Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lentokoneeseen viedä kukkapuskan?

Vierailija
22.10.2013 |

Tuollainen viesti tuli tyttäreltä, palaamassa Espanjasta kotiin.

Ei kehdannut äiti vastata "en tiedä", vaan päätti tulla kysymään täältä ;)

Eli miten on, palstamammat?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/12 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti, älä ota, ainakaan kovin tuoksuvia kukkia. Kanssamatkustajissa voi olla tosi allergisia, eikä kukaan halua anfylaktista sokkia lennolleen. 

Vierailija
4/12 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Entä saako koneeseen viedä kukkaruukullisen kukan esim Hortensian? Olen matkustamassa Tukholma - Helsinki väliä Finnairilla.

Vierailija
5/12 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko ap hieman tarkentaa? Onko lentokone lähdössä lentoon johonkin päin, vai onko tarkoitus että siellä vain lentokentällä käydään kukkapuskan kanssa koneessa sisällä?

Vierailija
6/12 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 02:33"]

Moikka!

Entä saako koneeseen viedä kukkaruukullisen kukan esim Hortensian? Olen matkustamassa Tukholma - Helsinki väliä Finnairilla.

[/quote]

kasvin saa vie lentokoneeseen, jos se mahtuu ja sen voi laittaa niihin käsimatkatavaralle tarkoitettuihin lokeroihin. Se menee läpivalaisun läpi. Hortensia on kyllä niin iso, että ehkä en sitä veis, menee muusiksi lokeroon tunkiessa. mutta olen itse kuljettanut pikkutaimia ja pistokkaita nimenomaan helsinki-tukholmaväliä monta kertaa.

lentokoneen jälkeen on sit tulli ja siitä läpi kaikkia kasveja ei kaikista maista kaikkiin toisiin maihin voi viedä, koska kasvitautien vaara on olemassa. Ruotsin ja Suomen välillä tämä ei ole ongelma.

Vierailija
7/12 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 02:44"]

Siis voiko ap hieman tarkentaa? Onko lentokone lähdössä lentoon johonkin päin, vai onko tarkoitus että siellä vain lentokentällä käydään kukkapuskan kanssa koneessa sisällä?

[/quote]

Ap:n kukat ovat näin puolessa vuodessa tainneet jo kuihtua.

Vierailija
8/12 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen kysymys minulle, mitenkän on tällähetkellä? Pari ruukkukasvia olis kuljetettava, vai tungenko matkatavaroihin, missä varmaan jäätyvät?

Vierailija
9/12 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.finavia.fi/fi/lentomatka/ennen-matkaa/

Tämän perusteella saa, ilman vettä tietysti. Mutta eikö niitä samoja kukkia saa ostettua sieltäkin mihin on lentämässä? :D

Vierailija
10/12 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajankohtainen kysymys minulle, mitenkän on tällähetkellä? Pari ruukkukasvia olis kuljetettava, vai tungenko matkatavaroihin, missä varmaan jäätyvät?

Jäätyvät? Meinaatko että lentokoneessa on pakkasta sisällä? Kuinka monta kertaa sun matkatavarat on olleet jäässä kun olet saanut ne?

Vierailija
11/12 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätyvät? Meinaatko että lentokoneessa on pakkasta sisällä? Kuinka monta kertaa sun matkatavarat on olleet jäässä kun olet saanut ne?

Tämä on vanha ketju, mutta tuli eteen kun googlasin voinko viedä pienen ruukkukasvin käsimatkatavarassa kotimaanlennolla (oletan, että voin, vaikken täysin yksiselitteistä vastausta löydäkään), ja pakko yo. kirjoittajan kommenttiin todeta, että kyllä lentokoneen ruumassa toden totta on tai voi olla pakkasta sisällä. Jos ulkona on pakkasta kun konetta lastataan, niin ruumassa on ulkoilman lämpötila lastauksen aikana, ja jonkin aikaa nousun jälkeenkin. Konetyypistä riippuen ruuma ei myöskään välttämättä lämpene kuin noin 10 asteeseen, eli hyvin kylmänherkkiä kukkia ei siis kannata ruumaan laittaa.

Vierailija
12/12 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon tuonut viherkasvin käsimatkatavaroissa.