Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitän, että valtaosa bloggaajista elää vain ja ainoastaan

Vierailija
21.10.2013 |

blogiaan varten.

Toisin sanoen eivät kuvaa kirjoitukissaan ja kuvissaan arkisia tapahtumia, vaan tekevät asioita vain siksi, jotta voivat tehdä blogiinsa jutun.

Esimerkkinä eräs puolituttuni, jonka blogi on suosittu ja jonka tekin kaikki tiedätte. Tiedän 100 % varmuudella, että hänellä on hirveä stressi jatkuvasti tehdä asioita ja mennä paikkoihin, jotta on kirjoitettavaa blogiin.

Hän ei todellakaan elä hetkessä ja nauti, niin kuin blogissaan usein tolkuttaa, vaan esim miehen ja tuttavapariskunnan kanssa mentiin vaikka nyt sitten oopperaan ja syömään, jotta saatiin hyvät ruokakuvat ja treffiasupäivitys ja kilistelykuvat. Hänen tuttavapiirinsä koostuu muista tunnetuista bloggaajista, joilla tilanne on täsmälleen sama.

Nauroin ääneen, kun kaverini, joka on tämän kyseisen bloggaajan lapsuudenystävä kertoi, että saa tasaisin väliajoin ryhmäsähköpostin kyseiseltä bloggaajalta. Viestissä kerrotaan pienelle joukolle lähipiiriä, että nyt pitäisi kirjoittaa juttu tästä ja tosta, kun ois hyvä aihe hänen blogiinsa, mutta hän tarvitsee apua, kun ei tiedä asiasta mitään. Että auttakaas nyt häntä ja parin päivän päästä on sitten blogikirjoitus, jossa kerrotaan, miten bloggaaja perheineen ja lapsineen on aina ollut kova pelaamaan tennistä ja olipas rentouttava lauantai tenniskentällä.

Väitän, että 95 % blogeista on pelkkää päästä keksittyä höttöä eikä kuvaa bloggarin arkea kuin etäisesti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko tosiaan näin helvetin hyväuskoinen? Kun jotenkin oletan, että jos puhutaan blogeista, niin puhuttaisiin blogeista ylipäänsä eikä noista kamalista lifestyleblogeista. Ei ollut ensimmäinen kerta kun menin vipuun, eikä varmaan viimeinenkään. :(

Vierailija
2/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan usko tuollaista että kenenkään viitseliäisyys tuollaiseen valehteluun riittäisi, ja mitä järkeä. Tutut kuitenkin tietäisivät että eihän se pelaa tennistä.

järjetöntä. Seuraan kalastajan vaimo blogia koska vaikuttaa taiteelliseltä ja osaavalta ihmiseltä. Mukavaltakin. En seuraa muita. säännöllisesti. sisustuskuvia tykkään katsoa, mutta en edes muista blogien nimiä.

Mitähän sinä saat tuollaisesta juttujen levittämisestä itsellesi? Hyvän mielen? paskanjauhamista. Perusta itse blogi jos kateeksi käy. Minä en perusta. Olen liian laiska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs bloggaava kaverini myöntää ihan avoimesti ostavansa mieluummin merkkikamaa kuin halpismerkkien vaatteita/asusteita bloginsa vuoksi. On paljon kivempi kirjoittaa, että kaulaliina: Mulberry kuin kaulaliina: H & M. Näin ihan yhtenä esimerkkinä. 

Näitä muutamia merkkiasusteitaan varten elelee välillä pitkiä aikoja nuudeleilla ja kaurapuurolla, koska rahaa ei todellakaan ole niin paljon, kuin blogin perusteella voisi kuvitella. 

Vierailija
4/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti näin tehdään. Suositut blogit ovat kirjoittajille työtä eikä työ ole aina kivaa. On pakko ostaa uutta, tiettyjä merkkejä, olla koko ajan menossa. Kuka jaksaisi lukea blogia jossa kirjoittaja käy töissä ja istuu kotisohvalla. No Adalmina on jostain syystä suosittu, mutta ketään muuta en keksi.

Vierailija
5/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää asiat on muuten iso kupla joka tulee vielä varmasti poksahtamaan jossain kohtaa.
Olen suunnitellut oman blogin aloittamista, mutta jättänyt juuri sen takia perustamatta koska pelkään että siitä tulee "pakko tehdä  sittä, tätä ja tuota, pakko ostaa se ja tämä" jotta on kirjoitettavaa.

Kuinkahan paljon näitä tuotteita ostellaa kulutusluotoilla, visalla ja lainarahoilla?

Entä miten monet ihkut rakkausvaatteet päätyvät seuraavana päivänä palautukseen kun ei niitä enää toistamiseen asukuvissa nähdä.

Vierailija
6/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut alkaa kirjoittaa blogia ihan siksi että se toisi varmasti sisältöä elämääni. Aitohan se ei olisi :/

Vierailija
7/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti oletettu. Väität yhden kokemuksen perusteella että 95% bloggaajista toimii tietyllä tavalla. Ovatko nämä 95% muoti- tai tyylibloggaajia vai koskeeko sama esim ruoka- tai teknologiabloggaajia?

Vierailija
8/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 17:47"]

En ihan usko tuollaista että kenenkään viitseliäisyys tuollaiseen valehteluun riittäisi, ja mitä järkeä. Tutut kuitenkin tietäisivät että eihän se pelaa tennistä.

järjetöntä. Seuraan kalastajan vaimo blogia koska vaikuttaa taiteelliseltä ja osaavalta ihmiseltä. Mukavaltakin. En seuraa muita. säännöllisesti. sisustuskuvia tykkään katsoa, mutta en edes muista blogien nimiä.

Mitähän sinä saat tuollaisesta juttujen levittämisestä itsellesi? Hyvän mielen? paskanjauhamista. Perusta itse blogi jos kateeksi käy. Minä en perusta. Olen liian laiska.

[/quote]

Juuri siksi en kirjoita blogia, koska mun elämässä ei tapahdu mitään erikoisempaa. Joskus matkustelen, käyn ulkona syömässä, ostan lapsille uudet kuteet jne, mutta jotta tästä saisi kiinnostavaa ja lukemisen arvoista sisältöä, pitäisi alkaa oikein uurastaen tekemään asioita. Elämä alkaisi helposti pyöriä vain ja ainoastaan blogin ympärillä.

Ja joo, työtähän se on, mutta itse tykkään pitää työn ja vapaa-ajan erillään. Johtuu varmaan siitä, että en ole missään kutsumusammatissa.

Ja en ole kateellinen, käsi sydämellä voin vannoa sen.

Vierailija
9/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, tosin itse uskon että kyllä suomessa tietyt "isot" nimet tienaa oikeasti paljon, niitä nyt sattuu vaan olemaan kourallinen. Tähän liittyy mielestäni hieman se, miten monissa blogeissa kaikki on kovin lavastettua, mikään ei tunnu aidolta.

Otetaan kuvia vaan kivasta kahvilasta, kalliistaa moccachinosta, tietyistä jäätelöistä ja ruuista jne jne. Kaikki merkit ja jutut on samoja kuin kymmenissä muissa blogeissa, mitään omaa ei löydy. Todellakin uskon, että moni näistä bloggaajista syö vähin äänin hernekeittoa ja nuudeleita loppukuusta, kun alkukuusta on kuvattu parit skumppalasit uusi mekko päällä ja annettu lukijoille tietty kuva omasta elintasosta.

Vierailija
10/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:22"]

Ihanasti oletettu. Väität yhden kokemuksen perusteella että 95% bloggaajista toimii tietyllä tavalla. Ovatko nämä 95% muoti- tai tyylibloggaajia vai koskeeko sama esim ruoka- tai teknologiabloggaajia?

[/quote]

Sinulle saivartelija, unohdin mainita, että tarkoitan lifestyle- ja muotiblogeja. Olit kuitenkin osannut tämän tiedon tekstistäni poimia, mutta halusit päästä sanomaan.

Vierailija
11/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä Vauva-foorumilla: blogi = suosittu lifestyleblogi

Mitään muuta ei lasketa, ei käsityö-, ruoka-, kalastus- harrastublogeja.

Laifstailia sen ollaa pittää, muuten ei oo blogi eikä mikkään. Tällä palstalla, siis.

Vierailija
12/13 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:22"]

[/quote]

Varmasti koskee. Olen itse entinen kirjabloggaaja ja tunnen useita kirjabloggaajia henkilökohtaisesti. Lukeminen on minulle se kaikista mukavin harrastus, joka on kulkenut mukana koko elämäni ajan, mutta kirjablogia pitäessäni oli jatkuva paine lukea sellaisia kirjoja, joista keksii jotain sanottavaa blogiin. Koskaan ei voinut vain lukea ja nauttia kirjasta, vaan vähän väliä piti kirjoittaa vihkoseen ideoita kirja-arvostelua varten.

Sama ongelma on muillakin tuntemillani kirjabloggaajilla. Ei ehkä kaikilla kirjabloggaajilla aina ja ikuisesti aamen, mutta ainakin näillä, jotka itse tunnen läheisesti.

Ei kiitos enää. Ja tämä blogi oli minulle kuitenkin vain pelkkä hauska harrastus; en saanut siitä edes mitään pieniä taskurahalisätuloja, vaikka kävijämäärien perusteella olisi hiukan mainostuloja voinut kertyäkin. Voin vain kuvitella millaiset paineet on bloggaajilla, jotka bloggaavat ammatikseen - on aihepiiri sitten mikä tahansa.

Vierailija
13/13 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän