Onko teillä kylppäri aina vieraille esittelykunnossa?
Meillä oli tässä muutama viikko sitten perhejuhlat, joihin oli kutsuttu joitakin sukulaisia ja ystäviä. Meillä on ihan kaunis koti ja siisti wc, minkä ovessa on isot kirjaimet WC ja kaikki tietävät, missä se sijaitsee. Olen aina pitänyt itsestään selvänä, että vieraat käyttävät vain sitä, eikä sivummalla olevaa kylppäriä, jossa ei ole wc-pyttyä.
Olin ihan järkyttynyt, kun monet vieraille tulevat paahtoivat pesemään kätensä kylppäriin, eikä vessaan. Olimme kasanneet sinne naulakoihin kaikki ylimäärätakit eteisestä, lattialla oli täysiä biojätepusseja, joita tuli tarjottavia tehdessä, eikä ehditty viedä pois. Patterilla roikkui perheen naisväen rintaliivit kuivamassa ja lattialla oli kasoittain pyykkiä, mitä en ollut ehtinyt pestä. Vähän hävetti ja ärsyttikin, kun koen tilan yksityisenä, ei vieraille tarkoitettuna, eikä aikaisemmin ole koskaan käynyt näin. Miten teillä, jos on wc ja kylpyhuone erikseen? Käyvätkö juhlavieraat kylppärissä?
Kommentit (30)
Ei ole :D parhaillaan lauteilla on kaikkea ryönää, mattoja yms. Lattiat pitäisi pestä ja seinätkin.
Kyllä minä juhlia ennen laitan myös kylppärin paraatikuntoon, koska yksi wc-pönttö ei välttämättä riitä vieraille.
No ihan selvähän se on, että itsekin vieraana menen kylppäriin, jos vessa on varattu. Ja itse pidän koko ajan kotini sellaisessa kunnossa, ettei tarvitse hävetä. Normaalia pyykinkuivatusta en suostu nolostelemaan. Mitään sekasortoa, roskia ja likaa en kyllä siedä itsekään, joten sitä kylppärissäni ei ole.
On. En jemmaile täysiä biojätepussejä mihinkään, eikä pyykkiäkään ole missään kasoissa, vaan siististi pyykkikaapissa.
Vierailija kirjoitti:
No ihan selvähän se on, että itsekin vieraana menen kylppäriin, jos vessa on varattu. Ja itse pidän koko ajan kotini sellaisessa kunnossa, ettei tarvitse hävetä. Normaalia pyykinkuivatusta en suostu nolostelemaan. Mitään sekasortoa, roskia ja likaa en kyllä siedä itsekään, joten sitä kylppärissäni ei ole.
Oletat siis automaattisesti että siellä on wc?
Lattialla täysiä biojätepusseja? Hyi he*vetti. Jonkun pienen sotkuisuuden ymmärtää ja vaatekappale siellä täällä, mutta tuo on oikeasti kuvottavaa, oli vieraita tai ei.
Miten ei voi ehtiä viedä roskapusseja sen sijaan että ne jemmaa kylppäriin? Yök. Eihän kerrostalossakasn mene kuin max 5 min kun roskat käy viemässä jätekatokseen
Miksi et sanonut heille että sinne ei saa mennä? Laita lappu oveen.
On aina kunnossa. Jäi sellaiset traumat, kun taloyhtiö lykkäsi putkiremonttia vuosia (ja muu asunto oli remontoitu kuntoon) ja eihän sitä vanhaa muovimatto-kulunut kylpyamme -kylppäriä saanut siistiksi millään. Kun vihdoin saatiin se kaakeloitua ja muutenkin kauniiksi, niin olen aina pitänyt sen siistinä. Ei siihen edes hirvästi aikaa kulu, muuten en mikään siivousfriikki ole.
No todellakin siivoan jos on vieraita tulossa. Mit vit, roskapusseja kylppärissä?!?
Meillä on sellainen roinahuone/pyykkihuone kerrostaloasunnossamme ja laitan sen oven lukkoon, jos tulee vieraita. Sinne työnnetään kaikki laukut, urheilukamat ja pyykkitelineet, pullonkeräyspaperikassit yms. kun tulee vieraita. Roskia en sentään vie sinne haisemaan.
Kunnon koronajuhlat. Nythän niitä käsiä pestään siellä, mistä vettä tulee hanasta. Olit todella ajattelematon.
Mulla erillinen WC, kylpyhuoneessa ei WC-istuinta ollenkaan. Mutta ei tulisi ikinä mieleen varastoida sinne edes herkeksi biojätepusseja, ne alkaisi muutamassa tunnissa haisemaan lattialämmityksen vuoksi.
Meillä ei siis ole wc-pönttöä kylppärissä, joten sen vuoksi sinne ei tarvitse mennä. Wc ei ollut missään vaiheessa varattu, kun oli käsienpesutarvis, joten sekään ei riitä syyksi. Tein viime hetkellä vielä salaattia, josta tuli useampi pussillinen siihen liittyvää biojätettä, ja koska yksi perhe tuli niin paljon etuajassa, en sitten enää lähtenyt roskikselle, vaan laitoin pussit suljetun oven taakse paikkaan, mihin en arvellut kenenkään menevän. Mutta ilmeisesti sinne sitten kuitenkin mennään, täytyy jatkossa olla tarkempi. Mihin te muut laitatte kylppäristä kuivamassa olevat pyykit ja koko perheen kylpytakit vieraiden ajaksi? Ne eivät ole kovin tyylikästä katseltavaa. Ja mihin tilaan eteisen naulakosta takit, varsinkin, jos ne ovat märkiä sateen jäljiltä? Siis jos ei ole mitään kodinhoitohuonetta tai vaatehuonetta. ap
Meidän kylppäri on alakerrassa, se on se vessa, jota vieraat yleensä käyttää. Jos tulee vieraita, siivoan molemmat vessat. Mutta ovatko ne aina esittelykunnossa? Eivät, koska joskus pesuväli venähtää. Ylimääräistä tavaraa niistä ei kauheasti löydy, koska niissä ei ole kauheasti tilaa semmoiselle.
Ei ne kurkun, tomaatin ja salaatin jämät sen enempää haise biopussissa kuin salaattikipossakaan.
On. Meillä on tavaraa suhteellisen vähän, ja kaikille tavaroille oma paikkansa - tykätään selkeydestä ja avaruudesta.
Vierailija kirjoitti:
On. En jemmaile täysiä biojätepussejä mihinkään, eikä pyykkiäkään ole missään kasoissa, vaan siististi pyykkikaapissa.
Pussejä XDDDDDDDDDDD
On aina siisti. Itseasiassa usein siistimpi kuin pieni wc ja toivoisinkin, että vieraat käyttäisivät mielummin sitä. Mutta usein kuitenkin valitsevat pikku wc:n. Meillä laitetaan roskapussi parvekkeelle jos ei ehdi heti viemään. Likapyykit ovat pyykkikaapissa.
Meidän kylppäri on käyttökunnossa. En esittele sitä vieraille.