Mua harmittaa ehkäisyn vaikeus :( Sain tasan kaksi vaihtoehtoa:
kondomin tai sterilisaation. Jälkimmäinen ei ole vaihtoehto, joten jää yksi. Mä en kuitenkaan luota täysin mieheeni sen suhteen, joten spontaanius ja rentous kärsivät väistämättä. Eikö oikeasti ole mitään muuta vaihtoehtoa, kun hormoneista pitää luopua?
Kommentit (404)
Onko tätä älyvapaata ketjua aina pakko nostaa?
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 08:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 17:00"]
Sairauskohtauksen?? Joko sä valehtelet itsellesikin?
Et ota sitä tilannetta tosissasi jos nimeät sen sairauskohtaukseksi.
Niin, päätit säästää hänet lopulta koska tiesit hänen jättävän sinut, tai asettavan sinulle ehtoja ja et pääsisi enää mihinkään.
Aina nämä jutut on sinua varten, ei muita.
[/quote]
Kyllä se oli sairauskohtaus sydänoireineen. Siinä oli muitakin edesauttavia tekijöitä tai sitten se sairauskohtaus vaikutti siten, että niin kävi.
Tottakai mä halusin rakkaan ihmisen tunteita säästää. Oma-aloitteisesti kerroin, että on sattunut jotain, ja kun mies oli jo heti niin vihaisen ja surullisen oloinen, en halunnut häntä enempää kiusata.
ap
[/quote]
Niinkö on jos sairaalapapereissa lukee
f14/15 on kokaiinin / muun piristeen aiheuttama päihtymystila
ja
Hoidettu sairaalassa diagnoosina vamma, myrkytys tai
ulkoinen syy S00–T98
[/quote]
Mä juttelin silloin miehen lääkärin kanssa pitkään jälkikäteen, koska hän on miehen tuttuja muualta. Lääkäri selvensi mulle fyysisiä oireita ja seurauksia ja käski miehen välttää stressiä ja liian pitkiä työpäiviä. Saattoi olla ihan sattumaa se kaikki muu.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 22:31"]
En pääse jyvälle tästä....
Ensin olette yhdessä, kaikki on hyvin, mutta niiin tylsää joten etsit seuraa muualta, niin että suhteet meni vähän ristiin mutta se ei ole pettämistä, kun ruoho ei ollutkaan vihreämpää päädyitte taas yhteen ja kihloihin, vahingossa suutelit miehen best manin kanssa, mies määräs sut kotiarestiin, mies joutui sairaalaan huumeyliannostuksen takia ja käyttää satunnaisesti mutta se on ookoo, mies ei aikaisemminkinkaan suostunu käyttämään kumia joten paniloit täällä jos olisitkin raskaana, teit testin, raskaus selvisi mutta tuli keskenmeno, lähdit ulkomaille työkomennukselle, petit miestä ja valehtelit, menitte kaikesta huolimatta naimisiin, olet miettinyt että oliko se virhe, ja nyt lapsi, johon sinä et ole valmis, koska mies ei halua käyttää kortsua?
Ei juma.....
[/quote]
Tähän aikajaksoon (18kk) sisältyy vielä yksi aborttikin.
[/quote]
Ei sen ajankohta ole välttämättä tuo. Voi olla aiemminkin.
[/quote]
Eikö ollu yks nuorempana ja yks M:n takia?
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 15:51"]
Aiotko vaatia sektion?
[/quote]
En usko. Mua hirvittää aukileikkaaminen ja leikkaushaava ja sen aiheuttama kipu.
ap
Aiotko valehdella kun kysyvät sinun ja miehesi päihdekäytöstä?
Aiotko valehdella aborteista?
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 08:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 17:00"]
Sairauskohtauksen?? Joko sä valehtelet itsellesikin?
Et ota sitä tilannetta tosissasi jos nimeät sen sairauskohtaukseksi.
Niin, päätit säästää hänet lopulta koska tiesit hänen jättävän sinut, tai asettavan sinulle ehtoja ja et pääsisi enää mihinkään.
Aina nämä jutut on sinua varten, ei muita.
