Maalismasut Keskiviikkoon
Huomenta masulit.
Taas on uusi päivä edessä ja edellinen takana :)
Lomat on pidetty ja sitten pitäisi löytyä puhtia jaksaa tehdä töitä koko pitkä syksy ja alkutalvi :)
Millaisia vointeja on muilla. Itselläni tänään on huomattavasti parempi aamu kuin eilen. Ei pahoinvointia tänään :) Aamulla meni kyllä melkein litra raikasta appelsiinimehua kun se oli niin hyvää :)
Suklaata ei tee mieli mikä on meikäläiselle todellinen ihme! Hyvä vaan kun on näitä kiloja jo itsestäänkin ennen.
Onko muita ylipainoisia odottajia?
Hyvää odotusta kaikikille uusillekin ja paljon tarrasukkia :)
Nyt töiden pariin.
Kommentit (39)
Eternalle synttäri onnittelut!!!
Osaakos kukaan päivittää tuota meidän esittelylistaa tai onko se ollut jonkun " homma" ? Itse en kyllä taida osata ja on siinä jo melkoinen työkin. On tullut niin paljon uusia maaliskuisia.
Palailen illemmalla paremmalla ajalla kommentoimaan!!
T:Yedo ja Vimpula
Tulin taasen katselemaan mikä meininki kanavalla.. ja onhan täällä aina porukkaa. Kolmatta kertaa liityn mukaan odottajiin! nyt maalisvauva tulossa.
Hirveesti väsyttää(nukun sellasia neljän tunnin päikkäreitä ku lapset on hoidossa!) ja koko ajan ihan sairas nälkä ja mitään ei tietenkään pysty syömään ku niin ällöttää ja varsinki illalla (minne se aamupahoinvointi on kadonnut, kun muutkin täällä kertoo että iltaa kohden etominen pahenee..). Ja kun illalla yrittää nukahtaa niin ihan järkyn heikottava olo tulee, tuntuu että pyörtyy just.. vaikka oliski vasta syöny reilumminki. ?!
Ois kiva tietää onko muitaki joita vaivaa ainainen nälkä vaikka oliski syöny.. odotusaikoina nälkä on tosi voimakas, mutta kyllä sitä on muullonki.. imetysaikana mm.
No toivon kaikille niin hyviä vointeja ku mahdollista!! :)
Olo on taas ollut huonompi, mutta olen sitten rauhallisemmin mielin, kun en niin pelkää keskenmenoa, joten näin on parempi. Nyt on melkein viikon mennyt niin, että joka toinen päivä on pahempi kuvotuksen suhteen.
Pinja 6+5
Tein eilen vihdoin selkeän plussatestin ;) Testiviiva oli sata kertaa vahvempi kuin kontrolliviiva. Jee. Nyt jo uskaltaa toivoa että homma etenee. Moni on valitellut tällä palstalla oireettomuutta. Minullakaan ei ole juuri suuria ongelmia ollut, ei pahoinvointia siis. Väsyttää aika paljon ja tuo Mutterin mainitsema nälän tunne on tuttu. Voi kyllä olla ihanpsyykkistäkin, ruoka kun on aina ollut intohimoni. Tuota kyseltyä ylipainoa ei ole, tosin en mikään miniatyyrikään ole, pituutta 174 ja painoa 71kg (nousemaan päin...). Toivoisin, etten ohan muodottomaksi paisuisi tämän raskauden aikana. Mutta pääaisia on, että vauva on ja pysyy sisällä!
Myö ei olla kerrottu vielä kenellekään eikä kerrota ennen kuin tuo maaginen 12 viikoa on täynnä. Kuitenkin koko homma voi mennä pieleen ennen sitä suuremmalla todennäköisyydellä kuin sen jälkeen, joten parempi odotella. En sitten jaksaisis kuitenkaan sitä toista kertomisrumbaa...
Tappert: tuskailit tuota varapappa onglemaa. Minun äiti on kuollut toistakymmentä vuotta sitten ja isäni on uudelleen naimisissa (ollut nyt 10 vuotta). Minä olen pitänyt jotenkin itsestään selvänä että isäni vaimosta tulee vauvalle mummo. Hän on itse antanut ymmärtää että lapsenlapset kiinnostavat (hänellä ei ole omia lapsia) joten meillä ei tämän asian suhteen ole ongelmaa.
Ja sitten vielä Heidi84:lle. Älä missään nimessä syö migreenilääkkeitä. Ipubrofeiinia voi ottaa, mutta se ei auta välttämättä. Pimeään vaan makaamaan ja lämmin tai kylmä paketti otsalle. Ja voimia. Itse taistelen saman taudun kanssa ja me emme ole ainoita. Odotus -listalla oli aiemmin yksi keskustelupino migreenistä, etsi se, löytyi ainakin vielä eilen tuolta taaemmilta sivuilta. Ja migreeniyhdistyksen sivuilta tietoa löytyy myös.
Nuttura (rv 6+4)
miten ihmeessä voikaan väsyttää näin kamalasti??? ja sitten illalla olen taas pirteä kuin peipponen, mitä nyt vähän paha olo on...
töissä on ihan silmät ristissä ja tekisi mieli kellahtaa tähän työpöydälle pitkäkseen...
voi apua!
t. sikkis ja papunen, 6+3
Sohvi: Olisinkin korjannut sua, ellet olis itse huomannut! Mulla on nimittäin sama neuvolapäivä, kun tänään varasin aikaa, ja viikkoja tänään 4+5, neuvolapäivänä 7+6. Olis ollut ihme, jos meidän heitto on tänään yhden päivän ja silloin kolme päivää ;) Nyt odotellaan 10.8.!
Tappert: Me kutsutaan mun anopin miesystävää puolileikkisästi " pappa-puoleksi" joskus. Se ei mun mielestä ole kovin loukkaava.
Mä olen kertonut raskaudesta jo monelle kaverille, melkein kaikki parhaat ystävät jo tietävät. Yksi on myös itse maaliskuun odottaja ;)(huhuu!? Pinouduhan sinäkin!) Silti lähisukulaisille ei vielä ole kerrottu... Jotenkin on korkeampi kynnys heidän suhteen, en tiedä miksi!
Iltaällötys alkoi eilen pukkaamaan! Sama juttu siis kuin esikoisesta, illat on pahimpia. Syön aika huonosti päivisin, kun ei normaalistikaan niin kovasti tee ruokaa mieli. Illalla alkaa sitten ottaan energian saantia takaisin, joutuu vähän väliä syömään. Eilen pahaolo oli vähän samanlaista kuin autossa tuleva pahoinvointi, tuntuu siis eniten päässä!
Ihmetyttää, ettei vielä ole maksimaalinen väsymys tullut, kyllä viimeksi oli jo näillä viikoilla. En tosin toivo sitä.
Jaksamista kaikille pahoinvoiville, töissäkäyville, väsyneille ja oireettomille!! :)
HH rv 4+5
mistä löytyy myös maaliskuisten keskusteluita, hieman suljetumpana yhteisönä. Anteeksi että taas mainostan sitä, mutta monet tykkää naputella myös yahoon puolella kuulumisiaan joten:
http://groups.yahoo.com/group/Maalismurut2007/
Tervetuloa liittymään!
-Muffin rv7+ (kai...)-
ps. Eikös MSN:n puolellakin ollut maaliskuisille oma ryhmä, joku joka muistaa osoitteen niin voisi senkin tänne taas laittaa. Itse olen niin tottunut noihin Yahoon ryhmiin etten tiedä noista MSN:n jutuista mitään. Toiset tykkäävät toisesta systeemistä ja toiset toisesta, joten jokaiselle jotakin :-)
ja nytkin luppoaika meni LA-listan päivitykseen, joten se niistä kuulumisista :)
Pikaisesti - maanantaina on neuvola. Alku-ultraan en mennyt, olisin saanut vasta maanantaille ajan. Jonkin näköistä tihkuvuotoa on parina päivänä ollut, sunnuntaina tuli ehkä teelusikallinen rusehtavaa vuotoa - toivottavasti ei mitään vakavaa.
En ole perillä kenenkään kuulumisista, mutta kaikille uusille tervetuloa! Ja Leannalla oli ainakin mennyt kesken - pahoitteluni ;,(
-neet rv 6+4 (eikös niin ? :)
Paracetamol on turvallista raskaus aikana, mutta ibuprifeiini ei ole, joten sitä en menisi ilman lääkärin lupaa ottamaan. Paracetamolia voi ottaa 1 gramman kerrallaan ja lääkäri voi määrätä astetta vahvempaa paracetamol lääkettä, jossa on paracetamolin lisäksi kodeiinia. Tosi minulla ei kumpikaan migreeniin viime raskauden aikana auttanut joten ei auttanut kun kärsiä, onneksi migreenit helpotti rv 13 jälkeen.
nyt on lähdettävä kakkapyllyn pesulle, on nimittäin sen verran tuhdit aromit :).
Siellä köllötti meidän kultahippu, kokonaiset 10mm pitkä, sydän sötkötti ja vastas viikkoja 7. Itkuhan se taas pääsi pikkuista katsellessa. Olo on helpottunut ja taivaanisälle lähtee rukous, että matkalainen pysyisi hyvin matkassa.
IHANAAA!!!!
-m- rv 7
Mulla on täysin oireeton päivä. Tuntuu, ettei mun kohdussa mitään vauvaa kasvakaan. Eipä se huolestumalla ja pelkäämällä parane. Selviää sitten joskus rv 12 viimeistään... huokaus.
Meillä odotuksesta tietävät vasta miehen lisäksi äitini. Meillä kun molempien sukulaiset hyppäävät riemusta kattoon kuullessaan raskausuutisia ja nyt jos kaikki ei ookaan hyvin, niin en uskalla vielä kertoa. Mutta nyt murheet pois ja positiivisia ajatuksia kehiin!
Mulla muutama kilo ylipainoa, vaikkakin oon kova liikkumaan. Hapenottokyky ja lihakset ovat hyvässä kunnossa ja se on tärkeämpää kuin muutaman liikakilon murehtiminen. Edellisessä raskaudessa kiloja tuli n.7. Nyt tän kesän aikaan on tullu herkuteltua niin, että lähtöpaino on kolmisen kiloa suurempi kuin ekassa raskaudessa, siis sen alussa. Mun paino kyllä heittelee viikon sisään jopa tuon 3 kg. Riippuu miten suolaista syö ja minkä verran liikkuu.
Mutta tämmöstä tänään!
Terkuin rimma 6+0 (muistaakseni)
Täällä yks maalismasu joukkoon lisää, kävin juuri tietoni listaamassa.
Tässä vielä niin alkutunnellmissa etten ole ehtinyt juurikaan oloja potemaan, pientä kuvotusta ja väsymystä mutta muuten kohtalaisen hyvä olo :)
Meillä on kerrottu mun vanhemmille ja siskolle..muuten ollaan vielä pitkään hiljaa, ikäväkin kokemus koettu!
Neuvolaa en vielä ole varannut mutta enköhän perjantaina varaile!
Tuosta ibuprofeenista, itsekkin niistä migreeneistä kun kärsin niin kyllä sitä nyky tietojen mukaan saa ottaa mutta ei ihan joka raskauden vaiheessa ole suositeltavaa, joten neuvolasta ne parhaiten opastaa.. kyllä se parasetamoli turvallisin on mutta on monia, monia muitakin vaihtoehtoja lääkärin luvalla tietenkin :)
Mahdollisimman hyviä oloja kaikille meille :)
rimma: niinpäs näyttää olevan, tiedä vaikka synnärillä tavattaisiin :). Uskon kyllä vahvasti, että tuo minun laskettu siirtyy viikolla eteenpäin, niin kuin kävi ensimmäiseltäkin... Minulla kun on kohtalaisen pitkät kierrot. Ultra tuota asiaa sitten selventää aikanaan...
Vielä noista lääke asioista, halusin vain painottaa ettei lääkäriltä kysymättä kannata mitään lääkettä ottaa... Minulle on ainakin lääkäri painottanut tuota ibuprofeiinin vaarallisuutta, varsinkin alkuraskaudesta ja hausin vain tämän tuoda esiin... Toivottavasti en ketään loukannut, tahdon vain parasta kaikkien masuasukeille :)
Eli kolmatta lasta odotellaan ja viikkoja on noin 6 (?). Tärppäsi tosiaan heti pillereiden jälkeen, joten tuosta kierrosta en ole varma. En ole edes satavarma siitä minä päivänä vika tyhjennysvuoto alkoi.. No aika näyttää. ja np-ultra sitten joskus. Neuvolaan en ole saanut vielä soitettua. Koko Suomihan on kesätauolla.
Olen hoitoalan opiskelija ja tällä hetkellä kesätyössä. Aiemmat lapset ovat 2 ja 4.
Raskausoire nro 1: turvonneet rinnat. Ei toistaiseksi ole muuta. Välillä väsyttää ja viluttaa, mutta ne voivat kieliä tietysti muustakin.
Syksymmällä tämä odottaminen ehkä tuntuu sitten todemmalta kuin nyt.
Kaneli ja tuntematon salamatkustaja
Ylipainoa on, mutta onneksi ei kauheasti. Normaalipainoon on 5 kiloa, mutta reilu kymmen kiloa vähemmän olisi mukava painaa.
Tappert: minusta on ehdottomasti parempi ajatus antaa pappa-paita kuin vapapappa tai pappa-ko, sillä jälkimmäiset ikään kuin osoittavat halua muistuttaa, ettei hän kuulu perheeseen " täysillä" . Kun en tunne yhtään henkilöä, niin voin arvailla ihan summittain. Ajattelen, että loukkaantuminen pappa-paidasta on paljon parempi vaihtoehto kuin loukkaantuminen varapappa-paidasta. Luultavasti hän on kuitenkin otettu lahjastaan ja uskoisin, että nimeomaan pappa voi saada hänet tuntemaan, että hänet on otettu perheeseenne avomielin vastaan.
Kiitos Möhköfantti että korjasit. Olen kyllä lukenut myös, että nykyään ibuprofeiiniakin uskaltavat antaa ottaa, mutta en sitä tarkoittanut tuossa aiemmin kirjoittaessani. Vaan siis nimenomaan sitä paracetamolia. Noh. Onneksi olette tarkkana ja korjaatte :) Ja varovainen varmasti kannattaa lääkkeiden kanssa olla. Vaikka on kyllä todella kurjaa kun joutuu kuuntelemaan tuota päänsärkyä.
Onko täällä monia muitakin migreenistä kärsiviä? Miten pärjäilette kivun kanssa?
Nuttura
Hipsuhopsu: Mukava kuulla että muutkin pitävät huolta siitä etteivät ilkeät laskurit pääse huiputtamaan.. =) Ja jännätään sitten yhdessä että mitä siellä neuvolassa sanotaan, tai mua ainaskin jänskättää..
Nuttura78: Mulla myös migreeniä, tosin on ollut vain kerran kuussa, joskus jopa harvemmin. Arvioituna kiinnittymispäivänä mulla alkoi aivan kamala migreeni, joka kesti neljä päivää, kunnes viimein menin ottamaan piikin takapuoleen kun ei millään mennyt ohi, aikaisemmin en päässyt kun olin reissussa, oli kyllä aika tuskaa, normaalisti mulla lääkkeet auttavat, tai sitten se menee oksentaessa ohi. Lääkärisetä sanoi että migreeni yleensä on kovimmillaan raskauden alussa, ja sitte ensimmäisen kolmanneksen jälkeen helpottaa. Ja sanoi että mikäli vielä tulee useammaksi päiväksi niin sitten aloitetaan estolääkitys, sillä siitä ei kuulemma ole raskauden aikanakaan mitään haittaa, kunhan ei ole kovin korkea annostus.
(.) Taas on työpäivä ohi, kyllä sitä odottikin, mulla on jotenkin nyt työmotivaatio ihan hukassa.. Ja on kamalaa kun janottaa ihan koko ajan, eikä koko ajan viitsisi ravata juomassakaan varsinkaan siis töissä. Ei vaan ei paranisi valittaa kun oon kuitenkin tosi helpolla päässyt kun ei vielä ole sitä pahoinvointiakaan, vähän kyllä pelkään että kyllä se sieltä kerkiää tulemaan.. Se on sitten sen ajan murhe, ja mitäpä sitä ei kestäisi että sais pitää iki omaa pikku vaavia sylissään.. =)
sohvi84 + vaavi 4+4
täältä synttärionnittelut!