Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset eivät käy hampaiden valkaisussa?

Vierailija
09.09.2020 |

Ikään tulee 5 vuoden nuorennos halvalla operaatiolla. Eikä se ole sen pinnallisempaa kuin tukan harjaaminen tai mikä tahansa muu teko, joka saa näyttämään ihmisen paremmalta kuin hän näyttäisi, jos ei tekisi sitä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kummallisia luuloja.

1. Hampaita ei voida valkaista epäluonnollisen valkoisiksi hammaslääkärin käsittelyssä. Hammasluu ei ole kirkkaanvalkoista ja tummentumien poistossa tulee se hammasluun oma väri esiin.

2. Ebaysta ostettavat "kiinalaiset" valkaisutuotteet: et tiedä mitä ne sisältävät, eikä ole mitään kuluttajan suojaa. Voit pilata hampaasi ja terveytesi. Kuollakin voi myrkytykseen.

3. Valkaisevat hammastahnat. Niiden teho perustuu hankaamiseen, joten vioitat hampaidesi kiillettä niillä tahnoilla. 

4. Jos jollain on epänormaalin valkoiset hampaat, niissä on kuoret. Ellei ole sitten maalannut hampaitaan jollain aineella valkoisiksi. Onhan maailma täynnä aineita, joilla saa hampaansa varmaan valkoisiksi, mutta ei ne terveellisiä ole.

Olen käynyt valkaisemassa hampaani hammaslääkärissä Espanjassa, taisi maksaa satasen. Ei tullut kirkkaanvalkoisia hampaita. Ekat pari päivää vihloi, ei ollut kivaa, joten tuskin toimenpidettä teen enää uudestaan. Usean kymmenen vuoden tummentumat lähti kyllä.

Vierailija
42/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käydä, mutta mulla on niin kehnot hampaat etten uskalla riskeerata niiden kuntoa enää ollenkaan. Myös vihlominen kammottaa, sitä lajia saa sietää ihan tarpeeksi vuosittaisessa hammaskiven poistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi käydä, kun voi kotonakin tehdä. Muotit teetin hammaslääkärillä yli 10v. sitten ja valkaisuaineen tilaan netistä. Niitä on eri vahvuuksia, itsellä luonnostaan niin valkoiset hampaat että en tarvi kovin vahvaa (ja vihlovaa) ainetta.

Vierailija
44/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi käydä, kun voi kotonakin tehdä. Muotit teetin hammaslääkärillä yli 10v. sitten ja valkaisuaineen tilaan netistä. Niitä on eri vahvuuksia, itsellä luonnostaan niin valkoiset hampaat että en tarvi kovin vahvaa (ja vihlovaa) ainetta.

Jatkan omaa juttuani. Siis USA:sta voi ainakin tilata Opalescencia, mitä hammaslääkärit käyttävät. Älkää nyt hyvät ihmiset Kiinasta tilatko näitä.

Vierailija
45/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan hammaskiven poisto satu yhtään eikä valkaisu saa vihlomaan. Päinvastoin suuhygienistini hoiti vihlovat hampaani vihlomattomiksi ja tekee kivuttomasti niin puhdasta jälkeä että hammaslääkärinikin uteli missä olen käynyt kun on todella puhtaat hampaat.

Vierailija
46/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin valkaisussa, mutta en huomannut eroa entiseen.

Vierailija
47/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvaksi? On kuule melkoisen monimutkainen ja siten myös hintava operaatio.

- Ensinnäkin pitää tarkistaa hampaiden kunto. Jos on reikiä, ei voi valkaista, ennen kuin ne on paikattu.

- Jos hampaita on paikattu, niin paikat pitää vaihtaa vaaleampiin, tai muuten hampaat näyttää luonnottoman laikukkailta valkaisun jälkeen.

- Sitten tietty kun hampaat ovat kunnossa ja/tai asianmukaisesti paikattu, niin sitten voidaan valkaista.

Mutta jos kaiken tuon joutuu käymään pisimmän tien kautta, niin on kyllä melko monta hoitokertaa vaativa operaatio ja silloin tulee myös sitä hintaa. Eli ei ole "halpa operaatio" kuten väität.

Vierailija
48/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuosia erittäin ammattitaitoisella hammaslääkärillä, nyt hän on jo eläkkeellä. Kysyin häneltä kerran tästä valkaisuasiasta, hän sanoi, missään nimessä ei kannata valkaisuttaa hampaitaan, siinä käytetään kamalia myrkkyjä ja kiille vaurioituu. Jos haluaa kiilteen vaurioituvan, tämän jälkeen hampaat reikiintyvät helposti, niin siitä vaan valkaisemaan.

Vierailija
49/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihlonta hirvittää jo etukäteen. Valkaisu kestää 1,5 tuntia, joten ei kiitos.

Joku kevytvalkaisu voisi olla kiinnostava vaihtoehto.

Vierailija
50/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kallista ja tehotonta. Yksi kerta maksaa sen 200-300 e eikä edes riitä vähänkään tummemmille hampaille. Yhden vaalennuskerran kun luvataan vaalentavan vain pari astetta ja väri myös palautuu asteen pari = +-0. Lopputulosta ei myöskään voi ennustaa, vaan hampaista voi tulla laikukkaat tai ne eivät vaalene ollenkaan. Lisäksi vaalennetut hampaat ovat altiimpia värjäytymille.

- Hampaiden vihlonta. Mielummin keltaiset hampaat, jotka evät vihlo, kuin valkoiset ja vihlovat.

- Toistuvat valkaisut haurastuttavat hammasta sisältä, vaikka kiille ei vaurioituisi. Vanhempana hampaat voivat haljeta helpommin.

Vierailija
51/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri ei suositellut sitä. 

Vierailija
52/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse, minulla on keskimääräistä valkoisemmat luonnostaan, eivätkä ole värjääntyneet.

Vierailija
53/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, mutta mulla on hampaat niin huonossa kunnossa etten usko sen olevan mahdollista. Uusi reikä ilmestyy heti kun aiempi on paikattu, eroosiota ja hammaskaulojen pinta on lähtenyt.

Olen niin kateellinen ihmisille joilla on terve ja kaunis purukalusto.

Vierailija
54/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet, kuten aloittaja, ei tunnut ymmärtävän, että suomalaiset on köyhiä. Suurimmalle osalle tämmöinen on pois jostain tärkeämmästä eli muut menee menot/kulut/ostot menee hampaiden valkaisun edelle.

Vierailija
55/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan edes miettinyt hampaiden valkaisua. Mulla hampaat näkyy aika vähä, edes hymyillessä. En ole koskaan juonut teetä, kahvia, viiniä, en tupakoi, enkä käytä mitään värjääviä lääkkeitä. En usko, että kukaan huomaisi mitään eroa tai että saisin mitään etua valkaisusta.

Vierailija
56/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoakseni samasta syystä kun eivät käy peräaukon valkaisussakaan.

Vierailija
57/57 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoakseni samasta syystä kun eivät käy peräaukon valkaisussakaan.

Tatuoinnitkin on tulleet katukuvaan runsaanlaisesti vasta lähivuosina. Kaikki muotijutut tulee tänne vuosikymmeniä myöhemmin.

Jenkeissähän kannabishypetys ja muut idiotismit kuten tatuoinnit olivat kovaa trailer park muotia 90-luvun lopulla.

Ja katso! Nyt ne ovat meilläkin.

Vähän viiveellä mutta viitteet rappiosta ja katumuodista näkyi jo silloin lännessä.

Venäjälläkin viimeistään 2040.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi