausta kertoo usein paljon, ei se automaattisesti määrää millaisista asioista on kiinnostunut ja millaiseen keskusteluun ja kielenkäyttöön kykenee.

Vierailija
50/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tossa ap huomiossa perää on. Tottakai.

Mutta jos nyt halutaan luokitella ihmisiä näin mustavalkoisesti, niin sinne "alempaan" ryhmään mun silmissä valahtaa VÄLITTÖMÄSTI joka ikinen, joka jakaa/vauhkoaa/kommentoi yhtä ainutta "laitonta lastensuojelutapausta".

Välitön arvonalennus.

Vierailija
51/54 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/54 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sivistymättömyyttään voi osoittaa myös näillä jokapäiväisillä "sporttracker" -päivityksillä.

Vierailija
54/54 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, joihinkin kolahti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän