Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

❤️ HEINÄKUUN HELMET *2014* ❤️

22.10.2013 |

Tämä ketju siis tarkoitettu niille joiden laskettu aika heinäkuussa 2014 <3 tänne voit kertoa vaikka lasketun aikasi,monesko lapsi tulossa jne. muita raskauteen liittyviä tuntemuksia ja huolia

Kommentit (189)

141/189 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että se suljettu ryhmä ei ole toiminut piiitkään aikaan. Oisko reiluun pariin  viikkoon? Pahoittelut Safialle. Tänne ei ihmeempiä. Np aikaa odotellessa.  Olot on ja pysyy, erityisesti iltaisin. Töissä pärjää mutta illat meneekin sohvalla.

Edda 10+

142/189 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, no jos se ei toimi niin turhaan sitä sitten odotankaan :) Yhdyn edelliseen... Sohva on paras kaveri illalla :D 11+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/189 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safia, pahoittelut ja voimia. :(

Olen kysellyt minulle vastanneelta henkilöltä ryhmän tilannetta perään, mutten ole saanut enää vastausta sen yhden viestin jälkeen. Koitin myös perustaa testimielessä kokonaan uuden suljetun ryhmän ja sinne keskutelun, mutta ryhmä-sivustolla näyttäisi olevan koko toiminnallisuus nurin - ei pelkästään meidän ryhmä, koska keskustelun luominen ei toiminut ihan uudessakaan ryhmässä. Koitin vähän katsoa muitakin ryhmiä, eikä niissäkään ole ollut keskustelua 1.12. jälkeen, joten veikkaisin että joku versionvaihto Vauvalla on mennyt tuotantoon, joka ei ole mennyt ihan putkeen. Toivottavasti saavat häiriöt korjattua...

Perjantaina meillä olisi eka ultra ja näkee sitten mikä tilanne siellä on. Jännittää, että onko kaikki hyvin tai millaisia uutisia sieltä saakaan. Huonovointisuus ja väsymys tuntuu vähenevän koko ajan ja joinain öinä oon herännyt vain kerran vessaan, kun pahimmillaan juoksin tuossa viisikin kertaa yössä vessassa. Tällaisia kuulumisia tänne...

Mimmi83 11+5

144/189 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Safialle!

Harmi, ettei suljettu ryhmä toimi vieläkään.

Ensimmäinen ultra ja neuvola ovat mulla ohi ja pahin pelko hellittänyt. Tosin taas tänä aamuna mietin, onkohan kaikki hyvin, kun maha ei ole yhtä turvonnut kuin on ollut pari viime viikkoa. Ehkä syy on siinä, että söin eilen tarkoituksella vähän vähemmän leipää, joka saa mun vatsan yleensäkin aika turvonneeksi. :D Mä en yleensäkään syö leipää kovin paljon, mutta sitä on tehnyt nyt eniten mieli mandariinien lisäksi. Muita mielitekoja ei ole onneksi ollut eikä painoakaan ole vielä tullut lisää. Mä olen välttynyt pahoinvoinnilta suurimmaksi osaksi. Vain pientä kuvotuksen tunnetta tulee ajoittain. Saapa nähdä, mitä jouluruokien tuoksut tuovat mukanaan. Np-ultra on tammikuun puolessa välissä. Se ei jännitä kyllä läheskään yhtä paljon kuin tuo ensimmäinen varhaisultra.

Hyvää joulun aikaa kaikille!

145/189 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko se raskaushormonit vai onko se vaan ns. tavanomaista pelkoa ison asian edessä, mutta alkuviikosta olin itse ihan hysteerisen peloissani vauvan voinnin suhteen ja iski valtava pelko siitä, että seuraavassa ultrassa todetaankin että raskaus on keskeytynyt. Pelon aiheutti itsellänikin se, että sunnuntaina pahoinvointi oli vähäistä, maanantaina oikeastaan kokonaan poissa mutta nyt se on "onneksi" palannut niin mielikin on taas vähän rauhaisampi. Voi kunpa olisi tarkistusluukku, josta vilkaista että kaikki on hyvin!

Sunnuntaina pääsen kertomaan vanhemmilleni ilouutiset ja aattona tosiaan kerrotaan miehen vanhemmille. Ostimme ns. isovanhempien vauvakirjat tuleville isovanhemmille joululahjaksi, sellaiset muumiteemaiset. Vähän jännitti kun nettikaupasta tilasi eikä ollut havaintoakaan millaisia ovat sisällöltään, mutta onneksi olivat todella ihanat <3 Sinne pääsee siis isovanhemmat kirjoittamaan omasta lapsuudestaan, yhteisestä elämästään, muistoja omasta lapsestaan (eli meistä vanhemmista) ja sitten lopussa on vielä jotain ensimmäisiä yhteisiä muistoja lapsenlapsen kanssa.

146/189 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuukkis, voi kunpa minäkin toivoisin tuota tarkistusluukkua. Mutta ei nyt auta kuin toivoa parasta, kun ei ole varsinaisesti mitään syytä olettaa muuta. Kyllähän nuo oireet taitavat tässä vaiheessa vielä vaihdella päivittäin.

