Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Antakaa duunarimiehille mahdollisuus!

Vierailija
22.10.2013 |

Tämän palstan akateemiset naiset asettavat usein seurustelukumppaneilleen kriteeriksi akateemisen koulutuksen, mutta en voi ymmärtää, miksi!

Tässä oma listani, miksi (fiksu) duunarimies on hyvä valinta:

+ Miehellä säännöllinen työaika, työt eivät ikinä seuraa kotiin. Vapaa-aika on siis todella vapaa-aikaa = paljon aikaa lapsille ja perheen yhteisille harrastuksille.

+ Ylitöitä ei ole koskaan pakko tehdä, ja silloin jos niitä tekee, on rahallinen korvaus todella hyvä.

+ Hyvä palkka (tietyillä miesvaltaisilla duunarialoilla palkka tosiaan on hämmästyttävän hyvä).

+ Ei työmatkoja, yömyöhään venyviä kokouksia, seminaarimatkoja = mies osallistuu siis jatkuvasti täyspainoisesti perheen elämään.

+ Mies ei luo uraa, joten minä voin panostaa enemmän uraani. Miehen työ joustaa siis paljon, ja mies on esim. ollut 2 vuotta lasten kanssa kotona sillä välin kun itse tartuin kiinnostavaan ja aikaavievään projektiin (tämä varsinkin herättää kateellisuutta akateemisten, perheellisten, ystävieni parissa, joilla on myös akateemiset puolisot. Heillä kun jatkuvasti toinen joutuu tinkimään omasta urastaan, ja usein se on juuri nainen).

Syy, miksi mieheni ei opiskellut enempää, on se, ettei hänellä ole ammatillista kunnianhimoa. Hän panostaa mieluummin vapaa-aikaan, esim. minuun ja lapsiin, urheiluharrastuksiinsa, sekä matkusteluun. Hän ei myöskään ole millään muotoa sivistymätön, vaan on kiinnostunut esim. historiasta, ja lähtee kanssani mielellään erilaisiin kulttuuririentoihin.

Ei siis kannata tyrmätä duunarimiehiä suoralta kädeltä! Ihmettelen varsinkin akateemisia kunnianhimoisia naisia, jotka haluavat samanlaisen miehen: kaksi uraa luovaa ihmistä + kukoistava perhe-elämä on miltei mahdoton yhdistelmä (eri asia tietysti, jos ei halua lapsia).

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen ihan tyytyväinen ekonomistimieheeni, en anna mahdollisuutta kenellekään muulle.

Vierailija
22/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo!

Kumpi nussi teidän yläasteella enemmän; se tarkkisluokan luokalleen jäänyt adhd vai matikkakerhon ainut jäsen?

Ei se siitä muutu vanhempanakaan. Nöösi maksaa sen kämpän ja perheen naiselle ja hulttio nai. Näin se vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla toisessa ketjussa itketään sitä kuinka Suomesta puuttuu koulukuri ja tässä ketjussa itketään sitä kuinka koulussa kurittomasti käyttäytyneet joutuvat syrjityiksi.

Vierailija
24/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänne ennenkin kirjoittanut, että 3 miestä yhtä aikaa on naiselle sopiva määrä. Ensimmäinen mies rahoittaa elämän. Toinen hoitaa arjen pyörittämisen. Kolmas on lukutaidoton mahtisonni, jonka kanssa nainen säteilee ja löytää itsensä naisena.

Vierailija
25/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on duunari-mies ja pois en vaihda! Osaksi ap:n mainitsemista syistä. Ei ole tyhmä eikä väkivaltainen.

Vierailija
26/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan valikoi miehiä koulutuksen/työn perusteella, pääasia että osaa ja pystyy hoitaa raha-asiansa.

Vierailija
27/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 12:55"]

suurin asennevamma on sulla itelläs. mulla oli akateeminen mies, joka eli kaksoiselämää monta vuotta, petti mua ja huijasi sairaalta ihmiseltä rahaa. oli silti tosi älykäs(teoreettisesti).

[/quote]

Et ole kovinkaan älykäs. Siitä, että joku akateeminen on kusipää ei seuraa, että kukaan duunari ei olisi kusipää.

Vierailija
28/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ihmiset yleensä vaan haluavat kaltaisensa kumppanin. Jostakin kummallisesta syystä tämä aina kaikissa keskusteluissa käännetään siihen että akateemiset naiset olisivat kaiken pahan alku ja juuri.

Itse olen akateeminen ja duunarimiesten suhtautuminen minuun on pääasiassa kielteistä. Aika vaikea sitä on hakeutua parisuhteeseen miehen kanssa jonka mielestä olen "vitun hyysätty ämmä".

Ja miten tuo asia on toisinpäin? Aika harva akateeminen mies pariutuu nykyaikana duunarinaisen kanssa. Silti kukaan ei itke siitä mikseivät duunarinaiset kelpaa akateemisille.

Vierailija
29/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Duunarilla voi olla reissutyötä ja hommia painetaan monesti urakalla. Että siinä sulle säännöllistä työaikaa.

Vierailija
30/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 14:17"]Nykyaikana ihmiset yleensä vaan haluavat kaltaisensa kumppanin. Jostakin kummallisesta syystä tämä aina kaikissa keskusteluissa käännetään siihen että akateemiset naiset olisivat kaiken pahan alku ja juuri. Itse olen akateeminen ja duunarimiesten suhtautuminen minuun on pääasiassa kielteistä. Aika vaikea sitä on hakeutua parisuhteeseen miehen kanssa jonka mielestä olen "vitun hyysätty ämmä". Ja miten tuo asia on toisinpäin? Aika harva akateeminen mies pariutuu nykyaikana duunarinaisen kanssa. Silti kukaan ei itke siitä mikseivät duunarinaiset kelpaa akateemisille.[/quote]

Kai sitten ajat korkeakouluihin 50% mieskiintiötä tai naisten on pakko ottaa duunarimiehiä elleivät hae "koulutettuja" ulkomailta. 

Vierailija
31/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit oman perhetilanteesi. Yleistit. Et voi tietää muiden duunareitten työvuoroja yms.

Vierailija
32/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä vastaan omasta puolestani miksi valitsin pukumiehen.

- molemmat hyvin urasuuntautuneita

- politiikka iso osa elämää ja siihen menee toisen työaikaa toisen vapaa-aikaa enempi ja vähempi, paljon keskustelua ja yhteistä tekemistä

- haluan keskustella monista ajankohtaisista asioista, monista tieteeseen liittyvistä, sekä historiaankin liittyvistä teemoista

- pidän siististi pukeutuneesta ja sivistyneestä miehestä

- on ihan kiva että mies tienaa aika reilusti enemmän kuin nainen, niin ei tarvitse kestää niitä iänikuisia arvovaltajuttuja joita monissa perheissä käydään

-  pystymme järjestelemään molemmat työmme niin, että voimme matkustella yhdessä (vaikka pieniä pidennettyjä vkonloppuja), käydä vaikka keskellä päivää lounaalla yhdessä jos siltä tuntuu jne. Duunari ei ehkä näitä pystyisi noin vain järjestämään.

- jne jne..... Eli eiköhän duunaraillekin ottajia löydy, mutta minä pidän pukumiehestäni kiinni :)

Vierailija
33/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli ap:n palopuheesta mieleen asfalttimiehet. Duunareitahan ne.

Mulle se on ihan se ja sama, kauanko mies on koulussa ollut, kunnianhimo, sivistys ja kyky hoitaa omat raha-asiansa on tärkeintä. Sivistystä ei ole pakko hankkia koulusta eikä kunnianhimoa tarvitse osoittaa tohtorin tittelillä. Duunarialojen yrittäjät onkin kuumista kuumimpia.

(Ei, minä en halua lapsia. Siksi vähäinen aika perheelle ei haittaa.)

Vierailija
34/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu heti annan mahdollisuuden jos hän ei kuuntele heviä, lukee muutakin kuin sotakirjoja ja ymmärtää taiteesta ja runoista edes jotakin. Eikä piereskele. Ja syö vihanneksia ja kalaa.

Aika harva duunarimies tuohon yltää, tasan yhden olen löytänyt.

Vierailija
35/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:17"]

Juu heti annan mahdollisuuden jos hän ei kuuntele heviä, lukee muutakin kuin sotakirjoja ja ymmärtää taiteesta ja runoista edes jotakin. Eikä piereskele. Ja syö vihanneksia ja kalaa.

Aika harva duunarimies tuohon yltää, tasan yhden olen löytänyt.

[/quote]

Mitä sä enemmällä teetkään. Ei ole hyvää käytöstä omia kaikkia!

Vierailija
36/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä piereskele.

[/quote]

No et varmasti ole löytänyt ihmistä, joka ei piere. Tai mahtaa olla kipiä kaverin masu.

Vierailija
37/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 11:33"]

Tämän palstan akateemiset naiset asettavat usein seurustelukumppaneilleen kriteeriksi akateemisen koulutuksen, mutta en voi ymmärtää, miksi!

Tässä oma listani, miksi (fiksu) duunarimies on hyvä valinta:

+ Miehellä säännöllinen työaika, työt eivät ikinä seuraa kotiin. Vapaa-aika on siis todella vapaa-aikaa = paljon aikaa lapsille ja perheen yhteisille harrastuksille.

