Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-o- TAMMENTERHOJEN KESKIVIIKKO -o-

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=dodgerblue]Pitkästä aikaa ehdin itsekin kirjoittelemaan. Lomaa jatkoin vielä parilla päivällä, kyllä levähtäminen on tehnyt hyvää. En muista kerroinko että sain pissatulehduslääkkeistä rajun yliherkkyysreaktion ja olin lauantaina OYSissa päivystyksessä. Mikään ei pysynyt sisällä ja henkin meinasi salpaantua. Paljastui että " antibiootti" olikin penisilliinijohdannainen ja mulla on paha penisilliiniallergia ja lääkäri kyllä tietää sen. Sain uuden kuurin oikeasti antibioottia ja kuuri loppuu tänään. Toivottavasti pöpöt on hävinneet. Hiivaoireita ei ole (vielä) näkynyt, onneksi. Olen kyllä ahkerasti ottanut Gefilusta piimänä ja tabletteina.

Iho-G; mulla on ollut jopa parempi iho nyt kuin normaalisti. Kesällä on rasvaisempi kuin talvella, mutta nyt se jotenkin " hehkuu" ja ei oo juurikaan näppyjä.

Rinta-G; mulla on normaalisti B75 ja nyt tuntuu että rinnat on pidemmän aikaa pursuilleet yli kuppien. Törkeän näköistä kun on tiukka paita päällä. Pitäisi ostaa C-kupin liivit. Muutenkin niiden ulkonäkö on muuttunut, hämmentyneenä peilistä katson muutoksia (niinkuin joku muukin täällä kertoi esikoisen aikana tehneen) Eli olen vaalea ja nännialue normaalisti vaalea. Nyt nännipihat on laajentuneet tosi paljon ja tummuneet aivan hurjasti! Tuntuu kuin mulla olisi jonkun muun rinnat, ne on täydemmän näköiset ja " pullukammat" ja just tuo nännien värimuutos.... ihmeellistä! :)

Eipä sen kummempia, odotuskannalla kuten moni muukin. Väsymys ja pahoinvointi on väistynyt, maha ei ole kasvanut ja potkuja ei tunnu. Toivottavasti pian tapahtuisi jotakin...

[b]Sinda & Nipsu rv 13+4[/b][/color]

Vierailija
22/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pesänrakennus vimma menossa,siivousta ja remppaa oikein urakalla.. sama toistuu joka raskaudessa :)

Kyselyjä on ollu jos jonkunmoisia..eli ensimmäiseksi jäi mieleen SULINAn viesti noista pikku näppylöistä jotka ei oo finnejä. Mulla tuli niitä ekassa raskaudessa ja kolmannessa keskenmenneessä raskaudessa,lääkäriltä sillon kovasti kyselin et mitä ihmeitä ne on. Eli ne on siis ihan hormoninäppyjä ja mulla ekassa raskaudessa ne tasottu jossain puolivälin paikkeilla,mutta synnytyksen jälkeen tuli muutamaks kuukaudeksi vielä riesaksi,johtuvat nimenomaan hormonitasojen vaihtelusta ymmärtääkseni.

Ja toinen gallup tais olla tisseistä. Tässä raskaudessa tissit oli alussa kipeet ja piukat ja nyt ihan normaalit,ehkä hiukan isommat,mutta tavalliset C-kupit menee hyvin. Tosta maidon tulosta joku kanssa mietiskeli,mun tissit on ollu sen suhteen hyvin aikaiset ja aktiiviset,eli n.puolessa välissä raskautta on alkanut maitoa tiputtamaan ja viimeistään vk 30+ on saanut pitää jatkuvasti liivin suojuksia,ainoa hyvä puoli tässä on se,että synnytyksen jälkeen ei tarttee odottaa että maito nousee rintoihin,kun sitä sitten tulvii jo siinä vaiheessa.

Omaa napaa vielä vähän:Tässä olen miettinyt että onko tämä nyt ollut helpoin vai hankalin alkuraskaus ikinä,aikaisemmin on pahoinvointi vaivannut oikein kunnolla mikä ei ole mukavaa mutta nyt ei ole tarvinut kertaakaan yökkiä. Tässä raskaudessa mielialan vaihtelut ovat olleet mukana alusta saakka ja jatkuu edelleen.Itkua ja kiukkua,mutta ehkäpä se tästä.

Ja iso uutinen:Mun seksihalut on palanneet =D ihan kertakaikkisen mukavaa,muutama päivä sitten ei mitään mutta nyt parissa päivässä joku hormonitoiminta on käynnistynyt,kun en kertakaikkiaan pysty pitämään näppejä erossa iki-ihanasta ukkelista :)

Mutta nyt siivoomaan ja touhuumaan :)

T:Isa ja masukki 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen saa mitään aikaseksi. Niitten eilisten suppareidenkin takia vaan lepuutan, vaikkei noitten tieteellisten artikkelien luku ja kommenttipäiväkirjan kirjoittaminen kauheen rankkaa fyysisesti olekaan;)

Sapa78 kyseli yrityksen kestosta. Meillä sitä ehti olla jo runsas vuosi. Miestä yritettiin tutkituttaa, saatiin todella epäpätevä lääkäri, joka vain jauhoi ja jauhoi siitä kuinka nuoria me ollaan ja kertoi kuinka heilläkin oli kestänyt esikoisen alulle saanti. Tutkimukset jäi tekemättä, kun en lääkärikerran jälkeen pystyny kun itkemään, kun ei meitä otettu vakavasti, vaikka se vuosi yritystä oli jo täynnä. Oin kyllä jo pitkään ollut hyvin katkera tilanteesta, kun muilla tuntui alkavan raskaus niin helposti vaikka oli abortteja ja klamydiaakin ja ties mitä ja meillä ei meinannu onnistua millään. Mua sitten kuukautta ennen plussaa alettiin hoitaa vyöhyketerapialla ja sitten kävin reikikurssin ja hoidin itseäni. Enpä tiiä, mikä siihen onnistumiseen vaikutti, mutta luojan kiitos, nyt on raskaus jo näin pitkällä.

Ton pitkän yrityksen takia varmaan oonki niin hermoraunio, kun en meinaa kestää ajatusta että jokin menee pieleen ja saadaan taas alottaa koko homma alusta. No nyt on jo positiivinen mieli, että kaikki menee hyvin.

Oho, olipas kauhee tilitys taas tosta synkästä jaksosta.

Beijaflor rv 15+2

ps. Voi ei älkää enää kertoko kuinka teijän tissit kasvaa, mä ihan masennun ku ei näitä rusinoita näköjään raskauskaan miksikään muuta:)

Vierailija
24/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana galluppeihin, ettei ehdi unohtua.. =)

iho: Samanlainen ikiteinin iho tuo tuntuu olevan, tosin välillä kyllä hieman parempana.. Esikon sinkkivoide auttaa pahimpiin näppyihin, joten sitä tulee välillä käytettyä. =)

rinnat: Ei minkään maailman muutosta (beijaflor et siis ole yksin!).. =( Koko on A:n ja B:n välillä, ja siinä tuntuu pysyvän.. Ostin viime raskaudessa toiveikkaana c-kupin imetysliivit, kun kaikkialta kuuli, miten rinnat paisuvat kun maito nousee, mutta kaappiin jäivät nekin.. =(

äitiliini78 oli asuntoa etsimässä, ja meillähän on samanlainen homma! Muutama mukava vaihtoehto on jo löytynytkin, mutta mies on tooosi tarkka siitä minkälaisen hän hyväksyy, joten katsellaan, katsellaan. Toivomuksena olisi, että ennen joulua päästäisiin omaan..

tikru06: Mä kerroin töissä eilen.. tai siis lähimmät työkaverit tiesi jo aiemmin, mutta pomo (eri toimistossa) sai tietää sivulauseessa eilen. Laitoin meiliä muista palaveriasioista, ja samalla mainitsin, että jäänpä marraskuussa äitiyslomalle.. =) Otti uutisen hyvin mukavasti vastaan, ja suunnitteli jo juhlia ennen äitiyslomalle jäämistäni. Ihan kiva, varsinkin kun ajattelee, että ennätinkin tässä välissä olla vajaan vuoden töissä.

sapa78: Meillä esikkoa yritettiin reilu 10kk, ja tämä toinen tulikin ihan yllätyksenä jo toisesta kierrosta. Meni kummaltakin hetki, että tajuttiin, et vauva olisi jo nyt tulossa. =) Mutta hyvä näin.

omaan napaan ei edelleenkään uutta. Väsymys on jo helpottanut, mutta nälkä kyllä vaivaa edelleen. Muutaman tunnin välein on pakko syödä jotakin pientä, ja illalla kotona vielä iiiso annos lämmintä ruokaa.

Rakenneultraan varasin ajan eilen, ja se on 23.8. Sopivasti loman aikaan, tosin esikon hoidon joutuu miettimään, ku mies on silloin töissä. Kauheen nopeasti aika kyllä menee.. kohtahan tässä ollaan jo puolivälissä! =)

honey05 + mukula 15+2?

Vierailija
25/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

beijaflor:

ps. Voi ei älkää enää kertoko kuinka teijän tissit kasvaa, mä ihan masennun ku ei näitä rusinoita näköjään raskauskaan miksikään muuta:)

[b]jotta beijaflor ei ihan masennu,laitanpa tänne ihanan resptin,joka kasvattaa kyllä muuta kuin tisuja ;)

Rahkahyytelö:

2 munaa

2dl sokeria

2dl kuohukermaa

2dl rahkaa

2tl vanilja sokeria

5 kpl liivatelehtiä

tilkka kiehuvaa vettä

Laita liivatteet kylmään veteen likoon. vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi sekä kerma myös..

yhdistä vaahdot,vaniljasokeri,rahka ja tilkkaan kiehuvaa vettä liuenneet liivatteet ja kaada tarjoilu kulhoon ja laita n. 2 tunniksi jääkaappiin hyytymään.

Mansikka kastike:

Soseuta mansikoita tehosekoittimella ja lisää maun mukaan sokeria sekaan

Tarjoa hyytelö kastikkeen kera.

Tää on ihan sairaan hyvää! just tätä tässä syön..meidän porukalle teen aina tuplana tuon,koska kaikki tykkää tästä! [/b]

Vierailija
26/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vatkaan nuo liivatteet sähkövatkaimella eka sen muna-sokeri vaahdon sekaan ja sit siihen lisään muut,ei mee ainakaan klimppeihin liivate!

Vierailija
27/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis siellä ultrassa tänään ja meillä on onneksi oikein pätevä lääkäri hommaa tekemässä, jolla on piiiiiitkä kokemus alalta. Siltä sit kysäisin noista suppareista. Sanoi, että tässä vaiheessa raskautta ovat harmittomia, jos vaan pysyvät kivuttomina, sillä ne liittyvät kohdun kasvamiseen. Kohtu on kooltaan nyt siinä rajoilla, että on pulpahtamassa pikkulantiosta isoon lantioon ja se aiheuttaa supistelua, kun kohdun sivut ovat välillä vähän ahtaassa jamassa. Eivät siis aiheuta keskenmenoa tai muuta. Samasta syystä kiinnikekipuja saattaa olla nyt enemmän esim. autosta tai sängyltä ylösnoustessa. Saadaan siis olla ihan rauhassa niiltä osin.

Toinen asia johon tuli hieman valoa oli se, että jos tuhrutteluvuoto loppuu ennen 16. viikkoa, ei se yleensä ole raskautta vaarantavaa. Jos siis niille viikoille saakka selviää. Huoh, helpotusta! Sen tuhruttelun takiahan tuonne kontrolliin meninkin ja nyt se on onneksi loppunut. Vinkiksi siis muillekin samasta vaivasta kärsineille.

Tuohon tärppäysgalluppiin; meillä tärppäsi jo ennenku lapsen hankkimisesti oli kunnolla päätetty edes... Todettiin ajoituksen kuitenkin olevan se ainut oikea ja tässä sitää ollaan. Joku meitä viisaampi siis päätti sen h-hetken.

(.) Jippii!!! Siellä ultrassa näkyi symmetrisesti ja viikkojenmukaisesti kehittynyt vesseli, jolla oli vatsassa ja virtsarakossa nestettä (eli on oppinut jo juomaan lapsivettä), sydämen kammiot kehittyneet ja kaikki muukin täysin kohdallaan. Rakenneultra tehdäänkin vasta rv 21+4, sillä moni asia oli nähtävissä jo nyt. On se kumma kuinka tuo visiitti taas rauhoitti mieltä ja pahimmat möröt katosivat luut kolisten takaisin kellariin. Toivottavasti pysyvätkin siellä, ainakin 28.8 saakka...

Päätä jomottaa, taitaa olla nälkä ja jano. Ruoanlaittoon siis. Kiva kun porukat on palailleet koneiden äärilla ja juttua riittää!

¨c¨

Vierailija
28/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla taas kommentoimaan..

Oli galluppia tuosta tärppäämisestä. Meillä meni nyt yli puoli vuotta (ainakin 7 kiertoa), ennenkuin tärppäsi. Ja oli päätetty sit, että nyt lakataan yrittämästä, kun ei oltais haluttu laskettua aikaa just vuoden vaihteelle (on tuttavapiirissä aika monta joulukuun lopussa syntynyttä, että en olis halunnut taas yhtä katkeraa lasta lisää..), mutta toisin kävi. Mielestämme käytimme kondomiakin siinä kierrossa, jossa tulin raskaaksi, mutta kuin ihmeen kaupalla tulinkin raskaaksi juuri silloin ;) No, ihana asiahan se oli, vaikka suuren suuri järkytys se olikin, kun asian tajusin.. En edes testiä tehnyt heti, kun kierto oli muutenkin niin vaihteleva jne. Mutta sitten oli jo pakko alkaa miettimään, että josko sittenkin ja näinhän tässä kävi..

Esikoinen sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta ja kakkonenkin jo toisesta, joten tätä kolmatta piti sitten jo " tehdä" ;o)

Mutta tämä kolmas tulee olemaan meidän perheen viimeinen lapsi, sanoinkin jo silloin, kun tajusin olevani raskaana ja ihan järjetön väsymys ja paha olo iski, että tämä on viimeinen raskaus tälle naiselle. Joko sen tuloksena on lapsi tai sit ei (pelkäsin alkuviikot pahinta ja vähän vieläkin), mutta enää tämän jälkeen en aio raskaaksi tulla.

Mullakin on aika epäuskoinen olo, kun mitään liikkeitä ei tunnu ja ei oikeen tiedä, että onko tuolla masussa kaikki kunnossa vaiko ei?? Mutta täytyy toivoo vaan parasta, että siellä meidän masukki kasvais ihan rauhassa kaikesta äidin panikoinnista huolimatta.. Seuraava neuvolakin on vasta 9.8., joten sydänäänteen kuunteluunkin pääsyä saa vielä odottaa.

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille tammenterhoille.

-äitiliini78 ja masukki 16+0

Vierailija
29/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]tärppäämisestä[/b] Meillä tämä raskaus oli tyyliin:" laaki ja vainaa" :)

Edellistä tehtiin monta monta kiertoa,mutta luulen että tää heti tärppäys johtu siitä,että mies oli sairalomalla,eli oikeaan aikaan kotona,muuten kun on siis niissä reissuhommissa :)

Vierailija
30/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä raskautta yritettiin oikeen pitemmän kaavan mukaan eli 2,5 vuotta. Sen verran ehdin omalle lääkärille purkautua raskautumis haaveista että prolaktiini ja kilpirauhaskokeet ehdittiin ottaa ja raskaana olevani sain tietää ennen tulosten saapumista =)

Alkuraskaus meni kumma kyllä ilman km pelkoja,jotenkin vaan raskaus tuntui hyvältä heti alusta asti,vaikkei oireita ollutkaan. Uskon että äiti vaistoaa jos kaikki ei ole kunnossa.

Jos menisi touhuja jatkamaan.Jostain kumman syystä tänne sivulle eksyy aina vain useammin =)

T:Isa ja masukki

Vierailija
31/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen tänne vielä pyörimään;)

Honey05 + äitiliini: Mekin etsimme uutta asuntoa. Tosin tuntuu aika hankalalta sitä oikeaa löytää, joten olen varautunut että vauva syntyy tähän vanhaan.. Ehkä meitäkin joskus kuitenkin asuntoasioissa onnistaa?!

Tärppigallup: Tää toinen tärppäsi oikeestaan heti kun alettiin oikeesti " yrittämään" . Taisi onni potkaista kun pitkästä kierrosta tärppäsi ja plussa testissä oli suuren suuri ylläri. Mutta parempi näin. Ekaa tehtiinkin kauemmin ja apuakin piti vähän hakea.. Meinas olla aika tuskastuttava akoko touhu, meikäläisen kärsimättömälle mielelle ihan painajaista!

Oliko se Beijaflor, joka kirjoitti peloistaan että raskaus menee kesken tms. Ihan tuttuja pelkoja myös minulle, yhden km olen kokenut ja se on kyllä jättänyt jäljen joka ei ikinä katoa. Varsinkin alkuraskaus rv12 tai np-ultraan asti on hiukan ahdistavaa aikaa. Vaikka olikin alkuraskauden km ja luonto itse hoiti asian alusta loppuun niin kyllä se vaan pahasti kirpaisi ja monet itkut piti itkeä. Eikä sitä enkelivauvaa unohda ikinä vaikkei koskaan nähnytkään eikä edes liikkeitä tuntenut. Tärkeäksi se silti ehti tulla.

Vitsit täällä on alkanut olemaan ummetusta:( Tosi ärsyttävää.. Tilasin just mieheltä kaupasta sitä ihanaa luumumehua, mitä synnärilläkin on tarjolla ainakin täällä päin!! Jospa se auttaisi eikä tarvitsisi jatkuvasti istua pöntöllä epätoivoisena.. Jos muilla on hyviä kikkakolmosia asian hoitamiseen niin mielellään otetaan vastaan!!

Nyt poistun,

tikru

Vierailija
32/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea tuoreita kuulumisianne taalta valtameren takaa. Tama palsta onkin ainoa kanava talla hetkella, josta saan tietoa raskausasioissa, kun nt-neuvola jai kaymatta taman miehen tyokomennuksen takia.

Nappylagalluppi: mulla on noussut juuri sellaisia pienia valkoisia/punaisia pikkunappyloita kaulalle (pahin) ja rinnan/selan alueelle. Naama ei onneksi kuki, mutta johtuu ilmeisesti ahkerasta kosmetologilla vierailusta.

Rintagalluppi: rinnat turposi jonkun verran jo alkuraskauden aikana, nannien tummumista/ nannipihan suurenemista en viela oo huomannut. Kosketusherkat rinnat on ja joinakin paivina hieman jomottaa.

Galluppi yrityksen kestosta: meilla yritetty vuosi ja 9 kuukautta. Edellinen raskaus meni kesken 4/06, jonka jalkeen ei uutta kuulunut ennekuin nyt.

Oon niin iloinen ollut viimeisen viikoan aikana, kun alamasu on alkanut pyoristya ja kohtu tuntuu laajentuneena ja pinkeana navan alapuolella. Se onkin ainoa merkki raskaudesta talla hetkella, pahoinvointia ei ole, paansarkya vain silloin talloin eika liikkeet viela tunnu. Aiempi keskenmenoni saa mut suhtautumaan kovin kriittisesti myos taman raskauden onnistumiseen, ja vaikka onkin jo rv13+ menossa, niin silti ajattelen keskytyneen keskenmenon mahdollisuutta edelleen. :(

Onneksi viikot kuluvat vauhdilla, ja kohta (15.8) paaseekin takas Suomeen ja suoraa neuvolantatin hoiviin.

Terveisin AliinaK ja Nuppu 13+4

Vierailija
33/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärpistä: Mulla kans tärpännyt heti ekasta kummallakin kerralla, sekä nyt, että tuo edellinen joka päättyi 04/06. Ja kuten muutkin keskenmenon kokeneet, niin en osaa vielä kovin huokaista.. jotenkin koko ajan takaraivossa ajatus " entäpä jos.." Kuitenkin suurin osa ystävistäni jo raskaudesta tietää, mutta kuitenkin vähän varon kertomasta.

Asuntoa: Myös täällä ovat asuntohankkeet erittäin ajakohtaisia! Vanha kerrostalokaksio pitäisi myydä (tänään kävi esittelijä arvioimassa) ja uusi keksiä tilalle.. Ehkäpä uutta rivaria.. sellainen ollut harkinnassa, päätös tehdään ihan piakkoin.

Ummetusta: Mulla se vähän ikuinen vaiva. Ostin jo alkuvaiheessa Levolacia apteekista, sellaista imelänmakuista litkua, mutta kun sitä ottaa aamuisin vaikka mehun seassa, niin maha jaksaa toimia.. Suosittelen! Pidin pitkän tauon siitä, mutta nyt on ollut minunkin pakko siirtyä sitä taas käyttämään...

Päänsäryistä: Mulla lähes jokapäiväistä pientä tasaista jomotusta.. Johtuisko hormoneista?? Hartioista?? Jostain.. en tiedä.. Sais loppua.

Ja yleisesti vielä omaa napaa, olo edelleen muuten hyvä, ulkopuoliset eivät ole arvailleet raskaudesta, joten tuskinpa näkyy vielä kovasti. Farkut kiristää iltaisin ja niistä suurin osa joutanut jo aikaa sit ylähyllylle.. Neuvola seuraavan kerran 02.08. ja sitä odotan taas kovasti. Eilen uusin pitkästä aikaa salikortin ja tänäänkin kävin stepissä aamulla.. vähän pitää yrittää jotain, ettei kaikki nyt raskauden piikkiin mene ;)

omppu + " möhkö" 14+3

Vierailija
34/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meitin ekaa (joka kyllä päätty km about 7 rv;() ei kauaa yritetty. omien tuntemusten mukaan tärppäs ekasta kerrasta, tosin voi olla että tuo silläkin tuntu erillaiselta ja kun ois jotain jäänyt sisään kun aikasemmin käytettiin kondomia.

sit tää toka. ei voi sanoo et yrittäminen, vaan et sai tulla jos on tullakseen tolla normaalilla puuhastelulla. kondomi jätettiin pois viime heinäkuussa, aika pian häitten jälkeen. ja nyt siis tärppäs huhtikuussa, eli kyllä jonkun aikaa vierähti, itkukin tais kyllä pari kertaa päästä.

oon mietiskellyt noiden stressi-juttujen yhteyttä tähän asiaan. koko viime syksy töissä yhtä h.....ä (vaikka vakipaikan sainkin, eli toisaalta yks stressi poissa), sit oli kaikki asuntolaina-jutut ja muutot loppuvuodesta. ja tää kevät taas ollut kans töissä sellasta että tiimistä muutamakin ollut stressilomalla (ite en ollut, mut ei kaukanakaan, eli kertonee jotain työstä:() mut sit kuinka ollakaan just tossa pääsiäisen tienoilla mulla oli 10 päivän vapaat, kun otin pari palkatonta pääsiäisen jatkoks ja sit vielä koulutuksia, eli tosi helppoo töissä. taisin olla kolmen viikon aikana seitsemän päivää ihan oikeesti töissä... eli voipi olla että olin tuolloin sopivan rentoutunutkin ottamaan vastaan miehen pikku uiskentelijoita. mutta kuka tietää, ehkä jotain vaikutusta kuiteski... nyt oon kyllä päättänyt että vaikka työ on ajoittain fyysisesti raskasta ja sen takia joudun sairaslomalle, niin aion toimia kyllä samoin jos alkaa tuntuun siltä ettei pää vaan enää kestä, mitä mä siellä itteäni ja simppistä kiusaan, kun kuitenkin pian pääsen pitkäks aikaa pois.

hups, tulipas vuodatusta ja ehkä jopa vähän aiheen vierestä:), mutta tänne tätä kuitenkin jotenkin helppo purkaa...

tikru

Vierailija
35/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä tammenterhoistakin suuri osa on kokenut keskenmenon. Itse en keskenmenoja edes ajatellut kahden ensimmäisen raskauden aikana enkä ymmärtänyt kuinka yleisiä ne ovat. Edellisessä raskaudessa tunsin alusta asti että se ei ollut niinkuin edelliset,olin ylivarovainen ja hysteerinen,en kantanut kahta edellistä lasta ollenkaan,enkä harrastanut seksiä enkä tehnyt mitään,mutta eipä se mitään auttanut,ja vahvassa uskossa olen että sikiössä oli jotain isoa vikaa ja silloin ei mitään ole tehtävissäkään. Mutta kyllä se oli elämää mullistava kokemus ja nyt siitä 2,5 vuotta eteenpäin onnellisesti raskaana.

Mies tuolla huhuilee että et kai taas ole vauvasivuilla :D Tää meiän yhteinen siivous urakka ei kuulemma oikein toimi jos mä istun koko ajan tässä.. =) eli jatkamaan..

Vierailija
36/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän gallub vastauksia:

Iho: Ei ole muuttunut miksikään. Tosin huomaan et joku esim. mandariini/ananas aiheuttaa useammin ihon näppylöille menon kuin ei raskaana. Minulla kun hedelmät aiheuttaa välillä jonkinlaisen allergisen reaktion.

Rinnat: Olleet alusta asti todella kosketusherkät. Nyt ovat tulleet pinkeiksi ja ehkä vähän suurentuneet.

Tärppäysnopeus: Meillä tärppäsi toisella kierrolla. Ehdin yhden kerran syömään hormonipillereitä (muuten ei menkat tulleet), mutta menkat kesti niin kauan että meni jo hedelmöittymisaika ohi. Toisella kerralla otin 10tbl sijaan vain 4tbl ja heti tärppäsi. (meillä on edellisetkin tärpänneet heti)

Onko muilla maha jo näkyvissä näillä (RV13) viikoilla. Ei mahdu enää tav. farkut jalkaan. (vai kuvittelenko???) Piti käydä ostamassa äitiysvaatteita.

Oma olo: Pahoinvointia ei ole enää paljon. Aamuisin ja joskus päivisin. Hajuja en kuitenkaan vielä oikein pysty sietämään. Välillä vihloo alavatsaa.

birgit 12+6

Vierailija
37/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka tärppäs heti ekasta kierrosta, kun jätettiin ehkäisy pois, mutta tätä toista yriteltiinkin puol vuotta. Ei siis kovin pitkää aikaa kuitenkaan loppujen lopuks, mutta tuntui ikuisuudelta! Itku pääs aina, kun menkat alkoikin. Sit päätin, että nyt loppu. Aattelin aloittaa pillerit kesäks ja jättää syksyllä pois uudestaan, niin johan tärppäs! Eli tais mulla olla liikaa yritystä päällänsä ja heti, kun asian laittoi jäihin, tapahtui!

Mutta se vauvakuume oli niin hillitön, että ei pystynyt oikein muuta ajattelemaan. Hurjaa!

-tau-

Vierailija
38/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse tänään lääkärissä ja ultrassa, kun minulla ne supistelut on tosiaan kipeitä. Ihan yöllä herättelee. Ei ollut tarkoitus peloitella mitenkään sillä edellisellä kirjoituksella. Kysyin sairaalassa kokeneelta lääkäriltä, että saisiko supistella, niin hän sanoi ettei saa kipeästi supistaa. Se ei ole kuulemma hyvä merkki. Minulla jäi hiukan auki, että miten näihin supistuksiin pitäisi suhtautua. Hiukan masensi tieto, ettei mitään ole oikein tehtävissä, jos nyt alkaa supistella urakalla. Sitten kun viikkoja on yli 20 niin voisi aloittaa jotain supistusta estävää. Kuulemma luonto hoitaa homman, eli tulee pois jos on tullakseen. Kyllä ne asiallisesti tutki ja otti tulehdusnäytteet ja sanoi että antibiootit aloitetaan jos on aihetta.

Oli kuitenkin tosi helpottavaa kuulla ja nähdä, että kaikki on ihan hyvin lukuunottamatta että kohdunkaula on jo nyt pehmeä. Pikkuinen siellä pyörähteli ja vilkutti ja saatiin yksi kuvakin vielä muistoksi tästä ylimääräisestä vilkaisusta.

Mutta kaikenkaikkiaan hiukan stressaavaa tämä supistelu on kun se ei anna oikein nukkua eikä istua. Maha menee ihan kipeäksi. Tämä on varmaan minun kohtalo kärsiä kaikkien lasten kanssa näistä supisteluista.

Muutoin olo on kyllä ollut mitä mainioin. Pahoinvointia ei ole ollut laisinkaan, joten aluksi en meinannut ollenkaan uskoa, että odotan. JOtenkin mieli on ollut nyt tosi virkeä alkuraskauden väsymyksen hellitettyä. Aikaisemmin ei meinannut kestää vuosikkaan kujeita, mutta nyt omat ukkelit tuntuu niin rakkailta ja ihanilta että! Tällaista höpsötystä se raskaus teettää...:)

Tuisku rv 16+0

Vierailija
39/39 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa noihin galluppeihi eka.

Rinnat on kasvaneet kivasti. Entiset " läpsyt" on muisto vaan. Tosin eiköhän se arki palaa taas siihenkin asiaan kun imetys alkaa.

Rinnat ei ole olleet yhtään arat. 2 aikaisemmassa raskaudessa on olleet arat jo ennen ku plussasin.

Omat liivit mahtuu vielä päälle :)

NÄPYISTÄ. Niitä on kyllä ilmestynyt vähän liikaakin. Outoa katsella niitä, kun ennen en ole kärsinyt " aknesta" tms.

TÄRPPI. Tämä kolmas tärppäs kolmannesta kierrosta. Toinen toisesta ja esikoinen ekasta ;-)

Vieläköhän oli muita??

Jaahas... nuorin poika on vielä äitiä vailla.

Heippa!!

Yötär 14+3