Mitä tarkoittaa se, että meikkaa muita ihmisiä varten?
Naisethan aina sanoo, etteivät meikkaa muita ihmisiä varten. Se on kuitenkin jäänyt hämärän peittoon, että mitä se sitten tarkoittaa, jos meikkaa muita ihmisiä varten?
Kommentit (6)
Ainahan meikataan muita varten. Eihän kukaan kotipäivänään meikkaa. Jos yksin kotona oleva meikkaa, niin hän on kyllä ainoa, joka oikeasti meikkaa vain itseään varten.
Sanonta varmaan meinaa sitä, että viehättävältä näyttämisestä voi olla itselle ihan hyötyäkin eikä hyvää hyvyyttään vain ole silmän ilona muille. Eli silloin meikkaaminen on palvelus itsellekin. Jonkun mielestä siitä saa paremman itsetunnon ja jonkun mielestä työpaikan.
Muita varten meikkaaminen on mun mielestä sitä, että laittautuu kauniiksi kun haluaa tehdä vaikutuksen muihin, esim. vaikka baarissa tahtoo ihailua miehiltä.
Itseä varten meikkaaminen on sitä, että tarvitsee sen ’naamion’ tunteakseen itsevarmuutta ihmisten keskellä, ei sitä, että meikkaisi yksinkin ollessaan. Itsekin olen tällainen.
Tämä on siis vain mun näkemys asiasta.
Ajattelen sen niin, että silloin välittää muiden ihmisten mielipiteistä ja näistä mielipiteistä mahdollisesti johtuvista seurauksista.
En ole ikinä meikannut, en kenenkään vuoksi. Hyvin olen kelvannut virkaan, mies ja lapsetkin on.
En ole tuhlannut aikaani turhaan puuhailuun.
Vierailija kirjoitti:
Muita varten meikkaaminen on mun mielestä sitä, että laittautuu kauniiksi kun haluaa tehdä vaikutuksen muihin, esim. vaikka baarissa tahtoo ihailua miehiltä.
Itseä varten meikkaaminen on sitä, että tarvitsee sen ’naamion’ tunteakseen itsevarmuutta ihmisten keskellä, ei sitä, että meikkaisi yksinkin ollessaan. Itsekin olen tällainen.
Tämä on siis vain mun näkemys asiasta.
Kyllä minä ainakin ihailen meikkaamattomia naisia.
Siitä huomaa, että nainen on sinut itsensä kanssa, itsetunto kohdillaan.
Mies 38
Naisten palsta, jonka naiset meikkaavat. Silti ei vielä yhtäkään vastausta.