Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kamala fiilis, häpeä yms juomisesta

Vierailija
21.10.2013 |

Lipsahti taas eilen niiin pahasti. Nyt hirveä häpeä siitä sekoilun määrästä. Aiheuttanut itelleni myös mittavat omaisuusvahingot yms. Mulla menee aina niin helposti yli kun en tiedä niitä omia rajoja jotenkin. Yhtäkkiä vaan sitä on sellasessa kunnossa aivan sekasin..

Tähän loppuu mun juomiset, en halua kokea tätä enään. Tullu muutaman kerran vedettyä aivan pohjat, en koskaan sammalla tai riehu tms kaatuile mutta muuten osaan kyllä saada itseni häpeämään silmät päästäni touhuillani. En tiedä paljonko muut niistä sitten välittävät, tuskin mitään mutta itelle ne onkin aina paljon suurempia, koska normaalisti ei sellaista tekis..

Mietin ihan mielenkiinnosta että kuinka normaalia on muuten jos sammuu ja tullaan herättelemään n 4-6 tunnin päästä viimeisestä juomakerrasta niin ei muista tästä herätyksestä yhtään mitään? Ei minkäännäköistä mielikuvaa. en muistaakseni ole sammunut ennen ja luulin että ihan normaalisti olin nukahtanut kunnes sain ystävältäni tietää tästä herätyksestä, jonka jälkeen jatkoin uniani taas. Epäili jopa että olisin ollut aineissa koska niin silmät seis ollut. Tää ihmetyttää itteäni että miten voinut tuollaisessa kunnossa muka olla, koska tosiaan siitä viimeisestä juomakerrasta on silloin kulunut jo muutamia tunteja. Kuitenkin muisti pelaa suht hyvin illan tapahtumien suhteen tähän sammumiseen asti. Niin sitten että sen jälkeenkin parin tunnin päästä olen tuollaisessa kunnossa ollut josta ei itellä ollut harmainta aavistustakaan..

Jokatapauksessa, hirveä häpeän määrä kaikesta, morkkis, paska fiilis itellä jne. Että vetää ittensä tohon kuntoon, eikä osaa lopettaa ajoissa. Ite miettinyt syytä tälle ja ajatellut että yritän koko ajan nostattaa fiilistä kännissä ja siksi juon että fiilis parantuisi jotenkin, mutta eihän se nii mene.. Kaikenlisäksi tälläset kännit vedetty useimmiten siellä baarissa, julkisesti jne. Hävettää, vihaan itseäni ja käytöstäni ja sekoiluja.

Muuten ei ongelmaa alkoholin suhteen mutta se vaan että lähtee homma lapasesta niin helposti näköjään. En tiedä rajojani. Nyt kuitenkin tälläiset tapahtumat takanapäin ja lopetan tälläisen alkoholilla leikkimisen. Toivottavasti ei enää ikinä toistu että vois edes jotenkin sietää itteään ja tekojaan..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on viisasten juoma. 

Luepa uudelleen oma aloituksesi, ap. Väität, ettei sinulla ole alkoholi ongelma, silti samaan hengenvetoon kerrot, että tulee toisinaan otettua vähän liikaa, jolloin kontrolli pettää, sammut minne sattuu ja saat jälkeenpäin hävetä tekemisisäsi. Sinulla on suorastaan paha olo edellisen yön viinasekoilujen vuoksi. 

Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi ongelmaa kerrassaan. 

Jos et osaa ottaa kohtuudella on tosiaankin ihan hyvä päätös lopettaa juominen. Kaikille ei nimittäin juominen sovi. Varmin merkki siitä on se, ettei juhlimsen jälkeen ole suinkaan hyvä mieli vaan suorastaan ryvet itseinhossa. Ilmeisesti olet perinyt alkoholistigeenin. Sinusta ei kuitenkaan tarvitse tulla alkoholistia, jos vain osaat lopettaa juomisesi. 

Toivottavasti tosiaankin pystyt pitämään lupauksesi lopettaa juomisen tähän. 

Vierailija
2/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin että ei ole mitään sellaista ongelmaa että tarvitsisin alkoholia että olis pakko päästä ulos juomaan jne että pystyn olemaan ilmankin. Että lopettamisen kanssa tuskin tulee ongelmaa olemaan ja vierotusoireita ei siis varmaankaan tule tai mitään AA kerhon tarvettakaan ei ole.:)

Mutta muutamia kertoja nyt lähteny sillä tavalla kädestä että mietin vaan mitä seuraavaks.. Tässä tullu kuitenkin harrastettua sitä jonkun verran viimeaikoina lähes jokaviikonloppu kun ollut sellaset olosuhteet, duuneja baarissa, niin altistunut helpommin. En siis tietenkään jokavklp kun jotain juonut niin missään perskänneissä ole ollut, aina en kännissäkään mutta kuitenkin turhan usein silleen että en ite halua. Väsyttävää, vois käyttää sen ajan ja ne rahat hyödyllisemminkin.

Varsinkin kun itse nyt todennut ja tajunnut sen että mulla näköjään sekoo pää helpommin ja ei taida ihan normaalia olla se miten mulla kroppa muutenkin reagoi alkoholiin sen vaikuttaessa ja myöhemminkin. Lisäks alkanut nyt pohtimaan kun olen muutaman kerran kuullut tästä että joku epäillyt olenko aineissa, onko minut huumattu jne niin olenko oikeasti niin sekava sitten. Vaikka siis aina näissä tapauksissa ihan hyvät muistikuvat tapahtumista on ollut ja en mielestäni ole ollut missän hallitsemattomassa kunnossa että jonkunlainen järki kuitenkin ollut päässä, ei ole pakottavaa tarvetta ollut jotain riehua. Niin vähän pistää miettimään että mikä käytöksessäni sitten aiheuttaa tälläisiä epäilyjä.

Kohtuukäyttö varmasti onnistuu myös, mutta täytyy varmaan selkeät rajat asettaa etukäteen, koska sellainen ajattelu ei ole toiminut että 'otan aika rauhassa, ehkä muutaman voin ottaa'. Silloin juuri lipsunut. Mutta jos päättää selkeesti etukäteen juomisista niin se jo helpottaa. Jonkun aikaa tässä nyt ihan täysin ilman alkoholia ollaan, se on varmaa.

Voi olla joku geeni ja sitten en tiedä paljonko vaikuttaa mutta vanhempani eivät ole koskaan juoneet samoin isovanhempanikaan eli heidän kauttaan en ole mitenkään tottunut alkoholiin missään mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä itellä jotenkin rauhoittunut fiilis kun on tämän päätöksen tehnyt ja selkeästi itse sen tajunnut että alkoholi ei sovi mulle ja pärjään ilmankin. Voi alkaa keskittyä freshimpiin elämäntapoihin ja enää ei tarvitse baariin lähteä juomistarkoituksessa vaan voi senkin ajan ja rahan kuluttaa jossain viikonloppuleffassa tms. Tai sitten ihan alkoholittomalla linjalla. Melkein jo odotan seuraavaa baarikertaa jos pyydetään mukaan, että voin tiskiltä pyytää jotain alkoholitonta, hah.. Tai ilmoittaa etten juo jos sellainen tilanne..

Aikaa siinä meni että tähän tultiin. Se vaan täytyy itse kokea ensin että voi tälläisen päätöksen tehdä. Enhän mä kavereitanikaan kuunnellut kun he sano että pitäis oppia juomaan vähemmän.. Fiilis vaan sellanen että kaikki on nyt koettu tämän asian kanssa. No ihan tyytyväinen että oon nyt itse tämän kaiken kokenut, tietää mistä puhuu ja mitä alkoholi aiheuttaa ihan kantapään kautta. Ja se että siinä ei tosiaan ole mitään hienoa tai hauskaa olla sellaisessa kunnossa. Tai ylpeydenaihetta kännisekoiluilla. Ei ihminen opi jos ei tee, ikävä kyllä.

Vierailija
4/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen morkkiksessa tehty päätös, joka ei pidä. Viimeistään kuukauden päästä päätät kokeilla juomista uudelleen.

Vierailija
5/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu

Asiallista keskustelua aiheesta sekä vertaistukea.

Vierailija
6/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että päätös pitää, sillä morkkiksia on ollut itselläni pahempiakin mutta koskaan ei ole ollut yhtä voimakasta halua lopettaa. Aina on tuntunut että vielä puuttuu jotain,  joku kokemus tms. Nyt tullut koettua sen verran että riittää ja huomaan miten alkoholi ei ole auttanut yhtään niin monossa tilanteissa. Ilmankin olisi pärjätty. 

Jo kuukausi ilman tuntuisi hienolta,  sen verran usein tässä viikonloppuna ollut ulkona. Mulla on aika hyvä itsekuri sittenkun tosissani haluan ja päätän jotain joten en usko tämän olevan ongelma. 

Vierailija
7/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 10:32"]

Uskon että päätös pitää, sillä morkkiksia on ollut itselläni pahempiakin mutta koskaan ei ole ollut yhtä voimakasta halua lopettaa. Aina on tuntunut että vielä puuttuu jotain,  joku kokemus tms. Nyt tullut koettua sen verran että riittää ja huomaan miten alkoholi ei ole auttanut yhtään niin monossa tilanteissa. Ilmankin olisi pärjätty. 

Jo kuukausi ilman tuntuisi hienolta,  sen verran usein tässä viikonloppuna ollut ulkona. Mulla on aika hyvä itsekuri sittenkun tosissani haluan ja päätän jotain joten en usko tämän olevan ongelma. 

[/quote]

Niinhän sinä luulet nyt. Mutta kun ihmismieli on niin armollinen ja viinapiru toisaalta armoton. Raittiudessa on kyse koko loppuelämän projektista eikä sellaista päätöstä voi tehdä yhden morkkiksen jälkeen. Oletko valmis olemaan raitis loppuelämäsi? Vai ajatteletko että ehkä sitten joskus myöhemmin osaat ottaa kohtuudella?

Vierailija
8/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis mutta en halua tehdä sitä päätöstä. Enemmän että kattoo fiiliksen mukaan sitten myöhemmin. Alkoholinkäyttö onnistuu myös kohtuudella, mutta sitten jos haluaakin humalaan niin kännissä vaikea kontrolloida. Tiedostan nyt ongelmani, sen että haluan saavuttaa jonkun euforisen fiiliksen ja luulen että juomalla lisää se onnistuu. Ehkä tämän pitäminen mielessä voi auttaa. Mutta ensin täysim nollalinjaus jonkun aikaa.  

Olen siis 18, kiva että viestit on näin kannustavia täällä..:D

Vierailija
9/9 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis mutta en halua tehdä sitä päätöstä. Enemmän että kattoo fiiliksen mukaan sitten myöhemmin. Alkoholinkäyttö onnistuu myös kohtuudella, mutta sitten jos haluaakin humalaan niin kännissä vaikea kontrolloida. Tiedostan nyt ongelmani, sen että haluan saavuttaa jonkun euforisen fiiliksen ja luulen että juomalla lisää se onnistuu. Ehkä tämän pitäminen mielessä voi auttaa. Mutta ensin täysim nollalinjaus jonkun aikaa.  

Olen siis 18, kiva että viestit on näin kannustavia täällä..:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän