En usko, että tuo maria tyttö on skandinaavi
Ihan erilaiset piirteet jotenkin. Onhan meitäkin joka lähtöön, mutta silti.
Kommentit (21)
Miksi ketään ei kiinnosta kyseisen romanipariskunnan 10 muuta "lainalasta". Ai niin, ovat tummia, joten heistä ja heidän vanhemmistaan ei niin väliä.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:33"]
Miksi ketään ei kiinnosta kyseisen romanipariskunnan 10 muuta "lainalasta". Ai niin, ovat tummia, joten heistä ja heidän vanhemmistaan ei niin väliä.
[/quote]
Kyllähän heidänkin dna:nsa nyt tutkitaan. Tästä vaaleasta tytöstä kohistaan täällä Suomessa juuri siksi, että suomalaiset samastuvat ajatukseen, että jos heidän vaalea lapsensa olisi kaapattu. Se, että Maria pisti poliisien silmiin, oli kaikkien noiden lasten onni, kun vyyhti alkoi purkautua.
Jotta suvaitsevaisto saisi nostaa häntää ja näyttää moraalista ylemmyyttään peruspersu rassukoille.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:25"]
hmmm. Mä olen ihan vaalea ja suomalaisen näköinen vaikka mun isoisoäiti oli mustalainen. Mustat kiharat ja ruskeat silmät. Ja yksi hänen lapsistaan mun isoisä, oli vaalea ja sinisilmäinen niinkuin mun isoisoisä. Suomalaisia sukujuuria minulla ei ole mutta Suomessa olen syntynyt ja suomalaisen näköinen.
[/quote]
vähän eri asia jos isoisoäiti on mustalainen vs. jos molemmat vanhemmat ovat todella perinteisen näköisiä romaneita, ja lapsi blondi. Ja etenkin kun dna ei täsmää.
Siis @8:
Jotta suvaitsevaisto saisi nostaa häntää ja näyttää moraalista ylemmyyttään peruspersu rassukoille.
Miksi romaneilla ei saisi olla adoptiolasta. Onko romanit huonompia lasten kasvattajia kuin muut? Onko tutkittu muut perheet ja verrattu dna:t. Kuka oikeesti voi olla varma omista sukujuurista? Ihme juttu että tuota on alettu tutkia ja siitä tehty jokin kansainvälinen ongelma ihan kun ei Kreikassa muita ongelmia olisi. Kreikkalaisten tulisi pitää omista romaneista huolta kuten täällä Suomessa. Me saamme olla ylpeitä maailmalla ainutlaatuisesta romanikulttuurista.
En minäkään usko, vaikka itse olen ollut juuri samanlainen pellavapäinen ja vihreäsilmäinen. Jotain itä-Euroopan maata epäilisin.
Varmasti kiinnostaa, mutta kuva vaaleasta lapsesta on levitetty meidän mediaamme koska hän voisi olla pohjoismaista.
Oikeasti minua ärsyttää nämä jotka näkevät rasimia jokaisessa asiassa.
Vaalean lapsen kuvaa ei saisi julkaista maissa joissa on enemmistö vaaleita vai? Tasa-arvon nimissä voimme tehdä niin, että julkaistaan täällä ne tummien lasten kuvat ja siellä etelässä vaikka vain vaalean lapsen kuva ? Ääliö...
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 17:47"]
Miksi romaneilla ei saisi olla adoptiolasta. Onko romanit huonompia lasten kasvattajia kuin muut? Onko tutkittu muut perheet ja verrattu dna:t. Kuka oikeesti voi olla varma omista sukujuurista? Ihme juttu että tuota on alettu tutkia ja siitä tehty jokin kansainvälinen ongelma ihan kun ei Kreikassa muita ongelmia olisi. Kreikkalaisten tulisi pitää omista romaneista huolta kuten täällä Suomessa. Me saamme olla ylpeitä maailmalla ainutlaatuisesta romanikulttuurista.
[/quote]
Koulunkäynti lapsilla taitaa olla vähän niin ja näin? Tunnetko/tiedätkö montakin miespuolista YO-romania?
Samaa mieltä aloittajan kanssa, ei löydy rumia skandinaavisia piirteitä esimerkiksi ylipainoa.
[/quote]
Juu, täällä Suomessa ei romaneiden tarvitse käydä töissä, hameet ja kaikki muu maksetaan, jopa sosiaalitoimistossa on heitä varten ihan oma osastonsa.
Kai romaneillakin pitäisi samat oikeudet olla. Lapsesta pitäisi silti olla jossain mustaa valkoisella, syntymätodistus nyt ainakin. Kun mitään ei ole löytynyt, on syytä olettaa että tyttö on lapsikaupan uhri. Eikä hän ainakaan noissa kuvissa kovin hyväkuntoiselta näyttänyt. Onhan se tiedossa että lasta on käytetty kerjäämistarkoituksessa hyväksi. Eli pois vaan tuollaisilta ihmisiltä, oli lapsi "hankittu" mitä kautta hyvänsä.
Miksi romaneilla ei saisi olla adoptiolasta. Onko romanit huonompia lasten kasvattajia kuin muut? Onko tutkittu muut perheet ja verrattu dna:t. Kuka oikeesti voi olla varma omista sukujuurista? [/quote]
niin, miksi ei saisi pitää 15 sieltä täältä hommattua lasta, väärentää näille henkilöpaperit, kasvattaa likaisessa leirissä huumeiden ja aseiden keskellä, pistää lapsi kerjäämään kadulle...ei kukaan ole väittänyt että kaikki romanit tätä tekisivät, mutta nämä kaksi sankaria ovat.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:25"]
hmmm. Mä olen ihan vaalea ja suomalaisen näköinen vaikka mun isoisoäiti oli mustalainen. Mustat kiharat ja ruskeat silmät. Ja yksi hänen lapsistaan mun isoisä, oli vaalea ja sinisilmäinen niinkuin mun isoisoisä. Suomalaisia sukujuuria minulla ei ole mutta Suomessa olen syntynyt ja suomalaisen näköinen.
[/quote]
Ai sulla ei ole suomalaisia sukujuuria? Mistä maasta nämä mainitsemasi isoisovanhemmat sitten ovat, romaniasta vai intiasta? =)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 14:54"]
Mitä väliä mitä me arvuutellaan?
[/quote]
Juu, kaikki pohtiminen on turhaa, mikään ei muuksi muutu.
Kyllä se musta voi hyvinkin olla. Eihän tuo herättäis mitään huomiota, jos taapertais kuopiolaisessa ruokakaupassa vastaan ja kinuais mutsiltaan karkkia.
Ennenkuin mitään todisteita siitä, mistä tyttö on peräisin, saadaan, mun mielestä on turha päätellä sen enempää kuin että muksu todennäköisesti on skandinaavi, baltiasta tai pohjoisesta itäblokista. Voi olla myös muualta, mutta pohjois-Euroopasta tai entisen Neuvostoliiton itäosissahan tämännäköisiä eniten on.
Noiden "vanhempiensa" jälkeläinen se nyt ei ainakaan ole, eikä myöskään yhtään mitään biologista sukua, sen nyt näkee tyhmempikin.
En minäkään usko, että olisi skandinaavi tai suomalainen (suomalaiset eivät ole skandinaaveja). Mutta en ulkonäön vuoksi. Se on muuten vaan äärettömän epätodennäköistä.