Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomien univinkit

Vierailija
16.09.2013 |

...Olisko vinkkejä?

Itse kaipaisin apua kun olen ollut niin pitkään väsynyt ja stressaantunut että nukahtamiseen menee 1-2h (vähintään) siitä kun olen mennyt sänkyyn (mielelläni välttelen sitä viimeiseen asti, koska tiedän että kestää).

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa ajatuksissasi sellaiseen hetkeen, jolloin olet ollut todella siis todella todella väsynyt ja et ole voinut/saanut nukkua. On siis ollut pakko pysyä hereillä. Mieti tätä hetkeä rauhallisesti ja vajoa siihen uneen, jota et silloin saanut. Jos ei heti ekalla kerralla tärppää, kokeile uudelleen.

Vierailija
2/15 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimistele. Venyttele. Mene nukkumaan vähän myöhemmin. Ota huomenna päiväunet jos väsyttää. Valvo yöllä jos ei uneta. Älä käytä päihteitä. Pidä normaalina, että uni ei tule. Viihdytä itseäsi ajattelemalla. Lue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.. apua..

Vierailija
4/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu illalla useampi tunti ennen nukkumaanmenoa. Katso telkkaria, lue kirjaa tms. Älä roiku netissä tai tee töitä :)

Mene nukkumaan vasta väsyneenä, älä lue sängyssä.

Laske lampaita. Ei niiden oikeasti lampaita tarvitse olla, mutta keskity johonkin mekaaniseen, niin ajatukset eivät laukkaa.

Vierailija
5/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOskus minua auttaa se että keksin itselleni "iltasadun". Kun on pakko keskittyä siihen tarinaan, eikä anna ajatusten harhailla, uni tulee helpommin.

Helppoa se ei ole, yhtäkkiä taas huomaa ajattelevansa jotain työhön liittyvää/jotain noloa mitä on sanonut tai tehnyt 15 vuotta sitten/mitä ruokaa pitäisi laittaa jos miehen työkaveri tulisi syömään vaimonsa kanssa jne jne....

Mutta yrittää aina palata siihen omaan tarinaan ja jatkaa siitä.

Vierailija
6/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maalaa" itsellesi kuva.

Sulje silmät ja kuvittele lempipaikkasi. Keskity siihen kuvaan, yksityiskohtiin.

Rentoudu. Nukahda =)

Vierailija
7/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai unettomat olisi unettomia jos niillä olis taikatemppuja millä nukahtaisi....

Vierailija
8/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Hae unilääkkeet. Kärvistelin vuosia saman ongelman kanssa. Kokeile ensin vaikka nykyään reseptivapaata melatoniinia.

Vierailija
9/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut melatoniinia? Mulla auttaa jatkuvasti käytettynä pitämään unirytmin säännöllisenä.

Vierailija
10/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 23:16"]

Palaa ajatuksissasi sellaiseen hetkeen, jolloin olet ollut todella siis todella todella väsynyt ja et ole voinut/saanut nukkua. On siis ollut pakko pysyä hereillä. Mieti tätä hetkeä rauhallisesti ja vajoa siihen uneen, jota et silloin saanut. Jos ei heti ekalla kerralla tärppää, kokeile uudelleen.

[/quote]

Tämä on munkin neuvo. Sen sijaan että murehtisin sitä etten saa unta mietin niitä aamuja kun on ollut pakko herätä vaikka väsyttää sairaasti ja nyt olen siinä tilanteessa että mulla on vielä tunteja ja taas tunteja torkkuaikaa. Kuulostaa idioottimaiselta mutta toimii mulla.

Muut keinot, lievässä tilanteessa masturbointi (jos mahdollista) ja vaikeammassa tilanteessa maha täyteen ruokaa. Menen keittiöön ja vetäisen kuusi ruisleipää. Yleensä tämän jälkeen nukahtaminen helpottuu huomattavasti. Ei tietty sovi jos on kroonista unettomuutta eikä halua lihoa tolkuttomasti.

Vierailija
11/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä käytän kanssa tuota "iltasatua"! Mulla on siis erityinen iltatarina itselleni, jota olen kertonut useita kertoja viikossa yli 10 vuoden ajan. Sen pitää nimenomaan olla aina se yksi ja sama, jotta minun ei tarvitse keksiä juonenkäänteitä ja mitä tapahtuu seuraavaksi. Vähän sama kuin katsoisi niitä iänikuisia Frendejä, aivot vaan narikkaan.

Ilman iltasatua mullakin pyörii ajatukset päässä, aivot raksuttaa typeriä asioita eikä uni tule millään.

Vierailija
12/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa tutun tv-sarjan kuuntelu. Tämä ei kyllä onnistu, jos joku muukin yrittää yhtä aikaa nukkua samassa tilassa. Tuttu, aivoton sarja ja äänet hiljaiselle, mutta kuitenkin sellaisena, että puheesta saa pinnistelemättä selvän.

Vierailija
13/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 01:30"]

Mulla auttaa tutun tv-sarjan kuuntelu. Tämä ei kyllä onnistu, jos joku muukin yrittää yhtä aikaa nukkua samassa tilassa. Tuttu, aivoton sarja ja äänet hiljaiselle, mutta kuitenkin sellaisena, että puheesta saa pinnistelemättä selvän.

[/quote]

Tätä määkin käytän: läppäri viereen ja avara luonto areenasta sopivan hiljaiselle, se lukijan lempeä ääni vie nopeaan unten maille. Auttaa kyllä muissakin ohjelmissa kunhan olet katsellut sen ettei mielenkiinto mene siihen.

Kuuntelen myös klassista nettiradiosta.

Vierailija
14/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 01:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 01:30"]

[/quote]

Tätä määkin käytän: läppäri viereen ja avara luonto areenasta sopivan hiljaiselle, se lukijan lempeä ääni vie nopeaan unten maille. Auttaa kyllä muissakin ohjelmissa kunhan olet katsellut sen ettei mielenkiinto mene siihen.

Kuuntelen myös klassista nettiradiosta.

[/quote]

Samaa käytän minä mutta sarjana Futurama.

On todella tuttu sarja ja helpoiten saan unta kun kyseinen sarja pyörii taustalla. 

Vierailija
15/15 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisiin hyviin vinkkeihin lisäisin vielä raittiin ilman! Kevyt iltakävely, ei missään tapauksessa mitään sykettä nostavaa, vaan suorastaan hidasta maleskelua, jotta vaan saa raitista ilmaa noin tuntia kahta ennen sänkyyn menoa.