Rivitalo, kerrostalo vai paritalo???
perustele? :)
Kuvitellaan,että kaikki ovat saman -kokoisia, -näköisiä ja hintaisia, ja samalla alueella. Mikä olisi paras vaihtoehto?
Kommentit (16)
Noista KERROSTALO. Muutin n vuosi sitten rivarista kerrostaloon kun kyllästyin jatkuvaan meluun, naapurin kissaan omalla pihallani, naapurin "grilli lemuihin" jne. Nyt on ollut ihana rauha!
Kerrostaloissa on huono äänieristys ja lasten pitämää meteliä saa aina hävetä. Toisaalta asunnon sijainti voi olla parempi ja naapurien kanssa ei tarvitse lässyttää. Rivarissa saa mekastaa ja soittaa musiikkia perjantai-iltana ja tömistää lattiaa ihan ilman huolta. Toisaalta pihatöitä on rivarissa aina tekemättä, jos vain jaksaa ja haluaa. Ja lämmitys maksaa maltaita, jos on sähkölämmitteinen asunto.
Rivari tai paritalo. En oikein jaksa enää asua kerrostalossa ikiliikkuja-lasten kanssa. Sit kun ne on omissa huoneissaan mököttäviä teinejä niin voidaan taas muuttaa kerrostaloon. Rivarissa tai paritalossa on helpompi lähteä pihalle lasten kanssa. Ei mua ne pihatyöt haittaa, ei vaikka joutuisi muutaman viikon välein luomaan lunta naapureidenkin ovelta.
Ollaan muuttamassa pian kerrostalosta rivariin ja olen lukenut paljon tuosta että rivarissa joutuu olemaan naapureiden kanssa tekemisissä enempi kuin kerrostalossa.
Miksi? Tietämättömyyttäni kyselen vaan, kun en kovin sosiaalinen ole ja kauhukuvia jo saanut..
Paritalo tai päätyhuoneisto rivarista
Oma piha on kätevä lasten ja koirien kanssa. Tykkään myös laittaa kukkia, olla ulkona yms.
Kerrostalo on noista ainoa, jota harkitsisin. En ole kiinnostunut pihan laittamisesta ja arvostan yksityisyyttä ja näköalaa.
Kerrostalo. Rivarissa ja paritalossa joutuu liian läheisiin tekemisiin todennäköisesti eri aaltopituudella olevien naapureiden kanssa.
Rivari paras. Ei tolkutonta meluhaittaa epämääräisistä suunnista eli kotirauha. Pihasta pääsee nauttimaan. Seuraa saa, jos haluaa ja on mistä valita.
Kerrostalo. En enää halua lauta-aidan takana kyttääjiä.
Omakotitalo on para, minä päätän kaikesta, eikä tarvi kuunnella ääliöitä yhtiökokouksessa.
Jos olisi pakko asua yhtiössä, menisin kerrostaloyhtiöön. Rivitaloihin ja paritaloihin pesiytyy sellaisia, jotka haluaisivat asua omakotitalossa, mutta eivät päjäisi niissä kun pitää itse huolehtia kaikesta. Kerrostaloissa yleensä hyväksytään se että asutaan yhteisössä ja asioita hoidetaan yhteisvastuullisesti, eikä kuin omaansa.
Kerrostalo. En halua olla naapurien kanssa Läheisissä väleissä.
Rivitalo, kunhan osakeyhtiö ei ole riitaisa.
Ei tarvitse olla vastuussa kaikesta yksin, mutta on kuitenkin pihaa jota laittaa
Rivari, jos on isoja asuntoja eli normaaleja perheitä. Kerrostaloissa on yleensä erikokoisia asuntoja, ja osassa niistä asuu mm. nuorisoa vuokralla...
up