Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kaikki pitkäaikaistyöttömät: Oletteko olleet työkykyarviossa?

Vierailija
08.09.2020 |

Tarpeeksi pitkään ihmisen oltua työttömänä tässä huonosti työllistyvässä valtiossamme, hänet passitetaan viimeiseltä työkykyarvioon te-toimiston määräyksestä.
Millaisia kokemuksia em. työkykyarviosta työttömillä on?
Oliko siitä hyötyä vai haittaa?

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajaLantakokkare,Jos sun täytyy olla noin kade työttömyystuella kituuttaville,

niin ala herran nimsessä heti itsekkin työttömäksi. So simply.

Huomenna sanot heti aamusta pomolles byebye ja alat työttömäksi.

Samaa pätee täällä kaikkiin niihin jotka itkee sohvalla makoilusta.

Ei ole mitään estettä ettette vois itse tehdä samaa.

Sitten näette millasta herkua se on.

Ja tilallenne sinne töihin löytyy varmasti 500 000 tuhannen työttömän joukosta varmasti joku.

Muuten, miksi luuhaat täällä työaikaan aamusta iltaan?!

Vierailija
162/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänelläsi torjutaan köyhyyttä ja pidetään jokaisesta huolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun tuohon työkykyarvioon pian. Olen lähellä viittäkymppiä, fyysisesti sairastunut.

Työkkäristä oli tavoiteltu ja koska en kuullut puhelinta, tuli heti viesti että karenssin uhalla täytyy vastata.

Vastasin kun uudestaan soitettiin, typin täti puhui minulle kuin lapselle ja toisteli nimeäni jatkuvasti, sanoi soittavansa uudestaan kahden viikon päästä jolloin keskustellaan kunnolla ja muistutti vielä että jos en vastaa niin tulee karenssi.

Hän vaati minua myös lähettämään kaikki diagnoosini hänelle ennen puhelua jotta hänellä on mustaa valkoisella”ongelmistani”.

Uhkailu, puhuminen kuin tyhmälle ja kaikkien asioiden penkominen alkoivat v...taa samantien.

Aivan kuin olisin holhouksen alainen kun olen sairastunut eikä sille mitään voi!

Vierailija
164/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon pitkäaikaistyöttömiä tavannut haastatteluissa ja eri hankkeiden parissa. Valtaosaa yhdistää tietty outous, eli tyyppi ei nyt vaan ole ihan normaali. Sitten nämä ihmettelevät, kun eivät työpaikkaa saa. Katsokaa oikeasti peiliin ja nöyrtykää joskus kuuntelemaan mitä esim. siellä työkykyarviossa sanotaan.

Outo on tilannekin. Onko teillä muuten rasti ruutuun arvioinnit vai pitääkö kokonaisilla lauseilla tehdä se arviointilomake työttömästä?

Siis ihan normaaleissa työhaastatteluissa tavannut, kun on pitänyt velvoitetyöllistää yms. En tiedä tarkemmin tuosta työkykyarviosta, mutta jonkun pitäisi näille tyypeille sanoa asia ihan suoraan. Outoja, haisevia, omituisesti pukeutuvia, väärässä kohtaa nauravia/suupaltteja tai muuten vaan hassusti käyttäytyviä ei nyt vaan kukaan halua työpaikalleen, valitettavasti. Ja toki kaikki eivät ole, osa nyt vaan on ihan perilaiskoja, joiden perusasenne on sellainen hanskat tippuu maahan ja aidan ali mennään. Joskus jonkun vanhemman järkevän olen kohdannut. Tämä siis pk-seudulla, noin 14 vuoden kokemuksella ja noin 140 kohtaamisen perusteella.

Avainsana on siis velvoitetyöllistää!! Oma asenteesi on jo valmiiksi huono, voin kuvitella ilmeesi kun kyselet työttömältä asioista. Voin kuvitella työttömän vitutuksen kun taas pitää mennä palkattomiin töihin joista ei koskaan mitään pitempiaikaista irtoa vaikka joku saattaa valehdella että ehkä jopa saakin pitemmän sopparin. Kukaan ei niihin velvoitetöihin oikeasti halua, sillä kohtelu on niin ala-arvoista siitä haastattelusta alkaen, kuvittelette oikeasti että ihminen on intopinkeenä ja nöyränä tulossa palkattomaan työhön? Tietysti jokainen näyttää huonoimman puolensa että siltä välttyisi. Et taida olla ihan penaalin terävin kynä jos muuta kuvittelet? Saitko oman työpaikkasi miehesi junailemana? Tässä taas loistava esimerkki siitä että parhain aines ei ole aina siellä työelämässä :D

Ei meillä mitään palkattomia töitä ole, normaaleja työpaikkoja, jossa on palkkatuki mukana. Muuten ihan normaali työsuhde, joskus määräaikainen joskus vakituinen. Ja ilmeisesti tämä on todellinen ongelma, koska joskus on varovasti asiasta sanottu, niin ei kyllä olisi kannattanut. Jokainen saa olla sellainen kuin haluaa, mutta ei kannata ihmetellä ja kummastella, jos on pitkäaikaistyötön. Valitettavasti sellaista "kummelityyppiä" ei nyt vaan kukaan töihin halua.

Vaikutat ilkeältä. Ilmeisesti asenteesi paistaa kauas. Olisi kurjaa tulla työpaikkaasi pitkäaikaistyöttömänä. Varmaan saisi tuntea oudon tuijotuksesi, silmien pyörityksen, keljut vihjailut jne. Itse käyttäytyisin varmasti niin kummelisti, että työ loppuisi koeajalla.

Huijarifirmojen palkkatukipaikkoja nyt ei kannata hakeakaan. Päättyy se työ palkkatuen loppumisen jälkeen, uutta tilalle. Eivät joudu palkkaamaan normipalkoilla niin yksi työpaikka jokaista kohti on vähemmän mitä ottavat.

Vierailija
165/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 v. pitkäaikaistyötön kirjoitti:

Mitä tekemistä työkykyarvioinnilla on pitkäaikaistyöttömyyden kanssa? Ei pitäisi olla mitään, ellei työtön itse hae sairauspäivärahaa tai eläkkeelle. Silloinkin asia ei kuulu TE-toimistolle vaan Kelalle.

"Työkyvyn arviointitutkimuksia käytetään, kun ne ovat tarpeellisia selvitettäessä hakijan oikeutta sairauspäivärahaan tai Kelan työkyvyttömyyseläkkeeseen."

Työnantajat alkavat syrjiä vanhempia työnhakijoita ja siitä syystä yhä pitemmät työttömyysjaksot seuraavat toisiaan seuraavan 50 vuodesta 25 vuoden ajan aina  vanhuuseläkkeelle asti. Pahimmillaan se voi tehdä ihmisen katkeraksi muttei automaattisesti työkyvyttömäksi. Jos on aina ollut aktiivinen, niitä aktiviteetteja etsii työttömänä ollessaan vapaa-ajan harrastuksista.

Tai opiskelee huvikseen ohjelmointia, 3D-mallinnusta ym. taitoja, vaikka omasta kokemuksesta tietää, ettei sellaisilla ole tässä yhteiskunnassa mitään todellista tarvetta. Osaaminen on miinusta, nuoruus plussaa! Ei todellakaan tällä konseptilla saada Suomea nousuun!

Ehditkin esittää kysymyksen ennen minua. En ole koskaan ollut työtön, mutta kun olin sairauksieni vuoksi työkykyarviossa, tarkoitus oli silloin selvittää, pitäisikö mun päästä jo työkyvyttömyyseläkkeelle vai vieläkö pystyn tekemään töitä. 

Pääseekö tuota kautta muka sairaseläkkeelle? Ettei ole vaaraa että jää täysin ilman toimeentuloa? Jos toteavat että on liian sairas työmarkkinoille mutta liian paljon työkykyä ettei pääse sairaseläkkeelle ja sitten jää kokonaan ilman toimeentuloa. Siinä tapauksessa eroan miehestäni että saan edes toimeentulotukea koska mieheni elätettävänä en aio olla loppuikääni, hirveän nöyryyttävää olisi.

Työttömäksi jättävät luultavammin tai siis orjatöihin määräävät "kuntoutukseen."

Jos eroat, ja miehen kanssa asiat kunnossa, rahat jättämällä hälle saat toimeentulotukea (ei saa jos tilillä rahaa tai omaisuutta) ja asumistukea, asunnon voit sitten vuokrata vaikka parille ulkomaiselle opiskelijalle kun niitä taas maahan tulee tai hotellihuoneeksi muuttaa lyhytaikaisille vuokralaisille. Useassa paikassa ovat niitä muille vuokranneita yrittäneet häätää onnistumatta.

