Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

❤️ HEINÄKUUN HELMET *2014* ❤️

22.10.2013 |

Tämä ketju siis tarkoitettu niille joiden laskettu aika heinäkuussa 2014 <3 tänne voit kertoa vaikka lasketun aikasi,monesko lapsi tulossa jne. muita raskauteen liittyviä tuntemuksia ja huolia

Kommentit (189)

121/189 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli fb:hen liittymistä niin tällaiseen osoitteeseen sähköpostia et haluaa liittyä

seppala.laura1@gmail.com

122/189 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen harmitellut ryhmän huoltotoimenpiteitä, toivottavasti saataisiin se pian taas toimimaan niin pääsisi sinne kirjoittelemaan!

Me käytiin ekalla neuvolakäynnillä ja ultrassa viime maanantaina. Ultran mukaan viikkoja 6+4 silloin eli nyt 7+3. Elämme varsin jännittäviä aikoja, sillä neuvolantäti näki ultrassa myös mahdollisen sisaruksen eli nyt jännitellään montako maha-asukkia sitä oikeasti löytyykään. Hyvin myöhäinen on ollut ovis kun menkkojen perusteella mennään jo viikolla yhdeksän mutta ultran perusteella tosiaan pari viikkoa jäljessä. Yhden alkion lisäksi ultrassa siis näkyi vaalea piste, joka neuvolantädin mukaan voi olla sisarus. Joka tapauksessa yksi syke näkyi (ei kuulema vielä noin pienillä viikoilla kuulu) ja kaikki hyvin sen myötä.

Itse voin jatkuvasti pahoin, mutta onneksi en oksentele. Toisaalta tämä jatkuva pahoinvointikaan ei niin herkkua ole. Olen myös vakuuttunut, että mulla on jo vauvamahan alkua näkyvillä mikä näillä viikoilla ei tietty oikein taida edes olla mahdollista, en tiedä voisiko kaksosraskaus sen sitten selittää?

Odottavin tunnelmin siis ollaan täällä, tammikuun kolmas päivä mennään uudestaan ultraan katsomaan, montako asukkia siellä oikein on. Sitten 10. päivä meillä onkin seulontaultra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/189 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, kun se suljettu ryhmä on ollut jo niin pitkään toimimatta.. Onko ylläpitoon otettu asian tiimoilta yhteyttä?

Täällä olis nyt vauva.fi-raskauslaskurin mukaan menossa 7+0 :) Ne kovat ylävatsakivut, joita oli vielä viikko sitten, on nyt onneksi jäänyt pois.. Ilmeisesti sillä on vaikutusta asiaan, että en ole nyt viikkoon syönyt mitään lämmintä "kunnon"ruokaa.. Ei vaan yksinkertaisesti tee mieli ja kun kiinnitin huomiota, että ne kivut alkoivat aina juuri lämpimän aterian jälkeen. Olen siis elänyt "välipaloilla".

Pahoinvointia on ja nimenomaan aamupahoinvointia. Nyt ehkä viikon verran joka ikinen aamu, kun syön aamupalan, niin hetken päästä oksennan kaiken pihalle.. sitten olo kuitenkin helpottaa ja loppu päivä menee yleensä paremmin.. Toki on niitäkin päiviä, jolloin etova olo jatkuu iltaan asti, mutta oksentaminen sijoittuu aina tuohon aamuun. Kova yskäkin jostain iski ja kestänyt melkein viikon, inhottavaa. Sairaslomalla olen nyt ollut. Etenkin iltaisin, kun menen sänkyyn makaamaan ja alkaa yskittämään, niin tulee todella kovia repäisykipuja alavatsalle, ei pysty siis ollenkaan makuuasennossa yskimään.

Tulevana keskiviikkona on sitten ensimmäinen neuvola, jännittävää! :) Lähinnä siksi, että minkälainen mahtaa olla mun "neuvolantäti" ja kuinka tulemme toimeen, jne :) Kuitenkin häntä tulen tapaamaan tässä tulevina aikoina aika paljon, niin mielestäni olisi erittäin tärkeää, että koen oloni mukavaksi ja luottavaiseksi hänen vastaanotoillaan, jne. Varhaisultrassa siis en ole käynyt enkä käy, koska huolestuttavia oireita ei edelleenkään ole ilmaantunut.

