Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten POPEDAN musiikki on vaikuttanut elämäänne?

N29
08.09.2020 |

Minulla on tapana joskus keskittyä kuutelemaan yt:sta jonkun itselleni vieraan musiikkia, valinnan teen sattumanvaraisesti ja se osui Popedaan.
Olen toki ollut tietoinen ko. bändistä, kukapa ei, mutta luulin tuotannon olevan vain suksi, suksi-huumorirockia tai meneviä naima- ja juomalauluja.
Siksi oli yllätys miten kunnianhimoisia biisejä ja älykkäitä sanoituksia Popeda on tehnyt: mm. Eläinten Vallankumous ja Isä Aurinkoinen.
Mielipiteitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popeda on liikuttanut minua moneen kertaan. Aina baarin sisältä ulos tupakalle tai aivan toiseen paikkaan kun alkaa soida.

Vierailija
2/6 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan tuon Sukset-biisin.

1980-luvun puolivälissä oli joku paljon julkisuutta saanut uskovaispiirien kampanja rock-musiikkia vastaan. Pyörittivät levyjä väärinpäin ja sieltä kuului kuulemma kaikkea shaatanallista. Muistaakseni myös Twisted Sistersin suomen keikka haluttiin torpata parhaaseen sex pistols-tyyliin.

Kyläkoulussa oli kiihkouskovainen rehtori, joka käytti tähän aiheeseen huomattavasti opetusaikaakin ja ei-uskovaiset mutta muuten patavanhoilliset vanhempani olivat myös hengessä mukana.

Olin pelokas lapsi johon kaikki tämä tahtomattaankin vaikutti. Kerran kuitenkin kuulin telkkarista Sukset ja aluksi säikyin että hyy, rokkia mutta sitten tuli oivallus että tämähän on ihan kivaa musiikkia ja kohta lauloinkin mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin negatiivisesti, ex mies oli junttirockin suurkuluttaja...

Vierailija
4/6 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pate on kova

Vierailija
5/6 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullat Pystyyn-biisi sai minut kiinnostumaan taikina-asioista ja minusta tuli leipuri.

M 42

Vierailija
6/6 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut koirat on mielestäni yksi parhaista suomenkielisistä rock-albumeista. Se on tosiaan hieno levy. Muistan, kun ala-asteaikoina (80-luvun alussa) sitä tuli kuunnelluksi. Sitten se painui ns. unholaan. Spotifyn kautta kuuntelin levyn eräänä päivänä uudelleen ja huomasin sen kuulostavan edelleen hyvältä. Se kuulostaa paremmalta kuin Popedan myöhäisempi tuotanto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme