Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä&mies olohuoneeseen, etälapsille oma huone?

Vierailija
22.10.2013 |

Asumme kolmiossa, ja tällä hetkellä kahdesta makkarista toinen on ollut minun ja miehen ja toinen meidän 1v:n. 1v on tähän asti nukkunut meidän kanssa samassa huoneessa, ja kaksi etälasta ovat nukkuneet hänen huoneessaan. Nyt alkaa tulla ajankohtaiseksi 1v:n siirtäminen omaan huoneeseen, ja mietin huoneratkaisuja. Tuo nykyinen lastenhuone on kovin pieni kolmelle lapselle, lapset ovat vähän eri rytmissä ja muutenkin kaikkien nukkuminen samassa huoneessa kuulostaa hankalalta.

Minä ja mies mahduttaisiin varmaan sänkyinemme olohuoneeseen, ja etälapset saisivat oman huoneen. Toisaalta sitten meillä seisoo yksi huone tavallaan tyhjänä, kun siellä nukkuvat lapset vain joka toinen viikonloppu, lomilla enemmän. Tykkään kovasti mun ja miehen makuuhuoneesta, se on ihanan rauhallinen ja siellä on hyvä nukkua. Sinänsä en haluaisi siitä luopua, mutta jotainhan tässä on keksittävä...

Miten teillä muilla on järjestetty etälasten nukkumiset? Jos siis ei ole isoa omakotitaloa, jossa kaikille on automaattisesti oma huone.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpointa siirtää se 1v teidän huoneeseenne nukkumaan silloin, kun etälapset ovat teillä? Ongelmahan häviää pian, kun lapsi kasvaa ja kaikki lapset elävät paremmin samassa rytmissä. Silloin voivat nukkua kaikki kolme taas samassa huoneessa yhdessä, ihan kuin muissakin lapsiperheissä tehdään, jos ei ole varaa omiin huoneisiin.

Vierailija
42/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 19:22"]

no tässä tapauksessa se etävanhempi oli isä.. huoh

[/quote]

Missä niin sanotaan?

[/quote]

No vaikka esimerkiks tossa otsikossa tai aloitusviestissä... Tai no joo, oot oikeessa, ei siinä sanottu tarkkaan ottaen noin, voihan kyseessä toki olla homopariskunta, jotka on saanu yhteisen vauvan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on viisi lasta samassa huoneessa. Ikäskaala lapsilla on 3-13

Vierailija
44/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:46"]

[/quote]

Missä niin sanotaan?

[/quote]

No vaikka esimerkiks tossa otsikossa tai aloitusviestissä... Tai no joo, oot oikeessa, ei siinä sanottu tarkkaan ottaen noin, voihan kyseessä toki olla homopariskunta, jotka on saanu yhteisen vauvan...

[/quote]

Tarkentaisitko, missä kohtaa sanotaan, että tämä kirjoittaja ei ole näiden etälasten äiti?

Vierailija
45/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENsiki tulee mieleen, että venaa vartti.

Eli mikä kiire sitä yksivuotiasta on siirtää - vielä. Minä siirsin vasta kaksivuotiaan omaan huoneeseensa.

Näin saat vuoden peliaikaa.

Tuntuu hassulta, että nukkuisitte olkkarissa ja yksi huone tyhjänä 26 päivää 30:sta.

Vierailija
46/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille 1v:lle se teidän makkari,joka on isompi? Ja etälapset sitten johonkin patjoille? 

Ohis,mutta en oikein ymmärrä, miksi niin usein vanhemmilla on kodin isoin makuuhuone? Eihän siellä ole yleensä muuta kuin sänky ja ehkä yöpöytä. Mielestäni lapsille se tila makuuhuoneessa on tärkeämpää.

Vierailija
47/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:46"]

[/quote]

Missä niin sanotaan?

[/quote]

[/quote]

Tarkentaisitko, missä kohtaa sanotaan, että tämä kirjoittaja ei ole näiden etälasten äiti?

[/quote]

Toden totta :-D Tässä sitä taas nähdään nää (omatkin) olettamukset. Tossahan vois teoriassa olla juurikin niin, että aloittaja on etälasten äiti. Jotenkin musta vaan tuntuu, että kukaan ei puhuis omista lapsistaan etälapsina, vaan käyttäis jotain ilmaisua "kun mun lapset tulee viikonlopuksi" tms. Mutta tää on siis vaan tunne.

Vierailija
48/52 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exällä on viisi lasta 16v - 1v väliltä ja hyvin mahtuvat joka toisen viikonloun samaan huoneeseen. Milloin nukkuvat patjoilla, milloin majoissa ja jopa teltassa. Isä käyttää mielikuvitusta nukkumisten suhteen ja antaa lapsille elämyksiä. Aika vähän he missään yhdessä huoneessa kökkivät ettei sitä varteen mitään suuria mullistuksia kannata tehdä.

Vierailija
49/52 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tarvitse lapset huonetta etän luona! Elareitten muodossa jo maksetaan lapsen asumista exän luona niin saati sitten toinenkin "oma" huone.

Ei ne ihan kaikkee tartte nekään:)

Vierailija
50/52 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos, joku nosti mun ketjua. En siis ole lasten äiti vaan äitipuoli! Toteutimme järjestelyn, eli minä ja mies nukutaan nyt olohuoneessa. Etälapset ovat päässeet testaamaan oman huoneensa ja hyvin tuntuu toimivan. Saatiin tuosta niiden huoneesta makuuhuone+miehen tietokonehuone -yhdistelmä, eli ei mene ihan hukkaan tuo tila. Eikä nuku etälapset patjoilla vaan saivat vihdoin ja viimein omat sängyt ;)

1v:llä on siksi tuo isoin huone, että nyt hänen ei tarvinnut vaihtaa huonetta vaan nukkumapaikka pysyy samana. Toiseksi tuo makkari on ihan olohuoneen vieressä, eli kun lapsi herää yöllä niin on lyhyt matka käydä siellä huoneessa. Kolmanneksi 1v:llä on jostain kumman syystä eniten leluja, eli tarvitsee eniten tilaa! Ja tuolla huoneessa ne näyttivät kaikki kolme aika pitkälti leikkivän...

Olohuoneessa nukkuminen ei ole vielä tympinyt minua tai miestä. Huone on kuitenkin tilava eikä avaruus hävinnyt sängyn myötä mihinkään.

1v:tä en tosiaan ala veivata huoneesta toiseen, on sen verran huono nukkuja muutenkin. Ja kun lapset elävät vähän eri rytmissä niin on hyvä, että isoille lapsille on oma leikkipaikka 1v:n päikkärien aikaan, ja vastaavasti 1v voi rauhassa leikkiä aamulla toisten vielä nukkuessa. Meillä tämä homma tuntuu toimivan näin!

Täytyy muuten vielä sanoa, että olen aika yllättynyt ketjun vastauksista. Joskus aiemmin kun olen täällä sivunnut tätä aihetta, niin moni on hyökännyt kimppuun ja sanonunt, että ehdottomasti tarvii etälapset oman huoneen, ei voi nukkua patjoilla jne.

Ap

Vierailija
51/52 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 10:09"]

ENsiki tulee mieleen, että venaa vartti.

Eli mikä kiire sitä yksivuotiasta on siirtää - vielä. Minä siirsin vasta kaksivuotiaan omaan huoneeseensa.

Näin saat vuoden peliaikaa.

Tuntuu hassulta, että nukkuisitte olkkarissa ja yksi huone tyhjänä 26 päivää 30:sta.

[/quote]

Meidän yöunet on tässä nyt noin viikon aikana parantuneet huimasti. Minä en herää joka äännähdykseen vaan saan vedellä unta aamuyöhön asti, jolloin lapsi yleensä herää ensimmäisen kerran. Vastaavasti lapsi ei herää minun ja miehen kääntyilyihin. On myös ihanaa, kun saa illalla rauhassa olla sängyssä ja vaikka lukea.

Vierailija
52/52 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:48"]

Miksei etälapset voi nukkua olkkarissa, vaikka vuodesohva sinne?

[/quote]

Koska etälapset ovat ihan oikeita lapsia, joilla pitäisi olla myös isän luona "oma huone", ei siis välttämättä koko huonetta vaan sellainen soppi, joka on vain heidän. Muutenhan he ovat vain kylässä.

[/quote]

No kylässähän ne ovat, ei etäisä saa asumistukea tai lapsilisiä niitä varten. Mahdollisimman huonosti kun kohtelee, oppivat pysymään poissa. Pahin kuviteltavissa oleva riesa ainakin minulle, fyi satan!