masennuksesta
Haluan oikoa täälläkin palstalla olleita väärinkäsityksiä. Useasti masennuksesta kärsivä haluaa nimenomaan hoitoa ja haluaa parantua siitä itse. Ei kukaan halua olla masentunut, se vaan on fakta. Ei kukaan ole valinnut sitä sairautta itselleen.
Moni masentunut käy koko ajan töissä ihan äärijaksamisellaan. Ei kaikki ole kotona. MInäkin olen ihan nuoresta asti käynyt töissä. Masennuin vasta lapsien syntymän jälkeen tai oikeastaan siitäkin vielä pari vuotta.
Koko ajan olen halunnut parantua ja olen ollut hoidossa. SE hoito vaan on erilaista mitä olisin odottanut. SE on pääasiassa sitä mitä sinulle kuuluu ja heippa ja lääkeresepti kouraan. Mikään lääke ei ole poistanut masennusta. Nyt sitten olisin halunnut ihan oikeaan terapiaan koska minulla ongelmia ollut koko ikäni vuorovaikutussuhteissa. Kuitenkaan lääkäri ei suostu kirjoittamaan kelaa varten korvaushakemusta. Eli terapiaa varten minun pitää olla parantunut masennuksestani itse. Mutta miksi sitten enää tarvisin terapiaa? Eli todellakin masentunut haluaa hoitaa itsensä kuntoon ja haluaa käydä töissä.