Kysymys teille, jotka rakennutatte taloa tällä hetkellä!
Missä hintaluokissa teillä mennään esim. per neliö tai sitten ihan kokonaishinta. Tonttia ja pihaa ei tartte huomioida, ne ovat jokapaikassa niin eri hintaisia. Olisi kiva jos mainitsisit vielä tuleeko autokatos/talli samaan hintaan, vai erikseen. Kiitokset!!!!
Kommentit (23)
tällä kertaa rakennuttaa enemmän kuin aikaisemmin, kun tätä perhettä on jo kivasti kasassa. On tehty 2 taloa enimmäkseen itse, mutta se oli sitä markka-aikaa, jolloin n. 400 000 markalla sai jo ihan kivan perustalon, sillä rahallahan ei nykyään saa yhtään mitään.
Neliöihin kuuluu kahden auton lämmin talli myös, laskin neliöhinnaksi tulevan valmiina n. 1400 euroa. Pirkanmaa, hyvällä paikalla.
eli vajaan 200 neliön kaksikerroksinen puutalo ja hinta tulee olemaan noin. 240.000-250.000 euroa, tästä tontin hinta on 25.000 euroa.
Ja siis rakennutetaan ei rakenneta itse.
ap vielä uteliaana, tuon tyylistä ja kokoista mekin suunnitellaan.
Siitä tuli tuo 1400 euroa.
Terv. 4
Meille tulee Designtalon vanhanmallinen Vihtori leveällä yläkerralla. Se oli valmistaloista ainoa joka oli tarpeeksi suuri meidän tarpeisiimme, meillä on 3 lasta + tarvitsemme vierashuoneen kun muutimme kauemmas + mieheni tarvitsee työhuoneen.
ei tule vielä autotallia, DT kaksikerroksisiin taloihin ei saa tallia kiinni taloon ja erikseen ei vielä haluttu ostaa kun ostopäätös olisi pitänyt tehdä heti eivätkä ole sieltä halvimmasta päästä (siis autotallit). Mies rakentaa itse kunhan tuo talous tästä tasaantuu ;)
Tosi kiva saada vähän hintatietoja, vaikka varmasti paikkakunta yms. vaikuttavat osittain hintaan... Me ei rakenneta E-Suomeen, jossa hinnat varmasti korkeammat.
tai katokset? ihan mielenkiinnosta. Mustakin ne vaikuttaa suhteessa aika kalliilta kun sisään ei tule mitään ihmeempää tekniikkaa..
ap
jäävät itselle, eli mies kaatoi puut ja minä raivasin risut ja pöllit tontilta (5000 neliötä).
Ulkopuolinen kaivurimies kävi tasaamassa tontin ja kaivamassa kaivuut,
sorat ja salaoja- ja sadevesiputkistot ja eristeet ja liittymät piti tietysti maksaa myös. Itse teen miehen kanssa soratäytöt ja tiivistykset, sekä salaojien asennuksen. Sorapinnasta ylöspäin tekee talotehdas, muuttovalmiiksi asti.
Talon koko on 119 neliötä ja hinta-arvio ilman tonttia (sisältäen liittymät) on noin 135000 euroa.
Autotallia ei tule, ainoastaan yksikerroksinen talo.
ja neliöhinnaksi tulee jotain 850 euron paikkeilla.
vai oletko löytänyt hyvän yksityisen. Kuulostaa tosi halvalta avaimet käteen taloksi.
Sieltä saa kiinteän hinnaston kaikille talomalleille ja hinta sisältää ihan kaiken, kuisteja ja rännejä ja kattotikkaita myöten.
suosittelen.
vaan sen että mies sanoi että mistä vaan saa halvemmalla. Tuosta DT:stä vielä että tulee tosi halvaksi rakennuttaa mutta se juju onkin siinä että saa tehtyä jos jonkinmoista muutosta ja ne maksaa sitten maltaita eli kannattaa ottaa se huomioon heti alkuvaiheessa. Ja se miten paljon menee rahaa perustuskustannuksiin (jotka eivät kuulu DT:lle) ja miten paljon menee omaa aikaa (DT:n mukaan noin 20 tuntia mutta oikeasti ainakin kymmenen kertaa enemmän!).
Hieno talo meille kyllä tulee eli ollaan tosi tyytyväisiä siihen, muuttovalmis tulee olemaan marraskuussa =)
Jos DT kiinnostaa niin liity msn:n DT-keskusteluryhmään, sieltä saa todella paljon tietoa sekä siellä on kuvia taloista, autotalleista sekä eri rakennusvaiheista! Yritän laittaa linkin http: //www. designtalo. fi/
tuli linkki Designtalojen sivuille, ei msn ryhmään, tässä oikea linkki http: //groups. msn. com/Designtalot/_homepage. msnw?&pps=k
n. 150 m2. Puolitoistakerroksinen. Ilman tonttia hinnaksi tulee noin 180 000 e. Tosin tuohon summaan on jo laskettu noin 10 000 euron sisustusostokset (sohva, tuolit ja sänky). paljon on tehty itse, mutta esimerkiksi laatoitustyöt ja putkityöt on tehnyt ammattilainen. Paljoa ei olla materiaaleista tingitty, esimerkiksi parketiti on koko talossa, samoin esierkiksi keittiösssä kivitasot jne. Autotallia ei ole vielä tehty, ja pihakaan ei olla vielä aloitettu, eli niihin kuluu vielä euroja.