Mekin aiomme kertoa vanhemmille, joista tulee ensimmäistä kertaa mummi ja ukki, vauvasta sunnuntaina. Minä askartelin heille pikkujoululahjan, joka saa kertoa asian. Lahja sisältää myös tuollaisen isovanhempien kirja sekä lisäksi isovanhempien tehtävät -huoneentaulu ja Pectus-karkkeja, koska niitä oli omalla ukillani aina autossa ja isänikin on kova automies. Lisäksi laitetaan sinne skumppapullo sekä neuleohje äidilleni, joka on kova kutomaan ymsyms. muuta pientä. Vanhempani arvostavat ajatuksella annettuja lahjoja, joten odotan kovasti heidän ilmeitään, kun asia selviää. <3

147/189 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuli, mulla on ihan samat ravinnot - leipää ja mandariineja menee parhaiten alas ja ne tuntuu parhaiten tasoittavan huonoa oloa. Oon myös syönyt maustamatonta jugurttia ja mysliä ja Fitness-muroja, erityisesti silloin kun on tosi huono olo tai vatsa muuten sekaisin. 

Meillä oli tänään ultra, ja siellä sen pikkuisen sydän jumpsutti kovasti ja kaikki näytti hyvältä. Kyllä tuntui hienolta pitkältä tuntuneen odotuksen jälkeen nähdä, että siellä on oikeasti joku. <3 Laskettu aika varhaistui päivällä, ja on nyt 3.7.

Jouluaattona kerrotaan molemmille isovanhemmille. Käytiin ostamassa muumipiparkakkumuotteja, joista muumi-peikko on sitten vähän pienempi kuin muumi-mamma ja -pappa. Ajattelin sillä tavalla kertoa omille vanhemmilleni - mies osti mummokalenterin, johon merkkasi lasketun ajan. Nyt pitääkin ryhtyä noiden pipareiden leivontaan - ihanaa joulun odotusta!

148/189 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, se on ihana tunne kun pääsee ultraa vihdoin ja selviää, että kantaa sisällään ihan oikeasti pientä ihmettä :) 

Minä sairasti tuossa alkukuussa noroviruksen. Tietenki tuli heti pelko, että onhan pikkuisella kaikki hyvin, koska onhan hän niin pieni, että miten hän tuollaisen taudin selviää. No, jouluna olisi tarkoitus kertoa tuleville isovanhemmille uutiset, mutta sitä ennen haluan käydä yksityisellä ultrassa varmistamassa että kaikki on varmasti hyvin. En haluaisi tuottaa pettymystä, ensin kuuluttaa vauva uutisia ja sitten myöhemmin pettyä, jos joku onkin huonosti.... Näyttää olevan onneksi tämä pelontunne ihan normaalia odottajien keskuudessa :)

Maanantaina tosiaan käydään sitten ultrassa, josta saadaan toivon mukaan videomateriaaliakin mukaan, jos pikkunen jaksaisi olla yhteistyöhaluainen ja liikkuisi :)

Tällä hetkellä olokin alkaa olla jo parempi (välillä), pahoinvoinnit alkaa helpottaa, turvotus sen sijaan lisääntyny :D Nyt 11+5. 

Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta kaikille mammoille ja tietenki isille :)

149/189 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa ultrassa käyty jo (varhais ja nt) kaikki hyvin ja la aikaistui 29.6.2014. Kovin pikkuinen kasvaa, oli ihana nähdä pienen liikkuvan ja nyrkkeilevän ultrassa. 

Paha olo ja oksentelut jatkuvat valitettavasti. Huonosta olosta kärsitty jo 7viikkoa, kahdeksas menossa. Kyllä se tästä! Muut oireet ruvenneet jo hiljentymään onneksi, mutta onhan alkuraskaus jo ns. ohi, eli ehkä huonon olonkin suhteen valoa tunnelin päässä!

Pahoittelut tippuneille :(

uuden lasketun ajan mukaan nyt 12+6

150/189 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ultrassa käyty ja olo on huojentunu. Kaikki pikkusella hyvin ja paljon jo liikuskelikin. Saatiin jopa videomateriaalia, mitä on sitten kiva näyttää tuleville isovanhemmille  jouluna :) laskettuaika muuttu päivällä, eli uusi la on 

Jatkossa en hae enään mitään tietoa netistä, koska niillä ei saa muutakun pahanmielen ja heti pelkää pahinta. Raskausoireet ovat hävinneet, niin heti ajattelin pahinta ja mitä netistä luin, niin veivät yöunet lopullisesti. Ens kerralla jos tulee jotain, niin soitan heti neuvolaan :)

151/189 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille!

Ultrassa käyty 20.12., kaikki pikkuisella hyvin <3 la olisi 30.6. mutta mielelläni tässä ryhmässä roikkuisin, kun tässä olen aloittanutkin :)

152/189 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli sitten hieman erilaisempi joulu. Viime perjantaina alkoi tulla pientä verenvuotoa joka sitten paheni viikonlopuksi, jonka vietin sairaalassa. Ei sille sitten mitään mahtanut mutta keskenhän se meni. :( 

Ei tullut Heinäkuun helmeä meille tänä vuonna. Ei auta kuin yrittää uudestaan

153/189 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin osanotto Cottonellalle menetykseen ja jaksamista!

154/189 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille! Joo elikkäs olen uusi tällä palstalla, enkä oikein tiedä mitä tänne pitäis kirjottaa.. mutta kerronpa nyt vähän tästä omasta raskaudesta ja sen ihan alussa olleista murheista. Elikkä plussasin 27.10. Ja äärettömän onnelliseksihan siitä sitten tulin. Kuitenkin ennen kuin kerkesin kymmentäkään minuuttia plussasta riemuitsemaan tajusin että eipä se sitä tarkoita, että se lapsi tähän maailmaan asti pääsisi,koska takana pari keskenmenoa... toisena murheena muistin anopin kertoneen että heidän puolelta tulee ylimääräinen kromosomi. Ja tietenkin heti ajattelin että se tarkoittaa kehitysvammaa.. tunteettomaltahan tämä voi kuulostaa, mutta kun on vielä niin nuori niin en usko että jaksaisin kehitysvammaisen lapsen kanssa, joten ajattelin että jos näin on niin sitten joutuisin keskeyttämään raskauden. Muutaman  viikon siinä sitten kärvistelin tietämättömänä mutta sitten se pelastava enkeli soitti TAYSista ja selvitti että koska kromosomipoikkeavuus on translokaatio 5/15 se ei ilmene kehtitysvammana vaan se vaikuttaa lisääntymisterveyteen. Eli esimerkiksi naisella se voi nostattaa keskenmenoriskiä. Jos nyt siis aivan oikein ymmärsin sen mitä lääkäri sanoi sen lisääntymisterveyteen vaikuttamisen tarkoittavan.. Eli näillä näkymin pitäisi lapsen olla ihan terve ja viikkoja tällä hetkellä 12+6.. ♥

155/189 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se la on siis 6.7.2014 :)

156/189 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla näköjään unohtu kirjoittaa se uusi la tuohon edelliseen kirjoitukseen, eli se on siis 6.7.2014. Ens viikolla olisi lääkäri ja ultra, jossa toivon mukaan kuulemme pienen sydänäänet ensimmäistä kertaa <3

157/189 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että tuo suljettu ryhmä ei toimi!

Meilläkin monenlaista huolta ollut vauvan voinnista..

Päästiin ylimääräiseen ultraan kun neuvolalääkäri löysi mun vatsasta jonkun kovan möykyn..Säikähdettiin tietysti kovasti mutta onneksi se osoittautui hyvälaatuiseksi kystaksi. Samalla nähtiin että kohdussa liikkui vilkkaasti pieni tyyppi jolla oli kaikki hyvin.

Pahoinvointi jatkuu edelleen, odotan niin paljon sitä hetkeä kun herään ja olo on normaali. Mandariinit, viinirypäleet, jäiset mustikat ollut mun ystäviä jo usean viikon ajan.

Nyt me ollaan kerrottu vauvasta lapsille ja minun perheelleni. Ihanaa kun saa alkaa odottaa salailematta :)

Mukavaa viikonloppua!

11+2

158/189 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään taas neuvolassa, pikkuisella oli kova meno päällä ja kaikki on siis hyvin! Pahoinvointi alkaa pikku hiljaa helpottamaan eikä sellaista kokoajan ällöttävää oloa ole, mutta toisaalta sitten taas oksennus lentelee hyvinkin yllättäen silloin tällöin.

Sukurasitteen takia sain lähetteen sokerirasitukseen jo viikoille 12-16 eli sinne suuntaan tässä nyt ihan lähiviikkoina. Ensi viikolla (10.1.) on seulontaultra ja sitten lääkäriaika neuvolantädin kanssa (ainakin käsitin että hänkin on siellä?) 29. päivä. ja sitten onkin pitkä hiljaisuus ilman mitään kun seuraava neuvola on vasta maaliskuussa eikä rakenneultrakaan taida ehtiä ennen sitä.

Iloista viikonloppua kaikille!

Viikkoja 11+1

159/189 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuossa lääkärin tarkastuksessa on neuvolatäti mukana, joka avustaa lääkäriä. Meilläkin oli ultra torstaina ja sieltä saatiin aika seuraavaan ultraan, joka on sitten rakenneutra. Minulla on joka ultrassa siirtynyt tuo la :D Ensin se oli sen 7.7, seuraavassa ultrassa se olikim sitten 6.7 ja nyt torstaina sanottiin, että 5.7 :) Mutta, koska ne on ihan päivän heittoja niin päädyttiin pitämään aika 6.7. Saas nähdä mitä ne sitten rakenneultrassa sanoo :D

RV 14+0

160/189 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa alkanut kasvaa, paoinvointi lähes historiaa! 

Ylihuomenna neuvolaan taas toistamiseen käymään, varmaan sydänäniä taas kuunnellaan. Jännittää tuo rakenneultra, joka on 20.2 kun päätimme kysyä sukupuolen :) 

rv 15+1