Vierailija
166/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun tuohon työkykyarvioon pian. Olen lähellä viittäkymppiä, fyysisesti sairastunut.

Työkkäristä oli tavoiteltu ja koska en kuullut puhelinta, tuli heti viesti että karenssin uhalla täytyy vastata.

Vastasin kun uudestaan soitettiin, typin täti puhui minulle kuin lapselle ja toisteli nimeäni jatkuvasti, sanoi soittavansa uudestaan kahden viikon päästä jolloin keskustellaan kunnolla ja muistutti vielä että jos en vastaa niin tulee karenssi.

Hän vaati minua myös lähettämään kaikki diagnoosini hänelle ennen puhelua jotta hänellä on mustaa valkoisella”ongelmistani”.

Uhkailu, puhuminen kuin tyhmälle ja kaikkien asioiden penkominen alkoivat v...taa samantien.

Aivan kuin olisin holhouksen alainen kun olen sairastunut eikä sille mitään voi!

Siellä typissä aika monella tuttavalla mennyt hermot täysin. Kannattaa jo etukäteen pohtia kuinka onnistuu pysymään rauhallisena mutta vaativana, jotteivat ties mitä kiusaa keksi, lukea muiden kokemuksia typistä ja kuinka ovat kiusaamisista onnistuneet kieltäytymään ja sitten pyrkiä soveltamaan siellä olevien pärstän perusteella jollei tuttuja ole samoilla käynyt joilta neuvoja.

Vierailija
167/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun aloittaja

Tämä yks vaja kki spämm äää tääl näitä työtön ja tuki ketjuja

jatkuvasti. Tekee ensin ns. pehmeän aloituksen ja

sen jälkeen uppaa ketjua vastaamalla ite itelleen

ja tuen saajia tyyliin...(ja vielä työaikaan,mode kko?)

-Näyttää siltä että työtön on loistava keksimään syyn työttömyyteen. Jos käy

-Mene telakalle. Siellä on muitakin itsensä elättäjiä

-os et työtä hakemalla saa, niin voit vaikka alkaa YKSIN YRITTÄJÄKSI!

-Työttömien kannttaisi mennä oikeisiin töihin ja lopettaa so

- mikä auttaa lusmujen työllistymistä

-yllä töitä saa kun jaksaa vain hakea! Suomi

-niille joiden mielestä työttömät pitäisi laittaa työvelvoitteeseen

-Työttömistä voidaan tehdä myös miinanraivaajia

Kyseessä on SELVÄÄ VI HA PUHETTA jossa ras is tisesti

lainvastaisesti hyökätään yhtä

kansanryhmää kohtaan.

Jos puhutaan tuista,niin silloin on oikeudenmukaista

puhua ja laittaa samalle viivalle KAIKKI tuet,niin

nähdään kuka niitä tukia oikein saa!

On todella kummallista että tätä,ketjun aloittajaa,ko kkarepers ua.

mielipuolta,

ahdistaa noin paljon se että joku työtön posion

mummo saa muutaman kopeekan tukea että saa voita leivän päälle.

Kaikki tuet framille!

Vierailija
168/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija: Joka neljäs työtön tosiasiassa työkyvytön

yöttömistä yllättävän iso osa ei ole täysin työkykyisiä.

Tuore väitöskirja valottaa pitkäaikaistyöttömyyden ankeaa taustaa. Oulun yliopistossa väitellyt Raija Kerätär arvioi, että työttömistä ainakin 20–25 prosenttia on tosiasiassa työkyvyttömiä tai tuen ja hoidon tarpeessa.

työttömiä oli siinä määrin työkykyongelmia, että he eivät pärjänneet avoimilla työmarkkinoilla

Hälyttävää oli Kerättären mukaan erityisesti, miten paljon vaikeasti työllistyvillä oli mielenterveyden häiriöitä ja miten yleistä niiden hoitamattomuus oli.

Työ ja työelämän osaamisvaatimukset kasvavat. Vaikka työttömyys kasvaa,

Nykytyömarkkinoilla työnantaja haluaa tietysti täyttä vastinetta palkalle. Meillä on silti paljon työtehtäviä, jotka eivät vaadi täyttä työpainosta. Mutta kehitysvammaisten työtoimintaa lukuun ottamatta ei ole järjestelmää, joka mahdollistaisi tällaisen työn, Kerätär sanoo.

Työttömyys heikentää terveyttä ja hyvinvointia, ja se taas työllistymistä. Siksi työttömille ja nuorille suunnattujen terveystarkastusten ja tuen ja hoidonkin pitäisi olla monimuotoista.

Esimerkiksi vaikeasti masentuneelta tai kehitysvammaiselta odotetaan korkeaa motivoituneisuutta ja kykyä pyrkiä palveluihin. Toisaalta terveystarkastuksissa on totuttu tutkimaan pääasiassa fyysisiä sairauksia ja riskitekijöitä. Työkyvyn arvioimiseen tämä on riittämätöntä.

– Jos potilaalta erehtyy kysymään: "Miten menee?", on vastaanoton loppupäivän aikataulu sekaisin, Kerätär kuvaa ongelmaa kollegan sanoin väitöskirjassa.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001904063.html

Vierailija
169/176 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quPuhutote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon pitkäaikaistyöttömiä tavannut haastatteluissa ja eri hankkeiden parissa. Valtaosaa yhdistää tietty outous, eli tyyppi ei nyt vaan ole ihan normaali. Sitten nämä ihmettelevät, kun eivät työpaikkaa saa. Katsokaa oikeasti peiliin ja nöyrtykää joskus kuuntelemaan mitä esim. siellä työkykyarviossa sanotaan.

Outo on tilannekin. Onko teillä muuten rasti ruutuun arvioinnit vai pitääkö kokonaisilla lauseilla tehdä se arviointilomake työttömästä?

Siis ihan normaaleissa työhaastatteluissa tavannut, kun on pitänyt velvoitetyöllistää yms. En tiedä tarkemmin tuosta työkykyarviosta, mutta jonkun pitäisi näille tyypeille sanoa asia ihan suoraan. Outoja, haisevia, omituisesti pukeutuvia, väärässä kohtaa nauravia/suupaltteja tai muuten vaan hassusti käyttäytyviä ei nyt vaan kukaan halua työpaikalleen, valitettavasti. Ja toki kaikki eivät ole, osa nyt vaan on ihan perilaiskoja, joiden perusasenne on sellainen hanskat tippuu maahan ja aidan ali mennään. Joskus jonkun vanhemman järkevän olen kohdannut. Tämä siis pk-seudulla, noin 14 vuoden kokemuksella ja noin 140 kohtaamisen perusteella.

Avainsana on siis velvoitetyöllistää!! Oma asenteesi on jo valmiiksi huono, voin kuvitella ilmeesi kun kyselet työttömältä asioista. Voin kuvitella työttömän vitutuksen kun taas pitää mennä palkattomiin töihin joista ei koskaan mitään pitempiaikaista irtoa vaikka joku saattaa valehdella että ehkä jopa saakin pitemmän sopparin. Kukaan ei niihin velvoitetöihin oikeasti halua, sillä kohtelu on niin ala-arvoista siitä haastattelusta alkaen, kuvittelette oikeasti että ihminen on intopinkeenä ja nöyränä tulossa palkattomaan työhön? Tietysti jokainen näyttää huonoimman puolensa että siltä välttyisi. Et taida olla ihan penaalin terävin kynä jos muuta kuvittelet? Saitko oman työpaikkasi miehesi junailemana? Tässä taas loistava esimerkki siitä että parhain aines ei ole aina siellä työelämässä :D

Ei meillä mitään palkattomia töitä ole, normaaleja työpaikkoja, jossa on palkkatuki mukana. Muuten ihan normaali työsuhde, joskus määräaikainen joskus vakituinen. Ja ilmeisesti tämä on todellinen ongelma, koska joskus on varovasti asiasta sanottu, niin ei kyllä olisi kannattanut. Jokainen saa olla sellainen kuin haluaa, mutta ei kannata ihmetellä ja kummastella, jos on pitkäaikaistyötön. Valitettavasti sellaista "kummelityyppiä" ei nyt vaan kukaan töihin halua.

Puhut potaskaa. Ei ole mahdollista olla palkkatuetusti vakituisessa työsuhteessa. Taidat nähdä unta. Palkkatuki päättyy ja toinen tilalle vaikka olisit presidentin henkilääkäri.

Vierailija
170/176 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittajaLantakokkare,Jos sun täytyy olla noin kade työttömyystuella kituuttaville,

niin ala herran nimsessä heti itsekkin työttömäksi. So simply.

Huomenna sanot heti aamusta pomolles byebye ja alat työttömäksi.

Samaa pätee täällä kaikkiin niihin jotka itkee sohvalla makoilusta.

Ei ole mitään estettä ettette vois itse tehdä samaa.

Sitten näette millasta herkua se on.

Ja tilallenne sinne töihin löytyy varmasti 500 000 tuhannen työttömän joukosta varmasti joku.

Muuten, miksi luuhaat täällä työaikaan aamusta iltaan?!

Kylläpäs sinä haukut aloittajaa paljon. Minä luulen, että sinä itse olet aloittaja. Heh, ensin haukut työttömiä ja sitten haukut itseäsi. En tiedä miksi niin teet, mutta oikein kiva kun teet, olet hauska. Jatka vaan samaa rataa, hyvin menee!

Vierailija
171/176 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketjun aloittaja

Tämä yks vaja kki spämm äää tääl näitä työtön ja tuki ketjuja

jatkuvasti. Tekee ensin ns. pehmeän aloituksen ja

sen jälkeen uppaa ketjua vastaamalla ite itelleen

ja tuen saajia tyyliin...(ja vielä työaikaan,mode kko?)

-Näyttää siltä että työtön on loistava keksimään syyn työttömyyteen. Jos käy

-Mene telakalle. Siellä on muitakin itsensä elättäjiä

-os et työtä hakemalla saa, niin voit vaikka alkaa YKSIN YRITTÄJÄKSI!

-Työttömien kannttaisi mennä oikeisiin töihin ja lopettaa so

- mikä auttaa lusmujen työllistymistä

-yllä töitä saa kun jaksaa vain hakea! Suomi

-niille joiden mielestä työttömät pitäisi laittaa työvelvoitteeseen

-Työttömistä voidaan tehdä myös miinanraivaajia

Kyseessä on SELVÄÄ VI HA PUHETTA jossa ras is tisesti

lainvastaisesti hyökätään yhtä

kansanryhmää kohtaan.

Jos puhutaan tuista,niin silloin on oikeudenmukaista

puhua ja laittaa samalle viivalle KAIKKI tuet,niin

nähdään kuka niitä tukia oikein saa!

On todella kummallista että tätä,ketjun aloittajaa,ko kkarepers ua.

mielipuolta,

ahdistaa noin paljon se että joku työtön posion

mummo saa muutaman kopeekan tukea että saa voita leivän päälle.

Kaikki tuet framille!

Olen ap. ja valitettavasti olet mieleltäsi sairas, hakeudu hoitoon ja heti! Kirjoituksesi oli todellakin sekavan oloinen, ja mitään sanomaton puskista haukuntaa, ja mielipuolista harhaluuloa täynnä.

Vierailija
172/176 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä varten tääkin ketju oikeesti taas on aloitettu...

ketjun aloittaja lanseeraa ja markkinoi klise väittämiä

vastaillen itse omiin postauksiin..ei tarvii kuin

vähän katsoa ketjun kommenteja niin näkee sen...

-Onhan niitäkin jotka tahallaan loisivat.

-köyhyys ja työttömyys ovat oma valinta,

-tukien varassa elävät ovat heidän elättejään.

-köyhien ei anneta kuolla, heitä joutuu elättämään.

-että muiden kuuluu kustantaa heidän elämänsä.

-Up , Up, Up, Up, Up, Up, Up, Up,

-olla kateellisia mutta työttömälle kyllä

-miten työttömät vaan vaativat lisää ja lisää rahaa

-elättämisen sijaan nämä työttömät osallistettaisiin

yhteiskuntaan maksuna sieltä saamastaan tuesta?

-Minua ei työttömissä ärsytä mikään muu kuin se,

että he vasemmiston äänestäminen-

-hmisiä jotka eivät edes yritä hakea töitä

-jne tätä samaa melkein joka kommentissa tuodaan esiin.

Tää ketjun aloittaja joka uppaa tätä vihaketjua

vastailemalla ite itelleen on hyvä esimerkki

millaisia epäihmisiä kokkarepers.ut on ja miksi

niitä ei pidä koskaan äänestää.Ne on epäinhimillisiä

rottia,jotka vain haluavat lyödä lyötyjä,

kiusata heikompia ja potkia maassa makaavaa.

Aivan kuten tämä mielisairas ketjun uppaaja,

joka päivittäin  heti aamusta tehtailee tänne näitä

työtön-tuet pois-köyhät aloituksia ja vielä

työaikaan!.Ei näytä tälle mielisairaalle työ maittavan kun koko

päivän uppaa ketjujaan.

Mielisairas olet itse, mukomakin luulotautinen ja haukut aloittajaa mielisairaalla ajattelukyvylläsi, mutta joo mene hyvä ihminen jo hoitoon, aivosi kaipaavat jo mielisairaalle tarkoitettua täsmälääkistystä!

Vierailija
173/176 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan sossutuista niin silloin tulee puhua myös KAIKISTA muistakin tuista!

-yritystuet

-maataloustuet

-puoluetuet

jne katsomalla valtion tuet-listaa on tukilista loputon.

Kaikki tuet framille!

TÄMÄ on asiaa!!!!  Olen samaa mieltä, että kaikki tuet julkiseen jakoon, myös ne sosiaalisperusteiset tuet, kuten esim. asuntotuet myös.

Vierailija
174/176 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tämän viestin kirjoittaja:  Luettuani kuvailemasi te-virkailijatädin habituksen kuvauksen, niin pikkasen alkoi tuntumaan siltä, että ollaankohan me asioitu samalla virkailijalla saman paikkakunnan te-toimistossa??  Vaikutti erehdyttävän samankaltaiselta kohtelulta kuin mitä itse sain aikoinani tuta.

Suosittelen virkailijasi vaihtoa ennen kuin ehtii tapahtua peruuttamattomia käänteitä kohdallasi ilman itsesi tilaamatta.

Vierailija
175/176 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JA SULLA NÄYTTÄÄ OLEVAN LUETUN YMMÄRTÄMISEN TAJUTTOMUUS!

Aloittaja ei nyt kysynytkään työhön ottajan tai haastattelijan mielipiteitä työttömistä työnhakijoista ja heidän ominaisuuksistaan, vaan työttömiltä itseltään työkykyarviojaksosta, jos sellaiseen heidät on passitettu te-toimiston ja kaupungin sossuohjaajan toimesta.

Miksi muuten kaupungin sossuohjaaja on te-virkalijan kanssa pitkäaikaisen työttömän meetingissä mukana, jossa laaditaan työttömälle työllisyyssuunnitelma?

Itse olen ollut työttömänä, ja en ole ikinä vielä tarvinnut tai edes tulorajojen mukaan saanut toimeentulotukia  saatika asuntotukea tms. vain pelkästään työttömyyskorvauksen, johon kaikilla työttömillä on oikeutensa, jos ovat jäänneet vaille työstä saatavia ansioita.  Sitä vartenhan työstä saamastaan palkastaan maksetaan vakuutusmaksuja, ja työttömyyskassaan jäsenmaksuja, että kun paha päivä tulee eteen, ja saat kengän anturan persauksiisi, niin saat sitten työttömyyskorvausta.  Mutta huomio: Kaikki työttömät eivät todellakaan saa mitään toimeentulotukia kelasta eikä  mahdollista harkinnanvaraista toimeentulotukea lisäksi kunnalta.   Mutta mitä varten te-toimistoon tunkee sosiaalitantta mukaan istuntoon?

Vierailija
176/176 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kummelihahmot on lapsuuden kidutuksen uhreja.

Tässä video jossa on aivan erityisen järkyttävän pahasti kärsinyt uhri. Niin pahasti ettei häntä edes yritetä pistää mihinkään töihin tai muuhunkaan tuottavaan toimintaan. Video on vähän huono mutta kohdasta 3.50 eteenpäin näkyy millainen se tyttö on 19 vuotiaana:

Ei ne kummelihahmot työpaikoille kuulu. Työpaikoista on vain haittaa kummelihahmoille, ja kummelihahmoista on vain haittaa työpaikoille. Ne kummelihahmot kuuluisivat traumaterapiaan tai suoraan eläkkeelle. Kaikki muut paikat ovat heille vääriä.