Onko sinulla ollut koskaan ns. outoa oloa jostain asiasta? Oliko se vain huolta, vai oliko vaistosi oikeassa?
Tämä on vähän vaikea selittää, mutta itse mietin että alusta asti kun ostimme miehen kanssa tontin, minulla on ollut siitä kummallinen olo. Siis sellainen epäilevä ja epätodellinen.
Nyt on käynyt ilmi vaikka mitä vastoinkäymisiä tontille rakentamisen kanssa, ja alan epäillä että joku vaisto minulla siitä oli. Tonttia ei voi enää myydä ilman tappiota, ja myyminen hankaloittaisi jo nyt hankalaa elämää entisestään. On siis vain pakko katsoa nämä kortit läpi.
Ehkä tämä outo olo oli vain stressiä ja pelkoa uudesta jutusta. Mutta toisaalta harvalla on ollut yhtä hankala alku rakentamisen kanssa kuin meillä.
Kommentit (10)
Näin sen olen voinut aina jälkikäteen todeta. Joskus 1, joskus 2, joskus 10 vuoden päästä.
Zinc
Kerran taloomme asteli uusi pomo. Sanoin jo kun näin sen 100 metrin päässä: Here comes the trouble
Ja kyllähän se lopulta vuosien taistelun jälkeen lähti ovet paukkuen ..
Tiedemiehetkin ovat alkaneet puoltaa ilmiötä, jota kutsumme vaistoksi tai intuitioksi. Yleensä kyse on siitä, että teemme pieniä havaintoja asioista ja näiden pohjalta jopa päätelmiä ilman että varsinaisesti tiedostamme sitä, tulee vain tunne että joku tässä nyt mättää. Yleensä sitä kannattaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Tiedemiehetkin ovat alkaneet puoltaa ilmiötä, jota kutsumme vaistoksi tai intuitioksi. Yleensä kyse on siitä, että teemme pieniä havaintoja asioista ja näiden pohjalta jopa päätelmiä ilman että varsinaisesti tiedostamme sitä, tulee vain tunne että joku tässä nyt mättää. Yleensä sitä kannattaa kuunnella.
Minä kyllä tiedostin, että en voi tuntea ihmistä, joten luin hänen kehonkieltänsä jo 100 metrin päästä.
Zinc
Olin raskaana ja eräänä keskiviikkona nousi ihan hirveä kauhun ja pelon tunne, että onkohan kaikki mahassa hyvin. Mitään fyysistä syytä olettaa niin ei ollut. Itkin vuorokauden ja pelkäsin. Varattiin yksityiselle ultra-aika varmuudeksi, jossa todettiin sikiön sydämen pysähtyneen. Koosta arvioitiin sikiön kuolleen juuri silloin keskiviikkona.
Intuitio on sitä että sinun alitajunta pystyy päättelemään asioita joita sinun tiedostava osa aivoista ei pysty. Tiedostava osa on liikaa kiinni havainnoimisessa, mutta ei juurikaan ymmärrä ja suodattaa tiedostamattomaan suuren osan näkemästäsi. Siellä alitajunnassa taustalla kuitenkin toimii aktiivisesti ne tekijät jotka yhdistelee ja päättelee asioita. Vähän kuin penkoo tiedostavan puolesi pois heittämiä roskia. Kokoaa siitä palapeliä. Sitten kun löytyy jotain mistä tiedostavan pitäisi tietää niin intuitio herättelee tiedostavaa, että hei nyt löytyi jotain, herätys! Siitä tulee sinulle outo olo. Intuitio on aina oikeassa, mutta tiedostava osa aivoja ei välttämättä ymmärrä miten.
Mielenkiintoista! Lisää kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Olin raskaana ja eräänä keskiviikkona nousi ihan hirveä kauhun ja pelon tunne, että onkohan kaikki mahassa hyvin. Mitään fyysistä syytä olettaa niin ei ollut. Itkin vuorokauden ja pelkäsin. Varattiin yksityiselle ultra-aika varmuudeksi, jossa todettiin sikiön sydämen pysähtyneen. Koosta arvioitiin sikiön kuolleen juuri silloin keskiviikkona.
Otan osaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa :(
Samoin täältä osanottoni :(. Voimia teille ❤
Intuitio on oikeassa, mutta pitää muistaa, että jos ihmisen maailmankuva on lähtökohtaisesti pelokas, niin intuitiokin on täynnä pelkoja. Harvoin tapahtuu niin, että pelokas ihminen on aivan varma jostain asiasta positiivisesti, vaan hän koko ajan näkee mörköjä joka paikassa.
Vaistoni ovat olleet 99% oikeassa
Zinc