Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-o- TAMMENTERHOJEN KESKIVIIKKO -o-

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs näkynyt vielä aloitusta, joten aloitinpas minä. Odottelen täällä kotona neuvolaan lähtöä. Neuvola-aika on klo:09.30. Ihan kiva päästä vähän kuuntelemaan sydänääniä.

Beijaflor: Minäkin tunsin eilen ensimmäisiä harjoitussupistuksia. En olisi niitä muuten huomannut, mutta kun kädellä koetin kohtua, oli se aivan pinkeä. Ihmettelin asiaa miehellekin, ja tänä aamuna sain ihmetykseeni vastauksen eilisestä pinostamme :)

Uusiin galluppeihin nro 1: Siis kyllä on vaikuttanut ihon kuntoon tämä raskaus. Varsinkin kasvojen ihon kuntoon. Koko otsa, leuka ja nenänvierusta on täynnä pientä näppyä. Se ei varsinaisesti ole aknea, sillä näpyt aika pieniä (ja muiden mielestä huomaamattomia, mutta ei minun). Näpyt ilmestyivät heti raskauden alussa, eivätkä näytä häviävän. Toivottavasti jollain on kokemuksia siitä, ettei niitä ole sentään ihan koko raskauden ajan??? Minua ne sinänsä ihmetyttävät, sillä minulla ei ole oikeastaan koskaan ollut näppyjä kasvoissa, kuin ihan yksittäisiä joskus teinivuosina.

Gallup 2: Rinnat ovat hieman turvonneet, mutta eivät mitenkään runsaasti. Melkein kaikki vanhat rintaliivit mahtuvat vielä. Mutta täydemmät/ ryhdikkäämmät ovat kyllä.

Mut nyt lähden valmistautumaan sinne neuvolaan...

Sulina +" papu" rv16+6

Vierailija
2/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottelen tässä kampaajalle pääsyä, kymmeneltä on aika. Rauhallista taas kotona, kun mies lähti pojan kanssa viemään autoa huoltoon. Joutui ottamaan poitsun mukaan, kun helpompi huoltokeikalle on kuitenkin poika ottaa mukaan, kuin kampaajalle! Saan vähän väriä hiuksiin, jipii! Sopivasti tulee vähän kohennettua ulkomuotoa, kun la on ne serkun häät.

Siitä pääsinkin sopivasti kahteen ulkomuotoon liittyvän gallupiin. Ekana iho: on tullut rasvaisemmaksi kuin normaalisti! Vaikka kesällä minulla normaalisti on unelmaiho. Talvella pikemminkin ongelmaa, kun on kuivaakin kuivempi, mutta silti, tai siitä johtuen, tulee myös vähän näppyjä.

Ja rinnat: esikoista odottaessa kuppikoko nousi c:stä d:hen, ihan raskauden alkumetreillä, eli liivit menivät pääasiassa uusiksi. Muistan myös, kun olin lähdössä uimaan, ja bikinien yläosa oli niin surkuhupaisan pursuileva, että oli pakko unohtaa ne bikinit ; )

Nyt imetyksen jäljiltä koko jäi alkuperäistä pienemmäksi, b:hen. Rinnat eivät ole tässä raskaudessa pompsahtaneet niin kuin ekassa- tai ehkä niillä rajoilla nyt, pitäisikö ottaa isommat käyttöön vai ei. No, niitä minulla sitten olisikin omasta takaa jo vino pino, sekä isompia, että vielä isompia ; )

Vinkki muuten jo imetysliiveihin, jos kaipaatte muutakin väriä kuin mustaa ja valkoista (tämä ehkä vähän ajoissa, mutta nyt kun muistan): Figuralla on aina joku kaunis kiva väri, kun muilla ei tunnu tosiaan olevan kuin nuo musta ja valkoinen. Esim esikoisen aikaan hankin ihanat luumunpunaiset. Nyt mallistossa on pinkkejä ja turkooseja imetysliivejä. Ne on aika kivan näköisiäkin, eli jos kuppikoko on kasvanut, niin ehkä voisi jo varuiksi ostaa yhdet imetysmallia. Siis ihan alussa kuppikoko saattaa olla vielä isompi, mutta kyllä se sitten tasaantuu, eli ihan tuplakuppia ei tarvii kuitenkaan ostaa..

Niin, ja vielä äitiyspäivärahasta vuonna 2007: ne äitiyspäivärahakorotukset ovat olleet vasta kaavailuja, mitään päätöstä eduskunta ei ole vielä niiden suhteen tehnyt. Ja muistaakseni oli niin, että sitä korotettua (n 80 % tuloista) oli tarkoitus maksaa vain ekan kolmen kuukauden ajan. Moni työpaikkahan maksaa juuri tuon kolmen kk:n ajan normaalisti palkan, ja hakee sitten kelalta tuon äitiyspäivärahan itselleen.

t. Meku rv 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä odottelen - kontrolliultraan pitäis lähteä klo 11.00. Sain onneks esikoisellekin hoitajan, ettei tarvitse sitä pöydänjalkaan siellä lääkärissä kahlita paikoilleen...;-). Tk:ssa kun ei ole minkäänsorttista leikkihuonetta lähimaillakaan. Vähän outoa musta.

Galluppeihin:

Aknesta: Iho on hieman tavallista rasvaisempi mullakin, mikä on vaan hyvä juttu, sillä normaalisti nahka kinnaa ja suorastaan huutaa voidetta aamuin illoin. Pari pientä finniä on ilmestyny hiusrajaan ohimoille, mut ne nyt eivät edes näy minnekään. Esikoisen kans oli sama juttu ja ne samat(?) näppylät viihtyi päässä pitkälle imetyksen puolellekin. Kaikkiaan siis varmaan vuoden päivät... Tietysti, jos olis malttanu olla nyppimättä niitä, niin olisivat saattaneet kadotakin välillä, mutta kun ei yleensä ole mitään askarreltavaa naamassa, niin niitä sit piti näplätä kaiken aikaa.

Rinnoista: Esikoisen kanssa kasvoivat varmaan pari kuppikokoa D:stä F:n ja imetyksen jälkeen jäivät isommiksi E-kuppiin. Nyt taidetaan taas olla F-kupissa ja _todella toivon_, etteivät kasvaisi enää milliäkään. Selkä ja olkapäät ovat jumissa ihan tarpeeksi jo näilläkin mitoilla ja sitä paitsi 75-80 F-kokoisia liivejä ei meinaa löytää mistään ja sit kun löytyy, hinta hipoo 100¿... Netissä on kuulemma joku englantilainen(?) saitti, josta noita epätavallisia kokoja saa hieman kohtuuhintaisemmin ja mallitkin on upeita,mutten ole onnistunu sitä bongaamaan vielä. Tietääkö mahdollisesti joku muu siitä jotain? Muulitar?

Nyt täytyy puettaa tuo uhmaikäinen ja laittautua itsekin suihkuun tästä. Pitäkää peukkuja, että kaikki on kunnossa! Päivänjatkot kaikille!

¨c¨ 15+6

Vierailija
4/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOhta pitäs lähtee pankkiin puhumaan asuntolainasta ja ärsyttää kun mies lähti taas töihin ja joudun menee yksin ja oon lievästi sanoen aika pihalla kaikista tollasista jutuista..no kyllä mua on ihan hyvin ohjeistettu, joten enköhän selviä:)

Niin niistä suppareista. Onneks niitä ei tullu enää ku menin sänkyyn. Monessa paikassa luki että ei oo hätää niissä, jos vauva liikkuu normaalisti, mutta hyvä kun en näin ensisynnyttäjänä varmaan vielä kuukauteen niitä tunne, niin on siitä vähän huono mitata. Tai no eilen kyllä jo vähän kuvittelin muutaman liikahduksen tunteneeni:)

Iho G: Mullakin iho aluksi huonontu, mutta on nyt tasaantunut. Hirveintä mitä huomasin heti raskaustestin tehtyäni oli, että mulle kasvoi " viiksikarvat" . Jopa kosmetologi huomautti niistä ja ehdotti että vedetään vahalla pois. En siitä lystistä halunnu maksaa ja nyt ne on hävinny itestään.

Rinta G: Voi hitsi, miten teillä ne rinnat oikein kasvaa kun mulla ei kasva ja kuppi on tasan A ja olin jo niin onneni kukkuloilla kun aattelin että raskausaikana saan sentään vihdoin " oikeat" rinnat. Mutta eipä noita näy eikä kuulu...no onneksi mies on aina ollu ihan tyytyväinen niin ei tartte sitä stressata, itteä kyllä on harmittanu aina, mutta minkäs teet. Jospa ne siitä vielä kasvais..?!

Nyt äkkiä pyykinlevitykseen ja sit pankkiin.

Beijaflor rv 15+2

Vierailija
5/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimeinkin varmistuksen eilen ekassa neuvolassa, että pötsissä on muutakin kuin pelkkää ilmaa. Sydänäänet kuului kivasti:D... nyt ei muuta kuin odottelemaan ultraa, joka on kyllä vasta rakenneultra viikolla 19, ei kuulemma ehdi enää näillä viikoilla np-ultraan ym. mutta eipä haittaa. Toivottavasti möykky alkaa potkimaan niin että tuntuu vähän aiemmin kuin esikoinen niin sais välillä edes jonkinlaisia ilmoituksia että matkassa ollaan.

...ja eikun töihin taas...

äkäne, 12+3

Vierailija
6/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B008B]Ja heti galluppeihin.

G IHO kyllä vaan vaikuttaa ihoon. Mulle on ilmestynyt kaulaan leukaperien ja osaksi korvan alle näppyjä, perhanan kipeitä vielä. Muutenkin rasvottuu iho ja hiukset tosi nopeasti. Tilasin ensi viikolla kosmetologille ajan josko tehokuorinta edes vähän auttaisi hetkeksi. Tuntuu, että on mielettömän paksu iho ja kun näppy ilmestyy niin se on jossain syvällä ja laajenee ja paisuu aivan mielettömäksi punaiseksi läiskäksi *plääh* Nenä on toinen kummastus, johon tuuppaa myös pikkunäppyä. Muuten iho onkin sit kuivaa muualta ja pitää jalkoja rasvata koko ajan.

G RINNAT kasvoivat heti aluksi jonkin verran, eivät ole sen jälkeen enää. Muutamat rintsikat piti hyvälä käytöstä, mutta tilavamman malliset vanhat käyvät vielä. Mulla kuppi vaihtelee C:n ja D:n välillä riippuen mallista.

Sain kaverilta muuten linkin: http://www.babyidea.fi/ josta löytyi kaikenlaista kivaa ja linkkejä eteenpäin. Sitten sain linkin [b]Chicca huom![/b] www.nettiemo.fi josta löytyi Nettipuodista ainakin Bravado-merkkisiä isoja kuppikokoja. TOSIN ulkomuoto niissä isokuppisissa ei ollut kovin kiva.. " Tavallisen kokoisissa" oli kaikkia herkullisia värejä ja kuvioita. En niitä muita merkkejä vielä tsekannutkaan.

Itse ihastuin oheiseen http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/tukivaate.html tukivyöhän. En vielä tilannut, kun olen huomenna menossa muutenkin käymään Keskisellä ja sielläkin on mammavaatteita ja jos sattuisi löytymään sieltä.

[b]Chicca[/b]: bd bd bd bd Ultraan !

Hienoja uutisia oli [b]Äkäsellä[/b], onnea jatkoon kovasti !

Kävin eilen kaverin luona kylässä pitkästä aikaa. Hällä on jo kaksi lasta ja juteltiinkin kaikenlaisesta odottamisesta synnytykseen. Hänellä onkin ollut ensimmäisen kanssa hurja synnytys tai ei itse synnytys mutta jälkitilanne kun on alkanut kohtuun jääneen istukanpalasen takia vuotamaan rajusti. Mun mielestä kiva jutella noista kaikista, ei silti jäänyt itselle mitään APUA-reaktiota.

Toinen kaveri laittoi eilen iloiset plussa-viestit myös! Hänelle on tulossa maalisvauva!! Hauskaa kun ollaan niin lähekkäin ja lapsista tulee sitten vielä serkkuja keskenään!! Nauroinkin hänelle, kun mun ei oo tarvinnu oksentaa kuin sen yhden hampaidenpesuvoimistelun tuoksinassa ja hän on yrjönnyt aamuin illoin jo viikon ennen plussaamista! Tosi kätevää kun kaveri hoitaa noi tylsät oireet, niin mä voin keskittyä sitten niihin helpompiin =D

Hetkinen muuten, kun kirjauduin palveluun niin otsikkojen fontit olivat vielä isommalla fontilla, äsken kun kurkkasni uudelleen tuohon keskiviikkosivulle niin kirjaimet olivat vaihtuneekin jo pienemmiksi lihavoiduiksi ?!?? Onko tää vaan mun koneella vai päivittyikö taas? [/color]

Anyway, *töihin lampsii hän*

Mary 14+0

Vierailija
7/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kylmä pihalla,vain 15 astetta,ei kivaa :(

[b]iho G[/b]: ei juuri oo ollu vaikutusta,ehkä jopa himpun parempi,mulla on tämmönen ikiteini iho,peritty äidiltä,ikuiset mustapäät nenässä ja otsikossa..

[b]tisu G[/b]Mun rinnat on edellisen raskauden jäljiltä kuin ajokoiran korvat,mutta nyt onneksi ovat saaneet täytettä ja ostin isommat liivit,kokoa 75c. Mulla nousi ihan sairaan lujaa maito synnytyksen jälkeen,peilistä katsoi ihan perverssin näköinen näky

..joten nahka venyi ja sit kun maito loppu,jäi tosiaan noi lerputteet tilalle! Muutenkin hankalat kun ovat niin pehmeät että karkailevat vaikka olis oikeen kokoiset liivit..huoh... pitääs varmaa teipata nännit kainaloo :DD

[b](.)[/b]: aivan kuin himpula olis pari kertaa muljahtanut nukkumaan mennessä masussa,mene ja tiedä...

Maito ei vieläkään oikein maistu,tuntuu että happanee ihan jo suussa,yök..

[color=red][b]Maria ja himpula 14+3[/b][/color]

Vierailija
8/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary_1:

Hetkinen muuten, kun kirjauduin palveluun niin otsikkojen fontit olivat vielä isommalla fontilla, äsken kun kurkkasni uudelleen tuohon keskiviikkosivulle niin kirjaimet olivat vaihtuneekin jo pienemmiksi lihavoiduiksi ?!?? Onko tää vaan mun koneella vai päivittyikö taas?

Mary 14+0

Mulla ainakin näkyy yhä Isolla!

Vierailija
9/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on mulla todellinen sekaiho aina ja nyt on itseasiassa tilanne se, että iho on normaalia huomattavasti kuivempi niistäkin kohdin, missä se normaalisti ei ole kuiva. Näppyjä ei ole tullut, mutta rasvaamisen kanssa saa olla tarkkana, ettei ala pahasti kiristämään.

Tissien koosta... ekassa raskaudessa kasvoi rintavarustus jo ennen plussaamista c-kupista jonnekin dddd+++ kuppiin. Tisseistä mies huomasi, että olen raskaana. Ihmetteli ja äimisteli saunassa, että mitäs noille on tapahtunut. Muistan sen ihmettelevä ilmeen vieläkin. Meidän nelivuotiaalla on samanlainen ilme, kun löytää superihanan kastemadon tai jotain muuta yhtä jännittävää.

Noh esikoisen imetys pudotti tisseistä aika monta kuppikokoa pois. A-kuppi tuli käyttöön. Ja taas mies ihmetteli. Mihis ne hävisi? ;)

Kakkkosen odotuksen aikana rinnat turposi vain hiukan, olin b-kokoa. Imetyksen aikaan mentiinkin sitten taas sinne dddddddddd++++ kokoon. Rinnat oli järkyn kipeät ja esim. nukkuminen ja kävely oli tukalaa.

Ja sitten hypättiin taas a-kuppiin. Kunnes tässä raskaudessa on loikattu a-kupista c-kuppiin. Ja taas on rinnat kipeät Auts!

Minulta löytyy tuolta kaapista aika hyvä valikoima monen kokoisia ja näköisiä liivejä. Imetysliivejäkin taitaa olla kolmea kokoa. Ja ei kyllä rinnat ole enää sitä mitä ne oli ennen esikoisen odotusta. Tuollainen koosta toiseen pomppinen aika lyhyessä ajassa on jättänyt jälkensä. Nyt on taas raskauden aikana ollu vähän pyörämmät, mutta normaalisti kyllä on aikamoiset minikokoisten majavien häntiä. :)

Oman kropan muutosten seuraaminen oli ainakin minulle ekassa raskaudessa aika huikea tunne. Katseli vain peilistä, kun osanen jos toinenkin vaihtoi muotoa ja kokoa. Taisi se olla vähän ahdistuksen paikkakin välillä. Mutta elämäähän se vain on. :)

Vierailija
10/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukava kun ihmiset on palanneet, kuka mistäkin, kertomaan kuulumisia!

Meillä täällä on nyt taas hirviä kiire ja melske, rakentamista ja karanneita hiehoja!! Ei ole juuri ehtinyt nukkua ja hereillä ollessa on kyllä saanut kovasti juosta. Onneksi on tuo koira jo vähän apuna.

Suppareita on mullakin ollut ja vähän ehdin jo huolestua, kun tosiaan on ollut niin kiire, että ei juuri ehdi levätä,mutta ei onneksi ihan oikeen kipeitä ole ne olleet. Täytyy kuitenkin maanantaina asiasta keskustella neuvolassa. Muuten te jolla on ollut kipeitä suppareita (ja niistä on ollut haittaa, siis olette joutuneet vuodelepoon tai tarkkailuun), onko ne olleet verrattavissa synnytys supistuksiin vai " lievempi" kipuko? Olipas vähän vaikeasti selitetty,mutta esikko odottaessa mulla oli loppu ajasta harjoitussuppareita ja ne tuntu,mutta ei todellakaan sattunut ja mietin että luetaanko nämä nykyisetkin vaan harjoitus suppareiksi, kun ei ne todellakaan jalkoja alta vie...

Gallupeista: Iho on kuin petolinnun pe**e... ihan hirveitä ja kauhean isoja finnejä naama täynnä. Ei sillä että olisi puhtoinen iho normaalistikkaan, mutta ei ne ole tälläisiä punaisia sentin leveitä klönttejä!!!! En tiiä mitä pitäis tehdä kun tuntuu että ei kohta kehtaa ihmisten ilmoille mennä =)

Rinta gallup: Täytettä on rinnat saaneet, mutta kuppi koko ei ole kasvanut. Esikkoa odottaessa kasvo C:stä D:hen ja sinne jäi. Synnytyksen jälkeisenä päivänä musta on kuva ja mulla on valehtelematta kaksi jalkapalloa paidan alla!!!! Siinä oli Pamelatkin kadeja mulle,mutta onneksi ne tasaantu parissa päivässä, mutta muistan kun näin sen kuva, että totesin ihan ääneen että voi luoja!!! =)

Äippärahasta: Mulla on kyllä jotenkin sellainen mielikuva, että se uudistus olisi jo voimassa. Ja elättelisin toiveita, että kun jäädään joulukuussa äippälomalle niin saadaan vanhan mallin mukaan ja sit tammikuun osalta jo uuden sydemin mukaan. ??? VOisiko se olla näin ihanasti vai ollaanko me juuri niitä ärsyttäviä väliinputoajia!!!

Joo mutta nyt täytyy mennä tarkistamaan, vieläkö on karjakoko sama, vai montako on taas karannut =(

-E-14+

Vierailija
11/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tere!

Enpä ole käynyt täällä aikoihin.

Olemme olleet pitkään mökillä sivistyksen ja nettiyhteyksien tuolla puollen meren saaratamana....

Maanantaina tein kuitenkin paluun ja käväisin np-ultrassa. Siellä tuntui olevan kaikki mallillaan, mutta viikkoja oli vauvan pääperämitan mukaan enemmän kuin 12+3, nimittäin koko viittasi 13+0. No heittoa ei ole kuin tuo neljä päivää. Mulla on ollut ennen raskautta viimeiset 1,5 vuotta tosi epäsäännölliset kuukautiset, eli tuo hedelemöittymisajankohta onkin siis osunut lyhyelle kierrolle....LA siis siirtyisi 26. p:stä 22. p:ään., mutta eivät muuttaneet sitä äitiyskorttiin, kun ovat nuo päivämäärät niin lähekkäin...

G 1: On ilmestynyt näppylöitä: rintaan ja kasvoihin, eteenkin hiusrajaan, ärsyttävää, kun aiemmin on ollut tuo nahka ihan kondiksessa.

G 2: rinnat kipeytyi alussa tosi paljon ja ostin heti parit uudet rintsikat. Nyt eivät ole enää paisuneet, mutta ovat välillä niin tosi kipeät.

Töihin palaan kahden viikon päästä. Masu on jo selvästi pönköllä ja näkyy tietyissä vaatteissa tosi selkeästi. Saas nähdä, mitä töissä sanovat.

Vierailija
12/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taas pitkästä aikaa ehtisin kirjoittaan muutaman sanan. En paljon ehdi koneella istua kun teen iltavuoroa ja töistä tullessa oon niin raato ettei jaksa mitään. Aamut meneekin sitten aina hujauksessa, ei paljon mitään ehdi ennen töihin lähtöä. Siitä inhottavia noi iltavuorot. Meillä töissä ei ole aamuvuoroa ollenkaan, eli iltaa ja yötä pitäis jaksaa. Mulle ei nyt tän pahoinvoinnin takia ole laitettu yövuoroo ollenkaan. Eli siis edelleenkin pahoinvoinnit on mukana kuvioissa. Päivät menee ok, sellaista lievää etovaa oloa on taka-alalla, mutta iltaisin se pahenee ja varsinkin klo 21 jälkeen. Onneksi nykyään saan nukuttua huonolta ololta kun tuossa oli sellaistakin, että pahoinvointi vei yöunetkin. On tää ollut paljon rankempaa kuin ekassa raskaudessa, silloin tää kuvotus helpotti 12 viikon tienoilla. Nyt ei loppua näy, rv 14+4 menossa. Ja väsymys painaa edelleen. Kuinka monella vielä on pahoinvointeja? Toivottavasti ei ihan loppuun asti kestä tämmönen.

Gallupit: Iho on ainakin toistaiseksi pysynyt normaalina, silloin tällöin ilmestyy muutama satunnainen näppy. Toivottavasti naama ei rupee kukkiin enempää, ekassa raskaudessa tuli loppuajasta enemmän näppyjä.

Rinnat on kasvanut jonkin verran ja silloin tällöin niistä tihkuu jo maitoa... en tiedä onko normaalia jo näin aikaisin. Ja rinnat on edelleen tosi arat. Vanhat rintsikat ei enää mahdu.

Maha on aika iso jo nyt, kuinkahan isoksi tässä vielä turpoaa. Mites muitten mahat? Huomaako odotuksen jo selvästi? Olen jo oikeestaan kaikille kertonut raskaudesta, ettei tarvi peitellä mahaa mitenkään. Eikä se näin kesähelteillä oikeen onnistuiskaan. Painoo ei ole tullut kuin kilon parin verran alusta, eikä tarvi kyllä paljon tullakaan. Ekassa raskaudessa tuli huimat 20kg, joista kyllä 12 jäi viikon aikana sairaalaan, että turvotusta oli ja paljon. Mutta niistä kiloista kun on vaikee päästä eroon, mua ei imetys laihduttanut kyllä yhtään. Pääsin kiloista eroon vasta kun imetys loppui. Voi niitä onnellisia joilta ne kilot katoaa ihan huomaamatta.

Mutta nyt ruokaa laittaan ja sitten ulkoileen pojan kanssa ennen töihin lähtöä.

Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
13/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

( . ) ei edelleenkään kummempia muutoksia tai tuntemuksia. eli simppis viettelee rauhaiseloa eikä äitsykälle vielä ilmoittele liikkeistään, vaan voipa tuolla edessä olevalla istukallakin olla vaikutusta. mutta täytyy kai vaan luottaa siihen et kun mitään vuotoo ei koko aikana oo ollut, eikä kipuja massussa, niin hyvin hän siellä köllöttelee.

iho-gallup: alkuviikoilla iho oli kuin varhaisteinipojan viehkeä hipiä, eli täynnä paukamia. mut nyt kyllä rauhoittunut.

rinta-gallup: rinnat kasvoi silloin heti alussa, eivät oo mun mielestä sen jälkeen, silloin ostin parit liivit, jotka vielä hyvät. mut pamela-olo tuli kyllä kun sitä yhtä hametta kokeilin ja sieltä pursusi ulos pari kiinteää pallukkaa.

sulina: toivottavasti oli hyvä neuvolakäynti ja pumputus kuului:) sun kuulumiset jotenkin erityisiä, kun kuitenkin niin samoissa mennään:)

chicca: vai että masuasukkia meet kurkkaamaan? bd bd bd mun täytyy ootella vielä hetki ja sit kun palaan töihin ja nään vuorot niin varaan kyllä ekana ajan tuonne gynekeskukselle ultraan. meidän kunta tarjoaa ton np-ultran niin mennään sit yksityiselle kun on reilut 20 rv, neuvolan tätikin ihan suositteli:) pahoitteli kun ei kuulu heille...

maria-79: vai ei ilma oo sun mieleen:( mä kyllä tykkään paaaljon un on viilentynyt. en oo koskaan ollut helteiden perään, saatika sitten nyt... oikein odotan kunnon syysmyrskyjä ja talven paukkupakkasia:) tiedän, voi kuulostaa oudolta...

tikru ja simppis rv 16+5

Vierailija
14/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne minäkin eksyin kesken työpäivän...Viikkoja nyt 15+1 ja laskettu aika on jo muutettu 9.1.2006, niinkuin kokoajan arvelinkin. 12-viikon ultrassa kaikki näytti normaalilta ja pyysin päästä mielenkiinnosta 3D-utraan, se täällä on uutta ja mahdollista. Mitään videonpätkää ei tule, mutta erilaisemmin ja tarkemmin siinä näkyy rakenteet sitten elokuun lopulla.

Giho: Nyt jo parempi tilanne, mulla reilu kuukausi sitten lehahti leuka ja nenä punaiseksi ja todella kuivaksi, ei auttanut mitkään voiteet. Nyt on parempi tilanne. Otsaan on selkeästi tullut pieniä näppyjä, joista ei puristamalla tule vissiin mitään. Toi kosmetologilla käynti olis varmaan aiheellinen.

Grinnat: Täytettä on tullut, nyt oikeastaan kiva vaihe. (normaalisti kanssa mallia rukkanen) Imetyksen alkaessa ja ekat 3 kk esikoisesta rinnat todella täynnä ja tuli suihkuamalla maitoa.

öklötys helpottanut ja väsymyskin. Hiukan yöt rauhoittuneet esikoisen kanssa kun siirrettiin hänen sänky meidän viereen. Tähän asti oikeastaan nukkunut meidän välissä-3v kohta.

Hyviä vointeja kaikille, aika kuluu mukavasti ja nopeasti.

Vierailija
15/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoista ja viikkoja 16+. Mahaa ei ole yhtään, liikkeitä ei tunnu, ei supistuksia (ainakaan en tunnista niitä, kyllähän tuo kohtu kova on aina välillä, etenkin iltaisin). Rinnat on kyllä paisuneet ja hirmuisen arat olleet alusta lähtien! Etenkin aamusin sattuu kun nousee ylös. Vähän pelottaa, kun teidän juttuja lukee, että ne sitten lörpähtää imetyksen jälkeen ja tuo mikä on tullut lisää niin katoaa korkojen kera :( Mutta sitähän se on, kun äidiksi tulee. Ei ole enää nuori ja se näkyy.

Mutta se mistä olen ollut tosi onnellinen on ihon kunto! Täällä näkyy olevan se trendi, että iho rasvoittuu raskauden aikana, ehkä niin on käynyt mullekin, koska olen atoopikko ja nyt ihoni kunto on loistava! Selkeä ero normaaliin on myös se, että siedän aineita ja eläimiä joille ennen olen ollut allerginen! Lääkäri sanoi, että niin useille käy raskauden aikana, se suojaa yliherkkyyksiltä. Sikiölle kun ei saa olla yliherkkä niin kynnys reagoida vieraisiin aineisiin allergisesti nousee. Eli hei hei punaiset naamat ja taipeet :) Imetys tosin voi kuulema kääntää vaa' an toisinpäin.. Mutta se on sen hetken murhe. Nyt nautin silkkisestä ihosta!

Onko teillä kellään taaksepäin kääntynyttä kohtua? Näillä viikoilla kohdun pitäisi pullahtaa eteenpäin eli normaaliasentoon. Niin olen käsittänyt. Täällä olikin puhetta sydänäänten kuuntelusta neuvolassa. Seurataanko niitä joka neuvolakäynnillä? Se olisi kyllä huippua.

Sää kylmeni, mutta kyllä se helle ottikin raskaana ollessa lujille. Toivottavasti teille muillekin viileämpi sää antoi energiaa!

Minki ja pinki 16+2

Vierailija
16/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla lukaseen teidän jutut, mutta enhän nyt maltakaan olla itse kirjoittamatta! Ainakin noihin galluppeihin pitää vastata;)

Ihosta: Päin vastoin kuin monella, minulla on iho kuivunut selkeesti. Varsinkin jalat kuivuvat kauheasti ja joka päivä niitä on rasvattava tai alkavat kauheesti kutiamaan. Tavallisesti ei kesällä tartte juurikaan rasvailla. Ihan sama oli ekankin odotuksen kohdalla. No, samalla sitten rasvaan massunkin, jospa se vähän auttaisi ihoa venymään? Ei kyllä ekasta onneksi tullut raskausarpia kuin ihan jokunen pieni kylkiin. Kasvojen iho on aika hyvässä kunnossa, ei ihan yhtä hyvässä kuin ekaa odottaessa jolloin näppyjä ei tullut juuri ollankaan..

Tisuista: Ekaa odottaessa kasvoivat heti alussa varmaan pari numeroa suuremmaksi, aika hurjaa! Heti joutui liivi ostoksille. Mutta maidon nouseminen ei sitten kokoa enää juurikaan kasvattanut. Imetyksen lopettamisen jälkeen odotin innolla tissien pienentymistä, mutta kissan viikset ei ne pienentynyt kuin hiukan. Nyt on sitten kaappi täynnä b-c kupin liivejä jotka ei enää sovi:( Tämän raskauden aikaan ovat taas vähän pyöristyneet, mutta onneksi ei paljon. Ja toivottavasti maidon nouseminenkaan ei saisi niitä kasvamaan. Toivottavasti nyt imettämisen jälkeen pienenisivät, ottaisin mielelläni vanhan koon takaisin:) Vähänkö menee omaisuus kun joutuu kokonaan uusimaan rintsikkavaraston..Ja vähän pienemmät olisi muutenkin kivemmat, esim. vaatteidenkin suhteen.

Kysynpähän minäkin: Oletteko jo kertoneet töissä vauvasta? Minulla se on vielä edessä päin. Tarkoitus on palailla syksyllä hoitovapaalta takaisin töihin, mutta en sitten ehdi olemaan kuin muutaman kuukauden. Vähän jännittää kertominen+suhtautuminen kun olen kuitenkin ollut melko pitkään kotona ja tiedän että kovasti odotetaan paluuta (sijaista on hyvin vaikeaa löytää). Mutta ajattelin nyt elokuun alussa käydä uutiset kertomassa, mutta en odota saavani ylitse pursuavan iloisia onnitteluja;)

Nyt syömään:)

tikru ja tiuhti 13+5

Vierailija
17/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on neuvolasta tultu ja kaikki oli mainiosti. Paino oli noussut yhteensä 2,5 kg edellisestä punnituksesta, mutta vain 1kg lähtöpainosta. Painoni nimittäin putosi alkuun sen 1,5kg.

Ja tigger: Kiitos kysymästä, neuvolakäynti oli kiva ja hieno sydänäänten jumpsutus sieltä kuului! Ihan kyyneleet tuli silmiin kun neuvolatäti etsimisen jälkeen löysi pienokaisen. Tädin piti kuitenkin vähän pitää kiinni (tukea) kohdun toiselta puolelta, ettei tämä vilkas matonen päässyt karkaamaan. Nyt täällä ollaan taas yhtä hymyä :) Me muuten mennään eteenpäin ihan käsi kädessä. Ainoastaan päivä eroa laskettuun päivään, aika hauskaa :)

Minks: Neuvolalääkäri sanoi minulle rv 11+2, että minulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Sydänääniä ei tuolloin saatu kuulumaan, johtuen kuulemma juuri tuosta taaksepäin kallistumisesta. Ja ainakin minusta tuntuu, että kohtu olisi hieman " pullahtanut" esiin, sillä se tuntuu hyvin kun vatsanpeitteiden päältä kokeilee ja näkyykin ehkä aavistuksen, kun osaa katsoa. Ja mielestäni sydänääniä seurataan ihan jokaisella neuvolakäynnillä.

Mut nyt vuoroa muille...

Sulina + " papu" rv 16+6

Vierailija
18/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsymys on vähän helpottanut, kun on kesäloma. Ei tartte aamuisin herätä niin aikaisin, kun ei tartte lähtee minnekään. Ja ehkä sekin sit vähän helpottaa, kun voi päivän aikana välillä ottaa ihan rennosti, vaikka ei noiden kahden lapsen kanssa aina niin " helppoa" olekaan, kun ovat molemmat koko ajan menossa joka suuntaan.

G1: ihoni ei ole mielestäni juurikaan muuttunut. Ehkä vähän enemmän oli finnejä ja muita näppyjä alkuviikoilla, mutta nyt on mielestäni jo rauhoittunut (hyvä niin).

G2: Rinnat on vähän turvonneet, ennen raskautta käytössä olleet rintsikat mahtuu kyllä vielä päälle, mutta ovat aika täynnä. Esikoisen raskauden aikana kuppikoko isoni B:stä C:hen ja pysyi siinä ja pysyi vielä toisenkin raskauden ja imetyksen ajan ja nyt sit uskoisin, että mikäli mikään ei kovin paljon yhtäkkiä muutu, niin ei tämäkään raskaus mitään kovin suurta muutost näyttäisi tuovan tuolle saralle.

Mulla on seuraava neuvola vasta kolmen viikon päästä, eli viikoilla 19+, kun nyt siis on 16+0 viikko menossa, jos oikein muistan, en jaksa tarkistaa mistään ;-/

Meillä on täällä myös talon etsiminen käynnissä, olemme saaneet pankista lainaa ja nyt vain pitäisi löytää perheellemme sopiva talo, tänäänkin olemme menossa yhtä ehdokasta katsomaan, mutta saas nähdä, että miltä näyttää. Emme kyllä aio mitään kiirettä pitää, olemme ajatelleet, että jos jouluksi pääsisimme muuttamaan, niin se olisi kiva.. Ehkä se tässä syksyn aikana se talo meillekin löytyy.. Pääsee täältä rivitalokolmiosta vähän väljemmille tiloille, ennenkuin tämä kolmonen täältä masusta syntyy.

Mutta nyt olis varmaankin taas noiden pyykkien ja tiskien vuoro.

-äitiliini ja masukki 16+0

ps. tuli vielä mieleen, että tämä on vähän erikoinen raskaus, kun meillä ei ole vielä mitään nimeä tälle vauvelille, kun kahdessa aiemmassa olemme kutsuneet masukkia ihan nimellä alusta asti.. No, ehkä se tässä kuukausien aikana vielä se nimikin tulee..

Vierailija
19/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana galluppeihin vastaan, ettei unohu...

IHO: Ihan alussa mulla pukkas hurjia pallukkafinnejä naamaan, päänahkaan ja niskaan, mutta nyt on onneks jo rauhoittunut. Päänahkakin rasvoittui alussa ihan hurjasti.

RINNAT: Ekassa raskaudessa meni mokomat kasvamaan pari kuppikokoa (ee:stä g:hen), jäi f:n ja nyt on turvonneet yhden koon. En todellakaan nauti tilanteesta, kun ympärys on 75cm ja tosiaan joku jo mainitsikin, miten vaikea on tuon kokoisia liivejä löytää. Ja kun löytää, nin rahaa palaa. =( Olen vielä lyhyt ihminen, niin ei hyvältä näytä. Olenkin miettinyt kovasti pienennysleikkausta, kun jatkuvasti on hartiat jumissa ja päätä särkee. Mutta pitää tää kakkonen nyt synnyttää ja imettää eka, niin katotaan sitten.

Ihanaa, kun on nyt viileempi! Pahoinvointi on helpottanut aika hyvin. Päänsärky valitettavasti jatkuu ja yöllä on vaikea löytää hyvää asentoa. Toissayönä mahaa jomotti ja tuli tuo kipu uniinkin. Näin ihan kamalan unen keskenmenosta =( Nyt on himounet vaihtuneet painajaisiin.

Maanantaina ois seuraava neuvola ja pääsee ekaa kertaa kuuntelemaan masuasukin sydänääniä. (toivottavasti!)

Eipä tässä kummempaa. Poika kävi päiväunille ja taidan ite uppoutua harlekiini-romantiikkaan, heh.

-tau & " eeva" 13+4-

Vierailija
20/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin vastaan ekana galluppeihin, muuten kyllä takuulla unohtuu!

eli naama on suht normaalissa kunnossa, alussa tuli vähän enemmän näppyjä ja naama oli jotenkin rasvaisempi. nyt se on rauhoittunu, mut partakarvani ovat kyl aivan onnessaan näistä mun ihanista hormoneista, kasvavat pirulaiset tosi nopeasti. onneksi eivät ole mustia ja paksujakaan ei ole kuin ehkä viis, loput on sellasta pehmoista vauvanukkaa. hiukset kyllä rasvoittuvat nykyään aivan kamalaa tahtia, mut se ei haittaa kun tykkään kyl läträtä suihkussa syyllä millä hyvänsä.

rinnoista sen verran et nyt ekaa kertaa huomasin kuinka ne oikein pumpsahtaakin isommiksi kun kahdella edellisellä kerralla on olut enemmän lähtöpainoa ja tissit olleet jo silloin isoimmat. mikäli muistan oikein niin esikoisen jäljiltä muuttuivat b:staä c:hen ja nyt keväällä kun laihdutin reilun 10kg niin ne tipahti a:han. nyt ne on taas pullahtanu takasin b:n ja c:n välimaastoon joten vanhat liivit sopivatkin ihan suht hyvin. en ollu nimittäin kerinny ostaman kuin ihan muutamat pienemmät liivit kun jo testi oli positiivinen ja tissit turpos.

siitäpä tulikin muuten mieleeni et kuinka monella tää masussa köllöttelevä tammimuru on saanu alkunsa heti kun on annettu lupa vai ootteko joutunu pitkäänkin yrittämään? ihan tuli vain mieleen kun aika monella tuntuu kuitenkin vielä tärpäävän melkein saman tien kun ehkäisy lopetetaan ja sit aina vaan kuulee juttuja et varautukaa vaan pitempään yrittämiseen et ei ne muksut niin vaan tuu. meillä henk koht on tullu nopeesti mut tiedän kylä ihan kaveraita jotka ovat joutuneet hakemaan hieman apuakin lääkäreiltä ennenkuin on tärpänny.

mutta se siitä. oma olo tällä hetkellä hieman väsynyt ja kiukkuinen kun ukko tuli mua herättään kesken makeiimpien päiväunien kun kuulemma oli kaffetta tarjolla. perhana että otti päähän kun en sit saanu enää unenpäästä kiinni vaikka kuinka väsytti. no nyt oon sit vähän piristyny kun tulin kuitenkin sitä kahvia juomaan. nyt täytyykin sit lähtee takapihalle touhuamaan kun pihakivikuorma tuli justiisa ja pitäis lähtee ukon avuksi lapioimaan hiekkaa kottareihin ja niillä ikkunan alle. saas nähdä mitä tästäkin lystistä tulee...

niin ja _tigger_, me asutaan näis uusis rivareis just ennen sitä porinyhdystietä eli ei sit varmaankaan asuta kovin kaukana toisistamme. se kävelyillä käynti kuulosti kyllä tosi hyvälle, sais turistua jonkun aikuisen kanssa ja nauttia raikkaasta ilamsta ja reippailusta samalla. koetetaan sitä funtsia.

mut nyt hommiin;)!

sapa 12+2