Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla ensimmäistä kertaa työtön?

Vierailija
05.07.2025 |

Olen ollut koko ajan työelämässä, vaikka olenkin pitänyt pitkän vanhempainvapaan jossain vaiheessa. Silti ansioluettelossani ei ole aukkoja, olen tavallaan ollut jatkuvasti työssä.

Nyt kuitenkin työni ei enää suju yhtä hyvin, ja minulla on epämääräinen tunne, että saatan olla korvattavissa.

Olen alkanut etsiä uutta työtä, koska nykyisessä työpaikassa ei ole kovin hyvä ilmapiiri, enkä viihdy työyhteisössä.

Samaan aikaan alan panikoida. Minulla on sekä auto- että asuntolaina, ja kotona on vielä teini-ikäinen lapsi.

Jos en löydä uutta työpaikkaa, saatan joutua työttömäksi ainakin hetkeksi, ehkä pidemmäksikin aikaa.

Jos pahin käy toteen ja olen esimerkiksi puoli vuotta tai jopa vuoden ilman työtä, lainat alkavat painaa pahasti.

Onko teillä ollut vastaavanlaisia tilanteita? Miten selvisitte siitä?

N45

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole selvinnyt vieläkään. Tuossa tilanteessa se on oikeasti katastrofi.

Vierailija
2/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nukkua aamulla pitkään

Ehtii harrastaa ja vaalia mielenkiinnnonkohteita

Nauttia luonnosta

Aikaa hoitaa itseään, kuntoilla ja venytellä

Töitä tulee kun sitten kun niiden aika on, nyt kannattaa vain nauttia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole erityisen hyvät taidot taloudenhallinnassa enkä ole kovin ulospäinsuuntautunut uusien ihmisten kanssa. Jos joutuisin työttömäksi, saattaisin olla vaikeuksissa sekä taloudellisesti että sosiaalisesti. Ap

Vierailija
4/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole erityisen hyvät taidot taloudenhallinnassa enkä ole kovin ulospäinsuuntautunut uusien ihmisten kanssa. Jos joutuisin työttömäksi, saattaisin olla vaikeuksissa sekä taloudellisesti että sosiaalisesti. Ap

Mitä tarkoitat sosiaalisesti?

Vierailija
5/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin työtön puoli vuotta joskus valmistuttuani. Mulla on huonot sosiaaliset taidot mutta kuitenkin olen aina tavalla tai toisella työllistynyt. Ja kaikissa töissä on oltu tekemisissä vahvasti ihmisten kanssa.

Vierailija
6/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä saanu uraaa ees käyntiin, valmistuin työttömäks. Säkin opit

Vierailija
7/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko painoindeksi yli 25 tai #2 exit only?

Vierailija
8/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nukkua aamulla pitkään

Ehtii harrastaa ja vaalia mielenkiinnnonkohteita

Nauttia luonnosta

Aikaa hoitaa itseään, kuntoilla ja venytellä

Töitä tulee kun sitten kun niiden aika on, nyt kannattaa vain nauttia 

Riippuu paljonko on säästöjä. On hieman eriasia 1000 tai 100 000€.

Vierailija
9/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat sosiaalisesti?

Ystäväni ovat lähes kaikki työkavereita tai sellaisia, jotka olen tavannut työn kautta, ja hekin ovat pitkäaikaisesti töissä. Jos jäisin työttömäksi, en oikein tietäisi, miten olla heidän kanssaan, enkä ehkä edes haluaisi lähteä mihinkään, missä pitäisi kuluttaa rahaa. Ap

Vierailija
10/10 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on ihanaa. Onneksi ei ole velkaa yhtään. Olen työttömänä käynyt norjassa pyöräilemässä ja pyöräilin norjasta suomeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi