Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko kohtuuton? Pyysin kyläilijää lähtemään ovelta pois.

Vierailija
21.10.2013 |

Tuttava oli tulossa meille aamupäivällä oman lapsensa kanssa. Ollaan puistotuttuja, ei mitään läheisiä ystäviä. Minulla on neljä lasta, 5v, 2v kaksoset ja 3kk vauva. Tällä tuttavalla 2,5v lapsi. Piti siis olla playdate, mikä se nyt suomeksi onkaan.

Sovittiin, että tulevat klo 9, niin ehtii leikkiä ennen lounasta. Voi syödä lounaan meillä ja lähtevät sitten omaan kotiin päiväunille.

9.15 tulee tekstiviesti, että ei päästy vielä lähtemään, tullaan pian.

10.00 tekstiviesti, että kohta lähdetään.

10.30 soittaa, mikä se meidän tarkka osoite olikaan. 

11.15 soittaa uudestaan, että sorisori meillä kesti, kun piti käydä kaupassa ja postissa ja nyt oltaisiin tulossa, viedään vain ne kamat kotiin ja tullaan.

12.00 seisoo oven takana ja sanon, että tulkaa toisena päivänä, meillä lapset menivät juuri päiväunille.

Tuttava silmät lautasina, että mitä ihmettä? Eikö me sovittu tästä? Eikö voi tulla nyt ja odottaa, että ne herää? Kun tää lapsi heräsi tänään vähän myöhemmin, sen ei tarvitse nukkua päiväunia, voi hyvin odottaa..

Sanoin, että mä tarvitsen omaa aikaa edes sen puoli tuntia tai tunnin, jonka lapset nukkuvat samaan aikaan. Että heippa. Soitellaan. Ja laitoin oven kiinni.

Asutaan Ruotsissa, joten kukaan ei nyt voi tunnistaa itseään tästä. Phuuh, otti päähän.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toimit törtösti. Et siinä, että et ottanut vieraita vastaan KOLME TUNTIA SOVITTUA MYÖHEMMIN (jo on vieras, uskomaton!)

Vaan  itse olisin sinuna sanonut jo silloin 11.15 - kun hän soitti - että hei, menee nyt niin myöhäiseksi, että siirretään tätä jollekin toiselle päivälle. Miksi ihmeessä et SILLOIN aukaissut suutasi, vaan annoit hänen käydä kotona viemässä ostoksensa ja lähteä uudestaan teille???????

Tuo meni jo kyykyttämisen/kusetuksen puolelle, ap.

Vierailija
22/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:21"]

Olisit sanonut silloin yhdeltätoista että laitat lapset nukkumaan, otetaan uusiks joku toinen päivä.

Tuo ovelta käännyttäminen oli turhaa.

[/quote]

Asuvat ihan meidän vieressä, joten oletin, että ovat ennen puolta kahtatoista meillä joka tapauksessa. Olisin voinut myöhäistää nukkumaan menemistä vähän, jos olisivat tulleet. Lounaan olin jo syöttänyt klo 11. Kun kello oli kymmentä vaille 12, laitoin lapset päiväunille ja päätin, että jos se rouva nyt sitten suvaitsee tänne saapua, käännytän kotiin. 

Yhden lapsen kanssa olisikin voinut vähän joustaa sieltä ja täältä, mutta ei neljän. Oikeastaan se, että "tarvitsen omaa aikaa", oli valkoinen valhe. En vain halunnut tänne ketään lasten päiväuniaikaan. Se 2,5v ei takuulla olisi osannut olla möykkäämättä niin, että kaikki olisivat saaneet nukkua rauhassa päiväunensa. Ja jos joku olisi herännyt silloin johonkin möykkäämiseen, olisin takuulla ollut todella huonoa seuraa, samoin se kesken herätetty lapsi tai lapset.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:23"]

Kerroit miten asia on, jos tuosta loukkaantuu, niin tuskin menetät mitään. Ymmärrän sinua erittäin hyvin. Kyllä se vieraskin ymmärtää sitten viimeistään kun tekee muutaman lapsen lisää. Itselläni myös neljä tenavaa ja tehnyt samoin kun sinä. Nuo joiden mielestä olit töykeä, ovat yhden lapsen äitejä..

[/quote]

Vastaaja nro 4:lla on kyllä neljä lasta itselläänkin ja viides tulossa... Miksi ihmeessä se vieras piti siihen ovelle asti päästää? Jotta pääsee näpäyttämään? Vittumaista toimintaa mielestäni. Olisi sanonut puhelimessa jo, että siirretään toiseen päivään.

Vierailija
24/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla nyt ei vain ole niin tarkat rytmit lasten kanssa. Osa ottaa vähän boheemimmin. Ap vaikuttaa melkoisen tiukkapipoiselta.

Vierailija
25/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:32"]

Kaikilla nyt ei vain ole niin tarkat rytmit lasten kanssa. Osa ottaa vähän boheemimmin. Ap vaikuttaa melkoisen tiukkapipoiselta.

[/quote]

Se, että jollain ei ole tarkkoja päivärytmejä, ei voi sanella, miten tarkan päivärytmin perheissä pitää toimia. Niissä tarkan päivärytmin perheissä saattaa mennä päivä pilalle (ja seuraava yö), jos päiväunet menevät pieleen. 

Vierailija
26/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:32"]

[/quote]

Se, että jollain ei ole tarkkoja päivärytmejä, ei voi sanella, miten tarkan päivärytmin perheissä pitää toimia. Niissä tarkan päivärytmin perheissä saattaa mennä päivä pilalle (ja seuraava yö), jos päiväunet menevät pieleen. 

[/quote]

Kyllä, mutta kyykyttäminen on silti tarpeetonta. Tuskinpa haluaisin tuollaisen jälkeen enää sopia uusia treffejä ap:n kanssa.

Vierailija
27/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän siinä rytmistä ollut kyse vaan siitä että toinen lähtee asioille, vaikka oli luvattu että tulee kylään.

Vierailija
28/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:17"]

Tuttava oli tulossa meille aamupäivällä oman lapsensa kanssa. Ollaan puistotuttuja, ei mitään läheisiä ystäviä. Minulla on neljä lasta, 5v, 2v kaksoset ja 3kk vauva. Tällä tuttavalla 2,5v lapsi. Piti siis olla playdate, mikä se nyt suomeksi onkaan.

Sovittiin, että tulevat klo 9, niin ehtii leikkiä ennen lounasta. Voi syödä lounaan meillä ja lähtevät sitten omaan kotiin päiväunille.

9.15 tulee tekstiviesti, että ei päästy vielä lähtemään, tullaan pian.

10.00 tekstiviesti, että kohta lähdetään.

10.30 soittaa, mikä se meidän tarkka osoite olikaan. 

11.15 soittaa uudestaan, että sorisori meillä kesti, kun piti käydä kaupassa ja postissa ja nyt oltaisiin tulossa, viedään vain ne kamat kotiin ja tullaan.

12.00 seisoo oven takana ja sanon, että tulkaa toisena päivänä, meillä lapset menivät juuri päiväunille.

Tuttava silmät lautasina, että mitä ihmettä? Eikö me sovittu tästä? Eikö voi tulla nyt ja odottaa, että ne herää? Kun tää lapsi heräsi tänään vähän myöhemmin, sen ei tarvitse nukkua päiväunia, voi hyvin odottaa..

Sanoin, että mä tarvitsen omaa aikaa edes sen puoli tuntia tai tunnin, jonka lapset nukkuvat samaan aikaan. Että heippa. Soitellaan. Ja laitoin oven kiinni.

Asutaan Ruotsissa, joten kukaan ei nyt voi tunnistaa itseään tästä. Phuuh, otti päähän.

[/quote]

Mielestäni olit törkeä. En olisi ystäväsi enää tuon jälkeen.

Tuo ystäväsi oli tökerösti myöhässä, mutta ilmoitti koko ajan missä mennään. Sinä olisit voinut tehdä samoin, kun alkoi näyttää että venyy liian pitkään, viimeistään sen viimeisen viestin kohdalla. Nyt vaan halusit kiukutella ja näpäyttää.

Eli teistä kahdesta sinä ap olit se huonotapaisempi.

Vierailija
29/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:23"]

Kerroit miten asia on, jos tuosta loukkaantuu, niin tuskin menetät mitään. Ymmärrän sinua erittäin hyvin. Kyllä se vieraskin ymmärtää sitten viimeistään kun tekee muutaman lapsen lisää. Itselläni myös neljä tenavaa ja tehnyt samoin kun sinä. Nuo joiden mielestä olit töykeä, ovat yhden lapsen äitejä..

[/quote]

Mielestäni ap oli törkeä, ja mulla on 3 lasta.

Vierailija
30/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:24"]

Miksi et sanonut jo klo 11.15 että enää ei sovi vaan nähdään jonain muuna päivänä.

Miksi piti ne vieraat sinne oven taakse asti päästää ja sitten vasta sanoit ettei käy eli oli kyllä aika noloa.

[/quote]

Juuri näin. Ja se tuskin oli sen pienen lapsen vika, että äitinsä oli myöhässä. Nyt hän oli jo innoissaan oven takana pääsemässä VIHDOIN leikkimään kavereidensa kanssa, mutta sinä päätit olla törkeä.

jos olisin ap. soittaisin perään ja pyytäisin anteeksi. Sanoisin toki mikä harmitti, ja että oletat jatkossa että aikatauluista pidetään oikeasti kiinni. Sekin kannattaa tajuta, että toiset elää boheemimmin, eikä mitenkään tahallisesti yritä hankaloittaa muiden elämää.

Vierailija
31/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit soittanut tutullesi klo 10 aikaan, että katsotaan joku toinen päivä (kun myöhästyi jo tunnin).

Vierailija
32/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullaki  neljä lasta ja mun mielestä olit vähän töykeä. Mä olisin ja olenkin laittanut viestiä että sori,  nyt menee muksut unille. Kyllä olisi ehtinyt lukea sen viestin ja jättää tulematta. 

Mutta törkeämpi oli se tuttava. Kolme tuntia on jo ihan liian pitkä aika myöhästyä. Olisi voinut suoraan kysyä haittaako tapaamisen siirtäminen. 

Vierailija
33/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teit ihan oikein. Ihailen ihmisiä, jotka pystyvät toimimaan noin, ihan oikeasti. Itse olen sellainen nössykkä, etten olisi kehdannut ajaa vierasta pois, vaikka mieli olisi tehnyt. Jos on sovittu yhdeksästä, eipä tarvii enää kahdeltatoista tulla.

Vierailija
34/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:42"]

Olisit soittanut tutullesi klo 10 aikaan, että katsotaan joku toinen päivä (kun myöhästyi jo tunnin).

[/quote]

mut jos tuttava asuu naapurissa, niin luulisi kerkeevän moiseen monta kertaa

Vierailija
35/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:43"]

Minusta teit ihan oikein. Ihailen ihmisiä, jotka pystyvät toimimaan noin, ihan oikeasti. Itse olen sellainen nössykkä, etten olisi kehdannut ajaa vierasta pois, vaikka mieli olisi tehnyt. Jos on sovittu yhdeksästä, eipä tarvii enää kahdeltatoista tulla.

[/quote]

Minä ihailen ihmisiä jotka osaavat hoitaa asioita nolaamatta toisia vaikka olisi itse jo kiukkuinen.

Vierailija
36/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 11 aikoihin olisi ehkä kannattanut vastata, että katotaan toisena päivänä. Siinä kohtaa oli tullut jo selväksi ettei aikataulu nyt päde.

Ittellä on tapaamisten suhteen ollut semmoinen sääntö, että jos 20 minuuttia on toinen myöhässä, eikä ilmoita mitään, niin häivyn. Tästä on muutama ihminen suuttunut mitä en ymmärrä lainkaan.

Vierailija
37/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä teit virheen, ettet perunut hommaa jo aikaisemmin kun huomasit ettei toinen tulekaan sovitusti. Ovelta käännyttäminen oli aika törkeää kaikesta huolimatta. SUN olisi pitänyt sanoa, ettei enää käy.

Vierailija
38/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta tuo ystäväsi toiminta. Olen asunut Ruotsissa ja minusta siellä on hyvinkin yleistä toimia näin, eli myöhästytään sovitusta tapaamisesta monta tuntia ja sitä vain sorisoritellaan. Ja aina pitäisi ymmärtää ja näyttää iloista naamaa.

Ruotsissa on selvästi erilaiset sosiaaliset normit näiden asioiden suhteen. Ruotsalaisten mielestä on törkeää suuttua ystävän myöhästelystä, minusta (ja nähtävästi monen muunkin suomalaisen mielestä) taas juuri tuo myöhästely on sitä törkeää toimintaa.

Vierailija
39/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olette törppöjä.

Tuo äiti joka ei ymmärrä että aikatauluja pitäisi noudattaa (tajusi sentään ilmoittaa missä mennään), mutta vaikka ihan naapurissa asuukin olisit kyllä voinut ilmoittaa että ei sovi tänään enää silloin yhdentoista aikaan, sen sijaan että olisit ollut vielä valmis joustamaan, annat toisen uskoa että kaikki on hyvin ja sopii vielä tulla, ja sitten käännytät pois kun olivat jo siellä.

Vierailija
40/46 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, asuin aikoinaan itsekin Ruotsissa. Saanko ap udella, minkämaalainen tämä äiti oli ?

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:57"]

Molemmat olette törppöjä.

Tuo äiti joka ei ymmärrä että aikatauluja pitäisi noudattaa (tajusi sentään ilmoittaa missä mennään), mutta vaikka ihan naapurissa asuukin olisit kyllä voinut ilmoittaa että ei sovi tänään enää silloin yhdentoista aikaan, sen sijaan että olisit ollut vielä valmis joustamaan, annat toisen uskoa että kaikki on hyvin ja sopii vielä tulla, ja sitten käännytät pois kun olivat jo siellä.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan