Mielipiteenne nimestä Ayla/Aila
Mikä on mielipiteenne nimestä? Miehen suku on ulkomailta.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aila on varmast yksi niistä nimistä, joka tulee pian olemaan hyvinkin trendikäs. Samoin kuin Leila ja Laila.
Soljuva kaunis nimi.
Jos itse laittaisin lapselle tuon nimen, laittaisin Ailan niin ei tarvitsisi aina olla selittämässä Aila yyllä.
Samaa ennustan, kaunis nimi. Isla on jo noussut suosioon kohisten, mutta jostain syystä sen kuulee täällä useimmiten lausuttavan kuten kirjoitetaan, eikä kuten Aila.
Joo moro mä laitan omille tuleville lapsille nimiksi miehekkäät Jorma ja Jaakko, mutta toki ne lausutaan Gerome ja Jacques.
Tai Johannes, joka lausutaan Your Highness.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ayla on mus lii minimi. Tietenkin jos mies on taustaltaan sellainen niin mikäs siinä.
Aila on kaunis ja voisin veikata että tulee suhteellisen pian muotiin.
Ayla on turkkilainen nimi, ei musliminimi.
No joo, totta kyllä, mutta mussujahan ne turkkilaisetkin on.
Turkin väestöstä n. 40% on ateisteja ja ~15% kristittyjä tai ortodokseja, olisi kannattanut olla hereillä koulussa?
Muutenkin ne muslimit ovat lähinnä maaseudulla asuvia lukutaidottomia, esim. Istanbulissa Erdoganin islamilainen AKP -valtapuolue ei päässyt edes pormestariksi kun niillä ei ole mitään mahdollisuutta menestyä koulutettujen turkkilaisten keskuudessa.
Minulle tulee Aylasta mieleen Eero Heinäluoman vaimo Ayla Shakir, viehättävä nainen, jonka äiti on turkkilainen ja isä suomalainen.
Ayla on heprealainen nimi ja tarkoittaa tammea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aila on varmast yksi niistä nimistä, joka tulee pian olemaan hyvinkin trendikäs. Samoin kuin Leila ja Laila.
Soljuva kaunis nimi.
Jos itse laittaisin lapselle tuon nimen, laittaisin Ailan niin ei tarvitsisi aina olla selittämässä Aila yyllä.
Samaa ennustan, kaunis nimi. Isla on jo noussut suosioon kohisten, mutta jostain syystä sen kuulee täällä useimmiten lausuttavan kuten kirjoitetaan, eikä kuten Aila.
Miksi Isla pitäisi lausua aila? Isla EI ole englanninkielinen nimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ayla on mus lii minimi. Tietenkin jos mies on taustaltaan sellainen niin mikäs siinä.
Turkki = muslimi
Vierailija kirjoitti:
Aila on kaunis nimi. Minulle siitä tulee aina positiiviset mielikuvat, sillä tunnen yhden ihanan Aila-nimisen naisen.
Samma här Aila (kirj. Islay) viskit ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkki = muslimi
Ayla in Turkish means "halo of light around the moon".[1] The name may also be encountered in other Turkic languages as, for example, an Azeri name. - - -
Ayla is sometimes falsely identified as a variant of feminine Arabic name "Aliya" meaning "sublime" or "large". "Aliya" or "Aaliyah" is actually the female form of "Ali" or "Aali" and is an unrelated name. The Turkish variant of "Aaliyah" is closer to "Aliye" not "Alya."
Vierailija kirjoitti:
Ayla on heprealainen nimi ja tarkoittaa tammea.
Ayla can also be seen as a variant of Hebrew name "Eilah" which means "doe" or "oak tree."
Ailaa pidetään inarinsaamelaisena muotona saamelais-suomalaisesta nimestä Aili, josta on tietoja jo 1600-luvulta. Saamenkielisessä nimipäiväkalenterissa nimi on asussa Áile.
Aila on ollut suosituimmillaan 1940- ja 1950-luvuilla. Almanakkaan nimi otettiin vuonna 1929. Aila, Aili ja Áile viettävät nimipäivää 17. syyskuuta.
Aili-nimen merkitys on valo.
Ayla – heprean kielessä ‘tammi’, turkin kielellä luultavasti ‘kuun valo’.
Vokaalipitoiset nimet kuulostavat pehmeiltä. Suomalaisen sukunimen kanssa Aila.
Joo moro mä laitan omille tuleville lapsille nimiksi miehekkäät Jorma ja Jaakko, mutta toki ne lausutaan Gerome ja Jacques.