124/189 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille:)

Tuo on kyllä todella harmillista kun suljettu ryhmä ei toimi:( Tuntuu aivan kuin puuttuisi elämästä jotakin;)

Täällä on saatu varattua neuvolaan aika KE 18.12 klo 11.00 Vähän meinaa jännittää että minkälainen neuvolantäti on ja paikka. Niin ja tietysti sekin kun sukulaisia on töissä samassa rakennuksessa eikä olla vielä kellekkään kerrottu vauva uutisia. Niin ja neuvolassa varmaan varataan se np-ultra aika.

Tässä on vähän sekavat tunteet ollu pinnasaa kun oireina ei ole muuta kuin rintojen arkuutta ja jotenkin tuntuu että sekin alkaa helpottamaan. Tietysti vessassa pitää käydä useammin ja nälkä tulee helpommin. Olen kyllä lueskellut että kaikki on ollut ihan hyvin vaikka oireita ei ole ollut mutta jotenkin mieleen hiipii pelko keskenmenosta. Olisiko teillä kokemuksia oireettomasta alku raskaudesta?

Odotteleva 7+3

125/189 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin torstaina ultrassa ja pikkuinen siellä vastasi 8+2, menkoista laskettuna silloin olis ollu 7+6. Mutta mulla onkin lyhyt kierto. Vähän helpotti tätä jännitystä. Torstaina neuvola. Ja aika piakkoin sitten np myös. Vähän nuo pyhät sotkee.

Edda 8+6 (tai jotain)

126/189 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmillista, ettei tuo suljettu ryhmä toimi. Odotteleva, mulla on nyt 7+1 menossa ja sama tilanne, ei juurikaan oireita. En ole väsynyt, ei ole pahoinvointia ja mahatuntemuksiakin vain satunnaisesti. Rinnat ovat kyllä arat ja viikonloppuna ihan uutena oireena tuli jatkuva nälän tunne, mutta siinäpä kaikki. Joten hieman epäuskoisin mielin olen menossa ultraan torstaina. Jännittää.

Kiva kuulla Edda, että sinulla kaikki on hyvin! :)

127/189 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuli79: Luin tuossa aikaisemman kirjoituksesi ja huomasin että olet alottanut rautalisän? Sitä ei kai suositella kuin vasta viikolta 12 eteenpäin. Ennaltaehkäisevästi ei ole näyttöä, että hyödyttäisi. Ja se Hb saa olla kuitenkin 110 alkuraskaudessa.

T: Edda

128/189 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edda, mä syön vain sitä Multivitan raskaus ja imetys -monivitamiinia. Eikö sitäkään suositella? Jostain luin, että se nimenomaan olisi hyvä aloittaa jo raskautta suunniteltaessa, kuten teinkin. Syön lisäksi omega3:a, kun kalan syönti jää aika vähäiseksi. Varsinkin lohen tuoksu etoo.

Eka neuvola on viikon päästä, täytyykin kysellä tarkemmin noita suosituksia.

129/189 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

laitoin viime viikolla viestiä ylläpitoon sivuston toimimattomuudesta ja tänään sitten uudelleen. Olisikohan itsenäisyyspäivä hidastanut selvittelyä - en ole vielä saanut minkäänlaista vastausta. :( Toki voisi nopeuttaa, jos joku muukin asiaa painostaisi sinne suunnalle? :) Tuntuu hassulta, kun ryhmä on ollut poissa käytöstä. Siellä on ollut kiva jutella rauhassa kaikesta.

Tänne ei paljonkaan uutta, väsymys on alkanut taittua pikku hiljaa, suunnilleen joka toinen päivä nukun päikkäreitä ja on tosi huono olo iltaisin, ja joka toinen päivä oon ihan ok vedossa. Alkaa ilmeisesti olotilat pikkuhiljaa kääntymään voiton puolelle.

Kävin tänään viemässä seulontaa varten pissakokeen ja antamassa verinäytteen, ultra-aika meillä on kivasti ennen joulua 20.12., niin näkee sitten että kaikki on ok ja uskaltaa kertoa jouluna vauvasta, jos kaikki näyttää hyvältä. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

130/189 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa se monivitamiinin rauta, kunhan ei mitään Obsidania popsi.

131/189 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotellut ryhmän uudelleen avautumista, mutta nyt on pakko tänne purkaa, kun tunnen itseni niin idiootiksi ajatellessani kaikkea mahdollista, mikä vain voi olla pielessä tai mennä vikaan :( Viikkoja nyt 7+5, etova olo on lähes 24/7, väsyttää, palelee eli oireita kyllä löytyy, mutta silti pelottaa...eka neuvola oli viime viikolla ja torstaina tuli aika np-ultraan, joka on 8.1. Onneksi varasin ajan ihanalle gynelleni varhaisultraan heti plussattuani, ja nyt tulevana perjantaina (vaikkakin on13.pv!) kaikki olisi hyvin ja mieli hieman rauhoittuisi jouluksi.

Mies on omien työkiireidensä vuoksi melko kireänä, kun välillä voivottelen huonoa oloa ja seuraavaksi, että onkohan kaikki hyvin. En ymmärrä itsekään, että miksi niin kovasti nyt stressaan, kuitenkin 4. lapsi kyseessä. Kellekään emme tietenkään meinanneet kertoa, mutta siskon lisäksi nyt myös isovanhemmat tietävät. Omani oli hieman shokissa, mutta anoppi etenkin oli aivan onnessaan uudesta tulokkaasta, mikä oli oikeastaan yllätys :)

No niin, sainpahan hieman purkautua ja taas jaksaa! :)

132/189 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä se jouduin pariinkin ultraan tässä ku mulla alkoi kova vuoto jossa paljon hyytymiä ja ties mitä.Vuotoa kesti pari kolme min ja se oli sit siinä,mut sitätuli todellakin reippaasti. Toissa päivänä menin naistentaudeille keskenmeno epäily potilaana ja ultraaja ei nähnyt kohdussa mitään ja käski aloitella pillerit. Soitti kuitenkin perään ku kävin labrassa et älä ala pillereitä kun on niin kovat raskaushormoni luvut (590000) Noh tänään uudestaan labraan ja klinikalta soitti et arvo ei ole laskenut ku himpun verran et uusiks ultraan ja toinen ultraaja löysi elävän sikiön joka vastas viikkja 10+4 :D En meinannut millään uskoa ennen ku näin pikku kaverin joka kovasti liikkui siellä. En tiedä mikä ultraaja se eka oli ku ei nähny kuvakin oli ihan erilainen ku tän päivän ultrassa. Mä olin face ryhmässäkin ja kerkesin itteni sieltä poistaa ku oltiin varmoja km:stä. Nyt onneksi kaikki hyvin. Epäilynä olis et sikiöitä olis ollu 2 ja toinen menny kesken.

133/189 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku facebookryhmä? Vinkatkaa?

134/189 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppuliini, onneksi kaikki on hyvin! Varmasti pelottava kokemus.

Minäkin pääsin eilen vihdoinkin ensimmäiseen ultraan. Siellä se pieni papu oli ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki vimmatusti. <3 Papu oli 10mm ja vastasi lääkärin mukaan viikkoja 7+2, kun mun laskun mukaan piti olla 7+4. Se oli ihan arvattavaa, kun kierto ei ollut ihan säännöllinen. Huh. Toistaiseksi siis mieli on rauhallinen ja uskallamme ehkä jo jouluna kertoa asiasta vanhemmilleni. Mites aikaisessa vaiheessa te muut olette uskaltaneet kertomaan raskaudesta?

135/189 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Neppuliinin pienokaisella on kaikki hyvin!

Meillä mies toppuuttelee kovasti kertomista, itse olen kertonut kahdelle kaverille kun tilanne on sitä vaatinut. Lisäksi mun pomo sattui kyselemään meidän vauvasuunnitelmista niin enhän mä nyt voinut valehdellakaan. Jouluna aiotaan kertoa tuleville isovanhemmille, aattona viikkoja on kasassa 9+5 niin ehkä sitä kohta uskaltaa vähän huokaista?

Mun jatkuva huono olo poistui tuossa alkuviikosta ja onkin nyt sitten muuttunut ihan vaan oksentamiseksi. En tiedä kumpi on pahempi, non-stop paha olo vai tämä siellä täällä oksentelu...Aamullakin jouduin pysähtymään työmatkalla oksentamaan, mutta sen jälkeen ei sitten ole ollut mitään. Nyt on ehkä vähän sellainen olo, että kohta voi tulla taas lähtö pönttöä halaamaan.

136/189 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua harmittaa toi suljetun ryhmän jumiutuminen!!

Mutta nyt en enää jaksa odottaa vaan ilmoitan nyt täällä. 

Mä putoan erittäin kovaa ja hyvin korkealta niskat taittaen!

Käytiin siis jonkin aikaa sitten varhaisultrassa rv 7+2. Alkio oli oikeassa paikassa ja nähtiin syke, mutta lääkäri olisi toivonut pikkuisen olevan suurempi. Nyt koko oli vain 4,6mm eli vastasi noin viikkoa nuorempaa. Sanoi ettei ole hyvä merkki jos kierto on ollut säännöllinen. Antoi kaksi mahdollisuutta, joko vauva ottaa viikot kiinni tai sitten menee kesken. 

No tihuttelu alkoi viime torstaina ja on lisääntynyt pikkuhiljaa. On edelleen niukkaa, joten päivystyksen ohjeet eivät täyty. Silti suunnittelin huomenna sinne meneväni töiden jälkeen. 

Soitin tänään neuvolaan ja sanoivat että on hyvä mennä kättärille. Hoitaja kysyi puhelimessa minulta onko meidän neuvolassa (siis siellä minne soitin) ultrakonetta?? Ja munko se olis pitäny tietää??

Kaikki merkit siis näyttää siltä että tämä päättyi taas näin. Täysin samalla kaavalla mennään kuin edellisessä km:ssa. Eli lääkkeillä tyhjennetään varmasti..

Olo on niin tyhjä. Katkeruus nostaa päätään.. yritän kovasti tapella sitä vastaan!

Eniten harmittaa että esikoinen ehtii kasvaa niin paljon ennen kuin mahdollisesti joskus sen pikkusisaruksen saa. Joka kerta kun tyttö kysyy miksi hänellä ei ole pikkuveikkaa tuntuu kun sydän tallotaan lattiaan!

Toivon todella että teillä muilla on asiat paljon paremmin!

Valtavasti onnea jokaiselle! <3

Safia (8+6)

137/189 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Safia, olen niin pahoillani puolestasi. Lämmin halaus sinulle ja teidän koko perheelle, vaikka se ei tietenkään tälläisessä tilanteessa paljon lohduta.

138/189 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safia, voimia sinulle ja perheellesi <3

139/189 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tuukkis ja VPH <3

Kävin päivystyksessä ja niinhän siellä todettiin jo hyvin tyhjentynyt kohtu. Ei siis tarvita lääkkeitä.

Pakko kehua kätilöopiston naistentautien päivystystä. Mulla meni aikaa sisällä tasan 35 min! ja hoitava kätilö sekä lääkäri olivat todella ihania! Lääkäri katseli kohtua hyvin tarkkaan ja tarkisti kaikki rakenteet jne. Kaikki oli kunnossa ja näytti oikein siistiltä, ei siis syytä siellä mikä voisi aiheuttaa km:t. Antoi luvan jatkaa samantien uuden raskauden yrittämistä.

Nyt toivotaan että vuoto ei jatku pitkään, niin päästäisiin taas yrityspuuhiin. Josko saataisi meille vauva vielä ensi vuoden aikana.

Safia

140/189 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safia, voimia! Ja onnea uudelle yritykselle, että jospa se nyt tärppäis :)

Minä olen uusi täällä... laitoin pyyntöä tuonne suljettuun ryhmäänki mihin olisi kiva kertoa omia kokemuksia tästä alkuraskaudesta. Niitä on myös kiva lukea, jotka on samassa tilanteessa ku itsekkin :) Odotan siis esikoistamme ja la on 7.7.2014. Eka ultra on takana, jossa varmistettiin tuo laskettuaika, koska viimeiset menkkani olivat hyvin epämääräiset. Oli kyllä muutenki huojentava tuo eka ultra, ku sai varmistuksen siitä, että siellä on varmasti joku ja sykekkin löytyi <3 Mutta jospa sitä pääsisin tuonne suljettuun ryhmään, niin kertoisin mielelläni lisää...