+ Ylitöitä ei ole koskaan pakko tehdä, ja silloin jos niitä tekee, on rahallinen korvaus todella hyvä.

+ Hyvä palkka (tietyillä miesvaltaisilla duunarialoilla palkka tosiaan on hämmästyttävän hyvä).

+ Ei työmatkoja, yömyöhään venyviä kokouksia, seminaarimatkoja = mies osallistuu siis jatkuvasti täyspainoisesti perheen elämään.

+ Mies ei luo uraa, joten minä voin panostaa enemmän uraani. Miehen työ joustaa siis paljon, ja mies on esim. ollut 2 vuotta lasten kanssa kotona sillä välin kun itse tartuin kiinnostavaan ja aikaavievään projektiin (tämä varsinkin herättää kateellisuutta akateemisten, perheellisten, ystävieni parissa, joilla on myös akateemiset puolisot. Heillä kun jatkuvasti toinen joutuu tinkimään omasta urastaan, ja usein se on juuri nainen).

Syy, miksi mieheni ei opiskellut enempää, on se, ettei hänellä ole ammatillista kunnianhimoa. Hän panostaa mieluummin vapaa-aikaan, esim. minuun ja lapsiin, urheiluharrastuksiinsa, sekä matkusteluun. Hän ei myöskään ole millään muotoa sivistymätön, vaan on kiinnostunut esim. historiasta, ja lähtee kanssani mielellään erilaisiin kulttuuririentoihin.

Ei siis kannata tyrmätä duunarimiehiä suoralta kädeltä! Ihmettelen varsinkin akateemisia kunnianhimoisia naisia, jotka haluavat samanlaisen miehen: kaksi uraa luovaa ihmistä + kukoistava perhe-elämä on miltei mahdoton yhdistelmä (eri asia tietysti, jos ei halua lapsia).

[/quote]

- Tällä työllisyystilanteella voi työt sijaita jossain 150 km päässä, ja on muutettava motelliin urakan ajaksi, tai vaihtoehtoisesti työmatkaan kuluu jopa 4 t/pvä

- Ylitöitä voi joskus olla, ja nämä on niitä "pakollisia". Jos et suostu, olet seuraavana lomautuslistalla.

- Palkka ei perusraksapenalla todellakaan ole välttämättä mitenkään erinomaisen hyvä...

- Mies ei luo uraa, mutta eipä se toisaalta voi ikinä noin vain olla pois töistä, ei puhettakaan että olisi pois sairaan lapsen takia, tai se on taas se lomautusuhka.

- Vielä kerran se lomautusuhka.

Vaikka teillä olisi tilanne nyt hyvä, niin ei se mitenkään sanottua ole, että aina. Työtilanne kiristyy taloustilanteen mukaan. Voi olla pakko tahkota rahaa tosi pitkät päivät esim. kesäkautena, talviaikaan on hyvin mahdollista joutua työttömäksi. Moni joutuu elämäänkin talvikuukausia kortistossa.

Jos sun mies on esim. joku metallimies kuukausipalkalla, niin sitten ymmärrän...

Vierailija
38/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olisit akateeinen, hallitsisit yhdyssanasäännöt.

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 12:55"]

Höpö höpö. t. duunari miehen akateeminen vaimo.

Miehelläni ei todellakaan ole säännöllistä työaikaa, ylitöitä ja matkatöitä on paljon ja duunarikin voi luoda uraa, kouluttautua jne.

[/quote]

Vierailija
39/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei piereskele. Eikä röyhtäile. Eikä haise hielle. Vaikka käy kuntosalilla kolmasti viikossa. Ai joo, ja sen lisäksi hän siivoaa! Mutta.... hän ei avaa minulle ovia eikä pahemmin kehu kauniiksi. Mutta en vaihtaisi.

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:26"]

Eikä piereskele.

[/quote]

No et varmasti ole löytänyt ihmistä, joka ei piere. Tai mahtaa olla kipiä kaverin masu.

[/quote]

Vierailija
40/41 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannatakaan. Tuttavani löysi helmen.

Miehen, jolla on nyt menestyvä raksafirma, joka tulee ajoissa kotiin, joka laittaa ruokaa, joka remskaa kaikki heidän kämppänsä unelmakuntoon ja joka tykkää lapsista. On vielä ihan kivannäköinenkin. Juo vähän vinkkua (ranskalaisia), mutta ei tod. ole mikään doku.

Minä itse luen paljon, katson tietynlaisia leffoja jne. Minulla ja hänelle ei olisi koskaan ollut mitään yhteistä puhumista. Mukava mies ja ystävä on onnellinen.

Mutta ap listasi kyllä hyviä puolia paljon. itse olen antanut mahdollisuuden, mutta eipä natsannut niillä kerroilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi