Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

❤️ HEINÄKUUN HELMET *2014* ❤️

22.10.2013 |

Tämä ketju siis tarkoitettu niille joiden laskettu aika heinäkuussa 2014 <3 tänne voit kertoa vaikka lasketun aikasi,monesko lapsi tulossa jne. muita raskauteen liittyviä tuntemuksia ja huolia

Kommentit (189)

161/189 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja hyvää uutta vuotta! Paha olo ja väsymys on täälläkin alkanut väistyä ja pikkuhiljaa on vaan koko ajan energisempi ja parempi olo. Kerroin tällä viikolla myös töissä, kun esimies palasi joululomilta ja suhtautuivat siellä tosi kivasti asiaan.  Huojentavaa, koska vatsan piilottelu alkoi ollakin jo vähän hankalaa.

Kysyin jälleen kerran ylläpidolta tuon meidän suljetun ryhmän tilannetta, kun en ole saanut mitään tietoa sen jälkeen kun vastattiin, että asia viedään ylläpidolle. Suljettu ryhmä on ollut jo 1,5kk poissa käytöstä. Outoa, että jossain yrityksessä voi kestää asiakasrajapinnan nettisivuston virheiden korjaus vielä 2010-luvulla näin luvattoman pitkään. 

162/189 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä tuo ratkeaa vielä piankin näiden joululomien jälkeen. :) Tsemppiä kaikille odotukseen!

Mimmi 14+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/189 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä eilen toisen kerran. Kuunneltiin sydänääniä, ja kaikki vaikutti olevan täysin hyvin, mistä jäi tosi hyvä fiilis! Sain lähetteen käydä tekee sokerirasituskokeen, se ei yhtään innostaisi, kun 3h menee ja istuminen siellä on yhtä tuskaa! Onko teitä muita jo pistetty siihen? Vähä ronskiltakin kuullostaa, että juuri vasta alkanut pahoinointi selättymään, ja tuollaiseen pistetään heti.

Oma neuvolan rouva oli sitä mieltä, että kovin pahoinvoivat olis suoraan jonkun raskausdiabeteksen kourissa! Ihme yleistämistä kyllä. Kaikkea ei kyllä purematta voi niellä ;)

15+4

164/189 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ultrassa käyty ja pienellä kaikki hyvin. Nyt siis 13+1 koon perusteella. Tänään huomasin, että housut alkaa hiljalleen kiristämään. Onneks on parit housut tilattuna enkuista (paaaljon paremmat ku jotkut ellokset, jotka jo kokeilukerralla hajos ja on vielä halvemmat). Nyt kai hiljalleen täytyy alkaa uskoa, että heinäkuussa meille syntyy pieni ihme. Tuli muutes jotenki poikaolo siinä ultrassa. Saa sitten nähdä pitääkö paikkansa. Halutaan kyllä tietää jos se vaan maaliskuussa näkyy.

Edda 12+6 (kk mukaan) la 18.7

165/189 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa rv14+5, housut on alkanu jo puristamaan, että kovasti jo harkitsen mammahousujen ostamista, tai sitten koon isommat housut :D Kuvottava tunne on lähteny jo lähes kokonaan, mutta edelleen saa oksentaa aamuisin :/ Myös yöllä kun herää vessassa käymään niin on todella huono ja oksettava olo. Näistä huonoista yöistä/aamuista kun pääsisi eroon niin olishan se ihanaa!! Meillä on rakenneultra 17.2 ja ajateltiin, että ei kysytä sukupuolta. Vähän jännitystä elämään ja kiva katsoa kenen arvaukset osuu oikeaan :) Miten muilla, meinaatteko selvittää sukupuolen??

166/189 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juteltiin eilen sukupuolen selvittämisestä miehen kanssa, mutta ei vielä päädytty mihinkään tulokseen. Kumpikaan ei ole varma, että halutaanko me tietää se etukäteen vai ei. :) Rakenne ultra on siis 4.3.

VPH 13+2

167/189 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sokerirasitustesti takana ja täytyy sanoa, ettei itse testi ollut niin paha mitä olin kuvitellut, mutta ne jälkimainingit... Päänsärky kesti pari päivää, eikä panadolitkaan helpottanut oloa yhtään :( 

Ensimmäiset äitiyshousut myös hankittu, ihan oloneuvosmallit kotikäyttöön. Sopivia suoria housuja en ole vielä löytänyt, joten äidinjatkeet ovat olleet ahkerassa käytössä. Vaatteet ovat muutenkin aiheuttaneet pientä päänvaivaa, kun vatsa on jo kasvanut, mutta ei vielä näytä vauvavatsalta. Lähinnä siltä kuin olisi ahminut yksinään kaikki jouluherkut :D Joulun jälkeen onkin joutunut pikkuhiljaa pakkaamaan "vanhoja vaatteita" kaapin perälle odottamaan ja miettimään, mitä sitä keksisi tilalle. Onneksi osa neuleista on reilua kokoa, joten niillä selviää vielä pitkälle. Talvitakista tosin alkaa alin nappi jo ahdistaa, joten uusi takki taitaa olla seuraavana ostolistalla...

Mulla on kanssa ensi kuussa rakenneultra, mutten tiedä vielä haluanko selvittää sukupuolta. Toisaalta se olisi kätevää, kun kaikki vauvantarvikkeet ja vaatteet tuntuu olevan niin tyttö-poikateemoilla ja väreillä. Ellei sitten tule virhearviota :)

Niamh 15+3

168/189 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään seulontaultralla. Niskaturvotus oli normaali ja kaikki raajat ja elimet oli oikeilla paikoillaan. Lapsukainen on hyvin vilkas ja meinasi jäädä turvotusmittaus tekemättä kun pikkutyyppi ei suostunut olemaan hetkeäkään paikoillaan tai ainakaan sopivassa asennossa...Pari päivää tuli lisää raskauspäiviä ja näin ollen aikaistui LA 21.7. eli viikkoja nyt 12+4.

Sukupuolesta ja selvittämisestä on täällä ollut vääntöä. Itse tahdon sen tietää, mutta mies ei osaa päättää tahtooko vai ei. No, 5.3. on rakenneultra ja siihen mennessä on tietysti sitten sopuun päästävä.

Mulla on pahoinvointi voimistunut aikas paljon tässä viime viikkoina tai siis nimenomaan muuttunut kuvotuksesta ihan oksentamiseen, mutta toivottavasti sekin pian loppuisi. Muutoin vointi on hyvä, kovin väsyttää vain.

Vierailija
169/189 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lisää heinäkuulle. LA on menkkojen mukaan 30.7 mutta se saattaa ultrassa aikaistua 26.-30. päivän välille. Ultra siis ensi viikon tiistaina. Mulla on takana yksi keskenmeno 2 vuoden takaa, viikolta 7-12 joten kova jännitys päällä, että onko sikiö nyt pysynyt hengissä :o. Oireita on ainakin ollut paljon enemmän kuin 2v sitten. Etovaa oloa, kiukunpuuskia, ummetusta ja väsymystä. 

Menhir 11+2

170/189 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmä toimii taas, tammikuu aloitettu

Vierailija
171/189 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en pääse sille sivulle, josta liityttäis ryhmään. Täs koneessa on varmaan joku esto päällä. Pitänee kysyä mieheltä sitten kun tulee kotiin.

Ultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa :). Päiviä tuli 3 lisää, mut se ei muuttanu LA:ta. Huh, ihana helpotuksen tunne. Olin niin jännittynyt ennen ultraa ja pelkäsin, että sieltä tulee taas tyhjennyspillerit mukaan ja pari päivää saikkua :/.

Tulipahan ihana ultrakuvakin, jossa sikiö heilutteli kättään heti ku anturi laitettiin masun päälle <3. 

Menhir 12+2

172/189 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmän sivusto toimii taas ja kävin avaamassa uusille mukaan liittyneille oikeudet, niin pääsette keskusteluihin. Kiva oli lukea kuulumisia täältä, nauratti Niamh sun kommentti noista jouluherkuista, meinaan mä meen kans juuri niillä rajoilla, että voiko enää uskoa mun vetäneen kaikki joulukinkut vai onko tässä nyt jotain muuta takana. ;) Jatketaan juttua suljetun ryhmän puolella taas.

Mimmi 15+5

173/189 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täältä tulisi vielä yksi mamma mukaan heinäkuisiin. Esikoinen 08/12 ja nyt tulossa identtiset kaksoset (la 16.7.). Nyt menossa rv. 14+1. Yksi ultra takana vuodenvaihteessa ja seuraava kaksosuuden takia jo 27.1. Laitoinkin pyyntöä tuonne suljettuun ryhmään, niin voin siellä raskauden kulusta selitellä tarkemmin. Olikohan joukossa muita monikkoja odottavia tai jo saaneita?

174/189 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan ensimmäistä lasta viikoilla 12+6!

Tänään käyty ultrassa, ja siellä se kasvaa hurjaa vauhtia! Kaikki oli kunnossa ja normaali kasvutahti. :-)

Jännittää kaikki ja omille vanhemmille en oo vieläkään kertonut.. Tänään kyllä olis suunnitelmissa... :-)

Niin ja laskettu aika 25.7! <3

175/189 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan kolmatta rv 14

176/189 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan kolmatta rv 14

177/189 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt uudestaan, siirryttiin elokuisista heinäkuulle. La 31.7. Eli menossa 13+3.  Ultrassa käytiin 12+0, kaikki oli niin kuin pitikin, nyt odotellaan jo seuraavaa ultraa:):) Olen miettinyt doplerin tilaamista... :o en vain ole vielä päätyny sitä tilaamaan, kun rahanmenoa tulee tässä puolen vuoden sisään olemaan ihan kiitettävästi muutenkin. ;)

178/189 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä "yllätystä" odotellaan. La 16.7, ja se on vahvistettu ultrassa noin kuukausi sitten. Maha on jo törkeä, vaikka viikkoa 16+0 vasta elellään. Vähän on kilojakin tullut, mutta uskon ton olevan jo vauvamahaa, kun se on pinkeä kuin mikä ja sitä ei pysty peittelemään esimerkiksi vatsaa sisään vetämällä.

179/189 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä odotellaan kuumeisena ensimmäistä ! La 28.7, nyt ollaan viikoilla 15+6. Mulla ei varsinaisesti kilot näy, muutakun puntarille noustessa.

Sokerirasitustestissä ilmeni raskausdiabetes ja sellaista vähän olinkin jo aavistellut (äidilläni oli minua odottaessa myös). Harmillista kun kohdallani neuvola tädin mukaan "toistaiseksi asialle ei voi mitään". Minun kohdallani siis ihan sukurasitteesta kyse ja täytyy vain jäädä odottelemaan, että mitä tulemanpitää. Maanantaina hakemaan mittari.

Olettekos jo pohdiskelleet nimivaihtoehtoja ? (:

180/189 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odotan,la 2.7, 19+6 menossa :) maha kasvaa omasta mielestä turhankin nopeaa tahtia,avopuoliso vitsailee että jos onki kaksoset :D meillä on nimet valmiina jo, jos on tyttö (mitä kaikki ovat tähän mennessä veikanneet) nimeksi tulisi jemina alexandra ja pojasta tulisi miro juhani :) päätettiin miehen kanssa että minä päätin tytön nimen ja hän pojan,päädyttiin ottamaan nimet oman etukirjaimen mukaan :)