Te, jotka ette myy tavaraa kirppiksellä, miten kierrätätte?
esim. Vanhat vaatteet? Ja mikä olisi helppo tapa kierrättää vanhat kamat jos ei jaksa kirppistelyä tai huutonettiä ym? Onko mitään keinoa tienata yhtään ilman että itse hinnoittelee?
Kommentit (38)
Minä annan niitä ilmaiseksi kavereille ja loput laitan UFF:n lootaan.
Miksikö? No siksi, että jos myisin ne kirpparilla, saisin huikeat 50 senttiä paidalta, euron alaosalta jne., mikä on niin vähän, että koen sen vaivannäköön nähden persnetoksi. Toisin sanoen antaisin ne "ilmaiseksi" ventovieraalle - mieluummin annan ne oikeasti ilman kaverille tai tuen hyväntekeväisyyttä.
Oikeasti kirpparien hintataso on naurettava. Jos yhtään laskee tuntipalkkaa itselleen, sitä hommaa ei voi pitää kannattavana. Olen jokusen kerran haksahtanut hommaan, ja vituttaa kun ahneet asiakkaat alkaa vielä tuollaisista hinnoistakin tinkiä. Lopputulema on siis noin 6-8 tunnin työstä jotain 150 egeä miinus pöytävuokra - ja vitutus ja kipeä selkä. EI KIITOS.
Keräyslaatikkoon heitetään paremmat, huonommat suoraan roskiin.
mulla käy tuttavat ostamassa vaatteita kotona. Viime viikolla tienestit oli 120 €. Sitä edellisellä 210 €
Jotkut tavarat käyvät tarpeettomaksi, esim. pienten lasten lelut tai syöttötuolit. Tuoli voi olla silti ihan hyväkuntoinen ja arvokas jollekin jolla on pieni lapsi.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 10:20"]
En kierrätä vaan käytän loppuun. Jos ei joku tavara kelpaa minulle, miten se olisi muille hyvä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:09"]
ihan perus roskiin heitän.
[/quote]hyi
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:03"]
mulla käy tuttavat ostamassa vaatteita kotona. Viime viikolla tienestit oli 120 €. Sitä edellisellä 210 €
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:03"]
[/quote]
[/quote]
Hyvä noin . mutta oikeasti tuokaan ei ole puhdasta tienestiä... maksat vaatteesta itse vaikkapa 35 euroa ja myyt sen parilla... olet kotosalla sovittuun aikaan, peset ja silität, tarjoat ehkä tuttaville kahvit yms. Vaivaa siinäkin.
Ensiksikin, käytän loppuun, enkä osta turhaan. En koe järkevänä kuluttamisena ostaa esim. neljästi vuodessa kodin tekstiilejä vain siksi, että pitäisi olla syksyn värejä tms.
Annan pois; eläinsuojeluyhdistykselle menee tyynyjä, peittoja, rikkinäisiä puuvillavaatteita siivousräteiksi jne. Tuttu maanviljelijä ottaa mielellään vastaan öljyräteiksi kaikenlaista lumppua. UFFille laitan sekalaista, mistä en saisi millään kirppiksellä mitään, mutta ovat kuitenkin ihan vaatteen näköistä vaatetta. Rahanarvoiset myyn sellaisella kirppiksellä, missä voi vuokrata pöydän ja itse myydä päivän siinä. Menee paremmin kaupaksi ja parempaan hintaan kuin itsepalvelukirppiksellä, kun voi heti tingata asiakkaan kanssa sopivaan hintaan. Ei tarvitse polkea hintoja varmuuden vuoksi, vain että pääsisi tavarasta eroon. Kirppiksellä myyn todella harvoin eli kerran vuodessa tai kahdessa, yleensä harrastan tuota ilmaiseksi lahjoittelua ympäriinsä.
Jotain riepuja jätän kotiinkin, niillä voi siivoilla oksennukset tai jotain muuta ällöä ja heittää rätin suoraan roskiin.
Mä en ymmärrä mistä johtuu oletus että kaikki ostelee niin paljon vaatteita että osa pitää hyväkuntoisena heittää pois?
ite käytän vaatteita sen aikaa kun ivat hyvännäköisiä, sitten jäävät kotipaidoiksi ja yleensä päätyvät sitten lattiaräteiksi tai roskiin. Jotain hutiostoksia vien sitten kerrätyskeskukseen. mitään nukkasra ja tahrasta lumppua en kyllä kehtaa kierrätykseen tai uffille laittaa, saatikka että ite trittäisin myydä, tuskin kukaan sellaisita on kiinnostunu.
En kierrätä vaan käytän loppuun. Jos ei joku tavara kelpaa minulle, miten se olisi muille hyvä?
[/quote]
Kun vaate jää pieneksi se voi olla vielä ihan käytökelpoinen.
EN jaksa todellakaan kirppiksiä. Nyt tilanne on niin hvyä, että voin tehdä itse hyvää. Vien pelastusarmeijalle - fidoihin ja uffiin en luota.
Osan - parhaat ja kallit - vien Lafkaniin Graniin. Jotain pientä myyn luottohenkilölle - vanha duunikaveri, joka on mummi ja ostaa lapsenlapsilleen meiltä joskus jtn.
Noutavat kamaa meiltä.
Mutta huutonettejä en todellakaan jaksa. Ei ole aikaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 10:02"]
Ostan vähemmän, käytän "loppuun" ja laitan sitten pelastusarmeijalle, spr:n tai muun vastaavan kirppikselle.
[/quote]
eli suoraan roskiin! ONKO JÄRKEE VIEDÄ ROSKANSA TOISTEN HEITETTÄVÄKSI?
[/quote]
Olipas erikoinen kommentti :D
en tiedä tienaako tällä kuinka hyvin mutta voihan sieltä jokusen pennosen saada :)
vien hyväntekeväisyysjärjestöön, enkä tienaa penniäkään.
Vien tuotteet hyväntekeväisyysjärjestön kirpputorille. Esim. Fidaan.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:17"]
Mä en ymmärrä mistä johtuu oletus että kaikki ostelee niin paljon vaatteita että osa pitää hyväkuntoisena heittää pois?
ite käytän vaatteita sen aikaa kun ivat hyvännäköisiä, sitten jäävät kotipaidoiksi ja yleensä päätyvät sitten lattiaräteiksi tai roskiin. Jotain hutiostoksia vien sitten kerrätyskeskukseen. mitään nukkasra ja tahrasta lumppua en kyllä kehtaa kierrätykseen tai uffille laittaa, saatikka että ite trittäisin myydä, tuskin kukaan sellaisita on kiinnostunu.
[/quote]
Katsopa, missä palstailet? Joo, Vauva-lehden keskustelupalstalla. Voisitko kenties siitä tehdä sen oletuksen, että muut keskustelijat ovat voittopuolisesti äitejä?
Katsos, kun lasten vaatteet eivät ehdi siinä lyhyessä ajassa kulua loppuun, mitä lapsi niitä käyttää. Vauva kasvaa tietystä vaatekoosta ulos muutamassa kuukaudessa, taaperokin. Jos ei hanki isoa lapsikatrasta, niitä ei ehdi omilla lapsillaan käyttää loppuun mitenkään kaikkia.
Että näin.
Jos sinä olet sinkku/lapsettomassa parisuhteessa elävä aikuinen, on jo helpompi käyttää ns. loppuun ne vaatteet, joita ostaa. Hyvä niin. Mutta tämä ketju ei mitä ilmeisimmin koske kaltaisiasi, joten painu jonnekin muualle äimistelemästä.
[/quote]Miten pieneksi jäävät lastenvaatteet voi käyttää loppuun? Teettekö aina uusia lapsia sitten?