[/quote]
Kyllä se oli sairauskohtaus sydänoireineen. Siinä oli muitakin edesauttavia tekijöitä tai sitten se sairauskohtaus vaikutti siten, että niin kävi.
Tottakai mä halusin rakkaan ihmisen tunteita säästää. Oma-aloitteisesti kerroin, että on sattunut jotain, ja kun mies oli jo heti niin vihaisen ja surullisen oloinen, en halunnut häntä enempää kiusata.
ap
[/quote]
Niinkö on jos sairaalapapereissa lukee
f14/15 on kokaiinin / muun piristeen aiheuttama päihtymystila
ja
Hoidettu sairaalassa diagnoosina vamma, myrkytys tai
ulkoinen syy S00–T98
[/quote]
Mä juttelin silloin miehen lääkärin kanssa pitkään jälkikäteen, koska hän on miehen tuttuja muualta. Lääkäri selvensi mulle fyysisiä oireita ja seurauksia ja käski miehen välttää stressiä ja liian pitkiä työpäiviä. Saattoi olla ihan sattumaa se kaikki muu.
ap
[/quote]
Sattumaa että kokaiinia on vedellyt. Toki. Kas kun miehen tuttu lääkärikin kyseessä..
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 07:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:44"]
Miten sinä nyt sitä vauvantekoa niin puolustat kun et vähän aika sitten halunnut mitään kersaa?
[/quote]
Kun päätös on tehty, niin tottakai haluan nostaa myönteisiä asioita esille ja ajatella vain hyviä puolia.
ap
[/quote]
Ei pitäis joutua. Kenelle sen vauvan teet ja mitä sillä oikein lunastat?
[/quote]
Miehelleni, itselleni, perheillekin. En mä mitään lunasta. Onhan lasten hankkiminen ihan luonnollinen asia. Miksi se mun kohdallani olisi eri asia?
ap
[/quote]
Yleensä vauvaa haluavat eivät selitä kuinka se ei muuta elämää. Kuinka on mahdollista harrastaa edelleen sponttaania seksiä kuten ennenkin. Kuinka joutuu olemaan ehkä jopa kuukausia pois töistä vauvan takia jne. Tai selitä että etsii jopa 2 hoitajaa vauvalle ettei vaan joudu itse koskaan luopumaan mistään mieliteosta vauvan takia. Eikä vauvasta haaveilijat yleensä väitä että aikuisen tarpeet on yhtä tärkeitä kuin vauvan tarpeet.
Minusta Murulle sopisi paremmin koira mitä vauva. Toki jos hän löytää vauvalle hyvän hoitajan se voi pelastaa tilanteen ainakin osin koska hoitaja voi toimia äidin korvikkeena. Toki se jälkensä jättää lapseen kuitenkin kuten Murustakin huomaamme...
[/quote]
eikö niilä ollut koiranpentu ja se annettiin pois??
Eikun muistaakseni heille ei tullutkaan pentua vaikka piti. Koska ylläri ylläri, mieli muuttui.
Miehesi on käskenyt sanoa sinulle niin.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:04"]
Muru ei edes vastaa noihin pidempiin viesteihin, koska tietää niiden olevan totta.
[/quote]
Pahoittelen, että en ole vastannut kaikkiin viesteihin. Roikun täällä, kun teen töitä koneella ja pitkät viestit vaatisivat vähän enemmän aikaa. Koitan vastata johonkin nyt :)
ap
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 16:24"]
[/quote]
Miksi siellä mitään sellaista kyseltäisiin ylipäätään? Me eletään tätä hetkeä eikä menneitä.
ap
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 16:24"]
[/quote]
Miksi siellä mitään sellaista kyseltäisiin ylipäätään? Me eletään tätä hetkeä eikä menneitä.
ap
[/quote]
Kylläpä siellä on päihteistä kyselylomake jossa kysytään myös menneestä huumetaustasta.
Ja aborteista kysytään takuulla! Joten mitä aiot vastata kysymykseen monesko raskaus?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:22"]
Täytyy myöntää että tulee mieleen ne ajat kun Muru kirjoitteli Mickestä. Moni väänsi rautalangasta että kuulostaa tyypilliseltä pettäjältä jolla on perhe ja siksi ei vie kotiinsa. Muru selitti tuntevansa ihmiset niin hyvin ja kun Micke tuo niin ihania lahjojakin niin eihän se petä ja ei sillä ole perhettä jne.
Nyt taas on kuviteltu ja suunniteltu miehen kanssa unelmia ja sitten suututaan kun muut yrittävät palautta Murua hieman maanpinnalle. Kun on kuviteltu vauvan kanssa elämä niin ihanaksi niin kyllä muut on kurjia kun koittavat tuoda realismia mukaan kuvitelmaan. Kyllähän muru tietää paremmin kuin äidit millaista vauvan kanssa on.
Ihan vaan kysymyksenä realismista että muistelisin Murun jossain vaiheessa päättäneen seistä omilla jaloilla ym. Millähän rahoilla Muru aikoo palkata jopa kaksi hoitajaa lapselleen ? Isän vai omillaan ? Eli pitääkö sitä mennä sitten heti töihin kun lapsi on muutaman kuukauden ikäinen että on rahaa maksaa hoitajalle ettei tartte hoitaaa omaa lastaan...
Kuule Muru mietippä sitä että ennen kuninkaallisilla oli monta lastenhoitajaa ja vanhemmat eivät juurikaan hoitaneet lapsiaan. Nyky kuninkaalliset pyrkivät hoitamaan itse mahdollisimman paljon lapsiaan... Miksiköhän ?
[/quote]
Ensimmäiseen kappaleeseen en nyt puutu. Siinä on virheitä, mutta ei maksa vaivaa. En elä luulossa, että mulla olisi ongelmaton lapsi. Minusta vain ei edes kannata hankkia lapsia, jos on vakuuttunut, että kaikki tulee olemaan ankeaa ja raskasta. Ennemmin mä varaudun jo valmiiksi ja helpotan elämääni etukäteen.
Oli aika, jolloin mun oli pakko elellä palkkani varassa. Nyt saan vähän muutakin. Ole silti mielestäni omillani. Olenhan mä edelleen perheeni jäsen. Kahden hoitajan palkkaaminen taas tuottaa itse asiassa säästöjä, kun voi muokata työpäivän mittaa. Yhtä aikaahan he eivät työskentelisi. Ja tottakai mä pyrin hoitamaan lastani mahdollisimman paljon itse. En vain aio ikinä tulla katkeroituneeksi kotiäidiksi, joka tuntee uhranneensa elämänsä perheelleen. Perheen pitää olla ilo, ei taakka.
ap
Annatko vauvan pois, niin kuin koiranpennun, jos se ei vastaa odotuksia?
Entä jos lapsesi onkin vakavasti sairas, etkö silloinkaan jäisi kotiin?
Kuka ihme sanoo että kotiäitiys tarkoittaa katkeroitumista, tuo on juuri sitä lapsellita ajattelumaailmaa..
Voin kuvitella mitä Dr Philillä olisi sanottavaa Murusta.. :)
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 07:48"]
Jep. tiedän tuon tunteen ap. Niin meilläkin oli aina kun päätettiin että lapsi saa tulla. Ja vaikka meillä on useampikin lapsi.
Kannattaa kuitenkin muistaa että tuolla jännityksen tunteella ei kannata leikkiä. Sillä seuraukset ovat niin isot.
Meinaan kun teillä on vauva niin sitten leikitte "jännitystä" vähän ja oho teillä saattaakin olla kohta kaksi lasta pienellä ikäerolla...
Jotkut hakevat tuota samantapaista jännitystä pettämällä. Tiedäthän.
Jos se on teille tärkeä osa seksiä niin veikkaan että joudutte seuraavien vuosikymmenien aikana miettimään mistä löydätte tuota jännitettä parisuhteen seksiin. Vauvan hankinta tai pettäminen kun eivät ole oikein kelvollisia jatkuvaan käyttöön...
[/quote]
En tarkoita sellaista jännitystä. Ei siis jännittävää tylsäksi käyneen tilalle vaan jännittävää tutun ja hallinnassa olevan tilalle. En kaipaa jännitystä, meillä on kaikki sillä saralla hyvin.
ap