Onko isällä oikeus kieltää hoito?
lapset on kasvaneet ns. luomuna ilman lääkkeitä ja antibiootteja, olemme satunnaisesti käyttäneet homeopatiaa ja luontaistuotteita, mutta pääasiassa olen kiinnittänyt huomiota meidän ruokavalioon ja teen itse kaikki ruoat lähi- ja luomuraaka-aineista aina kun mahdollista.
Nyt pojalla 6v on pahentunut siitepölyallergia emmekä pärjää enää vanhoilla kosteilla. Mies haluaa antihistamiinit ja kortisonit, eikä anna mun vielä poikaa vaihtoehtoishoitoon, joka mahdollisesti ja todennäköisesti auttaisi. Onko isällä oikeus lain mukaan kieltää hoito, joka ei missään tapauksessa vahingoittaisi lasta millään tavalla?
Olen valmis omalla kustannuksella hoitamaan lapsen, ja myöskin palaamaan koululääketieteen pariin, jos muu ei auta. Mutta isälle tämä on periaatekysymys. Ei usko homeopatiaankaan, mutta on antanut käyttää sitä kuitenkin.
Mulla on tosi paha olo, kun haluaisin auttaa poikaa, mutta se kielletään. Haluanhan vain pojan parasta.
Kommentit (2)
silmätipat ja zyrtec käytössä vain ajoittain muutaman viikon
Antioksidanttiklinikat = Kruunuhaan lääkärikeskus, lääkäri Rauli Mäkelä
http://www.antioxidant.fi/laakarit_makela.html
Tämä voisi olla kompromissiratkaisu. Kokemusta on viime kesästä alkaen ja olen ollut tyytyväinen. Meillä on käytössä myös kovan lääketieteen lääkkeitä ja epipen (adrenaliini) kulkee mukana varsinkin kesäisin.
Näin lapsi olisi lääkärin hoidossa (Kruunuhaan lääkärikeskus) ja kuitenkin "vaihtoehtohoidossa". Mäkelähän on kirjoittanut paljon infektioista, allergioista jne. Googleta ja käy kirjastossa.
Suosittelen!
P.S. Kuulin, että siitepölyallergiaa voi "siedättää" teelusikallisella hunajaa päivittäin. Hoito vaatii muutaman vuoden... tiedä sitten, kuinka luotettava vinkki, aion kuitenkin kokeilla
Allergiahan on autoimmuunisairaus, joten oman immuunipuolustuksen parantaminen on tärkeää -> meillä reippaat vitamiinilisät käytössä